ΔΝΤ: Η συμφόρηση στα λιμάνια δεν οφείλεται στους μεγάλους όγκους φορτίων αλλά στην έλλειψη εργατικού δυναμικού

Οι χρόνοι αποστολής των φορτίων εκτινάχθηκαν προς τα πάνω μόλις χτύπησε η κρίση της Covid-επισημαίνει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο-ΙΜF σε έκθεσή του

Οι αυξανόμενες τιμές και οι αναφορές για άδεια ράφια στις μεγάλες οικονομίες έχουν επιστήσει την προσοχή στη λειτουργία των αλυσίδων εφοδιασμού.

Μεταξύ των θεμάτων, οι μεγάλης διάρκειας καθυστερήσεις που μπορεί να έχει προκαλέσει η συμφόρηση των λιμανιών στην παράδοση αγαθών στους καταναλωτές έχουν συγκεντρώσει την αυξανόμενη προσοχή.

Αυτό επισημαίνει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο-ΙΜF σε έκθεσή του, ενώ προκύπτουν δύο κύρια χαρακτηριστικά:

«Πρώτον, σε παγκόσμιο επίπεδο, διαπιστώνουμε ότι οι χρόνοι αποστολής ανέβηκαν αμέσως μόλις «χτύπησε» η πανδημία και μετά από μια αξιοσημείωτη επιτάχυνση της από το τέλος του 2020, οι καθυστερήσεις ξεπέρασαν την 1,5 ημέρα κατά μέσο όρο κατά τον Δεκέμβριο του 2021 – ή περίπου αύξηση 25 τοις εκατό στους παγκόσμιους χρόνους ταξιδιού.

Οι εκτιμώμενες επιπλέον ημέρες καθυστέρησης στη διαμετακόμιση για μία μέση αποστολή τον Δεκέμβριο του 2021 μπορεί να συγκριθεί με 0,9 έως 3,1 τοις εκατό.

Δεύτερον: Δεν φαίνεται όλη η συμφόρηση να σχετίζεται με αυξημένη ζήτηση. Πολλά λιμάνια, ειδικά από τα μέσα του 2021, παρουσιάζουν μεγαλύτερους χρόνους αναμονής παρά το γεγονός ότι διαχειρίζονται λιγότερο όγκο φορτίου σε σχέση με εκείνο προ της πανδημίας.

Ως εκ τούτου, η αναβάθμιση των υποδομών είναι πιθανότατα απαραίτητη, αλλά όχι επαρκής προϋπόθεση για την οικοδόμηση ανθεκτικότητας κατά τη διάρκεια μιας κρίσης όπου άλλοι παράγοντες , όπως οι ελλείψεις εργατικού δυναμικού μπορεί επίσης να γίνουν δεσμευτικοί.

Περισσότερο από το 80% του παγκοσμίου εμπορίου με βάση τον όγκο και 70% με βάση την αξία μεταφέρεται δια
θαλάσσης. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι χρόνοι αποστολής των φορτίων εκτινάχθηκαν προς τα πάνω μόλις χτύπησε η κρίση της Covid-19.

Οι χρόνοι ταξιδιού κυμαίνονταν σταθερά μεταξύ 6 και 6,5 ημερών από το 2016 έως το 2019. Οι καθυστερήσεις μέχρι το τέλος του 2021 αυξήθηκαν σε περίπου 25%. Η καθυστέρηση οφείλεται σε δύο λόγους:

Περίπου τα δύο τρίτα αποδίδονται σε πλοία που περιμένουν περισσότερο στο αγκυροβόλιο πριν από την είσοδο στο λιμάνι, και το ένα τρίτο προκαλείται από πιο αργή εξυπηρέτηση φορτίου.

Μηνάς Τσαμόπουλος

ΔΝΤ: Η συμφόρηση στα λιμάνια δεν οφείλεται στους μεγάλους όγκους φορτίων αλλά στην έλλειψη εργατικού δυναμικού

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στην Σάμο ο Β. Κικίλιας: Είμαστε πολύ περήφανοι για τα στελέχη του Λιμενικού

 Την ιδιαίτερη αγάπη του για την Σάμο εξέφρασε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας ο οποίος βρέθηκε για πολοστή φορά στο νησί καθώς το έχει επισκεφτεί με όλες του τις ιδιότητες, ως υπουργός Υγείας εν μέσω της πανδημίας, ως υπουργός Πολιτικής

Πολιτική Προστασία: Ο χάρτης πρόβλεψης κινδύνου πυρκαγιάς για το Σάββατο

Πολύ υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς (κατηγορία κινδύνου 4) προβλέπεται αύριο, Παρασκευή (4/7), σε Αττική και νότια Εύβοια σύμφωνα με το Χάρτη Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς, που εκδίδει η γενική γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας (civilprotection.gov.gr). Ειδικότερα πολύ υψηλός κίνδυνος

Χαμάς: Απάντησε θετικά στην πρόταση κατάπαυσης του πυρός με το Ισραήλ – Απελευθερώνονται οι όμηροι

 Η Χαμάς παρέδωσε στους διαμεσολαβητές την απάντησή της στην πρόταση κατάπαυσης του πυρός στη Γάζα με τη μεσολάβηση των ΗΠΑ, δήλωσε στο Reuters Παλαιστίνιος αξιωματούχος με γνώση των συνομιλιών. «Θετική και θα βοηθήσει στην επίτευξη συμφωνίας» πρόσθεσε ο ίδιος. BREAKING: Hamas’ response to the US-brokered Gaza

Στον «αυτόματο» το Λιμεναρχείο Ίου με 50% υποστελέχωση

Στον «αυτόματο» το Λιμεναρχείο Ίου με 50% υποστελέχωση – Έκθεση-καταπέλτης της ΕΛΝΑ για την κατάσταση Σοβαρές ελλείψεις και ανησυχητικές καταγγελίες ανέδειξε η επίσκεψη της Ένωσης Λιμενικών Νοτιοανατολικού Αιγαίου (ΕΛΝΑ) στο Λιμεναρχείο Ίου, στο πλαίσιο περιοδειών που πραγματοποιεί κατά τη θερινή

Μετάβαση στο περιεχόμενο