Die Welt: Εάν η Γερμανία στραφεί στο υγροποιημένο φυσικό αέριο, θα εξαρτάται από τους Έλληνες εφοπλιστές


Η γερμανική εφημερίδα κάνει λόγο για «υπεροχή της Ελλάδας» στη μεταφορά LNG – Η Γερμανία θέλει να δημιουργήσει υπερπόντιο τερματικό σταθμό ώστε να μπορεί να γίνει εισαγωγή μεγάλων ποσοτήτωνΣτη Γερμανία, συζητείται η κατασκευή ενός υπερπόντιου τερματικού σταθμού για υγροποιημένο φυσικό αέριο, ώστε να μπορέσει να γίνει εισαγωγή μεγάλων ποσοτήτων, καθώς μέχρι στιγμής, το προϊόν φθάνει στους πελάτες σχεδόν αποκλειστικά με τα πλοία.Σε αυτή την επιχειρηματική δραστηριότητα μεταφοράς του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) κυριαρχεί μια άλλη ευρωπαϊκή χώρα. Ελληνικές εφοπλιστικές εταιρείες έχουν παραγγείλει ένα στα δύο τάνκερ μεταφοράς LNG στα ναυπηγεία της Άπω Ανατολής για τη φετινή χρονιά. Οι 33 από τις 66 παραγγελίες ανήκουν σε Έλληνες αγοραστές.Οι Έλληνες ιδιοκτήτες τάνκερ φαίνεται ότι αντιλήφθηκαν νωρίτερα από τους γερμανούς ανταγωνιστές τους τις ευκαιρίες που σχετίζονται με την μεταφορά LNG. «Η υπεροχή της Ελλάδας. Εάν η Γερμανία στραφεί στο υγροποιημένο φυσικό αέριο, θα εξαρτάται από τους εφοπλιστές της Αθήνας», γράφει η γερμανική Die Welt.Πηγή: Die WeltΤο υγροποιημένο φυσικό αέριο«Το υγροποιημένο φυσικό αέριο θα είναι από τις βασικές πηγές ενέργειες καθώς και η κύρια πηγή καυσίμων για τις θαλάσσιες μεταφορές. Είναι μια αναπόφευκτη εξέλιξη. Το τρένο έφυγε από το σταθμό!»Tα λόγια του Πήτερ Γ.Λιβανού αποτυπώνουν ανάγλυφα το νέο πεδίο δόξας των Ελλήνων εφοπλιστών που είναι η επένδυση σε πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου, τα γνωστά LNG- Liquefied Natural Gas. Το υγροποιημένο φυσικό αέριο κερδίζει ολοένα έδαφος και τώρα θα χρησιμοποιείται και ως καύσιμο για τα πλοία.Oι Έλληνες ήταν από τους πρώτους που στράφηκαν στη συγκεκριμένη αγορά με πρωτοπόρους τον Γιάννη Αγγελικούση, τον Πήτερ Λιβανό και τον Γιώργο Προκοπίου. Τη ρότα αυτή ακολουθούν ή ετοιμάζονται να ακολουθήσουν και άλλοι Έλληνες πλοιοκτήτες.Ο ενεργειακός χάρτης αλλάζει σε παγκόσμιο επίπεδο και στο πλαίσιο αυτό ξεχωρίζει η αύξηση της ζήτησης για υγροποιημένο φυσικό αέριο η οποία αναμένεται τα επόμενα 20 χρόνια να εκτοξευθεί όπως εκτιμούν οικονομικές αναλυτές.Το εμπόριο του LNG θα αυξάνει κατά 3% το λιγότερο ανά χρόνο φθάνοντας 2030 από τα 290 εκατομμύρια τόνους στα 425 εκ. τόνους.Το 2000 υπήρχαν μόλις 10 εισαγωγικές χώρες και 12 εξαγωγικές. Σήμερα υπάρχουν 33 εισαγωγικές και περισσότερες από 30 εξαγωγικές.Ο στόλος του LNG αριθμεί σήμερα 600 πλοία εκ των οποίων 500 στο νερό και 100 υπό ναυπήγηση.Το 2000 ήταν μόλις 100.Το 2030 θα χρειαστούν επιπλέον 120 πλοία LNG χωρίς να υπολογίζονται εκείνα που θα αναπληρώσουνε τα παλαιότερα που θα αποσυρθούν.Στα επόμενα χρόνια ο στόλος των LNG θα ξεπεράσει εκείνο των VLCC.Οι Έλληνες εφοπλιστές με πλοία μεταφοράς LNGΟι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες ελέγχουν σήμερα έναν από τους ισχυρότερους στόλους με πλοία LNG Carriers. Πιο συγκεκριμένα, ο ελληνικών συμφερόντων στόλος αποτελείται από 84 πλοία στο νερό.Επίσης, οι Έλληνες έχουν σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για επιπλέον 28 LNG με την παραλαβή των οποίων η δύναμη του ελληνόκτητου στόλου με πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου θα σπάσουν το φράγμα των 100 και θα φθάσουν στα 112.Στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης υπάρχουν ήδη δύο ελληνικών συμφερόντων εταιρείες με πλοία μεταφοράς αερίου. Πρόκειται για την Gaslog του Πήτερ Γ. Λιβανού και την Dynagas LNG Partners του Γιώργου Προκοπίου.Από ελληνικής πλευράς, στην πρώτη θέση όσο αφορά τους πλοιοκτήτες με πλοία LNG, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε το «protothema.gr» από ναυλομεσιτικούς οίκους βρίσκεται ο Γιάννης Αγγελικούσης με τη Maran Gas. Ο στόλος της αποτελείται από 35 πλοία στο νερό συνολικής μεταφορικής ικανότητας 5,5 εκατ. κυβικών μέτρων. Υπό ναυπήγηση έχει οκτώ LNG.protothema.gr

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΛΣΤΑΤ: Πτώση στη δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Ιανουάριο

Σε ανακοίνωση της δύναμης του ελληνικού εμπορικού στόλου προχώρησε η ΕΛΣΤΑΤ την Τετάρτη 22 Μαρτίου. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, η οποία αφορά τα δεδομένα Ιανουαρίου 2023, ο ελληνικός εμπορικός στόλος κατέγραψε πτώση 0,5% σε ετήσια βάση. Η ολική χωρητικότητα

Committee: Μόνο 12% των ελληνόκτητων πλοίων έχουν ελληνική σημαία

Αυτό προκύπτει από τα επικαιροποιημένα στοιχεία της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας (Committee) του Λονδίνου. Άλλο στοιχείο που αποδεικνύει την αποφυγή από τους Έλληνες εφοπλιστές της ελληνικής σημαίας είναι ότι στο δωδεκάμηνο της έρευνας (Μάρτιος 2022 – Μάρτιος 2023) υπέστειλαν την ελληνική

Αξιωματικοί του Πυροσβεστικού Σώματος στον Μητροπολίτη Μεσσηνίας

Εθιμοτυπική επίσκεψη στον Σεβ. Μητροπολίτη Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομο, πραγματοποίησαν σήμερα Πέμπτη 23 Μαρτίου 2023, ο Υποστράτηγος του Π.Σ. Νικόλαος Ρουμελιώτης, Συντονιστής Επιχειρήσεων Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδος και Νήσων, καθώς και ο Αρχιπύραρχος Δημήτριος Γεωργανάς, Διοικητής της Περιφερειακής Πυροσβεστικής Διοίκησης Πελοποννήσου, συνοδευόμενοι

Πρώτη 3ετής κρουαζιέρα στον κόσμο, έχοντας και 8 ελληνικούς προορισμούς | υπηρεσίες για εργαζόμενους εξ αποστάσεως

Την πρώτη τριετή κρουαζιέρα στον κόσμο, η οποία θα περιλαμβάνει 135 διαφορετικές χώρες από όλες τις ηπείρους και θα έχει ετήσιο κόστος 45.000 δολαρίων Αυστραλίας, ανακοίνωσε η εταιρία Life at Sea Cruises. Η mega-κρουαζιέρα, η οποία θα αναχωρήσει από την

Μετάβαση στο περιεχόμενο