Δεξαμενόπλοια: Γιατί ο στόλος τους κινδυνεύει να συρρικνωθεί

O στόλος των δεξαμενόπλοιων (>= 10.000 DWT) κινδυνεύει να συρρικνωθεί στο εγγύς μέλλον κυρίως λόγω του χαμηλού χαρτοφυλακίου παραγγελιών, το οποίο βρισκόταν στο χαμηλότερο σημείο του από το 1996 τον Φεβρουάριο του 2023 και επειδή περίπου το 34% του ενεργού στόλου είναι ηλικίας άνω των 16 ετών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία για τον Απρίλιο του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers ο συνολικός ενεργός στόλος των δεξαμενόπλοιων ανέρχεται σε 7.481 πλοία, με τα σύγχρονα σκαριά (0-10 ετών) να αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος του στόλου (36,5%), ακολουθούμενα από την κατηγορία 16-21+ ετών να αντιπροσωπεύει το 34%, ενώ τα πλοία 11-15 ετών αποτελούν το 29% του συνολικού ενεργού στόλου των δεξαμενόπλοιων.

Μέσα στους επόμενους 32 μήνες ο ενεργός στόλος θα αυξηθεί μόνο κατά 1%, καθώς 348 νεότευκτα πλοία θα εισέλθουν στο συνολικό στόλο δεξαμενόπλοιων και αν υποθέσουμε ότι 270 πλοία θα πάνε για διάλυση (κατά μέσο όρο 90 πλοία ετησίως με βάση τα ετήσια στοιχεία από το 2003).

Ως αποτέλεσμα, μέχρι το τέλος του 2025, τα γηραιά δεξαμενόπλοια (16-21+ ετών) θα έχουν παρουσιάσει σημαντική αύξηση και θα αποτελούν το 48% του συνολικού ενεργού στόλου δεξαμενόπλοιων.

Από την άλλη πλευρά, τα σύγχρονα δεξαμενόπλοια (0-10 ετών) θα μειωθούν κατά περίπου 2,3% σε 2.695 πλοία κατά την ίδια περίοδο.

Πιο συγκεκριμένα, εστιάζοντας στους τομείς VLCC και Suezmax, με την τελευταία φορά που έγινε παραγγελία για το πρώτο να είναι τον Αύγουστο του 2022 (με βάση τα στοιχεία του Απριλίου 2023), παρατηρούμε αμελητέα αύξηση μέχρι το τέλος του 2025.

Κατά τη διάρκεια των επόμενων 32 μηνών, 13 νεότευκτα VLCC θα προστεθούν στο συνολικό ενεργό στόλο.

Ωστόσο, 25 πλοία VLCC ενδέχεται να διαλυθούν (αν και οι σημερινές τιμές ναύλων για τέτοια πλοία θα ταλανίσουν φυσικά τους ιδιοκτήτες κατά της διάλυσης), καθώς με βάση τα στοιχεία διάλυσης των τελευταίων 20 ετών επισημάναμε ότι κατά μέσο όρο 8 VLCC θα πηγαίνουν για διάλυση ετησίως. Με άλλα λόγια, το τμήμα των VLCC μπορεί να μειωθεί ελαφρώς μέχρι το τέλος του 2025. Όσον αφορά τον τομέα των Suezmax, αναμένουμε να παραμείνουν σχεδόν οι ίδιοι αριθμοί με τώρα, καθώς 23 νέα πλοία πρόκειται να εισέλθουν στον ενεργό στόλο των δεξαμενόπλοιων, ενώ εκτιμούμε ότι 18 Suezmax (με μέσο όρο 6 πλοία ανά έτος βάσει των τελευταίων 20 ετών Suezmax που πήγαν για διάλυση) θα διαλυθούν.

ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

Δεξαμενόπλοια: Γιατί ο στόλος τους κινδυνεύει να συρρικνωθεί

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έρευνα: Mόνο το 13% των Ελλήνων γνωρίζει την παγκόσμια πρωτιά της ελληνικής ναυτιλίας, οι νέοι την αγνοούν εντελώς

Τεράστιο έλλειμα ενημέρωσης για τη μεγαλύτερη ναυτιλία του κόσμου, την ελληνόκτητη, έχει η ελληνική κοινωνία. Αυτό τουλάχιστον συμπεραίνεται από έρευνα που διεξήγαγε η Focus Bari, με θέμα: «Οι αντιλήψεις των Ελλήνων και οι προκλήσεις στη Ναυτιλία» σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 1.005

Κίτρινη κάρτα στην Ελλάδα για τις ώρες εργασίας

Οι πιο σκληρά εργαζόμενοι στην Ευρώπη είναι οι Έλληνες, πριν ακόμα θεσμοθετηθεί η εξαήμερη εργασία στις επιχειρήσεις συνεχούς λειτουργίας και σε εκείνες που εφαρμόζουν σύστημα με εναλλασσόμενες βάρδιες. Τα στοιχεία που παρουσιάζει σήμερα κατ’ αποκλειστικότητα η «Ν», κάνουν λόγο για ώρες εργασίας

von der Leyen: Επανεξελέγη Πρόεδρος της Ε. Επιτροπής για 2η φορά

Με 401 ψήφους υπέρ της, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο επανεξέλεξε πριν λίγο την κα Ursula von der Leyen για δεύτερη θητεία ως Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Για ακόμη μια πενταετία η κα. von der Leyen θα βρίσκεται στο τιμόνι του κύριου

Κριμαία: Ουκρανικά ναυτικά drones έπληξαν τη βάση της ρωσικής Ακτοφυλακής (βίντεο)

Ουκρανικά ναυτικά drones επιτέθηκαν σε βάση της ρωσικής Ακτοφυλακής στην Κριμαία, προκαλώντας σημαντικές ζημιές στις εγκαταστάσεις και τον εξοπλισμό. Η επίθεση πραγματοποιήθηκε με στόχο το κέντρο διοίκησης, μια αποθήκη πυρομαχικών και εξοπλισμού, έναν υποσταθμό ισχύος, τεχνικές εγκαταστάσεις και θέσεις πυροβολικού.

Μετάβαση στο περιεχόμενο