Ερυθρά Θάλασσα: Η κρίση θα μπορούσε να οδηγήσει σε παγκόσμια έλλειψη δεξαμενόπλοιων

Τι υποστηρίζει ο διευθύνων σύμβουλος της Kuwait Petroleum Corporation

Έλλειψη στον παγκόσμιο στόλο δεξαμενοπλοίων θα μπορούσε να προκαλέσει η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, εάν η διαταραχή συνεχιστεί για άλλους έξι μήνες. Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει ο διευθύνων σύμβουλος της Kuwait Petroleum Corporation (KPC), Shaikh Nawaf al-Sabah.

 

Μιλώντας προ ημερών στο CNBC, ο al-Sabah ανέφερε ότι «ένα από τα πράγματα για τα οποία νομίζω ότι μπορεί να ανησυχούμε είναι ότι αν αυτό συνεχιστεί για άλλους έξι μήνες, δεν θα έχουμε ίσως τον διαθέσιμο στόλο των δεξαμενόπλοιων για να συνεχίσουμε να κυκλοφορούμε».

Αισιοδοξία

Η KPC στέλνει πλέον σημαντικές ποσότητες πετρελαίου μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, αν και δεν έχει εγκαταλείψει πλήρως τη διαδρομή που διασχίζει την Ερυθρά Θάλασσα. «Διατηρούμε έναν στρατηγικό στόλο δεξαμενόπλοιων για τέτοιου είδους λόγους», δήλωσε ο al-Sabah. «Είμαστε αισιόδοξοι ότι μπορούμε να προμηθεύσουμε τους πελάτες μας στις ποσότητες που απαιτούνται εγκαίρως χωρίς πρόβλημα, αλλά δεν ξέρω πόσοι άλλοι παραγωγοί έχουν αυτό το στρατηγικό όραμα».

Η Al-Sabah δεν βλέπει τον κίνδυνο οι εντάσεις στη Μέση Ανατολή να οδηγήσουν σε σύγκρουση που θα μπορούσε να διαταράξει τον εφοδιασμό με αργό στην ευρύτερη περιοχή. Ο Περσικός Κόλπος έχει αντιμετωπίσει πολυάριθμους πολέμους, αλλά η μόνη φορά που το Κουβέιτ δεν μπόρεσε να μεταφέρει πετρέλαιο με πλοία ήταν κατά τη διάρκεια της εισβολής του Σαντάμ Χουσεΐν στο Ιράκ το 1990, είπε.

«Δεν βλέπω φόβο για την προσφορά», υπογράμμισε. «Είμαι βέβαιος ότι ο κλάδος και το σύστημα είναι καλά εξοπλισμένα για να αντιμετωπίσουν πιθανές κρίσεις εφοδιασμού που μπορεί να προκύψουν».

Ανησυχεί η Chevron

Ο διευθύνων σύμβουλος της Chevron Michael Wirth, ωστόσο, υποστήριξε ότι η κατάσταση ασφαλείας στη Μέση Ανατολή είναι εύθραυστη και «μπορεί να αλλάξει από στιγμή σε στιγμή». Πρόσθεσε ότι η Chevron αποφεύγει πλέον την Ερυθρά Θάλασσα.

«Σήμερα η σύγκρουση στο Ισραήλ και τη Γάζα συνεχίζεται, δεν φαίνεται να υπάρχει λύση και οι περιφερειακοί κίνδυνοι εξακολουθούν να είναι υψηλοί», δήλωσε ο Wirth στο CNBC.

Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης για το αργό πετρέλαιο έχουν καταγράψει αύξηση φέτος, ωστόσο υποφέρουν από την αβεβαιότητα που επικρατεί σχετικά με την υγεία της οικονομίας της Κίνας και την ισχύ της αμερικανικής παραγωγής αργού. Πέρυσι, οι φόβοι ότι η ζήτηση επιβραδύνεται στην Κίνα, καθώς η παραγωγή των ΗΠΑ έφτασε στο ρεκόρ των 13,3 εκατομμυρίων βαρελιών ημερησίως, επιβάρυναν τις τιμές.

Ο Al-Sabah πάντως δήλωσε ότι δεν ανησυχεί για τη ζήτηση αργού στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου.

«Επισκέπτομαι συχνά τους εταίρους μας στην Κίνα και η ανταπόκριση που έχω από αυτούς είναι πάντα ότι αν έχετε πρόσθετες προμήθειες, είμαστε πρόθυμοι να τις απορροφήσουμε», δήλωσε ο Al-Sabah. «Η ζήτηση έχει αυξηθεί σταθερά στην Κίνα και είναι σταθερή».

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΟΛΘ: Η κοινοπραξία METKA – ΤΕΚΑΛ προσωρινός ανάδοχος για τον 6ο προβλήτα – Στα €20,3 εκατ. τα καθαρά κέρδη το 2023

Η ΟΛΘ ανακοίνωσε πως τα συνολικά ενοποιημένα έσοδα του Ομίλου για το έτος 2023 αυξήθηκαν σε €85,9 εκατ., από €85,3 εκατ. το 2022. Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε σημαντική αύξηση άνω του 12% (στα €59,8 εκατ.), επίσης στους τομείς εκμετάλλευσης

Οι Κυκλάδες κινδυνεύουν – Ένταξη στους επτά απειλούμενους ευρωπαϊκούς τόπους

Όπως αναφέρεται, οι  Κυκλάδες, φημισμένες για τη μοναδική γοητεία και τον πλούσιο πολιτισμό τους βρίσκονται αντιμέτωπες με μια πληθώρα προκλήσεων, που προέρχεται από την έξαρση της τουριστικής ανάπτυξης και η ανεξέλεγκτη δόμηση. Έτσι, παρά την οικονομική ανάπτυξη που επιτυγχάνεται, δημιουργείται

Εκτός Top 10 τα ευρωπαϊκά λιμάνια – Είχαν άνοδο μόνο Πειραιάς και Gioia Tauro

Η κορυφαία τριάδα του Ρότερνταμ, της Αμβέρσας-Μπριζ και του Αμβούργου είναι αρκετά κυρίαρχη ώστε να μην αμφισβητείται η θέση τους. Όπως και το 2022, τα τρία λιμάνια της βόρειας περιοχής καταγράφουν παρόμοια κυκλοφοριακή τάση, με μείωση περίπου 7% το 2023». Τα

Ο Πύργος Πειραιά υποδέχεται την Ολυμπιακή Φλόγα και το γαλλικό ιστιοφόρο «Le Belem»

Τρεις μήνες πριν από την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων που θα πραγματοποιηθούν στο Παρίσι, η Ολυμπιακή Λαμπαδηδρομία φωτίζει τις αξίες του αθλητισμού, της φιλίας και της ειρήνης. Ο Πύργος του Πειραιά, το εμβληματικό τοπόσημο του μεγαλύτερου επιβατικού λιμανιού της χώρας, συμμετέχει με υπερηφάνεια στο πολυήμερο ταξίδι της φλόγας από

Μετάβαση στο περιεχόμενο