ΕΛληνικά… ΤΑχυφαγεία: Πώς πήγαν στο βρόντο 300 εκατ. από τη «γαλάζια» διοίκηση

Κακοδιαχείριση και αμφιλεγόμενες κινήσεις στα ΕΛΤΑ προκαλώντας μαύρες τρύπες. «Βροχή» αναμένονται και τα πρόστιμα εξαιτίας αστοχιών και λανθασμένων αποφάσεων.

Η υπόθεση με τις αναθέσεις των ΕΛΤΑ εκατομμυρίων ευρώ στο δικηγορικό γραφείο του διαγραφέντος πλέον βουλευτή της ΝΔ Ανδρέα Πάτση για νομικές υπηρεσίες, φαίνεται να είναι απλώς η κορυφή του παγόβουνου της σκανδαλώδους διαχείρισης, που γίνεται από τη γαλάζια διοίκηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων.

Η οικονομική κατάσταση στα ΕΛΤΑ απεικονίζεται με τα πλέον μελανά χρώματα και ενώ δεν έχουν περάσει καν δύο χρόνια από την παροχή οικονομικής βοήθειας από το κράτος ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ για τη, δήθεν όπως αποδεικνύεται, εξυγίανσή τους.

Στην ουσία, ουδείς γνωρίζει τα πραγματικά οικονομικά αποτελέσματα της άλλοτε τεράστιας και κομβικής σημασίας επιχείρησης, με τον αδιαμφισβήτητο κοινωνικό ρόλο.

Αντί για success story όπως προσπαθεί να παρουσιάσει η διοίκηση Γιώργου Κωνσταντόπουλου – Βασίλη Μπαλούρδου, φαίνεται ότι έχουμε κακοδιαχείριση και αμφιλεγόμενες κινήσεις που έχουν προκαλέσει μαύρες τρύπες, ενώ βροχή αναμένεται από πρόστιμα εξαιτίας αστοχιών και λανθασμένων αποφάσεων.

Κακοδιαχείριση και αστοχίες

Η γαλάζια διοίκηση –με τον CEO των ΕΛΤΑ Γιώργο Κωνσταντόπουλο να υπόβαλει νωρίτερα σήμερα την παραίτησή του– που τοποθετήθηκε το 2019 διαχειρίστηκε την τεράστια, σχεδόν εξωπραγματική για τα οικονομικά δεδομένα της χώρας, κρατική ενίσχυση των 300 εκατομμυρίων ευρώ, για να βάλει τα ΕΛΤΑ στη σύγχρονη εποχή. Πέραν όμως του εκτενούς προγράμματος εθελούσιας εξόδου (αποχώρησαν περίπου 2.000 εργαζόμενοι) τα υπόλοιπα χρήματα «χάθηκαν» μέσα στον κυκεώνα ενός αποτυχημένου μάνατζμεντ με πολλές αδιευκρίνιστες ζώνες και ελεγχόμενης σκοπιμότητας επιλογές και αποφάσεις.

Ήδη υπήρξε «αστοχία» στα οικονομικά αποτελέσματα του 2021, καθώς η διοίκηση εκτίμησε αρχικά πως θα υπάρξουν κέρδη 15 εκατομμυρίων ευρώ, για να «διορθώσει» στη συνέχεια το ποσό αυτό, προσδιορίζοντάς το μόλις στα 7 εκατομμύρια ευρώ «προσαρμοσμένα κέρδη», ήτοι στο μισό της αρχικής πρόβλεψης (αν αυτό το νούμερο είναι πραγματικό και όχι εικονική πραγματικότητα) που προκάλεσε την έντονη δυσαρέσκεια του Υπερταμείου!

Επίσης, σύμφωνα με τις δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις, τα «προσαρμοσμένα» αποτελέσματα δεν περιλαμβάνουν το καθαρό κόστος της εθελουσίας εξόδου, άλλα έξοδα σχετικά με την εθελουσία έξοδο, έξοδα αναδιοργάνωσης σχετικά με τον εταιρικό μετασχηματισμό, καθώς και το αποτέλεσμα της ΕΛΤΑ Energy, χωρίς να αναφέρονται πουθενά αυτά τα ποσά και το τι αφορούν.

Λουκέτο στην ΕΛΤΑ Energy

Δηλωτικό του χάους που επικρατεί στην εταιρία είναι το γεγονός ότι τον Φεβρουάριο του 2020 αποφασίστηκε να κλείσει η ΕΛΤΑ Energy – ναι, έχει τέτοια υπηρεσία ο οργανισμός! – λόγω των ζημιών που κατέγραφε, αλλά μέχρι σήμερα, η δραστηριότητα παραμένει χωρίς να είναι γνωστό το κόστος, που έχει προκαλέσει και την επίπτωση στα οικονομικά στοιχεία της εταιρίας για το 2020, το 2021 και το 2022.

Σημειωτέον ότι παρά τις τυμπανοκρουσίες της διοίκησης περί καλής πορείας των ΕΛΤΑ, κέρδη και αποθεματικά, εμπιστευτική έκθεση από την περασμένη Άνοιξη, υπολογίζει τα δάνεια, τις οφειλές και τις υποχρεώσεις σε 300 εκατομμύρια!!!

Η αδιαμφισβήτητη αποτυχία στα οικονομικά συνοδεύεται και από τραγικά επιχειρησιακά αποτελέσματα με την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων να διαπιστώνει με έκπληξη ότι η διοίκηση Κωνσταντόπουλου – Μπαλούρδου πέρασε κάτω από τον πήχη ποιότητας που χατιρικά της είχε τοποθετήσει σε ύψος «πιο χαμηλά δε γίνεται».

Αλλά το γεγονός αυτό καθώς και το πρόστιμο που αναπόφευκτα επιφέρει είναι το λιγότερο. Αυτό που προκαλεί τρόμο είναι η, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες από την ΕΕΤΤ «διόρθωση», προς τα κάτω του ποσού που θα λάβουν τελικά τα ΕΛΤΑ για την παροχή της Καθολικής Υπηρεσίας για τα έτη 2020 και 2021.

Πρόκειται για τη διαδικασία που προβλέπει την καταβολή κρατικής αποζημίωσης στα ΕΛΤΑ για το ρόλο που επιτελούν ως εταιρία που παρέχει υπηρεσίες σε όλη την επικράτεια, ακόμα και στα απομακρυσμένα σημεία, προκειμένου να εξυπηρετούνται όλοι οι πολίτες – κάτι ανάλογο με το μηχανισμό επιδότησης άγονων γραμμών στις αερομεταφορές, ή το μεταφορικό ισοδύναμο τα νησιά κλπ. Μιλάμε για πολλά εκατομμύρια που θα πλήξουν περαιτέρω τα οικονομικά αποτελέσματα.

Από ό,τι ακούγεται ο «λογαριασμός» που έστειλαν τα ΕΛΤΑ στην ΕΕΤΤ ήταν φουσκωμένος με δαπάνες που δεν είχαν καμία σχέση με το κοινωνικό έργο των ΕΛΤΑ για να κλείσουν έστω και δια της πονηρής οδού, τις αρνητικές οικονομικές επιδόσεις της, αλλά φευ!

Χάος και στην ΕΛΤΑ Courier

Τα ίδια και χειρότερα συμβαίνουν στη θυγατρική του Ομίλου, την εταιρία των Ταχυμεταφορών, που βολοδέρνει.

Στην ΕΛΤΑ Courier συμβαίνει το εξής απίθανο κι όμως αληθινό: ενώ η θητεία της διοίκησης (Μάριος-Ερρίκος Τζαβάρας, Θεοφάνης Αναγνωστόπουλος) έχει λήξει από τον περασμένο Μάιο, δεν συγκαλείται Γενική Συνέλευση και καθυστερεί προκλητικά και αναίτια η αντικατάστασή της, παρότι η εικόνα που υπάρχει στο Υπερταμείο (στο οποίο ανήκει ο Όμιλος ΕΛΤΑ) για την απόδοσή της, είναι εξόχως αρνητική. Εξαιτίας αυτής της εκκρεμότητας, η διοίκηση των Ταχυμεταφορών απέστειλε τον περασμένο Ιούλιο στη μητρική εταιρία (ΕΛΤΑ ΑΕ) τα οικονομικά αποτελέσματα του 2021, χωρίς αυτά να έχουν περάσει από γενική συνέλευση! Γενική συνέλευση δεν μπορούσε να γίνει χωρίς να υπάρξει απόφαση για ανανέωση της νυν διοίκησης ή το διορισμό νέας, οπότε επιλέχθηκε η παράκαμψή της.

Το γεγονός όμως ότι η μητρική εταιρία ΕΛΤΑ ενσωμάτωσε στις οικονομικές καταστάσεις του Ομίλου αποτελέσματα που δεν έχουν εγκριθεί καν από γενική συνέλευση, αποτελεί παγκόσμια πρώτη και προκαλεί αμφιβολίες για την πραγματική κατάσταση των Ελληνικών Ταχυδρομείων.

Κι αυτά είναι μόνο μερικά από τα μελανά, αδιευκρίνιστα και, κατά πώς φαίνεται, καταστροφικά σημεία των οικονομικών των ΕΛΤΑ.

Βροχή τα πρόστιμα

Το χάος δεν σταματά εκεί. Η διοίκηση Κωνσταντόπουλου – Μπαλούρδου δέχεται βροχή από πρόστιμα, λόγω αστοχιών ή και παραβίασης των προβλεπομένων από το νόμο για τη λειτουργία της επιχείρησης.

Ήδη η εταιρία είναι απολογούμενη στην ΑΔΑΕ, για τη διαρροή προσωπικών δεδομένων χιλιάδων πελατών της στο διαδίκτυο, μετά την κυβερνοεπίθεση που δέχθηκε το «τρύπιο» σύστημά της τον περασμένο Μάρτιο. Η πλήρης αδυναμία της διοίκησης να προστατεύσει τα προσωπικά δεδομένα, εκτιμάται ότι θα οδηγήσει στην επιβολή ενός προστίμου ίσως και αρκετών εκατομμυρίων ευρώ!

Την ίδια ώρα, πρόστιμα αναμένονται και από την Επιθεώρηση Εργασίας για παραβιάσεις του Κανονισμού Λειτουργίας και της εργατικής νομοθεσίας, όπως καταγράφονται σε πόρισμα καταπέλτη, μετά από καταγγελία εργαζομένων. Το ακριβές ύψος του προστίμου προσδιορίζεται εντός των ημερών και εκτιμάται ότι θα κινηθεί από κάποιες εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ έως και εκατομμύρια, ανάλογα με το εύρος των διαπιστωμένων παραβιάσεων.

Όλα αυτά συμβαίνουν ενώ η θητεία της διοίκησης των ΕΛΤΑ έχει λήξει από τον Αύγουστο, με το Υπερταμείο να έχει ξεκινήσει τη διαδικασία για την επόμενη ημέρα και τους Κωνσταντόπουλο – Μπαλούρδο να έχουν την αξίωση για ανανέωση της θητείας τους, παρά την αποτυχημένη θητεία τους.

Δεν είναι τυχαίο ότι έχει αρχίσει η γκρίνια στην Κυβέρνηση, το Υπερταμείο και τη Διοίκηση για το ποιος θα χρεωθεί το φιάσκο και πως θα ξεμπερδέψουν, ενώ όσοι τους στήριζαν και φωτογραφίζονταν μαζί τους ψάχνουν τρόπο… απαγκίστρωσης.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ευρωπαϊκό Κονκλάβιο: «Ευρώπη 2040: Το Αύριο είναι Σήμερα»

Το Ευρωπαϊκό Κονκλάβιο είναι μια πρωτοβουλία από πρώην υπουργούς, κορυφαίους διπλωμάτες και διανοητές από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες. Έχει ως στόχο να αναδείξει τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση και πώς θα μπορέσει να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των Ευρωπαίων

Πανικός στην Τουρκία για το ΠΓΥ ΗΡΑΚΛΗΣ (Α472): «Δεν ύψωσε Τουρκική σημαία» στην Σμύρνη – Τι απαντά το Τουρκικό ΥΠΑΜ

Πανικός έχει ξεσπάσει στα Τουρκικά social media και μέσα ενημέρωσης σήμερα για το πλοίο του ελληνικού πολεμικού ναυτικού, ΠΓΥ ΗΡΑΚΛΗΣ (Α-472), το οποίο πυροδότησε αντιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τη μη ύψωση της τουρκικής σημαίας κατά την επίσκεψή του

Α’ Υπαρχηγός Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής Αντιναύαρχος Λ.Σ. ΡΕΪΖΗΣ Δρόσος

Γεννήθηκε στη Σητεία το έτος 1969. Είναι απόφοιτος του Οικονομικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Πειραιά. Εισήλθε στη Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ. το 1993 και αποφοίτησε το 1995 με το βαθμό του Σημαιοφόρου Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Υπηρέτησε στο Λιμεναρχείο Ρεθύμνου ως Υπολιμενάρχης και στα

Την παραίτησή τους από την κυβέρνηση υποβάλλουν Γιάννης Μπρατάκος και Σταύρος Παπασταύρου

Την παραίτησή τους υπέβαλαν ο υπουργός Επικρατείας, Σταύρος Παπασταύρου και ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, Γιάννης Μπρατάκος, οι οποίες έγιναν αποδεκτές από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Σύμφωνα με την κυβέρνηση ο πρωθυπουργός τους ευχαρίστησε για τη συνεργασία και έκανε αποδεκτές τις παραιτήσεις τους.   «Η

Μετάβαση στο περιεχόμενο