Εννιά Αιγύπτιοι

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΑΝΤΙΔΗΜΟΦΙΛΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ

Ξέρουμε δα, δεν χρειαζόμαστε τις δημοσκοπήσεις, το διαβάζουμε και το ακούμε, ότι αν υπάρχει ένα θέμα στο οποίο συγκλίνουν ακροδεξιοί και ακροκεντρώοι, συντηρητικοί και μετανοήσαντες προοδευτικοί, αυτό είναι η αντίθεση στους πρόσφυγες και τους μετανάστες, όποιοι κι αν είναι, απ’ όπου κι αν έρχονται, όσο βασανισμένοι κι αν είναι, τα επιχειρήματα είναι πολλών ειδών, άλλοι λένε ότι το ισλάμ είναι ασυμβίβαστο με τις ευρωπαϊκές αξίες, άλλοι ότι υπάρχουν δικτατορίες και στρατιωτικά καθεστώτα, σύμφωνοι, αλλά όταν δέχεσαι τα θύματά τους στο έδαφός σου το μόνο που κάνεις είναι να τροφοδοτείς τους λαϊκιστές, και δεν τους θέλουμε τους λαϊκιστές, έτσι δεν είναι;

ΝΑΙ, ΝΑΙ, ΟΛΑ ΣΩΣΤΑ, να απαγορεύσουμε την είσοδο των μεταναστών και των προσφύγων στην Ευρώπη, να κάνουμε τον βίο αβίωτο σε όσους καταφέρνουν να περάσουν, να τους εκτοπίζουμε σε διάφορες απίθανες χώρες, ακόμη και τις επαναπροωθήσεις να δεχθούμε, είμαστε ρεαλιστές, είμαστε αυστηροί, είμαστε προσγειωμένοι. Αλλά από εκείνους τους εννιά αιγύπτιους φουκαράδες θα ζητήσει κανείς συγγνώμη;

ΠΕΡΙΜΕΝΟΝΤΑΣ το πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη για το πολύνεκρο ναυάγιο που σημειώθηκε στις 14 Ιουνίου 2023 στ’ ανοιχτά της Πύλου, διαβάζουμε μια απίθανη ιστορία που προκύπτει από κοινή έρευνα της El Pais, της ομάδας Solomon, της γερμανικής ΤΑΖ, του αραβικού δικτύου ερευνητικής δημοσιογραφίας ARIJ και του The New Humanitarian. Σύμφωνα με την έρευνα αυτή, 9 από τους 194 επιζήσαντες εκείνου του ναυαγίου κρατήθηκαν σε φυλακή της Καλαμάτας για έναν χρόνο και δικάστηκαν με τις κατηγορίες της παράνομης διακίνησης μεταναστών, της συμμετοχής σε εγκληματική οργάνωση και 500 ανθρωποκτονιών, παρόλο που οι ελληνικές αρχές είχαν ενημερωθεί εξαρχής από τις αιγυπτιακές ότι οι άνθρωποι αυτοί ήταν αθώοι, ότι πλήρωσαν όπως και οι άλλοι επιβάτες από €2.680 ως €3.965 ο καθένας για το ταξίδι, ότι το δίκτυο των πραγματικών διακινητών είχε εξαρθρωθεί και ότι τα μέλη του είχαν δικαστεί.

ΟΙ ΔΙΑΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ αυτές της Αιγύπτου δεν δόθηκαν με πρωτοβουλία της τελευταίας: οι ελληνικές αρχές ήταν εκείνες που ζήτησαν τη δικαστική συνδρομή του Καΐρου. Κι αν πέταξαν τις πληροφορίες που έλαβαν στα σκουπίδια, ήταν επειδή χρειάζονταν όλο αυτό το δικαστικό σόου για να απομακρύνουν τη συζήτηση από τις ευθύνες του Λιμενικού για το ναυάγιο.

ΟΙ 9 ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟΙ αφέθηκαν τελικά ελεύθεροι τον περασμένο Μάιο, όχι επειδή το δικαστήριο τους έκρινε αθώους, αλλά επειδή δήλωσε αναρμοδιότητα, καθώς το ναυάγιο έγινε σε διεθνή ύδατα. Οι άνθρωποι αυτοί δεν καθάρισαν λοιπόν το όνομά τους. Κι αν το ρεπορτάζ της El Pais είναι ακριβές, βρίσκονται ακόμη στην Ελλάδα, περιμένοντας να εξεταστούν οι αιτήσεις τους για άσυλο.

ΜΑ ΕΙΝΑΙ ΑΙΓΥΠΤΙΟΙ, θα πείτε, κακώς βρίσκονται εδώ, ο στρατηγός Σίσι είναι καλός άνθρωπος, και δημοκράτης. Σωστά, όλα σωστά. Αλλά τελικά κρατήθηκαν τζάμπα έναν χρόνο στη φυλακή ή όχι;

Πύλος

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πάτρα: Η τοποθέτηση του Γενικού Γραμματέα του ΔΣ/ΕΑΑΛΣ Δημήτρη Σαϊτάκη

ΟΜΙΛΙΑ ΓΕΝΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΔΣ/ΕΑΑΛΣ Γενική Συνέλευση 2025 (Πάτρα, Κυριακή 19/1/2025)   «Κυρίες, κύριοι, Σας ευχαριστούμε θερμά για την παρουσία σας, εδώ σήμερα, σ’ αυτή την τη δεύτερη έξοδο μας εκτός κέντρου. Για δεύτερη φορά, όπως είπα και στο χαιρετισμό μου

Συνελήφθη στην Ιταλία ανώτερος αστυνομικός της Λιβύης

Η ιταλική αστυνομία συνέλαβε προχθές Κυριακή στο Τορίνο τον επικεφαλής της δικαστικής αστυνομίας της Λιβύης, ο οποίος διευθύνει στην Τρίπολη το κέντρο κράτησης μεταναστών Μιτίγκα, καθώς σε βάρος του εκκρεμούσε ένταλμα σύλληψης που έχει εκδοθεί από το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο

Με την παράδοση των 4 περιπολικών στο Π.Ν. αναδεικνύονται οι εξαιρετικές δυνατότητες των Ναυπηγείων Σαλαμίνας

Η επίσημη τελετή ονοματοδοσίας και ύψωσης σημαίας των 4 παράκτιων περιπολικών τύπου «Island» («Υποκελευστής Β’ Μαντούβαλος», «Υποκελευστής Α’ Γαλάνης», «Υποκελευστής Β’ Λιάσκος» και «Αρχικελευστής (HN/AY) Γιαλοψός»), πραγματοποιήθηκε, χθες, Δευτέρα 20 Ιανουαρίου, στις εγκαταστάσεις των Ναυπηγείων Σαλαμίνας. Με ανακοίνωσή τους, τα

Στυλιανίδης από Σύρο: Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση έως 400 εκατομμύρια και 12ετείς συμβάσεις για τις άγονες γραμμές

Η διεκδίκηση και διασφάλιση της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης, με σκοπό τη βελτίωση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων στις άγονες γραμμές, αλλά και η ανάγκη ενίσχυσης των τοπικών υποδομών της Σύρου, βρέθηκαν στο επίκεντρο των συζητήσεων κατά τη σημερινή συνάντηση του Υπουργού Ναυτιλίας και

Μετάβαση στο περιεχόμενο