Ένας μισθός για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

Μπορεί οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων να είναι σταθερές στην πλειονότητά τους ή ανεβασμένες έως και 5% σε κάποιους προορισμούς σε σχέση με το καλοκαίρι του 2023, όμως οι συνεχόμενες αυξήσεις του 2021 και 2022, μαζί με την αύξηση του πληθωρισμού, έχουν κάνει τη μετακίνηση διά θαλάσσης προϊόν πολυτελείας.

Αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων και τους ναύλους έχουν καταγραφεί στις γραμμές της Αδριατικής και της Κρήτης, λόγω της ένταξης της ναυτιλίας στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων από την 1η Ιανουαρίου 2024.

Το επιπλέον κόστος που προκύπτει από τις εκπομπές των αερίων ρύπων των πλοίων μετακυλίεται στον χρήστη του πλοίου.

Τρομάζουν τα τελικά ποσά που καλείται να πληρώσει μία οικογένεια στην Ελλάδα για να μετακινηθεί σε νησιωτικούς προορισμούς. Παρά τις ενέργειες του περασμένου καλοκαιριού για μεμονωμένες εκπτώσεις, το 2024 οι τιμές παραμένουν υψηλές για τη μέση οικογένεια, που για λίγες μέρες το Πάσχα θα πρέπει μόνο για τη μεταφορά της να δαπανήσει έναν μισθό για να επισκεφτεί τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα.

Το κόστος

Ένα ταξίδι μετ’ επιστροφής για Ρόδο ξεπερνά τα 850 ευρώ, για Χανιά τα 500 ευρώ, για Σύρο, που είναι πιο κοντινή απόσταση από τα Χανιά, τα 540 ευρώ, και για Νάξο τα 650 ευρώ. Τα κόστη αυτά αφορούν μία τετραμελή οικογένεια με Ι.Χ., χωρίς να υπολογίζεται το κόστος καμπίνας, που σε κάποια ταξίδια, όπως στη Ρόδο, είναι αναγκαίο ή στα νυχτερινά δρομολόγια της Κρήτης.

Ταυτόχρονα, υπάρχει τεράστια διαφοροποίηση στις τιμές των συμβατικών πλοίων και των ταχυπλόων, με το κόστος μεταφοράς για τα δεύτερα να είναι ιλιγγιώδες για μία οικογένεια. Ακόμα πιο απογοητευτική είναι η κατάσταση για τους ίδιους τους νησιώτες. Αν είσαι κάτοικος Μήλου και θέλεις να περάσεις το Πάσχα σου στο κοντινό νησί της Μυκόνου, θα πληρώσεις και για την επιστροφή σου 217 ευρώ, ενώ αν ξεκινήσεις από τον Πειραιά για Μύκονο και ξανά Πειραιά, θα σου κοστίσει 124 ευρώ.

Πληρότητες

Οι πληρότητες, τρεις εβδομάδες πριν το Πάσχα, είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικές για την αγορά. Ηδη για κοντινούς προορισμούς του Αργοσαρωνικού και των Κυκλάδων τις μέρες αιχμής, Μεγάλη Πέμπτη και Μεγάλη Παρασκευή και αντίστοιχα Δευτέρα και Τρίτη του Πάσχα, δεν υπάρχουν εισιτήρια! Αντίστοιχα και για τους άλλους προορισμούς η πληρότητα είναι στο 70%-90%. Ωστόσο, ταξιδιωτικά πρακτορεία αναφέρουν ότι οι θετικές προβλέψεις για την κίνηση των Ελλήνων επιβατών το Πάσχα είναι προς διερεύνηση για τα υπόλοιπα τριήμερα, π.χ. Αγίου Πνεύματος, και φυσικά για το τι θα συμβεί το καλοκαίρι. «Όλα δείχνουν ότι η ακτοπλοϊκή αγορά θα στηριχθεί κυρίως στους ξένους επισκέπτες για το καλοκαίρι», αναφέρουν στον «Ε.Τ.».

Αιτήματα

Όπως επισημαίνουν κύκλοι της αγοράς, τα εισιτήρια παραμένουν ακριβά, αλλά οι τιμές είναι σταθερές σε σχέση με πέρσι το καλοκαίρι. Βασικό αίτημα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) όλα αυτά τα χρόνια είναι η μείωση του ΦΠΑ στα Ι.Χ. από 24% σε 13%, όπως και να διατηρηθεί ο μειωμένος ΦΠΑ για τους επιβάτες, που είναι στο 13%, καθώς θα σταματήσει το καλοκαίρι να ισχύει η έκτακτη ρύθμιση.

Υπενθυμίζεται πως η μεγάλη εκτόξευση των τιμών στα εισιτήρια των πλοίων έγινε το 2022. Μέσα στη χρονιά, οι τιμές αυξήθηκαν τρεις φορές, δίνοντας μία ώθηση προς τα πάνω που ξεπέρασε το 35%. Η βασική αιτία της αύξησης αυτής ήταν οι αλλεπάλληλες ανατιμήσεις των καυσίμων, που επηρέασαν άμεσα το λειτουργικό κόστος των πλοίων, προερχόμενων και από τη δύσκολη οικονομική συγκυρία της πανδημίας. Οι οιωνοί για τα ναυτιλιακά καύσιμα του 2024 είναι θετικοί, καθώς οι τιμές είναι σταθερές και σε κάποιες κατηγορίες τύπου καυσίμου είναι και μειωμένες. Το καλοκαίρι του 2023, μετά από συσκέψεις του Μεγάρου Μαξίμου με τους ακτοπλόους, οι περισσότερες εταιρίες εφάρμοσαν μεμονωμένα εκπτωτικά πακέτα σε συγκεκριμένες κατηγορίες επιβατών.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εντοπίστηκε μετά από 58 χρόνια το ναυάγιο της «Φαλκονέρας» – Η αιτία βύθισης του πλοίου

Μετά από 58 χρόνια εντοπίστηκε στα 700 μέτρα βάθος και σε απόσταση 20 ναυτικών μιλίων από την τοποθεσία στην οποία θεωρήθηκε αρχικά ότι είχε βυθιστεί, το ναυάγιο της «Φαλκονέρας». Το κύτος του οχηματαγωγού «Ηράκλειον» που βυθίστηκε στις 8 Δεκεμβρίου του 1966

Ξεκίνησαν τα δοκιμαστικά δρομολόγια του πρώτου βουλγάρικου ηλεκτρικού καταμαράν στο Δούναβη

Ο δήμος της βουλγαρικής πόλης Σιλίστρα ξεκίνησε δοκιμαστικά δρομολόγια του πρώτου βουλγαρικού ηλεκτρικού καταμαράν στον ποταμό Δούναβη. Το σκάφος, αξίας περίπου δύο εκατομμυρίων ευρώ, κατασκευάστηκε στο πλαίσιο ενός διασυνοριακού έργου μεταξύ της δημοτικής αρχής της Σιλίστρα και του νομαρχιακού συμβουλίου

Νησιά Άλαντ: Η «Αχίλλειος πτέρνα» της Φινλανδίας προκαλεί πονοκέφαλο στην Ευρώπη

Η στρατικοποίηση των ελληνικών νησιών στο Ανατολικό Αιγαίο, για την οποία η Τουρκία προβάλει συνεχώς τις αντιρρήσεις της, έχει κριθεί απαραίτητη εξαιτίας των άστατων ελληνοτουρκικών σχέσεων. Συχνά η ελληνική διπλωματία επικαλείται το ότι «η Ελλάδα δεν έχει τους γείτονες της Σουηδίας». Η εισβολή

ΜΤΝ: Αναρτήθηκαν οι βεβαιώσεις αποδοχών ΜΤΝ & ΕΚΟΕΜΝ 2023 για την Εφορία

Το ΜΤΝ ανάρτησε χτες (24/5/2024) τις Βεβαιώσεις Αποδοχών από το ΜΤΝ και από το ΕΚΟΕΜΝ για το Έτος 2023 που υποβάλλονται αυτούσιες στην Εφορία με τις φορολογικές δηλώσεις των μερισματούχων του Ταμείου. Στις Βεβαιώσεις Αποδοχών εξατομικευμένη πρόσβαση μπορεί να έχει

Μετάβαση στο περιεχόμενο