Την ετήσια κατάταξή της με τα ισχυρότερα ναυτιλιακά κράτη από πλευράς αξίας στόλου δημοσίευσε η VesselsValue, με την Ελλάδα να διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες αλλά ειδικά στα δεξαμενόπλοια και τα υγραεριοφόρα.
Ειδικότερα, η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη θέση όσον αφορά τα δεξαμενόπλοια, με τον στόλο των Ελλήνων πλοιοκτητών να αποτελείται από tankers αθροιστικής αξίας $71,3 δισ. Τα επίπεδα αυτά είναι αρκετά υψηλότερα έναντι των δεύτερων κινεζικών συμφερόντων tankers, η αξία των οποίων φθάνει τα $48 δισ. Μάλιστα, από όλες τις κατηγορίες πλοίων που εξετάζει η VesselsValue, ο στόλος δεξαμενόπλοιων των Ελλήνων είναι εκείνος με τη μεγαλύτερη αξία, ενώ ακολουθούν ο στόλος bulk carriers και containerships των Κινέζων πλοιοκτητών ($68,5 δισ. και $63,5 δισ. αντίστοιχα).
Επιπλέον, η Ελλάδα βρίσκεται στη δεύτερη θέση παγκοσμίως, όσον αφορά την αξία στόλου LNG carriers, με στόλο αξίας $32,4 δισ. ενώ στην πρώτη θέση βρίσκεται ο στόλος των Ιαπώνων πλοιοκτητών αξίας $40,9 δισ. Η σημαντική εστίαση κολοσσιαίων ναυτιλιακών εταιρειών όπως η MOL και η NYK στα LNG carriers αντανακλάται στην κατάταξη.
Στα LPG carriers, οι Έλληνες βρίσκονται στην τέταρτη θέση μετά τις Ιαπωνία, Σιγκαπούρη και Κίνα, με αξία στόλου $7 δισ. ενώ στα containerships ο στόλος των Ελλήνων αγγίζει σε αξία τα $18,3 δισ., σύμφωνα με τη VesselsValue.
Στα bulk carriers, οι Έλληνες πλοιοκτήτες βρίσκονται στην τρίτη θέση με αξία $54,4 δισ., ενώ στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Ιαπωνία με $61,9 δισ. και στην πρώτη η Κίνα με αξία $68.5 δισ. Η κατάταξη βάσει των bulk carriers είναι ίδια με τη συνολική.
Συνολικά, στην πρώτη θέση παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα με στόλο αξίας $255,2 δισ., στη δεύτερη η Ιαπωνία με στόλο αξίας $231,4 δισ. ενώ οι Έλληνες πλοιοκτήτες βρίσκονται στην τρίτη θέση με στόλο αξίας $188,1 δισ.
Η διαφορά της Κίνας και της Ιαπωνίας με την Ελλάδα φαντάζει ιδιαίτερα σημαντική, ωστόσο περιορίζεται αρκετά εφόσον ληφθούν υπόψη μονάχα οι βασικοί πέντε τύποι ποντοπόρων πλοίων, δηλαδή τα bulk carriers, tankers, containerships, LNG carriers και LPG carriers.
Στην περίπτωση αυτή, ο στόλος των Κινέζων έχει αξία $216,1 δισ. (85% του συνόλου του), εκείνος των Ιαπώνων $191,2 δισ. (83% του συνόλου του) και εκείνος των Ελλήνων πλοιοκτητών $183,4 δισ. (98% του συνόλου του). Το γεγονός αυτό αντανακλά τη στρατηγική εστίαση των Ελλήνων στα ποντοπόρα πλοία που αδιαμφισβήτητα συνιστούν το βαρύ χαρτί του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η κατάταξη της VesselsValue «διαφωνεί» με εκείνη των Ηνωμένων Εθνών όπως αποτυπώνεται στην ετήσια έκθεση Review of Maritime Transport 2024, βάσει της οποίας οι Έλληνες πλοιοκτήτες παραμένουν στην κορυφή τόσο σε χωρητικότητα στόλου όσο και σε αξία.