Δύο χτυπήματα σε δύο ημέρες

Πάνω από 100 επιθέσεις από τα τέλη Νοεμβρίου έχουν οδηγήσει σε νέες δρομολογήσεις τα πλοία μεταφοράς container, με αποτέλεσμα την αύξηση της τιμής των ναύλων

Ενώ οι επιθέσεις των ανταρτών Χούθι συνεχίζονται με αμείωτη ένταση στην Ερυθρά Θάλασσα, την ανηφόρα τραβούν και οι ναύλοι στα εμπορευματοκιβώτια.

Χθες, μόλις μία ημέρα μετά τη θανατηφόρα επίθεση σε ελληνικό φορτηγό πλοίο, κατά τη διάρκεια της οποίας ένας ναύτης έχασε τη ζωή του, οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης χτύπησαν ένα ακόμη πλοίο στον Κόλπο του Άντεν, προκαλώντας πυρκαγιά.

Σύμφωνα με την United Kingdom Maritime Trade Operations (UKMTO) το πλοίο ανέφερε πυρκαγιά αφού χτυπήθηκε από δύο άγνωστα βλήματα.

Η νορβηγική ναυτιλιακή επιθεώρηση TradeWinds ανέφερε ότι το πλοίο είναι μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και πρόκειται για το “Verbena” χωρητικότητας 11.400 dwt (κατασκευής 2008), το οποίο συνδέεται με την εταιρεία Dtschart με έδρα την Πολωνία. Ένα μέλος του πληρώματος τραυματίστηκε, δήλωσε η εταιρεία ναυτικής ασφάλειας Diaplous. Το περιστατικό έλαβε χώρα στις 10.00 ώρα Ελλάδας, καθώς το πλοίο έπλεε 98 ναυτικά μίλια (181 χιλιόμετρα) ανατολικά του Άντεν. Η Ambrey Analytics δήλωσε ότι το πλοίο εξέπεμψε σήμα κινδύνου μέσω VHF, αναφέροντας ότι ένας πύραυλος το είχε χτυπήσει. Το πλοίο εξέπεμπε σήμα AIS εκείνη τη στιγμή και βρισκόταν καθ’ οδόν από τη Μαλαισία προς τη Βενετία της Ιταλίας. Συνιστάται στην εμπορική ναυτιλία να παραμείνει σε μεγάλη απόσταση από το πληγέν πλοίο και να σταματήσει τις κινήσεις του πληρώματος στο κατάστρωμα, δήλωσε η εταιρεία ασφαλείας. Νωρίτερα την Πέμπτη, ένα άλλο πλοίο ανέφερε
παραλίγο χτύπημα από πύραυλο στην Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με το TradeWinds.

Να σημειωθεί ότι από τα μέσα Νοεμβρίου έχουν καταγραφεί περισσότερες από 100 επιβεβαιωμένες επιθέσεις των Χούθι εναντίον πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, που έχουν προκαλέσει τον θάνατο τεσσάρων ναυτικών και 10 μαχητών των Χούθι, τη βύθιση του χύδην φορτηγού πλοίου «Rubymar» (χωρητικότητας 32.200 dwt, κατασκευής 1997) ενώ έχουν απαχθεί και 25 μέλη του πληρώματος του «Galaxy Leader» (χωρητικότητας 5.100 ceu, κατασκευής 2002).

Με την κατάσταση να παραμένει τεταμένη στην Ερυθρά Θάλασσα οι ναυτιλιακές εταιρείες κυρίως των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εξακολουθούν να αποφεύγουν την περιοχή και να προσεγγίζουν τα λιμάνια της Δύσης (ΕΕ και ΗΠΑ) μέσω του περίπλου της Αφρικής.

Ελλείψεις

Η μεγαλύτερη απόσταση που διασχίζουν έχει ως αποτέλεσμα την «έλλειψη» πλοίων. Μια πρόσφατη έκθεση της Alphaliner στα μέσα Μαΐου
ανέφερε ότι οι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών που εξυπηρετούν το θαλάσσιο εμπόριο Ασίας – Ευρώπης και ΗΠΑ είχαν έλλειψη 36 πλοίων για την πλήρη στελέχωση όλων των κυρίως δρομολογίων Άπω Ανατολής – Ευρώπης λόγω της δρομολόγησης μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας. Ως αποτέλεσμα του «ελλείμματος» αυτού, της αυξημένης ζήτησης καθώς σταδιακά η αγορά εισέρχεται στο
peak της σεζόν ενόψει της δημιουργίας αποθεμάτων για την εορταστική περίοδο και της συνεχούς αύξησης της συμφόρησης στα λιμάνια, οι ναύλοι των containers κινούνται συνεχώς ανοδικά στη spot αγορά. Ο δείκτης εμπορευματοκιβωτίων της Σαγκάης (SCFI) την Παρασκευή 31 Μαΐου έδειξε αύξηση 12,6% στους ναύλους (στην αγορά spot), η οποία ήταν η δέκατη συνεχής εβδομάδα αύξησης των επιπέδων των ναύλων. Ο δείκτης βρίσκονταν στις 3.045 μονάδες, πολύ κάτω από την ιστορική του κορυφή των 5.110 μονάδων που καταγράφηκε στις 7 Ιανουαρίου 2022 εν μέσω της πανδημίας Covid-19, αλλά σχεδόν τρεις φορές υψηλότερος από ό,τι πριν από έναν χρόνο. Οι τιμές των ναύλων στη spot αγορά αυξάνονται με ταχείς ρυθμούς από τις αρχές Απριλίου λόγω ενός συνδυασμού της ισχυρής ζήτησης φορτίων στην Κίνα και της έλλειψης πλοίων, σημειώνει η Alphaliner.

Αλλά και ο σύνθετος παγκόσμιος δείκτης του οίκου αναλύσεων Drewry (World Container Index) δείχνει νέες ανοδικές τάσεις καθώς αυξήθηκε περαιτέρω 2% την προηγούμενη εβδομάδα στα 4.801 δολ. για container 40 ποδών (feu) και κατά 102% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Επίσης βρίσκεται 238% ψηλότερα από τα 1.420 δολ. ανά feu της προ πανδημικής περιόδου. Όπως εκτιμά ο Drewry και την επόμενη εβδομάδα οι ναύλοι θα κινηθούν ανοδικά λόγω της συμφόρησης που καταγράφεται ήδη στα λιμάνια της Ασίας.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θεσσαλονίκη: Ποινές «μαμούθ» σε μέλη κυκλώματος μεταναστών

Ποινές «μαμούθ» μέχρι και 244 χρόνων κάθειρξης αλλά και χρηματικές ποινές, πολλών εκατομμυρίων ευρώ επέβαλε το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων σε μέλη κυκλώματος διακίνησης μεταναστών. Οι διακινήσεις μεταναστών σημειώθηκαν το διάστημα 8 Φεβρουαρίου 2023- 2 Ιουνίου 2023 και τα κέρδη των

Σιγκαπούρη: Στις φλόγες δύο μεγάλα δεξαμενόπλοια – Διασώθηκαν δύο ναυτικοί

Δυο μεγάλα δεξαμενόπλοια έχουν πάρει φωτιά στα ανοικτά της Σιγκαπούρης και δυο μέλη πληρώματος διασώθηκαν, ανακοίνωσαν οι αρχές της ασιατικής πόλης-κράτους. Η πυρκαγιά εκδηλώθηκε στο πετρελαιοφόρο Hafnia Nile, υπό σημαία Σιγκαπούρης, και ακόμη ένα πλοίο, το Ceres I, υπό σημαία Σάο Τομέ και

Λειψυδρία: «Ολιστικό σχέδιο δράσης για το νερό» ζητάει από την ΕΕ η Ελλάδα και άλλα 20 κράτη-μέλη

Επείγουσα έκκληση για να αντιμετωπιστεί η λειψυδρία και να προστατευθούν οι υδάτινοι πόροι, απευθύνουν στην ΕΕ 21 κράτη-μέλη, ανάμεσά τους και η Ελλάδα. Στην κοινή επιστολή τους ζητάνε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αναλάβει συγκεκριμένες δράσεις, για να ενισχύσει την ασφάλεια

Εντυπωσιακά πλάνα από την εκπαίδευση των αμφίβιων καταδρομών στο Αιγαίο

Εντυπωσιακές εικόνες από την διαρκή εκπαίδευση στο Αρχιπέλαγος του Αιγαίου, των Αμφίβιων Καταδρομών της ΔΕΠ έδωσε στη δημοσιότητα το ΓΕΕΘΑ. Όπως φαίνεται στο βίντεο, στην εκπαίδευση συμμετείχαν τόσο πλωτά σκάφη με κομάντος που πραγματοποίησαν βολές με πραγματικά πυρά, όσο και

Μετάβαση στο περιεχόμενο