Eισιτήριο εισόδου για τη Βενετία από το 2023;

Εκατομμύρια τουρίστες κάθε χρόνο συρρέουν στη Βενετία. Οι επιχειρηματίες κερδίζουν, αλλά οι κάτοικοι έχουν αγανακτήσει. Θα ήταν λύση ένα εισιτήριο εισόδου στην πόλη από το 2023;

Τρομάζει το μεγάλο κρουαζιερόπλοιο στη Βενετία

Υπέροχα παλάτια με θέα στο νερό, κανάλια με γόνδολες, μουσεία παγκοσμίου φήμης. Η Βενετία είναι πανέμορφη, ένας τεράστιος τουριστικός μαγνήτης, η πόλη, τη «μαριόλικη και ύποπτη ομορφιά» της οποίας ύμνησε ο Γερμανός συγγραφέας Τόμας Μαν, προσελκύει κάθε χρόνο εκατομμύρια επισκέπτες από όλο τον κόσμο και ο αριθμός τους παραμένει αμείωτος. Οι περίπου 50.000 κάτοικοι όμως στην καρδιά της πόλης έχουν αγανακτήσει και ο δήμος θέλησε να δράσει.

Μια λύση θα ήταν να επιβάλουν εισιτήριο εισόδου. Μια πρόταση που δεν είναι καινούργια, ωστόσο από τις 16 Ιανουαρίου 2023, οι τουρίστες θα έπρεπε να κάνουν κράτηση για την επίσκεψή τους στη Βενετία μέσω διαδικτύου και να πληρώσουν για αυτό τρία με δέκα ευρώ το άτομο. Προς το παρόν όμως τα σχέδια πάγωσαν και τίποτα από αυτά δεν θα γίνει. Δεν υπάρχει η έγκριση του δημοτικού συμβουλίου, λέει η Σιμόνε Βεντουρίνι, η οποία εργάζεται στον τομέα του πολιτισμού. Η έναρξη ισχύος του εισιτηρίου αναβλήθηκε και η Βενετία παραμένει προς το παρόν δωρεάν.

Ο Μάρκο Γκασπαρινέτι, τοπικός πολιτικός, πιστεύει ότι η είσοδος με εισιτήριο δεν θα εφαρμοστεί ποτέ. «Όπως είναι γραμμένο το διάταγμα, δεν θα ισχύσει. Βρισκόμαστε ήδη στην πέμπτη αναβολή», λέει. Παρά τον μαζικό τουρισμό, η ρύθμιση μέσω εισιτηρίου εισόδου είναι πολύ αμφιλεγόμενη μεταξύ των ντόπιων. Οι τουρίστες όταν λένε Βενετία εννοούν κυρίως το ιστορικό κέντρο, την περίφημη πλατεία του Αγίου Μάρκου, τη γέφυρα του Ριάλτο και το Μεγάλο Κανάλι καθώς και πολλά μικρότερα νησιά.

Έσοδα πολλών εκατομμυρίων

Κρουαζιερόπλοιο, Βενετία 

Οι Βενετσιάνοι δεν συμπαθούν τους τουρίστες από τα κρουαζιερόπλοια

Η πόλη θέλει να χρεώσει ένα τέλος για αυτή την περιοχή αλλά όχι για την ηπειρωτική χώρα. Μέσω των εισιτηρίων οι αρχές θα μπορούσαν να υπολογίσουν καλύτερα πόσα άτομα θα έμπαιναν στην πόλη και θα χρησιμοποιούσαν τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Η πόλη υπολόγιζε έσοδα έξι εκατομμυρίων ευρώ για το 2023, όπως λέει ο Μικέλε Ζουίν, από το τμήμα προϋπολογισμού του δήμου. Τα επόμενα χρόνια μάλιστα υπολόγιζε πως τα έσοδα θα φθάσουν τα 13 εκ. ευρώ. Η Βενετία θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει τα χρήματα για τη μείωση των τελών για τα σκουπίδια που πληρώνουν οι κάτοικοι και για τη χρηματοδότηση της υλοποίησης του εισιτηρίου.

Θα πληρώνουν κυρίως όσοι κάνουν ημερήσιες εκδρομές και οι ελάχιστα συμπαθείς τουρίστες από τα κρουαζιερόπλοια. Όσοι έχουν κάνει κράτηση σε ξενοδοχείο στη Βενετία θα παίρνουν έναν κωδικό και θα εξαιρούνται από το μέτρο. Επίσης κωδικό θα παίρνουν και οι φιλοξενούμενοι. Οι επικριτές όμως του μέτρου το βλέπουν ως παραβίαση της προστασίας δεδομένων και της ιδιωτικής ζωής.

Πολλές απαγορεύσεις λόγω τουριστών

Τουρίστες, Βενετία 

Τουρίστες στη Βενετία

Κάποιοι Βενετσιάνοι πιστεύουν ότι η πόλη πρέπει να χειρίζεται διαφορετικά το μαζικό τουρισμό. Ο Ματέο Σέκι διαχειρίζεται μια ιστοσελίδα υπέρ της Βενετίας. Θεωρεί ότι οι ημερήσιοι ταξιδιώτες είναι ιδιαίτερα το πρόβλημα. Γεμίζουν τους δρόμους και δεν αφήνουν σχεδόν καθόλου χρήματα στην πόλη. Εξαιτίας των πολλών επισκεπτών υπάρχουν και πολλές απαγορεύσεις για τους τουρίστες στη Βενετία. Δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν με μαγιό ή χωρίς πουκάμισο ή να κάθονται στο έδαφος για να φάνε ή να πιούν. Επιβάλλονται πρόστιμα έως 500 ευρώ.

Ο Σέκι φοβάται ότι με το εισιτήριο οι τουρίστες δεν θα συμπεριφερθούν καλύτερα, απλά θα το πληρώσουν. Θεωρεί ότι ένας επιπλέον φόρος στα προϊόντα που αγοράζονται στη Βενετία θα ήταν πιο αποτελεσματικός. Όποιος αγοράσει ένα μπουκάλι νερό, για παράδειγμα, θα πληρώνει περισσότερα αλλά τα χρήματα στη συνέχεια θα πηγαίνουν στην πόλη.

Το θέμα της υπερπληθώρας των τουριστών πάντως συζητείται πάνω από 20 χρόνια στη Βενετία και λύση δεν έχει ακόμα βρεθεί.

Γιοχάνες Νοϊντέκερ, dpa

Επιμέλεια: Μαρία Ρηγούτσου

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παναγιωτόπουλος: Αφήστε τις Ένοπλες Δυνάμεις έξω από την πολιτική αντιπαράθεση – Τι είπε για Α/ΓΕΕΘΑ και προσωπικό ΕΔ

Να αφήσει τις Ένοπλες Δυνάμεις έξω από την πολιτική αντιπαράθεση κάλεσε τον ΣΥΡΙΖΑ ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος, που ανέβηκε στο βήμα της ολομέλειας κατά τη συζήτηση της πρότασης δυσπιστίας. Ο κ. Παναγιωτόπουλος μίλησε και για τις σχέσεις του με τον αρχηγό

Η ΛΑΡΚΟ και οι φορολογούμενοι

Η ΛΑΡΚΟ είναι εταιρεία παραγωγής σιδηρονικελίου με ένα μεταλλουργικό εργοστάσιο στη Λάρυμνα Φθιώτιδας και ορυχεία στις περιοχές της Εύβοιας, του Νέου Κόκκινου Βοιωτίας, την Καστοριά και τα Σέρβια Κοζάνης.  Από το 1963 έως το 1982 λειτούργησε ως ιδιωτική επιχείρηση.  Αλλά

Τουρισμός: Αντέχει η «βαριά βιομηχανία» το κύμα τουριστών;

Συνηθίζουμε να λέμε ότι ο τουρισμός αποτελεί τη «βαριά βιομηχανία» της χώρας, οι ανακοινώσεις περί ρεκόρ αφίξεων δημιουργούν θετικό κλίμα για την οικονομία και οι προσδοκίες αυξάνονται σε… ετήσια βάση.  Πράγμα λογικό, βέβαια, εάν αναλογιστούμε ότι το 2019 είχε εκτιμηθεί