Στις Β. Σποράδες διευρύνεται το πλαίσιο στήριξης περιοχών που έχουν πληγεί από φυσική καταστροφή

Μία νέα διάταξη ψηφίστηκε στις 9/2/2023 στη Βουλή σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας με την οποία διευρύνεται το πλαίσιο στήριξης των περιοχών που έχουν πληγεί από κάποια φυσική καταστροφή, σε συνέχεια σχετικής συνεργασίας της Γενικής Γραμματείας Λιμένων και της Δ/νση Θαλασσίων Συγκοινωνιών του Υπουργείου Ναυτιλίας, της Γενικής Γραμματείας ΕΣΠΑ του Υπουργείου Ανάπτυξης με το Γραφείο του Υφυπουργού στον Πρωθυπουργό, Αρμόδιου για την Κρατική Αρωγή και την Αποκατάσταση από Φυσικές Καταστροφές, κ. Χρήστου Τριαντόπουλου.
Η συγκεκριμένη διάταξη παρέχει τη δυνατότητα στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής να προβαίνει σε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για δρομολόγηση πλοίου -με σύναψη σχετικής σύμβασης- σε γραμμές που εξυπηρετούν περιοχές που έχουν χαρακτηριστεί ως πληγείσες από θεομηνίες ή λοιπές φυσικές καταστροφές ή έχουν κηρυχθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, μετά από εισήγηση της Κυβερνητικής Επιτροπής Κρατικής Αρωγής. Εν προκειμένω, η ανωτέρω συνεργασία έχει επεξεργαστεί και έχει προτάξει την δημιουργία μιας νέας επιδοτούμενης γραμμής που θα συνδέει το Πευκί της Βόρειας Εύβοιας με τα νησιά των Β. Σποράδων. Έτσι από την μια πλευρά διευρύνεται η μεταφορική εξυπηρέτηση των νησιών και από την άλλη ενισχύεται η τουριστική ανάπτυξη της Βόρειας Εύβοιας από τους διερχόμενους επισκέπτες.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο Υφυπουργός στον Πρωθυπουργό κ. Χρήστος Τριαντόπουλος αναφέρει σχετικά: «Το πλαίσιο της κρατικής αρωγής προς τις περιοχές που πλήττονται από κάποια φυσική καταστροφή εμπλουτίζεται με μία ακόμα διάταξη. Ειδικότερα, στο πλαίσιο της κατάρτισης και της υλοποίησης ενός σχεδίου στήριξης μιας πληγείσας περιοχής, προβλέπεται η χορήγηση του κινήτρου της αποκλειστικότητας για τη δημιουργία θαλάσσιας συγκοινωνιακής γραμμής που θα συμβάλει στην ανάκαμψη της συγκεκριμένης περιοχής.
Η ανάθεση αποκλειστικής εκμετάλλευσης δρομολογιακής ακτοπλοϊκής γραμμής μπορεί να γίνει σε γραμμή που δεν θα καλύπτεται από ήδη δρομολογημένα πλοία και δεν θα έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον για αυτή από άλλους πλοιοκτήτες. Μάλιστα, η προϋπόθεση σχετικής εισήγησης από την Κυβερνητική Επιτροπή Κρατικής Αρωγής, όπως προβλέπεται από τη νέα διάταξη, εξασφαλίζει ότι το μέτρο θα εφαρμόζεται σε περιοχές που το έχουν πραγματικά ανάγκη. Έτσι, μία νέα ακτοπλοϊκή γραμμή μπορεί να συνεισφέρει ουσιαστικά στη διαδικασία ανάκαμψης μίας πληγείσας περιοχής, εμπλουτίζοντας το τοπικό δίκτυο μεταφορών, υποστηρίζοντας τη μεταφορά αγαθών και πολιτών και τονώνοντας την οικονομική δραστηριότητα της περιοχής.
Μία τέτοια γραμμή είναι αυτή μεταξύ της Βόρειας Εύβοιας και των νησιών των Βορείων Σποράδων, σε συνέχεια σχετικής εισήγησης της Κυβερνητικής Επιτροπής Κρατικής Αρωγής και σχετικής συνάντησης εργασίας που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Μία γραμμή με σημαντικό θετικό αντίκτυπο τόσο για τις περιοχές της Βόρειας Εύβοιας, όσο όμως και για τα νησιά των Βορείων Σποράδων, καθώς η εν λόγω γραμμή έχει σημαντική ενδοσποραδική διάσταση, απαντώντας σε ένα πάγιο αίτημα των επαγγελματιών της περιοχής. Άλλωστε, το εν λόγω εγχείρημα προχώρησε σε ένα πλαίσιο επικοινωνία και με τους τουριστικούς φορείς των δύο περιοχών, καθώς και των δημάρχων. Συνεχίζουμε, λοιπόν, εντατικά τη συνεργασία μας, ώστε να το εν λόγω μέτρο στήριξης να εφαρμοστεί από τη φετινή σεζόν».
Τέλος, πρέπει να σημειωθεί ότι η εν λόγω τροπολογία δρομολογήθηκε μετά τη συνάντηση εργασίας που πραγματοποιήθηκε τον προηγούμενο μήνα στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με τον Υπουργό Ναυτιλίας, κ. Ιωάννη Πλακιωτάκη, τον Υφυπουργό στον Πρωθυπουργό, κ. Χρήστο Τριαντόπουλο, τον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ, κ. Δημήτρη Σκάλκο, και τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, κ. Ευάγγελο Κυριαζόπουλο.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Γυάρος χαρακτηρίστηκε «θαλάσσια προστατευόμενη περιοχή» – Απαγορεύτηκε το ψάρεμα

Η Γυάρος είναι το πρώτο νησί των Κυκλάδων όπου, σύμφωνα με τον ΑΝΤ1, χαρακτηρίστηκε ως «θαλάσσια προστατευόμενη περιοχή», με το ψάρεμα να περιορίζεται. Παράλληλα, η προστασία της περιοχής ελέγχεται με ραντάρ και πλεούμενα που περιπολούν από τη Σύρο, ενώ αναμένεται να ακολουθήσουν δύο πολύ μεγαλύτερες προστατευόμενες περιοχές με αποτέλεσμα τη δημιουργία

Αυτό θα είναι το νέο δρομολόγιο του Olympic Champion Jet – Πότε ξεκινάει

Στις 10 Μαΐου αναμένεται να ξεκινήσει δρομολόγια το Olympic Champion Jet (π. Santorini Palace), το οποίο έχει ναυλωθεί από την Sea Jets. Έγινε γνωστό και επίσημα το δρομολόγιο το οποίο πρόκειται να εκτελεί κατά την τρέχουσα θερινή περίοδο, επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες του cyclades24, ότι

Νέος Διοικητής στην 4η ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ ο Αρχιπλοίαρχος Γεώργιος Χατζηγεωργίου

Ο Αρχιπλοίαρχος Λ.Σ. Γεώργιος Χατζηγεωργίου αναλαμβάνει τη Διοίκηση της 4ης ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ, στη θέση της Νίκης Δανδουλάκη που αποστρατεύτηκε τον περασμένο Μάρτιο με το βαθμό της Υποναυάρχου Λ.Σ.. Ο νέος Διοικητής των Λιμενικών Υπηρεσιών της Κεντρικής Ελλάδας για Θεσσαλία, Στερεά Ελλάδα και Εύβοια, υπηρετούσε μέχρι πρότινος ως Διοικητής

O Δημήτρης Μάγειρας Κεντρικός Λιμενάρχης Μυτιλήνης

Ο Αντιπλοίαρχος, Δημήτρης Μάγειρας είναι ο νέος Κεντρικός Λιμενάρχης Μυτιλήνης στη θέση του Αντιπλοίαρχου,  Σωτήρη Χονδρόπουλου σύμφωνα με απόφαση του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος.  Ο κ. Μάγειρας που εκτελούσε χρέη Υπολιμενάρχη προέρχεται από τον πυρήνα του Λιμεναρχείου από την Ασφάλεια όπου διατέλεσε επί σειρά ετών

Μετάβαση στο περιεχόμενο