Κατανομή Παραγγελιών: Κυριαρχία σε Βασικούς Τομείς
Η Κίνα εδραιώνει τη θέση της σε βασικούς τομείς του ναυπηγικού τομέα, καταλαμβάνοντας κυρίαρχο ρόλο στις παραγγελίες διαφόρων τύπων πλοίων, ενώ συνεχώς αυξάνει την παραγωγική της δυνατότητα. Πιο συγκεκριμένα, το 2024 τα κινεζικά ναυπηγεία εξασφάλισαν 46,45 εκατομμύρια CGT (Compensated Gross Tons) από τις συνολικές παγκόσμιες παραγγελίες, με τα εξής ποσοστά κυριαρχίας σε κρίσιμους τομείς:
- Πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων: 100% των παραγγελιών
- Πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου: 81,5%
- Δεξαμενόπλοια: 72%
- LNG Carriers: 44%
Αντίστοιχα, η Νότια Κορέα διατηρεί τη δεύτερη θέση με 10,8 εκατομμύρια CGT, ενώ η Ιαπωνία συνεχίζει να μειώνει το μερίδιο αγοράς της.

Εξέλιξη Μεριδίων Αγοράς (2020-2024)
Η διαφοροποίηση της Κίνας στην παραγωγή και η ταχύτητα ανάπτυξης των ναυπηγείων της αντικατοπτρίζεται στην εντυπωσιακή άνοδο του μεριδίου της στην παγκόσμια αγορά τα τελευταία χρόνια. Ενδεικτικά, η κατανομή των μεριδίων αγοράς ανά χώρα από το 2020 έως το 2024 έχει ως εξής:
Τα Κορυφαία Ναυπηγεία
Τα ναυπηγεία που ξεχωρίζουν στις παραγγελίες για το 2024 περιλαμβάνουν:
Η Ελληνική Παρουσία στις Ναυπηγικές Παραγγελίες
Οι Έλληνες εφοπλιστές παραμένουν σημαντικοί παίκτες στην παγκόσμια ναυπηγική αγορά. Το 2024, έβαλαν 402 νέες παραγγελίες σε κινεζικά ναυπηγεία, εκ των οποίων οι 219 αφορούν δεξαμενόπλοια, 135 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, 33 containerships και 7 LPG carriers. Οι ελληνικές παραγγελίες αντιστοιχούν στο 16% της παγκόσμιας χωρητικότητας νέων παραγγελιών, ενισχύοντας τη θέση της ελληνικής ναυτιλίας στη διεθνή αγορά.
Η κυριαρχία της Κίνας και η στροφή των Ελλήνων εφοπλιστών στις κινεζικές ναυπηγικές εγκαταστάσεις καταδεικνύουν την ισχυρή θέση της χώρας στον παγκόσμιο ναυπηγικό τομέα και τις προοπτικές που διαμορφώνονται για το μέλλον.
ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ