ΕΕ: Ελληνική αντίδραση στο μπλόκο μεταφοράς ρωσικού αργού

Η πρόταση της Επιτροπής, η οποία χρειάζεται την ομόφωνη υποστήριξη και των 27 χωρών για να τεθεί σε ισχύ, περιλαμβάνει τη σταδιακή κατάργηση των προμηθειών ρωσικού αργού πετρελαίου σε έξι μήνες και προϊόντων διύλισης έως το τέλος του 2022

Αντιρρήσεις στο νέο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έχουν μόνο οι χώρες της Ανατολικής Ευρώπης που είναι εξαρτημένες από το ρωσικό πετρέλαιο, αλλά και οι ναυτιλιακές δυνάμεις, με προεξάρχουσα την Ελλάδα.

Προσχέδιο των ευρωπαϊκών προτάσεων που επικαλούνται οι Financial Times απαγορεύει στα ευρωπαϊκά πλοία να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου, κάτι στο οποίο αντιτάχθηκε η Ελλάδα, της οποίας ο στόλος αντιπροσωπεύει το ήμισυ της χωρητικότητας υπό σημαία ΕΕ, ανέφεραν διπλωμάτες.

Άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Κύπρου, αντέδρασαν στην πρόταση για απαγόρευση παροχής εταιρικών υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένης της λογιστικής, στους Ρώσους.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η Ελλάδα, η Μάλτα και η Κύπρος έθεσαν ερωτήματα σχετικά με την απαγόρευση μεταφοράς πετρελαίου προς τρίτες χώρες, λέγοντας ότι μια τέτοια κίνηση θα βοηθήσει απλώς τους ανταγωνιστές της Ευρώπης.

Η πρόταση της Επιτροπής

Η πρόταση της Επιτροπής, η οποία χρειάζεται την ομόφωνη υποστήριξη και των 27 χωρών για να τεθεί σε ισχύ, περιλαμβάνει τη σταδιακή κατάργηση των προμηθειών ρωσικού αργού πετρελαίου σε έξι μήνες και προϊόντων διύλισης έως το τέλος του 2022. Προτείνει, επίσης, να απαγορευτεί εντός μηνός κάθε ναυτιλιακή, ναυλομεσιτική, ναυτασφαλιστική και χρηματοδοτική υπηρεσία που προσφέρεται από εταιρείες της ΕΕ για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου.

Η Ουγγαρία διαμήνυσε ότι οι κυρώσεις θα καταστήσουν «αδύνατη την προμήθεια αργού πετρελαίου που χρειάζεται η ουγγρική οικονομία για να λειτουργήσει», ενώ η Σλοβακία, η Βουλγαρία και η Τσεχία εξέφρασαν αντιρρήσεις και ενδοιασμούς καθώς βασίζονται στον αγωγό Ντρούζμπα της σοβιετικής εποχής, ο οποίος διέρχεται από την Ουκρανία, για την εισαγωγή αργού πετρελαίου που κατευθύνεται στα διυλιστήριά τους.

Στην Ουγγαρία και τη Σλοβακία προσφέρθηκε ένα επιπλέον έτος για να συμμορφωθούν στις κυρώσεις, ωστόσο Σλοβάκος αξιωματούχος είπε στους Financial Times ότι η χώρα του χρειάζεται τουλάχιστον δύο.

Τέλος, σύμφωνα με πληροφορίες, ο τσέχος πρωθυπουργός Πετρ Φιάλα θα συναντηθεί με τον καγκελάριο της Γερμανίας Όλαφ Σολτς την Πέμπτη για να ζητήσει περισσότερο χρόνο προκειμένου η χώρα του να υποστηρίξει τις κυρώσεις.

Το έκτο πακέτο κυρώσεων κατά της Μόσχας, καταλήγουν οι Financial Times, αποδεικνύεται το πιο δύσκολο μέχρι στιγμής.

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επενδύσεις $4,1 δισ. στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων από τους Έλληνες εφοπλιστές

Της Αναστασίας Βαμβακά Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζονται οι επενδύσεις στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων από τους Έλληνες εφοπλιστές, με τα στοιχεία της Allied Shipping Research να αναφέρουν πως έχουν επενδύσει μέσα στο 2022 ήδη 4,157 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά 196

Αυξημένο διεθνές ενδιαφέρον για κορυφαία ναυτιλιακή συνάντηση στην Αθήνα

Το φετινό Ετήσιο Διεθνές Συνέδριο του International Propeller Club of the United States ολοκληρώθηκε με επιτυχία την περασμένη εβδομάδα στην Αθήνα, ενώπιον εκατοντάδων αντιπροσώπων από όλο τον κόσμο που παρακολούθησαν ένα πρόγραμμα υψηλού επιπέδου συζητήσεων και κεντρικών ομιλιών από αξιωματούχους

Πόλεμος προσφορών στα σούπερ μάρκετ αλλά και νέο «τσουνάμι» ανατιμήσεων

Έως και το 50% των προϊόντων στα ράφια βγαίνουν σε προσφορά με όλο και μεγαλύτερα ποσοστά εκπτώσεων, την ώρα που οι προμηθευτές και οι αλυσίδες παύουν να συγκρατούν τις αυξήσεις στις τιμές. Στο 3% εκτιμάται ότι θα φθάσει η μείωση

Βραζιλία: Τουλάχιστον τρεις νεκροί, 14 τραυματίες, πολλοί αγνοούμενοι στην κατάρρευση γέφυρας

Τουλάχιστον τρεις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και άλλοι 14 τραυματίστηκαν όταν κατέρρευσε γέφυρα στην πολιτεία Αμαζόνας της Βραζιλίας, ανακοίνωσαν οι αρχές, που δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο ο απολογισμός των θυμάτων να γίνει ακόμη πιο βαρύς, καθώς αγνοούνται αρκετοί ακόμη.