Ελληνοτουρκική “γέφυρα” στον ΟΑΣΕ: Συμφωνία Γεραπετρίτη – Φιντάν για αλληλοϋποστήριξη σε δύο θέσεις-κλειδιά του οργανισμού

Με το ελληνοτουρκικό deal δίνεται το μήνυμα της παγίωσης του καλού κλίματος στα Ελληνοτουρκικά και «δένουμε» τη συγκατάθεση των Ρώσων

Ήταν Μάρτιος του 2023 όταν οι τότε υπουργοί Εξωτερικών Ελλάδας και Τουρκίας, Νίκος Δένδιας και Μεβλούτ Τσαβούσογλου, προχώρησαν σε συμφωνία. Η Ελλάδα δήλωσε ότι θα στηρίξει την τουρκική υποψηφιότητα για τη θέση του γενικού γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) λαμβάνοντας ένα σημαντικό αντάλλαγμα. Η Τουρκία δεσμεύθηκε ότι θα ψηφίσει την Ελλάδα για την υποψηφιότητά της στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ ως μη μόνιμο μέλος.

Συμφωνία Γεραπετρίτη – Φιντάν για αλληλοϋποστήριξη στον ΟΑΣΕ

Πριν από λίγες ώρες, ο Γιώργος Γεραπετρίτης και ο Χακάν Φιντάν προχώρησαν σε μια παρόμοια αλληλοϋποστήριξη υποψηφιοτήτων.

Η Ελλάδα θα υποστηρίξει για τη θέση του γενικού γραμματέα του Οργανισμού για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη (ΟΑΣΕ) τον εμπειρότατο Τούρκο πρέσβη και πρώην υφυπουργό Εξωτερικών Φεριντούν Σινιρίογλου και η Τουρκία θα υποστηρίξει την υποψηφιότητα της πρώην επικεφαλής της Νομικής Υπηρεσίας του υπουργείου Εξωτερικών Μάνιας Τελαλιάν για τη θέση της διευθύντριας του Γραφείου Δημοκρατικών Θεσμών και Ανθρώπινων Δικαιωμάτων του ΟΑΣΕ.

Το όνομα του κ. Σινιρίογλου σήκωσε αρκετή σκόνη και τούτο διότι, μολονότι είναι από τους πιο αξιόλογους Τούρκους διπλωμάτες, είναι και στενός συνεργάτης του Ταγίπ Ερντογάν. Επίσης, είναι εκείνος που ως μόνιμος αντιπρόσωπος της Τουρκίας στον ΟΗΕ υπέγραφε τις επιστολές με τις οποίες η Άγκυρα ζητούσε την αποστρατιωτικοποίηση των νησιών μας (Ιούλιος 2021) και κοινοποιούσε διεθνώς το αφήγημα της «Γαλάζιας Πατρίδας» (Νοέμβριος 2019, Μάρτιος 2020).

Τα μηνύματα από το ελληνοτουρκικό deal

Ο ΟΑΣΕ είναι ένας οργανισμός που έχει ατονήσει, παρ’ όλ’ αυτά, εξακολουθεί να είναι ο μοναδικός μηχανισμός ασφάλειας και συνεργασίας στον οποίο συμμετέχουν άπαντες (και η Ρωσία). Έχει τέσσερις σημαντικές θέσεις και για να εκλεγεί κάποιος σε αυτές απαιτείται η συγκατάθεση και των 57 κρατών-μελών.

Εδώ κι έναν χρόνο είχαν λήξει οι θητείες των προσώπων που κάλυπταν αυτές τις θέσεις, με τους Ρώσους να μη δίνουν το «πράσινο φως» για ανανέωση. Σε αυτό το κλίμα, η Ελλάδα είδε την ευκαιρία να καλυφθεί από Ελληνίδα μια θέση.

Με το ελληνοτουρκικό deal, λοιπόν, αφενός δίνεται το μήνυμα της παγίωσης του καλού (αν και εύθραυστου) κλίματος στα Ελληνοτουρκικά και αφετέρου «δένουμε» τη συγκατάθεση των Ρώσων. Με το σκεπτικό ότι, αφού θα μας στηρίξουν οι Τούρκοι, δεν θα μπλοκάρουν οι Ρώσοι την υποψηφιότητά μας. Τα αποτελέσματα αναμένονται μάλλον εντός του Ιουνίου.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επίθεση των Χούθι κατά του ελληνόκτητου M/V Tutor: Το πλοίο «πιστεύεται ότι έχει βυθιστεί»

Πλοίο που στοχοποιήθηκε από τους Χούθι της Υεμένης στις 12 Ιουνίου, ενώ έπλεε στην Ερυθρά Θάλασσα, σε απόσταση 66 ναυτικών μιλίων νοτιοδυτικά της πόλης Χοντέιντα «πιστεύεται ότι έχει βυθιστεί», ανέφερε η βρετανική υπηρεσία ασφάλειας της ναυσιπλοΐας UKMTO. Οι Χούθι είχαν

Στ. Γκίκας: Ενημερωτική επίσκεψη σε ΚΕΠΙΧ – ΕΚΣΕΔ ΛΣ/ΕΛΑΚΤ

Ενημερωτική επίσκεψη στο Κέντρο Επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής (ΚΕΠΙΧ) και στο Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας & Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ) πραγματοποίησε σήμερα ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας, συνοδευόμενος από τον Αρχηγό του Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναύαρχο Λ.Σ. Γεώργιο Αλεξανδράκη, όπου

«Χρυσός» οι διελεύσεις πλοίων από Δαρδανέλια και Βόσπορο

Τα πάνω κάτω στις διελεύσεις πλοίων από τα Δαρδανέλια και τον Βόσπορο φέρνει νέα πολιτική απόφαση της Άγκυρας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με επίσημη ενημέρωση του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, τα τέλη διέλευσης από τα Δαρδανέλια και τον Βόσπορο θα αυξηθούν, από

Ο αντίκτυπος των επιθέσεων των Χούθι στο παγκόσμιο εμπόριο σε αριθμούς

Τις επιπτώσεις των επιθέσεων των Χούθι στο διεθνές εμπόριο αναδεικνύει με νέα έκθεσή της η αμερικανική Υπηρεσία Αμυντικών Πληροφοριών (DIA). Πιο συγκεκριμένα, στην έκθεση αναφέρεται ότι οι επιθέσεις των Χούθι ευθύνονται για τη σημαντική μείωση στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων μέσω της

Μετάβαση στο περιεχόμενο