ΔΝΤ: Η συμφόρηση στα λιμάνια δεν οφείλεται στους μεγάλους όγκους φορτίων αλλά στην έλλειψη εργατικού δυναμικού

Οι χρόνοι αποστολής των φορτίων εκτινάχθηκαν προς τα πάνω μόλις χτύπησε η κρίση της Covid-επισημαίνει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο-ΙΜF σε έκθεσή του

Οι αυξανόμενες τιμές και οι αναφορές για άδεια ράφια στις μεγάλες οικονομίες έχουν επιστήσει την προσοχή στη λειτουργία των αλυσίδων εφοδιασμού.

Μεταξύ των θεμάτων, οι μεγάλης διάρκειας καθυστερήσεις που μπορεί να έχει προκαλέσει η συμφόρηση των λιμανιών στην παράδοση αγαθών στους καταναλωτές έχουν συγκεντρώσει την αυξανόμενη προσοχή.

Αυτό επισημαίνει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο-ΙΜF σε έκθεσή του, ενώ προκύπτουν δύο κύρια χαρακτηριστικά:

«Πρώτον, σε παγκόσμιο επίπεδο, διαπιστώνουμε ότι οι χρόνοι αποστολής ανέβηκαν αμέσως μόλις «χτύπησε» η πανδημία και μετά από μια αξιοσημείωτη επιτάχυνση της από το τέλος του 2020, οι καθυστερήσεις ξεπέρασαν την 1,5 ημέρα κατά μέσο όρο κατά τον Δεκέμβριο του 2021 – ή περίπου αύξηση 25 τοις εκατό στους παγκόσμιους χρόνους ταξιδιού.

Οι εκτιμώμενες επιπλέον ημέρες καθυστέρησης στη διαμετακόμιση για μία μέση αποστολή τον Δεκέμβριο του 2021 μπορεί να συγκριθεί με 0,9 έως 3,1 τοις εκατό.

Δεύτερον: Δεν φαίνεται όλη η συμφόρηση να σχετίζεται με αυξημένη ζήτηση. Πολλά λιμάνια, ειδικά από τα μέσα του 2021, παρουσιάζουν μεγαλύτερους χρόνους αναμονής παρά το γεγονός ότι διαχειρίζονται λιγότερο όγκο φορτίου σε σχέση με εκείνο προ της πανδημίας.

Ως εκ τούτου, η αναβάθμιση των υποδομών είναι πιθανότατα απαραίτητη, αλλά όχι επαρκής προϋπόθεση για την οικοδόμηση ανθεκτικότητας κατά τη διάρκεια μιας κρίσης όπου άλλοι παράγοντες , όπως οι ελλείψεις εργατικού δυναμικού μπορεί επίσης να γίνουν δεσμευτικοί.

Περισσότερο από το 80% του παγκοσμίου εμπορίου με βάση τον όγκο και 70% με βάση την αξία μεταφέρεται δια
θαλάσσης. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι χρόνοι αποστολής των φορτίων εκτινάχθηκαν προς τα πάνω μόλις χτύπησε η κρίση της Covid-19.

Οι χρόνοι ταξιδιού κυμαίνονταν σταθερά μεταξύ 6 και 6,5 ημερών από το 2016 έως το 2019. Οι καθυστερήσεις μέχρι το τέλος του 2021 αυξήθηκαν σε περίπου 25%. Η καθυστέρηση οφείλεται σε δύο λόγους:

Περίπου τα δύο τρίτα αποδίδονται σε πλοία που περιμένουν περισσότερο στο αγκυροβόλιο πριν από την είσοδο στο λιμάνι, και το ένα τρίτο προκαλείται από πιο αργή εξυπηρέτηση φορτίου.

Μηνάς Τσαμόπουλος

ΔΝΤ: Η συμφόρηση στα λιμάνια δεν οφείλεται στους μεγάλους όγκους φορτίων αλλά στην έλλειψη εργατικού δυναμικού

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΟΛΠ: Σημαντική αύξηση κερδών για 3η συνεχόμενη χρονιά

ΟΛΠ Α.Ε.:  Παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων έτους 2023 στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών Σε νέα υψηλά έσοδα και κέρδη–Αύξηση στο προτεινόμενο μέρισμα κατά 29% (€1,34 ανά μετοχή) 16 Απριλίου 2024. Η ΟΛΠ Α.Ε. παρουσίασε τα οικονομικά αποτελέσματα για το έτος 2023 στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών στο Χρηματιστήριο

Δένδιας: Η πρώτη φάση του Οικιστικού προγράμματος των Ενόπλων Δυνάμεων

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας μαζί με τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ Στρατηγό Δ. Χούπη και τον Αρχηγό ΓΕΣ Αντιστράτηγο Γ. Κωστίδη, παραβρέθηκαν στην έναρξη του Οικιστικού Προγράμματος των Ενόπλων Δυνάμεων στην ακριτική Ορεστιάδα, για την τελετή θεμελίωσης συγκροτήματος οικιών. Ένα Πρόγραμμα το

Παιχνίδια τρόμου με αναφορές σε πυρηνικά από Ιράν και Ισραήλ

Το Ιράν μπορεί να αναθεωρήσει το «πυρηνικό δόγμα» του, έπειτα από τις ισραηλινές απειλές, δήλωσε, σύμφωνα με το πρακτορείο Tasnim, ο διοικητής του σώματος των Φρουρών της Επανάστασης, αρμόδιος για την πυρηνική ασφάλεια Αχμάντ Χαγταλάμπ, δημιουργώντας ερωτηματικά για τον πάγιο ισχυρισμό της

Ανδρουλάκης τρολάρει Κασσελάκη: «Όταν εγώ βαφτίστηκα σχηματίστηκε ο ήλιος του ΠΑΣΟΚ στην κολυμβήθρα»

Με μπόλικη δόση ειρωνείας σχολίασε ο Νίκος Ανδρουλάκης τα όσα φέρεται να υποστήριξε ο Στέφανος Κασσελάκης για τη βάπτισή του. Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με το hellasjournal.com του Μιχάλη Ιγνατίου, ο κ. Κασσελάκης σε συνάντηση με τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Ελπιδοφόρο στη Νέα Υόρκη,

Μετάβαση στο περιεχόμενο