Δραματική και το 2022 η κατάσταση στα εμπορικά λιμάνια – Καθυστερήσεις έως και 45 ημέρες

Ο κολοσσός MAERSK προειδοποίησε τους πελάτες του ότι η συμφόρηση θα συνεχίσει να προκαλεί καθυστερήσεις στην ομαλή ροή της εφοδιαστικής αλυσίδας

Ο εφιάλτης που προκαλεί στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα η συμφόρηση έξω από τα εμπορικά λιμάνια και κατ’ επέκταση στους τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων αντί να βελτιώνεται μέσα στις πρώτες ημέρες του 2022 χειροτερεύει.

Οι συγκρατημένα αισιόδοξες προβλέψεις για τη νέα χρονιά για την ώρα διαψεύδονται. Ο κολοσσός MAERSK προειδοποίησε τους πελάτες του ότι η συμφόρηση θα συνεχίσει να προκαλεί καθυστερήσεις στην ομαλή ροή της εφοδιαστικής αλυσίδας.

“Δυστυχώς το 2022 δεν άρχισε όπως ελπίζαμε” επισημαίνει σε αλληλογραφία με τους πελάτες της: “ Η πανδημία συνεχίζει και δυστυχώς βλέπουμε ότι οι επιπτώσεις που προκαλεί επηρεάζει την ικανότητά μας να μεταφέρουμε φορτία. Λόγω της πανδημίας λιμάνια-κλειδιά για την εφοδιαστική αλυσίδα αντιμετωπίζουν έξαρση κρουσμάτων και λαμβάνουν νέα υγειονομικά μέτρα.”

Στην Ευρώπη υπάρχει το πρόβλημα ότι τα λιμάνια δεν έχουν πλέον αποθηκευτικούς χώρους για να στοιβάξουν τα εμπορευματοκιβώτια. Η πληρότητα φθάνει ακόμη και το 130% με αποτέλεσμα να μην υπάρχει χώρος να κινηθούν ούτε τα μηχανήματα φορτο-εκφόρτωσης. Στο λιμάνι του Αμβούργου η πληρότητα φθάνει το 100%. Στα λιμάνια της βορείου Ευρώπης οι καθυστερήσεις φθάνουν τις τέσσερις ημέρες.

Στη Μεγάλη Βρετανία ο χρόνος αναμονής στα αγκυροβόλια κυμαίνεται από επτά έως 10 ημέρες. Υπάρχουν κάποια σημάδια βελτίωσης στη λογική το μη χείρον βέλτιστον. Στο λιμάνι της Αμβέρσας οι καθυστερήσεις από 10 ημέρες που ήταν την προηγούμενη εβδομάδα έπεσαν στις οκτώ ημέρες.

Στις ΗΠΑ οι καθυστερήσεις παραμένουν μεγάλες.

Στο λιμάνι του Λος Άντζελες και στο Λονγκ Μπιτς η αναμονή για την εξυπηρέτηση ενός πλοίου κυμαίνεται από 28 έως 45 ημέρες!

Όλα τα λιμάνια της Βορείου Αμερικής όπως το Βανκούβερ, το Σηάτλ και το Prince Rupert έχουν πληρότητα 100% στους αποθηκευτικούς χώρους.

Στην Κίνα το νέο ξέσπασμα κορωνοϊού επηρέασε το εμπορικό λιμάνι της Ningbo το τρίτο μεγαλύτερο στον κόσμο. Εκεί οι αποθηκευτικοί χώροι φθάνουν σε πληρότητα το 75%.

Μηνάς Τσαμόπουλος

Δραματική και το 2022 η κατάσταση στα εμπορικά λιμάνια – Καθυστερήσεις έως και 45 ημέρες

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γ. Πλακιωτάκης από Σάμο: Όταν τα κυκλώματα των διακινητών αφήνονται ή και υποστηρίζονται, η Ελλάδα διασώζει ανθρώπινες ζωές

Το Λιμεναρχείο της Σάμου επισκέφθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, συνοδευόμενος από τον βουλευτή Σάμου της Νέας Δημοκρατίας, κ. Χριστόδουλο Στεφανάδη, τον Γενικό Γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Μανώλη Κουτουλάκη και τον Αρχηγό του Λιμενικού

Γ. Πλακιωτάκης: 27 εκατ. ευρώ για λιμενικές υποδομές και ακτοπλοϊκές συνδέσεις για την Περιφερειακή ενότητα Σάμου

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης επισκέφθηκε σήμερα τη Σάμο, όπου και συμμετείχε σε ευρεία σύσκεψη στην Περιφερειακή ενότητα Σάμου “Είχαμε μια ιδιαιτέρως παραγωγική συζήτηση με τον Αντιπεριφερειάρχη και τους Δημάρχους της Περιφερειακής Ενότητας Σάμου”, δήλωσε ο

Ν. Ανδρουλάκης για Rafale: «Ντροπή να χρησιμοποιούνται για την επικοινωνιακή προπαγάνδα της ΝΔ»

«Η αγορά και η άφιξη στην Ελλάδα των πρώτων 6 Rafale δεν προσφέρεται ούτε για επικοινωνιακές φιέστες, ούτε για κομματική εκμετάλλευση», τόνισε λίγο νωρίτερα ο επικεφαλής της ΚΟ του ΚΙΝΑΛ, Μιχάλης Κατρίνης. «Στηρίξαμε την Αμυντική Συμφωνία με τη Γαλλία για

Συνάντηση λιμενικών με Αντιπεριφερειάρχη Μαγνησίας Δ. Κολυνδρίνη

Με την αντιπεριφερειάρχη Μαγνησίας και Σποράδων συναντήθηκαν μέλη της ΠΟΛ και της  Ένωσης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Κεντρικής Ελλάδος. Βασικά θέματα συζήτησης αποτέλεσαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα στελέχη του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ στον Νομό Μαγνησίας και στις Βόρειες Σποράδες. Η αύξηση των