Εκπαίδευση και τεχνολογία ψηλά στην ατζέντα της ναυτιλιακής κοινότητας

Από τα βασικά θέματα που συζητήθηκαν στο πλαίσιο του 8ου Annual
Capital Link Operational Excellence in Shipping Forum, το οποίο
διοργανώθηκε την Τρίτη 30 Οκτωβρίου στο ξενοδοχείο Χίλτον, ήταν η
ψηφιοποίηση και η κυβερνοασφάλεια καθώς και η ναυτική εκπαίδευση. Αξίζει
να σημειωθεί πως δεκάδες στελέχη από τον ευρύτερο χώρο του ναυτιλιακού
επιχειρείν παρακολούθησαν τις ενδιαφέρουσες τοποθετήσεις των ομιλητών
στα πάνελ που είχαν συγκροτηθεί.

Σε ό,τι αφορά το πρώτο πάνελ με συντονιστή τον κ. Nick Brown, Marine
Offshore Director – Lloyd’s Register, τα μέλη του εστίασαν στα
ζητήματα της ψηφιοποίησης και της κυβερνοασφάλειας. Κοινός παρονομαστής
των τοποθετήσεων των μελών του πάνελ ήταν η ανάγκη να αξιοποιηθούν με
τον καλύτερο δυνατό τρόπο οι μεγάλες δυνατότητες που προσφέρει η
τεχνολογία προς βελτίωση της ζωής εν πλω αλλά και της επικοινωνίας
μεταξύ γραφείου και πλοίου.

Ο κ. Ανδρέας Χατζηπέτρου, Managing Director – Columbia
Shipmanagement, στην τοποθέτησή του εστίασε στην ανάγκη της εκπαίδευσης
των ναυτικών, σημειώνοντας πως σαφώς χρειάζεται περισσότερος χρόνος για
να εκπαιδευθεί ένας καπετάνιος που υπηρετεί στην θάλασσα επί 30 έτη, σε
σχέση με έναν νεώτερο αξιωματικό, ωστόσο, σημείωσε, πως «πρέπει πάντα να
επιχειρείται να βρεθεί η σωστή ισορροπία μεταξύ ηλικίας, εμπειρίας και
εκπαίδευσης». Στην μεγάλη σημασία και προσφορά της τεχνολογίας εστίασε
και ο κ. Mark Pearson, Managing Director – Maran Tankers, ο οποίος,
ωστόσο, σημείωσε πως πολλά από όσα σήμερα προσφέρει η τεχνολογία στον
ναυτικό, όπως για παράδειγμα τo σύστημα ECDIS, είναι μεν σημαντικά
εργαλεία που βοηθούν στην ορθή λήψη των αποφάσεων, αλλά «πρέπει να
κοιτάμε και έξω από το παράθυρο», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Πάνελ 1

Από την πλευρά του ο κ. Θεοφάνης Σαλλής, Head of Operation
Technology – GasLog Ltd., τόνισε την σημασία της τεχνολογίας,
εστιάζοντας παράλληλα και στον μεγάλο κίνδυνο της «απώλειας της
ναυτοσύνης», ενώ ως προς το ζήτημα της κυβερνοασφάλειας επισήμανε πως η
εταιρεία του προχωρά σε συνεχή tests, βελτιώνει τα πρότυπα ασφάλειας και
επιχειρεί συνεργασίες με τρίτα μέρη, ώστε να υπάρχει η μεγαλύτερη
δυνατή κάλυψη απέναντι σε ζητήματα κυβερνοεπιθέσεων και ασφάλειας.
Τέλος, η κ. Δέσποινα Παναγιώτου-Θεοδοσίου, CEO – Tototheo Maritime Ltd,
τόνισε πως πρέπει κανείς να «βλέπει την μεγάλη εικόνα όταν η συζήτηση
ακουμπά τα ζητήματα της τεχνολογίας» και πως πρέπει πάντα «να λαμβάνεται
υπ’ όψιν ο άνθρωπος και ο ανθρώπινος παράγοντας όταν συζητούμε για την
τεχνολογία». Ενώ επεσήμανε πως πρέπει να παρέχεται από όλους στήριξη
στον ναυτικό.

Σε ό,τι αφορά το δεύτερο πάνελ του φόρουμ, αυτό ήταν αφιερωμένο στα
ζητήματα της εκπαίδευσης και συντονιστής ήταν ο καθηγητής, κ.
Κωνσταντίνος Αρκουμάνης. Η πρώτη τοποθέτηση ήταν αυτή του κ. Λεωνίδα
Ευγενίδη, Προέδρου του Ιδρύματος Ευγενίδου και Πρεσβευτής του Διεθνούς
Ναυτιλιακού Οργανισμού στην Ελλάδα. Ο κ. Ευγενίδης σημείωσε με έμφαση
πως «ελληνική ναυτιλία χωρίς Έλληνες ναυτικούς και αξιωματικούς δεν
μπορεί να υπάρξει». Ενώ, εστίασε και στο ζήτημα της προσέλκυσης νέων στη
ναυτιλία, τονίζοντας πως πρέπει να προσελκύσουμε νέους που επιθυμούν να
σταδιοδρομήσουν στα ναυτικά και ναυτιλιακά επαγγέλματα. Ο κ. Ευγενίδης
αναφέρθηκε και στο ζήτημα των τεχνικών λυκείων, σημειώνοντας πως
χρειάζεται βελτίωση του προσφερόμενου επιπέδου σπουδών. Τέλος, τόνισε
πως η ναυτιλία έχει πλέον εισέλθει σε μία εποχή μεγάλων αλλαγών, με την
πράσινη ναυτιλία να είναι το ζητούμενο, και μέσα σε αυτό το πλαίσιο «η
γνώση, η εμπειρία και η επαγγελματική κινητικότητα» θα είναι απαραίτητες
προϋποθέσεις σταδιοδρομίας των νέων στην βιομηχανία.

Από την πλευρά του ο κ. Διαμαντής, Γενικός Διευθυντής του
Metropolitan College, αναφέρθηκε στη συμβολή του Metropolitan College
στην ναυτική εκπαίδευση, η οποία, όπως τόνισε, είναι συμπληρωματική
αυτής των Ναυτικών Ακαδημιών. Παράλληλα, ο κ. Διαμαντής σημείωσε την
ανάγκη ύπαρξης μίας σταθερής επαφής μεταξύ των βρετανικών πανεπιστημίων
και των ελληνικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Εν συνεχεία τον λόγο έλαβε η
κ. Βενετία Καλλιπολίτου, Deputy Managing Director for Human Element and
Training – Tsakos Columbia Shipmanagement S.A. Η κ. Καλλιπολίτου
σημείωσε πως «έχει έρθει το πλήρωμα του χρόνου η ναυτική εκπαίδευση να
εισαχθεί στα σχολεία». Παράλληλα αναφέρθηκε στην συμβολή του TEENS, του
πρώτου ιδιωτικού μη κερδοσκοπικού επαγγελματικού λυκείου ναυτικής
εκπαίδευσης στη χώρα, ένα όραμα του Ιδρυτή του Ομίλου Τσάκου, καπετάν
Παναγιώτη Τσάκου, το οποίο άνοιξε τις πύλες του στην Χίο τον περασμένο
Σεπτέμβριο. Όπως σημείωσε η κ. Καλλιπολίτου εκπαιδευτικά ιδρύματα και
φορείς θα πρέπει να αναπτύξουν δράση συμπληρωματική με αυτή των δημόσιων
Ναυτικών Ακαδημιών. «Υπάρχει χώρος για όλους μας» τόνισε με έμφαση. Στο
ερώτημα γιατί κανείς να επενδύσει στο δευτεροβάθμιο εκπαιδευτικό
σύστημα, η κ. Καλλιπολίτου σημείωσε πως με αυτόν τον τρόπο κανείς μπορεί
να διαμορφώσει στις πιο μικρές και «τρυφερές ηλικίες την ιδέα της
ναυτοσύνης».

Τέλος, ενδιαφέρουσα ήταν και η τοποθέτηση του κ. Γεωργίου Α.
Τσαβλίρη, Principal – Tsavliris Salvage Group, ο οποίος τόνισε ότι ο
ανθρώπινος παράγοντας είναι ζωτικής σημασίας για την ναυτιλιακή
βιομηχανία. Επιπρόσθετα, σημείωσε ότι όποιος επιθυμεί μια επιτυχή πορεία
στην ναυτιλία οφείλει να παίρνει ρίσκα και να μην φοβάται την επιτυχία,
ενώ ο ενθουσιασμός και οι αντοχές αποτελούν επίσης αναπόσπαστα στοιχεία
μίας επιτυχημένης καριέρας. Και ως παράδειγμα ανέφερε τον καπετάν
Παναγιώτη Τσάκο και την διαδρομή του στον χώρο της ναυτιλίας.

Φωτό: Capital Link

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όταν η ΕΛ.ΑΣ. συλλαμβάνει την ΕΛ.ΑΣ.

Μετατροπή-επιμέλεια κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ» Η είδηση πως ο αστυνομικός φρουρός του Αστυνομικού Τμήματος Αγίων Αναργύρων, ο οποίος φέρεται να έμεινε απαθής μπροστά στη γυναικοκτονία της 28χρονης Κυριακής Γρίβα, που έλαβε χώρα κυριολεκτικά μπροστά στα μάτια του, είχε καταδικαστεί σε οκτώ

«My coast»: Η ψηφιακή εφαρμογή καταγγελιών για τις παραλίες – Τέσσερις αποφάσεις για την εφαρμογή των νέων κανόνων

Τέσσερις υπουργικές αποφάσεις, με τις οποίες εξειδικεύονται όλοι οι νέοι κανόνες για τη δημόσια περιουσία στις παραλίες, διασφαλίζουν την πρόσβαση των πολιτών στη θάλασσα και κατοχυρώνουν όρους διαφάνειας στην παραχώρηση του αιγιαλού και της παραλίας, με παράλληλη προστασία του περιβάλλοντος,

Υπ. Κλιματικής Κρίσης: Συνεδριάζει η Επιτροπή Εκτίμησης Κινδύνου ενόψει των έντονων καιρικών φαινομένων

Σε εξέλιξη βρίσκεται συνεδρίαση της Επιτροπής Εκτίμησης Κινδύνου στο υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας ενόψει των έντονων καιρικών φαινομένων που αναμένεται να πλήξουν περιοχές της χώρας, σύμφωνα με τις μετεωρολογικές προγνώσεις. Σημειώνεται, ότι σύμφωνα με το Έκτακτο Δελτίο Επιδείνωσης

Χρονικά όρια εργασίας: Υπερεργασία και Υπερωρία

Ο επιτρεπόμενος χρόνος εργασίας είναι ένα θέμα που καθορίζεται από κανόνες δημοσίου δικαίου και αυτό γιατί πρόκειται για ένα κρίσιμο ζήτημα, αν λάβει κανείς υπόψη και τη διαφορά δυναμικής των δύο πλευρών (εργοδότη και εργαζόμενου) σε μια σύμβαση εργασίας και

Μετάβαση στο περιεχόμενο