Δεύτερο καλώδιο οπτικών ινών με ζημιές – Σενάρια για υβριδικό πόλεμο

Σε κοινή ανακοίνωσή τους Φινλανδία και Γερμανία μιλούν για απειλή στην ασφάλεια και την ανθεκτικότητα των κοινωνιών. Το δεύτερο καλώδιο που κόπηκε συνέδεε τη Σουηδία και τη Λιθουανία.

Οι κυβερνήσεις της Φινλανδίας και της Γερμανίας ανακοίνωσαν τη διεξαγωγή έρευνας για το καλώδιο οπτικών ινών που συνδέει τις δύο χώρες διατρέχοντας τη Βαλτική Θάλασσα και για άγνωστο έχει σταματήσει να λειτουργεί.

Εν τω μεταξύ, σουηδικά ΜΜΕ αναφέρουν ότι ανάλογο πρόβλημα ερευνάται και για το καλώδιο που συνδέει τη Σουηδία με τη Λιθουανία.

Το καλώδιο οπτικών ινών μήκους 1.200 χιλιομέτρων που διασχίζει τη Βαλτική Θάλασσα από το Ελσίνκι, την πρωτεύουσα της Φινλανδίας, μέχρι το γερμανικό λιμάνι του Ρόστοκ μπορεί να κόπηκε από ξένο παράγοντα, δήλωσε η φινλανδική κρατική εταιρεία κυβερνοασφάλειας και δικτύου τηλεπικοινωνιών Cinia. Τα προβλήματα στη λειτουργία του καλωδίου άρχισαν να παρουσιάζονται λίγο μετά το μεσημέρι και στην κοινή δήλωσή τους τα υπουργεία Εξωτερικών Γερμανίας και Φινλανδίας εκφράζουν «βαθιά ανησυχία» για την εξέλιξη αυτή.

«Η ευρωπαϊκή ασφάλεια δεν απειλείται μόνο από τον επιθετικό πόλεμο της Ρωσίας εναντίον της Ουκρανίας, αλλά και από τον υβριδικό πόλεμο από κακόβουλους παράγοντες», αναφέρουν και προσθέτουν ότι «η προστασία της κοινής υποδομής είναι ζωτικής σημασίας για την ασφάλειά μας και την ανθεκτικότητα των κοινωνιών».

Ο διευθύνων σύμβουλος της Cinia, Αρι-Γιούσι Κνααπίλα, είπε ότι η ξαφνική διακοπή σήμαινε ότι το καλώδιο κόπηκε εντελώς από «εξωτερικό παράγοντα», αν και προς το παρόν δεν έχει διεξαχθεί αυτοψία. Ανέφερε επίσης ότι η ζημιά έγινε κοντά στο νότιο άκρο του νησιού Ολαντ της Σουηδίας και μπορεί να χρειαστούν από πέντε έως δεκαπέντε ημέρες για να επισκευαστεί.

Προβλήματα και σε καλώδιο της Σουηδίας με τη Λιθουανία

Την ίδια ώρα, ο σουηδικός δημόσιος ραδιοτηλεοπτικός οργανισμός SVT ανέφερε ότι οι σουηδικές αρχές επίσης ερευνούν ζημιές σε καλώδιο επικοινωνίας που συνδέει τη Λιθουανία και τη Σουηδία και βρίσκεται κοντά στο φινλανδο-γερμανικό καλώδιο που έχει πάψει να λειτουργεί.

«Είναι απολύτως κρίσιμο να διευκρινιστεί τι συνέβη, γιατί έχουμε αυτήν τη στιγμή δύο καλώδια στη Βαλτική Θάλασσα που δεν λειτουργούν», δήλωσε στην κρατική τηλεόραση της Σουηδίας ο Καρλ-Οσκαρ Μπόλιν, υπουργός Πολιτικής Άμυνας.

Η σουηδική κυβέρνηση δεν έχει απαντήσει στο αίτημα του Reuters για σχόλιο.

Το 2023, ένας υποθαλάσσιος αγωγός φυσικού αερίου και πολλά καλώδια τηλεπικοινωνιών που περνούσαν κατά μήκος του βυθού της Βαλτικής Θάλασσας υπέστησαν σοβαρές ζημιές. Η φινλανδική αστυνομία που ερευνά την υπόθεση του 2023 κατονόμασε ένα κινεζικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ως ύποπτο για τη ζημιά, καθώς πιστεύεται ότι έσυρε την άγκυρά του τα καλώδια και τον αγωγό. Ωστόσο, δεν διευκρίνισε εάν η ζημιά ήταν τυχαία ή σκόπιμη.

Το 2022 οι αγωγοί φυσικού αερίου Nord Stream που συνδέουν τη Ρωσία με τη Γερμανία στη Βαλτική Θάλασσα καταστράφηκαν από εκρήξεις σε μια υπόθεση που παραμένει υπό έρευνα από τις γερμανικές αρχές.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ΥφΥΝΑΝΠ κ. Στ. Γκίκας στη Σαγκάη

Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας, μετά από πρόσκληση των διοργανωτών, επισκέφθηκε την Σαγκάη (Κίνα) όπου συμμετείχε ως κεντρικός ομιλητής (“keynote speaker”), αρχικά στην τελετή έναρξης της “Ναυτιλιακής Εβδομάδας της Σαγκάης” (“Pudong Shipping Week 2024”), με θέμα “Navigating

Συνεδριάζει η Επιτροπή Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας ΙΜΟ

Από τις 2-6 Δεκεμβρίου 2024 πραγματοποιούνται στην έδρα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) στο Λονδίνο οι εργασίες της 109ης συνόδου της Επιτροπής Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας (MSC 109). Στη σύνοδο θα προεδρεύσει η κα. Mayte Medina από τις ΗΠΑ, με την υποστήριξη

Μύκονος – Λιμενικό Ταμείο: Προσφορά πομποδεκτών στο Λιμεναρχείο

Οι πομποδέκτες είναι απόλυτα συμβατοί με τα μέτρα ασφαλείας του κώδικα ISPS που αποτελεί ένα ολοκληρωμένο σύνολο μέτρων για την ενίσχυση της ασφάλειας των πλοίων και των λιμενικών εγκαταστάσεων. Ειδικότερα, ο International Ship and Port Facility (ISPS) εισάγει ένα σύνολο προληπτικών μέτρων

Κίνητρα επιστροφής στο ελληνικό νηολόγιο

Στις κινήσεις που κάνει το υπουργείο Ναυτιλίας, προκειμένου να εγγραφούν πλοία στο ελληνικό νηολόγιο και να σηκώσουν την ελληνική σημαία, αναφέρθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στο OT Forum «Ένα νέο παραγωγικό πρότυπο – Ελλάδα 2030» που διοργάνωσε ο «Οικονομικός

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΚΑΙΡΟΣ

Μετάβαση στο περιεχόμενο