Χρήστος Στυλιανίδης: «Έχουμε ήδη κερδίσει ένα μεγάλο κονδύλι για ένα ευρύτερο maritime cluster το οποίο περιλαμβάνει τον κλάδο της ναυπηγοεπισκευής με ένταξη και των καρνάγιων.»

Τις πρωτοβουλίες του Υπουργείου για τη στήριξη των παραδοσιακών σκαφών και τη συνέχιση της λειτουργίας των καρνάγιων ανέδειξε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, στην ομιλία που απηύθυνε χθες στην Ημερίδα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ), για τη διάσωση των παραδοσιακών ναυπηγείων της χώρας. Η Ημερίδα πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διπλωματούχων Ναυπηγών Μηχανικών Ελλάδας και τον Πανελλήνιο Σύλλογο Ναυπηγείων – Ταρσανάδων.

Ο κ. Στυλιανίδης επισήμανε ότι έχουν πραγματοποιηθεί 13 παρεμβάσεις από το Υπουργείο για την διάσωση των παραδοσιακών ξύλινων σκαφών και των καρνάγιων, «έτσι ώστε» όπως είπε, «μεταξύ άλλων:

  • ⁠ ⁠να καταγραφούν για πρώτη φορά τα καρνάγια στην ελληνική νομοθεσία,
  • ⁠ ⁠να επιλυθεί το ζήτημα των παραχωρήσεων στον αιγιαλό,
  • ⁠ ⁠να χαρακτηρίζονται ως παραδοσιακά και σκάφη, πέραν των πλοίων αναψυχής καθώς και
  • ⁠ ⁠να δημιουργηθούν – σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας – σχολές με ειδικότητες που σχετίζονται με τη ναυπηγική βιομηχανία.».

Ο κ. Υπουργός τόνισε ότι το υπουργείο βρίσκεται σε συνεχή συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία – και ιδίως με το Οικονομικών – αλλά και τα Λιμενικά Ταμεία, με στόχο την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων για την απρόσκοπτη λειτουργία των καρνάγιων. «Στο πλαίσιο προσπάθειας ενίσχυσης του cluster που δραστηριοποιείται στον τομέα της ναυπηγοεπισκευής, με χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ 2021-2027 και σε διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, έχουμε ήδη κερδίσει ένα μεγάλο κονδύλι για ένα ευρύτερο maritime cluster, μια από τις τρεις κατευθύνσεις του οποίου είναι η ναυπηγοεπισκευή με ένταξη και των καρνάγιων. Και έχουμε κερδίσει στη διαπραγμάτευση, όχι μόνο να υπάρχει επιδότηση προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά – είναι από τις σπάνιες φορές – που η Επιτροπή αποδέχεται να συνδεθεί η επιδότηση με τον ιδιωτικό τομέα, αυτό που λέμε private funds.».

Κλείνοντας ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής, αφού ευχαρίστησε το ΤΕΕ για την παραγωγική συνεργασία με το υπουργείο, υπογράμμισε πως για να επιβιώσει ο κλάδος της ναυπηγοεπισκευής πρέπει να οργανωθεί με σύγχρονα δεδομένα, καθόσον τα παραδοσιακά ξύλινα σκάφη προσφέρουν, ανέκαθεν, τις υπηρεσίες τους στο εμπόριο, στη μεταφορά επιβατών αλλά και γενικότερα στον ελληνικό πολιτισμό.

cover.width-1600123

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΠΑΣΟΚ: Το 12ετές εξοπλιστικό πρόγραμμα ενισχύει επαρκώς τον στόλο μας;

Με αφορμή τις πρόσφατες δηλώσεις του Τούρκου Υπουργού Άμυνας και εν αναμονή ενημέρωσης του Πρωθυπουργού για το 12ετές εξοπλιστικό πρόγραμμα της χώρας μας, εκφράζοντας την εύλογη ανησυχία μας, συντάχθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση του Τομέα Άμυνας: ΤΟ 12ΕΤΕΣ ΕΞΟΠΛΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΝΙΣΧΥΕΙ

Γράφει ο Υποναύαρχος Λ.Σ (ε.α) Νίκος Παπανικολόπουλος / Ελλάδα – Συρία – Ευχολόγια ή πράξεις ;

                              Στη Δαμασκό, την πρωτεύουσα της Συρίας, από το 1343 βρίσκεται η έδρα του Ελληνορθόδοξου Πατριαρχείου Αντιοχείας (με πλήρη τίτλο Αντιοχείας, Συρίας, Αραβίας, Κιλικίας, Ιβηρίας τε

Γράφει ο Νίκος Ι. Σπανός Υποναύαρχος ΛΣ-ΕΛΑΚΤ (εα)/«Ναυπηγική Βιομηχανία: Οδικός Χάρτης Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης – Οι Στρατηγικές που θα Καθορίσουν το Μέλλον»

Η ναυπηγική βιομηχανία και βιοτεχνία αποτελεί βασικό πυλώνα της ελληνικής οικονομίας, με σημαντική συνεισφορά στη ναυτιλία και τη βιομηχανική παραγωγή. Με στόχο τη συστηματική καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης του κλάδου και τη διαμόρφωση στρατηγικών αναβάθμισης, το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής

Επίσκεψη των εκπροσώπων των Κρατών – Μελών του Οργανισμού για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη (ΟΑΣΕ – OSCE), στις εγκαταστάσεις της Σχολής Μετεκπαίδευσης και Επιμόρφωσης Ελληνικής Αστυνομίας Βόρειας Ελλάδας

Σήμερα, Πέμπτη 13 Μαρτίου 2025, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη εκπροσώπων των Κρατών – Μελών του Οργανισμού για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη (ΟΑΣΕ – OSCE), στις εγκαταστάσεις της Σχολής Μετεκπαίδευσης και Επιμόρφωσης Ελληνικής Αστυνομίας Βόρειας Ελλάδας στη Βέροια. Ειδικότερα, το

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΚΑΙΡΟΣ

Μετάβαση στο περιεχόμενο