ΕΕ: Ελληνική αντίδραση στο μπλόκο μεταφοράς ρωσικού αργού

Η πρόταση της Επιτροπής, η οποία χρειάζεται την ομόφωνη υποστήριξη και των 27 χωρών για να τεθεί σε ισχύ, περιλαμβάνει τη σταδιακή κατάργηση των προμηθειών ρωσικού αργού πετρελαίου σε έξι μήνες και προϊόντων διύλισης έως το τέλος του 2022

Αντιρρήσεις στο νέο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έχουν μόνο οι χώρες της Ανατολικής Ευρώπης που είναι εξαρτημένες από το ρωσικό πετρέλαιο, αλλά και οι ναυτιλιακές δυνάμεις, με προεξάρχουσα την Ελλάδα.

Προσχέδιο των ευρωπαϊκών προτάσεων που επικαλούνται οι Financial Times απαγορεύει στα ευρωπαϊκά πλοία να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου, κάτι στο οποίο αντιτάχθηκε η Ελλάδα, της οποίας ο στόλος αντιπροσωπεύει το ήμισυ της χωρητικότητας υπό σημαία ΕΕ, ανέφεραν διπλωμάτες.

Άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Κύπρου, αντέδρασαν στην πρόταση για απαγόρευση παροχής εταιρικών υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένης της λογιστικής, στους Ρώσους.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η Ελλάδα, η Μάλτα και η Κύπρος έθεσαν ερωτήματα σχετικά με την απαγόρευση μεταφοράς πετρελαίου προς τρίτες χώρες, λέγοντας ότι μια τέτοια κίνηση θα βοηθήσει απλώς τους ανταγωνιστές της Ευρώπης.

Η πρόταση της Επιτροπής

Η πρόταση της Επιτροπής, η οποία χρειάζεται την ομόφωνη υποστήριξη και των 27 χωρών για να τεθεί σε ισχύ, περιλαμβάνει τη σταδιακή κατάργηση των προμηθειών ρωσικού αργού πετρελαίου σε έξι μήνες και προϊόντων διύλισης έως το τέλος του 2022. Προτείνει, επίσης, να απαγορευτεί εντός μηνός κάθε ναυτιλιακή, ναυλομεσιτική, ναυτασφαλιστική και χρηματοδοτική υπηρεσία που προσφέρεται από εταιρείες της ΕΕ για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου.

Η Ουγγαρία διαμήνυσε ότι οι κυρώσεις θα καταστήσουν «αδύνατη την προμήθεια αργού πετρελαίου που χρειάζεται η ουγγρική οικονομία για να λειτουργήσει», ενώ η Σλοβακία, η Βουλγαρία και η Τσεχία εξέφρασαν αντιρρήσεις και ενδοιασμούς καθώς βασίζονται στον αγωγό Ντρούζμπα της σοβιετικής εποχής, ο οποίος διέρχεται από την Ουκρανία, για την εισαγωγή αργού πετρελαίου που κατευθύνεται στα διυλιστήριά τους.

Στην Ουγγαρία και τη Σλοβακία προσφέρθηκε ένα επιπλέον έτος για να συμμορφωθούν στις κυρώσεις, ωστόσο Σλοβάκος αξιωματούχος είπε στους Financial Times ότι η χώρα του χρειάζεται τουλάχιστον δύο.

Τέλος, σύμφωνα με πληροφορίες, ο τσέχος πρωθυπουργός Πετρ Φιάλα θα συναντηθεί με τον καγκελάριο της Γερμανίας Όλαφ Σολτς την Πέμπτη για να ζητήσει περισσότερο χρόνο προκειμένου η χώρα του να υποστηρίξει τις κυρώσεις.

Το έκτο πακέτο κυρώσεων κατά της Μόσχας, καταλήγουν οι Financial Times, αποδεικνύεται το πιο δύσκολο μέχρι στιγμής.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Celestyal: Αύξηση κρατήσεων το 2025 – Στόχος η απόκτηση νέου πλοίου και επέκταση δρομολογίων

Σε τροχιά δυναμικής ανάπτυξης εισέρχεται η Celestyal, η ελληνική εταιρεία κρουαζιέρας, η οποία εξετάζει την απόκτηση νέου κρουαζιερόπλοιου με στόχο την ενίσχυση των δρομολογίων της στην Αδριατική και τη διεύρυνση της παρουσίας της σε νέες αγορές, κυρίως προς τα δυτικά. Η

Χούθι: Στο στόχαστρο 15.000 πλοία – Πώς πλήττονται οι καταναλωτές

Περισσότερα από 15.000 πλοία είναι θεωρητικά στόχοι των ανταρτών Χούθι αν πιστέψουμε την δήλωση των ανταρτών ότι θα χτυπούν πλοία ναυτιλιακών εταιρειών που εμπλέκονται με το εμπόριο με το Ισραήλ. Όπως επισημαίνει η εταιρεία Winward οι αντάρτες Χούθι έχουν δηλώσει

Πήλιο: Συνελήφθη κυβερνήτης θαλαμηγού για πρόκληση ζημιών σε σκάφη – Γιατί ενεπλάκη από λάθος το όνομα του Κριστιάνο Ρονάλντο

Με υλικές ζημιές σε τέσσερα σκάφη κατέληξε το περιστατικό στο λιμάνι της Αγίας Κυριακής στο Τρίκερι Πηλίου, που είχε ως αποτέλεσμα τη σύλληψη του κυβερνήτη θαλαμηγού. Η θαλαμηγός εισήλθε στον λιμένα με αυξημένη ταχύτητα, προκαλώντας έντονο κυματισμό, ενώ οι αρχικές

Σε άλλη «γραμμή» ο Αβραμόπουλος για το Μεταναστευτικό

Την ώρα που η κυβέρνηση μιλά για επιστροφές μεταναστών στις χώρες προέλευσης, ο Δημήτρης Αβραμόπουλος ξεκαθαρίζει πως «αυτό είναι αδύνατο». Και η άποψή του έχει σημασία όχι επειδή είχε το χαρτοφυλάκιο του υπουργείο Εξωτερικών για έναν χρόνο, αλλά επειδή θήτευσε – και μάλιστα

Μετάβαση στο περιεχόμενο