Δωρεάν μετακίνηση στελεχών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. με Ε/Γ και Ε/Γ-Ο/Γ συμβατικά και ταχύπλοα πλοία

Παρέμβαση Ομοσπονδίας Λιμενικών:

Με την υπ’αρίθμ. ΑΠ: 3324.1/01/13/15-07-13 Υπουργική Απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας & Αιγαίου «Καθορισμός υποχρεώσεων δημόσιας υπηρεσίας στα Ε/Γ και Ε/Γ-Ο/Γ συμβατικά και ταχύπλοα πλοία», είχε επικαιροποιηθεί το δικαίωμα της δωρεάν μετακίνησης των στελεχών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. στα Ε/Γ-Ο/Γ πλοία.

Θυμίζουμε πως η δωρεάν μετακίνηση των στελεχών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ υφίστατο και στην προηγούμενη Κοινή Απόφαση Υπουργών Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου αριθμ. 3324.1/15/03/03-04-2003 «Καθορισμός υποχρεώσεων δημόσιας Υπηρεσίας στα Ε/Γ και Ε/Γ-Ο/Γ συμβατικά και ταχύπλοα πλοία» (Β438), όπως τροποποιήθηκε με την αριθμ. 3324.1/20/03/15-05-03 (Β643) Κοινή Απόφαση Υπουργών Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου για την οποία η Ένωση Ελλήνων ακτοπλόων είχε προσφύγει στα Ευρωπαϊκά δικαστήρια καταγγέλλοντας την υποχρέωση που προέκυπτε για τις ακτοπλοϊκές εταιρίες για δωρεάν μετακίνηση των στελεχών Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ.

Όμως παρά  το ότι η εν λόγω Υ.Α προβλέπει τις δωρεάν μετακινήσεις των στελεχών του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ με Ε/Γ και Ε/Γ-Ο/Γ συμβατικά και ταχύπλοα πλοία ,οι ακτοπλοϊκές εταιρίες εφαρμόζουν κατά το δοκούν τα όσα έχουν θεσμοθετηθεί κάνοντας διάκριση μεταξύ των στελεχών , ανάλογα τον βαθμό που φέρουν ,την περίοδο και τις μέρες που επιλέγουν να μετακινηθούν.

Είδαμε το τελευταίο χρονικό διάστημα τις πρωτοβουλίες που ανέλαβε ο ΥΝΑΝΠ κ.Πλακιωτάκης για την χορήγηση δωρεάν ή εκπτωτικών προνομίων σε εκπαιδευτικούς αλλά και σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες (τρίτεκνοι-πολύτεκνοι ) χωρίς όμως να αναληφθούν ανάλογες πρωτοβουλίες για τους συναδέλφους που υποχρεώνονται να παρακαλάνε τις ακτοπλοϊκές εταιρίες και τους πράκτορες προκειμένου να διασφαλίσουν την δωρεάν ή με έκπτωση μετακίνησή τους δημιουργώντας μαζί τους μία σχέση εξάρτησης και υποχρέωσης.

Αναφερόμαστε κυρίως στους συναδέλφους που υπηρετούν στις νησιωτικές υπηρεσίες και η μετακίνησή τους ,ύστερα και από τις επαναλαμβανόμενες αυξήσεις των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, κρίνονται υπερβολικά δαπανηρές . 

Θα διαπιστωθεί δε πως κατά τη μεγαλύτερη περίοδο τα δρομολόγια από και προς τα νησιά δεν  παρουσιάζουν πληρότητα ,με ελάχιστες εξαιρέσεις κατά την καλοκαιρινή περίοδο .

Συμπεραίνεται λοιπόν πως οι ακτοπλοϊκές εταιρίες μπορούν να μεταφέρουν δωρεάν και χωρίς κανένα κόστος τους συναδέλφους ,τα μέλη της οικογένειάς τους και κατά περίπτωση το όχημά τους ως  ελάχιστη αναγνώριση της προσφοράς τους και του έργου που επιτελούν στα λιμάνια αφού εξυπηρετούν  όχι μόνο τους πολίτες που μετακινούνται αλλά και τις εταιρίες που βασίζουν την κερδοφορία τους στην ασταμάτητη και ανεκτίμητη εργασία των Λιμενικών στα νησιά μας και όχι μόνο.

Χαρακτηριστική η περίοδος του covid-19 κατά την οποία τα στελέχη του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ ανέλαβαν εξολοκλήρου την διαδικασία ελέγχου των επιβατών, μια αρμοδιότητα που αποτελεί υποχρέωση των ακτοπλοϊκών εταιριών.

Καλούμε την Ηγεσία του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ να αναλάβει πρωτοβουλίες εφαρμογής αλλά και βελτιστοποίησης της Υπουργικής Απόφασης που κλείνει δέκα έτη εφαρμογής ευελπιστώντας πως ο νέος ΥΝΑΝΠ θα προβεί στις ανάλογες κινήσεις ελαφρύνοντας με αυτόν τον τρόπο το δυσβάσταχτο κόστος ζωής των συναδέλφων που μετακινούνται με τα πλοία από και προς τον τόπο συμφερόντων τους ως επί το πλείστον για εργασία και όχι για αναψυχή .

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όταν η ΕΛ.ΑΣ. συλλαμβάνει την ΕΛ.ΑΣ.

Μετατροπή-επιμέλεια κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ» Η είδηση πως ο αστυνομικός φρουρός του Αστυνομικού Τμήματος Αγίων Αναργύρων, ο οποίος φέρεται να έμεινε απαθής μπροστά στη γυναικοκτονία της 28χρονης Κυριακής Γρίβα, που έλαβε χώρα κυριολεκτικά μπροστά στα μάτια του, είχε καταδικαστεί σε οκτώ

«My coast»: Η ψηφιακή εφαρμογή καταγγελιών για τις παραλίες – Τέσσερις αποφάσεις για την εφαρμογή των νέων κανόνων

Τέσσερις υπουργικές αποφάσεις, με τις οποίες εξειδικεύονται όλοι οι νέοι κανόνες για τη δημόσια περιουσία στις παραλίες, διασφαλίζουν την πρόσβαση των πολιτών στη θάλασσα και κατοχυρώνουν όρους διαφάνειας στην παραχώρηση του αιγιαλού και της παραλίας, με παράλληλη προστασία του περιβάλλοντος,

Υπ. Κλιματικής Κρίσης: Συνεδριάζει η Επιτροπή Εκτίμησης Κινδύνου ενόψει των έντονων καιρικών φαινομένων

Σε εξέλιξη βρίσκεται συνεδρίαση της Επιτροπής Εκτίμησης Κινδύνου στο υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας ενόψει των έντονων καιρικών φαινομένων που αναμένεται να πλήξουν περιοχές της χώρας, σύμφωνα με τις μετεωρολογικές προγνώσεις. Σημειώνεται, ότι σύμφωνα με το Έκτακτο Δελτίο Επιδείνωσης

Χρονικά όρια εργασίας: Υπερεργασία και Υπερωρία

Ο επιτρεπόμενος χρόνος εργασίας είναι ένα θέμα που καθορίζεται από κανόνες δημοσίου δικαίου και αυτό γιατί πρόκειται για ένα κρίσιμο ζήτημα, αν λάβει κανείς υπόψη και τη διαφορά δυναμικής των δύο πλευρών (εργοδότη και εργαζόμενου) σε μια σύμβαση εργασίας και

Μετάβαση στο περιεχόμενο