Έλληνες εφοπλιστές: Παγκόσμιοι κυρίαρχοι σε τάνκερ και LNG

Ύψους 69,5 δισ. δολαρίων η αξία του ελληνικού στόλου δεξαμενόπλοιων – Τριπλασιάστηκαν οι παραγγελίες νέων πλοίων μέσα στο 2023

Στη μεταφορά ενέργειας ο ελληνικός εφοπλισμός κυριαρχεί παγκοσμίως τόσο στα δεξαμενόπλοια όσο και στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου – LNG Carriers. Ενώ η Κίνα διαθέτει περισσότερα δεξαμενόπλοια, ο ελληνικός στόλος έχει την υψηλότερη αξία με 69,5 δισ. δολάρια, ξεπερνώντας την αρμάδα του Κόκκινου Δράκου κατά 22,1 δισ. δολάρια.

Οπως προκύπτει από την ετήσια έρευνα του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers, οι ελληνικές παραγγελίες δεξαμενόπλοιων αυξήθηκαν κατακόρυφα το 2023, με 123 παραγγελίες, που αντιστοιχούν στο 34% των συνολικών παραγγελιών που έγιναν το 2023. Αυτός είναι σχεδόν τριπλάσιος από τον αριθμό των παραγγελιών δεξαμενόπλοιων που έδωσαν το 2022. Η κύρια εστίασή τους ήταν στον τομέα Aframax/LR2, με 51 παραγγελίες, ενώ ακολούθησαν τα Suezmax και Panamax/LR1, με 36 και 14 παραγγελίες αντίστοιχα.

Σύμφωνα με την Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Cooperation Committee), με στοιχεία που παρέχονται από την S&P Global Market Intelligence, τον Μάρτιο του 2024 οι Ελληνες εφοπλιστές έχουν υπό παραγγελία ναυπήγησης 112 δεξαμενόπλοια συνολικής μεταφορικής ικανότητας 15,278 εκατομμυρίων τόνων, ενώ το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών γι’ αυτό τον τύπο πλοίου περιλαμβάνει 239 συμβόλαια χωρητικότητας 35,3 εκατομμυρίων dwt.

Οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες κυριαρχούν καθώς ελέγχουν το 30% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων.

Διαβάστε τη συνέχεια στο newmoney.gr

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ΥφΥΝΑΝΠ κ. Στ. Γκίκας στη Σαγκάη

Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας, μετά από πρόσκληση των διοργανωτών, επισκέφθηκε την Σαγκάη (Κίνα) όπου συμμετείχε ως κεντρικός ομιλητής (“keynote speaker”), αρχικά στην τελετή έναρξης της “Ναυτιλιακής Εβδομάδας της Σαγκάης” (“Pudong Shipping Week 2024”), με θέμα “Navigating

Συνεδριάζει η Επιτροπή Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας ΙΜΟ

Από τις 2-6 Δεκεμβρίου 2024 πραγματοποιούνται στην έδρα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) στο Λονδίνο οι εργασίες της 109ης συνόδου της Επιτροπής Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας (MSC 109). Στη σύνοδο θα προεδρεύσει η κα. Mayte Medina από τις ΗΠΑ, με την υποστήριξη

Μύκονος – Λιμενικό Ταμείο: Προσφορά πομποδεκτών στο Λιμεναρχείο

Οι πομποδέκτες είναι απόλυτα συμβατοί με τα μέτρα ασφαλείας του κώδικα ISPS που αποτελεί ένα ολοκληρωμένο σύνολο μέτρων για την ενίσχυση της ασφάλειας των πλοίων και των λιμενικών εγκαταστάσεων. Ειδικότερα, ο International Ship and Port Facility (ISPS) εισάγει ένα σύνολο προληπτικών μέτρων

Κίνητρα επιστροφής στο ελληνικό νηολόγιο

Στις κινήσεις που κάνει το υπουργείο Ναυτιλίας, προκειμένου να εγγραφούν πλοία στο ελληνικό νηολόγιο και να σηκώσουν την ελληνική σημαία, αναφέρθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στο OT Forum «Ένα νέο παραγωγικό πρότυπο – Ελλάδα 2030» που διοργάνωσε ο «Οικονομικός

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΚΑΙΡΟΣ

Μετάβαση στο περιεχόμενο