Δεξαμενόπλοια: Γιατί ο στόλος τους κινδυνεύει να συρρικνωθεί

O στόλος των δεξαμενόπλοιων (>= 10.000 DWT) κινδυνεύει να συρρικνωθεί στο εγγύς μέλλον κυρίως λόγω του χαμηλού χαρτοφυλακίου παραγγελιών, το οποίο βρισκόταν στο χαμηλότερο σημείο του από το 1996 τον Φεβρουάριο του 2023 και επειδή περίπου το 34% του ενεργού στόλου είναι ηλικίας άνω των 16 ετών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία για τον Απρίλιο του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers ο συνολικός ενεργός στόλος των δεξαμενόπλοιων ανέρχεται σε 7.481 πλοία, με τα σύγχρονα σκαριά (0-10 ετών) να αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος του στόλου (36,5%), ακολουθούμενα από την κατηγορία 16-21+ ετών να αντιπροσωπεύει το 34%, ενώ τα πλοία 11-15 ετών αποτελούν το 29% του συνολικού ενεργού στόλου των δεξαμενόπλοιων.

Μέσα στους επόμενους 32 μήνες ο ενεργός στόλος θα αυξηθεί μόνο κατά 1%, καθώς 348 νεότευκτα πλοία θα εισέλθουν στο συνολικό στόλο δεξαμενόπλοιων και αν υποθέσουμε ότι 270 πλοία θα πάνε για διάλυση (κατά μέσο όρο 90 πλοία ετησίως με βάση τα ετήσια στοιχεία από το 2003).

Ως αποτέλεσμα, μέχρι το τέλος του 2025, τα γηραιά δεξαμενόπλοια (16-21+ ετών) θα έχουν παρουσιάσει σημαντική αύξηση και θα αποτελούν το 48% του συνολικού ενεργού στόλου δεξαμενόπλοιων.

Από την άλλη πλευρά, τα σύγχρονα δεξαμενόπλοια (0-10 ετών) θα μειωθούν κατά περίπου 2,3% σε 2.695 πλοία κατά την ίδια περίοδο.

Πιο συγκεκριμένα, εστιάζοντας στους τομείς VLCC και Suezmax, με την τελευταία φορά που έγινε παραγγελία για το πρώτο να είναι τον Αύγουστο του 2022 (με βάση τα στοιχεία του Απριλίου 2023), παρατηρούμε αμελητέα αύξηση μέχρι το τέλος του 2025.

Κατά τη διάρκεια των επόμενων 32 μηνών, 13 νεότευκτα VLCC θα προστεθούν στο συνολικό ενεργό στόλο.

Ωστόσο, 25 πλοία VLCC ενδέχεται να διαλυθούν (αν και οι σημερινές τιμές ναύλων για τέτοια πλοία θα ταλανίσουν φυσικά τους ιδιοκτήτες κατά της διάλυσης), καθώς με βάση τα στοιχεία διάλυσης των τελευταίων 20 ετών επισημάναμε ότι κατά μέσο όρο 8 VLCC θα πηγαίνουν για διάλυση ετησίως. Με άλλα λόγια, το τμήμα των VLCC μπορεί να μειωθεί ελαφρώς μέχρι το τέλος του 2025. Όσον αφορά τον τομέα των Suezmax, αναμένουμε να παραμείνουν σχεδόν οι ίδιοι αριθμοί με τώρα, καθώς 23 νέα πλοία πρόκειται να εισέλθουν στον ενεργό στόλο των δεξαμενόπλοιων, ενώ εκτιμούμε ότι 18 Suezmax (με μέσο όρο 6 πλοία ανά έτος βάσει των τελευταίων 20 ετών Suezmax που πήγαν για διάλυση) θα διαλυθούν.

ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

Δεξαμενόπλοια: Γιατί ο στόλος τους κινδυνεύει να συρρικνωθεί

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τοποθετήσεις Υποναυάρχων ΛΣ

Ο Υποναύαρχος ΛΣ Χαμέτης Παντελής του Ιωάννη (Α.Μ. 913) στον Κλάδο Α΄ (Ασφάλειας και Αστυνόμευσης) Ο Υποναύαρχος ΛΣ Καστάνης Χρήστος του Γεωργίου (Α.Μ. 915) στον Κλάδο Δ΄ (Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης) Ο Υποναύαρχος ΛΣ Ροκίδης Ζαφείριος του Δημητρίου (Α.Μ. 916)

ΠΕΑΛΣ – ΠΟΕΠΛΣ: Κοινό Αίτημα για συνάντηση με Υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Δένδια για ενημέρωση επί σχεδιασμών – προθέσεων για Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού

Προς:  Υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Δένδια Νικόλαο Θέμα: «Αίτημα για συνάντηση»                                                           

Ρούλα Πισπιρίγκου: Ποινή ισόβιας κάθειρξης για τον θάνατο της Τζωρτζίνας

Το δικαστήριο ομόφωνα επέβαλε την ομόφωνα ποινή ισόβιας κάθειρξης στη Ρούλα Πισπιρίγκου για τον θάνατο της 9χρονης κόρης της, Τζωρτζίνας. Μετά από διαδικασία 14 μηνών, το δικαστήριο έκρινε ένοχη την 35χρονη από την Πάτρα για τον χαμό του 9χρονου παιδιού, που υπέκυψε στις 29 Ιανουαρίου 2022

Κολωνός: Ένοχος για βιασμό και μαστροπεία ο Ηλίας Μίχος – Αθώα η μητέρα της 12χρονης

Την ενοχή του Ηλία Μίχου, βασικού κατηγορούμενου για την υπόθεση σεξουαλικής κακοποίησης της 12χρονης στον Κολωνό, αποφάσισε το Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο της Αθήνας, το οποίο δεν υιοθέτησε τελικά την εισαγγελική πρόταση. Παράλληλα, αθώα κρίθηκε και η μητέρα του παιδιού, για

Μετάβαση στο περιεχόμενο