Δίπλωμα οδήγησης: Ποιοι θα χάσουν το δίπλωμα τους για 5 χρόνια

Νέο νομοσχέδιο και παραβάσεις – Τι ακριβώς προβλέπει ο νέος νόμος

Χωρίς δίπλωμα οδήγησης θα μένουν οι οδηγοί που παραβαίνουν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας για τρίτη φορά μέσα σε διάστημα πέντε ετών. Αυτό ορίζει μεταξύ άλλων το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Σύμφωνα δε με το νομοσχέδιο, οι οδηγοί που έχουν ήδη χάσει το δίπλωμά τους θα μπορούν να το ανακτήσουν μόνο μετά από εκπαίδευση και επανεξέταση, κάτι που δεν ίσχυε στο παρελθόν.

Ποιες παραβάσεις αφορά

Η αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης για πέντε χρόνια αφορά τις λεγόμενες «σοβαρές τροχαίες παραβάσεις» και την υποτροπή αυτών, κάτι σύνηθες στην Ελλάδα, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία που έχει η Τροχαία.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για πέντε σοβαρές παραβάσεις που σχετίζονται με την πιθανότητα πρόκλησης θανατηφόρου τροχαίου. Οι σοβαρές παραβάσεις που μπορούν να οδηγήσουν στην απώλεια του διπλώματος οδήγησης περιλαμβάνουν:

  • Κατανάλωση αλκοόλ
  • Παραβίαση πινακίδας STOP
  • Παραβίαση κόκκινου σηματοδότη
  • Επίδειξη ικανότητας, εντυπωσιασμού, ανταγωνισμού ή συμμετοχή σε αυτοσχέδιους αγώνες
  • Αντικανονική προσπέραση οχημάτων

Σύμφωνα με το νέο σχέδιο, οι οδηγοί που επαναλαμβάνουν παραβάσεις όπως η οδήγηση μετά από κατανάλωση αλκοόλ και η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, δεν θα χάνουν δια βίου το δίπλωμα τους, όπως συμβαίνει σήμερα, αλλά αυτό θα αφαιρείται για 5 έτη.

Τι ορίζει το νέο νομοσχέδιο

Συγκεκριμένα, το νέο νομοσχέδιο προβλέπει την αντικατάσταση της παρ. 6 ως εξής:

«6. Σε περίπτωση διάπραξης των παραβάσεων που συνδέονται με την κατανάλωση αλκοόλ, των παραβάσεων της πινακίδας Ρ2 και του ερυθρού σηματοδότη, των παραβάσεων που συνδέονται με την επίδειξη ικανότητας, εντυπωσιασμού, ανταγωνισμού ή την τέλεση αυτοσχέδιων αγώνων, καθώς και των παραβάσεων των διατάξεων με τις οποίες ορίζεται ο τρόπος προσπέρασης οχημάτων για τρίτη φορά μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, η άδεια οδήγησης αφαιρείται για πέντε (5) έτη και ο παραβάτης υποχρεούται σε εκπαίδευση και εξέταση για την επαναχορήγησή της, κατ’ εφαρμογή της απόφασης που εκδίδεται κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 107.

Η κύρωση του προηγούμενου εδαφίου εφαρμόζεται και για τους παραβάτες οδηγούς που έχουν διαπράξει τρεις από τις προαναφερθείσες παραβάσεις μετά την έναρξη ισχύος του άρθρου 28 του ν. 4530/2018».

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραχώρηση αιγιαλών και παραλιών: Οι αλλαγές που φέρνει ο ν. 5092/2024*

Στοχεύοντας στη μεγαλύτερη διαφάνεια των διαγωνισμών παραχώρησης μέσω κεντρικής ηλεκτρονικής διαδικασίας και την υψηλότερη αποτελεσματικότητα των ελέγχων μέσω της αξιοποίησης της σύγχρονης τεχνολογίας σε συνδυασμό με την αυστηροποίηση των ποινών, προσπαθεί να αντιμετωπίσει διαχρονικές παθογένειες. Από την άλλη, όμως, έχει

Οι θέσεις της CLIA για τη θαλάσσια συνδεσιμότητα

Στη συνάντηση, ο κ. Vago εξέφρασε την αλληλεγγύη του κλάδου της κρουαζιέρας προς τον ευρύτερο ναυτιλιακό τομέα στον κορυφαίο στόχο της διασφάλισης της ασφάλειας των ναυτικών, λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες απειλές στην Ερυθρά Θάλασσα και αλλού. Η CLIA ανέδειξε την

Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο: Συζητήθηκε η περικοπή των δώρων στους συνταξιούχους

Ειδικότερα, η κυρία Σταυρουλάκη έθεσε ζήτημα αν πράγματι υπάρχει θέμα αντιθέτων αποφάσεων (δηλαδή θέμα παραδεκτού) μεταξύ των αποφάσεων του ΣτΕ και του Α.Π., καθώς το κάθε ένα από αυτά τα δύο δικαστήρια επελήφθη επί διαφορετικών νομοθετικών δεδομένων. Κατά την εισηγήτρια, τον Α.Π. τον

Χούθι: «Έχουμε επιτεθεί σε περισσότερα από 100 πλοία του εχθρού»

Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης επιτέθηκαν σε περίπου 100 πλοία «που συνδέονταν με τον εχθρό», δηλαδή το Ισραήλ, στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν, αφότου ξεκίνησαν τις επιχειρήσεις τους σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους της Λωρίδας της

Μετάβαση στο περιεχόμενο