ΔΝΤ: Η συμφόρηση στα λιμάνια δεν οφείλεται στους μεγάλους όγκους φορτίων αλλά στην έλλειψη εργατικού δυναμικού

Οι χρόνοι αποστολής των φορτίων εκτινάχθηκαν προς τα πάνω μόλις χτύπησε η κρίση της Covid-επισημαίνει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο-ΙΜF σε έκθεσή του

Οι αυξανόμενες τιμές και οι αναφορές για άδεια ράφια στις μεγάλες οικονομίες έχουν επιστήσει την προσοχή στη λειτουργία των αλυσίδων εφοδιασμού.

Μεταξύ των θεμάτων, οι μεγάλης διάρκειας καθυστερήσεις που μπορεί να έχει προκαλέσει η συμφόρηση των λιμανιών στην παράδοση αγαθών στους καταναλωτές έχουν συγκεντρώσει την αυξανόμενη προσοχή.

Αυτό επισημαίνει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο-ΙΜF σε έκθεσή του, ενώ προκύπτουν δύο κύρια χαρακτηριστικά:

«Πρώτον, σε παγκόσμιο επίπεδο, διαπιστώνουμε ότι οι χρόνοι αποστολής ανέβηκαν αμέσως μόλις «χτύπησε» η πανδημία και μετά από μια αξιοσημείωτη επιτάχυνση της από το τέλος του 2020, οι καθυστερήσεις ξεπέρασαν την 1,5 ημέρα κατά μέσο όρο κατά τον Δεκέμβριο του 2021 – ή περίπου αύξηση 25 τοις εκατό στους παγκόσμιους χρόνους ταξιδιού.

Οι εκτιμώμενες επιπλέον ημέρες καθυστέρησης στη διαμετακόμιση για μία μέση αποστολή τον Δεκέμβριο του 2021 μπορεί να συγκριθεί με 0,9 έως 3,1 τοις εκατό.

Δεύτερον: Δεν φαίνεται όλη η συμφόρηση να σχετίζεται με αυξημένη ζήτηση. Πολλά λιμάνια, ειδικά από τα μέσα του 2021, παρουσιάζουν μεγαλύτερους χρόνους αναμονής παρά το γεγονός ότι διαχειρίζονται λιγότερο όγκο φορτίου σε σχέση με εκείνο προ της πανδημίας.

Ως εκ τούτου, η αναβάθμιση των υποδομών είναι πιθανότατα απαραίτητη, αλλά όχι επαρκής προϋπόθεση για την οικοδόμηση ανθεκτικότητας κατά τη διάρκεια μιας κρίσης όπου άλλοι παράγοντες , όπως οι ελλείψεις εργατικού δυναμικού μπορεί επίσης να γίνουν δεσμευτικοί.

Περισσότερο από το 80% του παγκοσμίου εμπορίου με βάση τον όγκο και 70% με βάση την αξία μεταφέρεται δια
θαλάσσης. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι χρόνοι αποστολής των φορτίων εκτινάχθηκαν προς τα πάνω μόλις χτύπησε η κρίση της Covid-19.

Οι χρόνοι ταξιδιού κυμαίνονταν σταθερά μεταξύ 6 και 6,5 ημερών από το 2016 έως το 2019. Οι καθυστερήσεις μέχρι το τέλος του 2021 αυξήθηκαν σε περίπου 25%. Η καθυστέρηση οφείλεται σε δύο λόγους:

Περίπου τα δύο τρίτα αποδίδονται σε πλοία που περιμένουν περισσότερο στο αγκυροβόλιο πριν από την είσοδο στο λιμάνι, και το ένα τρίτο προκαλείται από πιο αργή εξυπηρέτηση φορτίου.

Μηνάς Τσαμόπουλος

ΔΝΤ: Η συμφόρηση στα λιμάνια δεν οφείλεται στους μεγάλους όγκους φορτίων αλλά στην έλλειψη εργατικού δυναμικού

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένοπλες δυνάμεις: Έρχεται ειδικό μισθολόγιο από το 2024 – Όλα όσα είπε ο Μητσοτάκης

Έρχεται ειδικό μισθολόγιο για τις Ένοπλες Δυνάμεις. Όπως γνωστοποίησε σήμερα ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης στη Βουλή «Θα υπάρξει ειδικό μισθολόγιο αναπροσαρμοσμένο για τις Ένοπλες Δυνάμεις από 1/1/2024». « Τα επόμενα χρόνια θα είναι χρόνια καλύτερων μισθών για το δημόσιο » σημείωσε

Κυριάκος Μητσοτάκης: Τι θα πει σήμερα στη Βουλή για το επίδομα και το μισθολόγιο στις Ένοπλες Δυνάμεις

Για την καταβολή του επιδόματος ειδικών αποστολών σε στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού αλλά και σε άλλα σώματα των Ενόπλων Δυνάμεων που δεν έχουν δει αυξήσεις το τελευταίο χρονικό διάστημα αναμένεται να μιλήσει σήμερα ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης στη Βουλή στο πλαίσιο

Όταν δυο Αρχηγοί ΓΕΕΘΑ συναντήθηκαν κι είχαν πολλά να πουν

Όπως μου επεσήμανε απόστρατος Στρατηγός Τεθωρακισμένων που συνευρεθήκαμε στις 25 Ιανουαρίου στη Σχολή Ευελπίδων, στην τελετή παράδοσης-παραλαβής του Αρχηγού ΓΕΣ, το κερασάκι στην τούρτα της πολύ συγκινητικής τελετής ήταν μια συνάντηση δυο άλλων Αρχηγών και μάλιστα δύο Αρχηγών ΓΕΕΘΑ. Ενός

Στη Βουλή ο Μητσοτάκης για το νομοσχέδιο ΥΠΕΘΑ

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης αναμένεται να μιλήσει στις 12 το μεσημέρι στη Βουλή, στη συζήτηση για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας «Μέριμνα υπέρ του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, εξορθολογισμός της νομοθεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, οργάνωση της Εθνοφυλακής και άλλες