Έντονες αντιδράσεις του Συνδέσμου Επιχειρήσεων στην Επιβατηγό Ναυτιλία για τον υπό έκδοση Κανονισμό Αρχών και Λειτουργία του ΣΑΣ

Έντονες αντιδράσεις του Συνδέσμου Επιχειρήσεων στην Επιβατηγό Ναυτιλία (Ακτοπλοΐα) προς το Υπουργείο για “στρεβλώσεις” αρχών που έχουν ήδη συνδιαμορφωθεί με διαφάνεια, καθοριστεί και δοκιμαστεί με επιτυχία την τελευταία 20ετία, στον υπό έκδοση Κανονισμό Αρχών και Λειτουργίας του ΣΑΣ.

 Με ανακοίνωση του ο  ΣΕΕΝ ζητά την  αναβολή της συζήτησης του σχεδίου ΥΝΑΝΠ/ΔΘΣ περί Κανονισμών Αρχών και Λειτουργίας Σ.Α.Σ.  συζήτηση επί κοινά διαμορφωμένης πρότασης από το ΥΝΑΝΠ και τον ΣΕΕΝ ώστε να διασφαλίζονται οι αρχές του ελεύθερου ανταγωνισμού και της ισότιμης μεταχείρισης

Σύμφωνα με τον ΣΕΕΝ την προσεχή Δευτέρα, 29.8.2022 έχει συγκληθεί συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), κατά την οποία έχει εισαχθεί ως θέμα ημερησίας διάταξης συζήτηση επί σχεδίου Κανονισμών Αρχών και Λειτουργίας Σ.Α.Σ.

Επί του σχεδίου αυτού, το οποίο έχει διαμορφωθεί από τη Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, χωρίς να έχει λάβει υπόψη καμία από τις απόψεις και εισηγήσεις που γραπτώς και επανειλημμένως έχει υποβάλει ο ΣΕΕΝ τα τελευταία δύο χρόνια, ο Σύνδεσμός μας επισημαίνει τα εξής:

Το εν λόγω σχέδιο εμπεριέχει προτάσεις οι οποίες:

 

  • δημιουργούν στρέβλωση του υγιούς και ελεύθερου ανταγωνισμού και της αρχής της ίσης μεταχείρισης που διέπει την ελληνική ακτοπλοΐα σύμφωνα με το υφιστάμενο ευρωπαϊκό και εθνικό νομοθετικό πλαίσιο,
  • αντίκεινται στην πάγια πρακτική λειτουργίας του ΣΑΣ και στους κανόνες που έχουν ήδη συνδιαμορφωθεί, καθοριστεί και δοκιμαστεί με επιτυχία την τελευταία 20ετία για τη λήψη των αποφάσεων ΣΑΣ,
  • «ρυθμίζουν» ζητήματα που δεν εμπεριέχονται στον Ν. 2932/01 όπως ισχύει, καθ’ υπέρβασιν νομοθετικής εξουσιοδότησης, και εν τέλει,
  • πλήττουν την ελεύθερη επιχειρηματικότητα, αποθαρρύνοντας τις νέες επενδύσεις που είναι απολύτως κρίσιμες να γίνουν τα επόμενα χρόνια, ώστε να διατηρηθεί η συνοχή, η εθνική και ευρωπαϊκή εδαφική συνέχεια, και η κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη των νησιωτικών μας περιοχών.

Τα ανωτέρω ο ΣΕΕΝ έχει επισημάνει προς τη ΔΘΣ και τον αρμόδιο Γενικό Γραμματέα του ΥΝΑΝΠ, με γραπτά υπομνήματα και λεπτομερή σχολιασμό, επισημαίνοντας τα καίρια προβλήματα που τυχόν υιοθέτηση των προτάσεων αυτών της ΔΘΣ θα δημιουργήσουν στην ελληνική ακτοπλοΐα και στον ελεύθερο ανταγωνισμό.

Ο κανονισμός αυτός δεν πρέπει να δημιουργεί εμπόδια ή παρεμβάσεις ή στρεβλώσεις σε βάρος της επιχειρηματικής δραστηριότητας, αλλά να προάγει την ισότιμη αντιμετώπιση της ελεύθερης δρομολόγησης πλοίων, χωρίς αυτή να εξαρτάται από απόψεις τρίτων ανταγωνιστών.

Προτάσεις όπως τα ταχύπλοα να συνεξετάζονται με τα ταχύπλοα και τα συμβατικά με τα συμβατικά ή όροι στην ελεύθερη δρομολόγηση των πλοίων που εξαρτώνται από την έκφραση απόψεων τρίτων, είναι βέβαιο ότι δεν προάγουν τον υγιή ανταγωνισμό και το δημόσιο συμφέρον, αλλά εξυπηρετούν ενδεχομένως συγκεκριμένα συμφέροντα.

 Πάγια θέση του  ΣΕΕΝ είναι η τήρηση του θεσμικού πλαισίου που αφορά στη διευκόλυνση των ελεύθερων δρομολογήσεων των πλοίων, με αντικειμενικά κριτήρια, σαφείς όρους και διάφανες προϋποθέσεις, για την ενίσχυση του ανταγωνισμού χωρίς εμπόδια και διακρίσεις, ώστε να διατηρηθεί η ελεύθερη επιχειρηματικότητα και να διασφαλίζεται η ισότιμη μεταχείριση όλων.

Είναι εύκολα αντιληπτό ότι λόγω της σοβαρότητας των ενστάσεων που έχουν εκφραστεί από τον ΣΕΕΝ, ως θεσμικό εκπρόσωπο των ακτοπλοϊκών εταιρειών της χώρας, με την απόλυτη συμφωνία του συνόλου των μελών του, δεν είναι δυνατόν να γίνει συζήτηση την προσεχή Δευτέρα επί του σχεδίου Κανόνων ΣΑΣ, χωρίς να έχουν προηγουμένως λυθεί τα εν λόγω θέματα και χωρίς να εισάγεται προς συζήτηση μία κοινή πρόταση, συνδιαμορφωμένη και αποδεκτή τόσο από τον ΣΕΕΝ όσο και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Για όλους τους παραπάνω λόγους ο Σύνδεσμος ζητά την αναβολή συζήτησης του θέματος της έκδοσης του κανονισμού από την συνεδρίαση της 29ης Αυγούστου του ΣΑΣ και την ουσιαστική διαβούλευση με ολοκληρωμένες και ώριμες κοινά αποδεκτές αρχές προς την κατεύθυνση στήριξης του ελεύθερου και υγιούς ανταγωνισμού, καθώς και της ίσης και διάφανης μεταχείρισης.

Τα Λιμενικά Νέα σημειώνουν ότι η « ναυτιλιακή κοινότητα της επιβατηγού ναυτιλίας » συνέβαλλε και εξακολουθεί να συμβάλλει με δικούς της πόρους σε επενδύσεις, στην προσέλκυση επενδύσεων , στη συνοχή, στην εθνική και κοινοτική εδαφική συνέχεια, στη συμμετοχή της κοινωνικής και οικονομικής ανάπτυξης των νησιωτικών μας περιοχών .
Ο ΣΕΕΝ ως ο αρμόδιος θεσμικός Φορέας του κλάδου των θαλασσίων ενδομεταφορών έχει εκφράσει και εξακολουθεί  να εκφράζει ιδιαίτερης σημασίας, ολοκληρωμένες απόψεις και ώριμες αποδεκτές αρχές προς την κατεύθυνση στήριξης του ανταγωνισμού χωρίς εμπόδια και διακρίσεις, της ίσης και διάφανης μεταχείρισης .

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αμέτρητες ανθρώπινες τραγωδίες

Εδώ και δώδεκα συνεχόμενα χρόνια ο αριθμός των ανθρώπων που αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τον τόπο κατοικίας του είτε εντός της χώρας τους είτε να μεταναστεύσουν εκτός συνόρων, αυξάνεται σταθερά σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για

Κάθε μέρα κι άλλη καραβιά μεταναστών στην Κρήτη – 19 άτομα νότια της Γαύδου

Μεταφέρθηκαν στην Παλαιόχωρα Μία ακόμη διάσωση προσφύγων και μεταναστών καταγράφτηκε, νωρίς το πρωί της Πέμπτης, στη θαλάσσια περιοχή νότια της Γαύδου, σύμφωνα με την ΕΡΤ. Με βάση το Ενιαίο Κέντρο Έρευνας Συντονισμού και Διάσωσης, εντοπίστηκαν από ναυαγοσωστικό σκάφος του Λιμενικού

Δεν υπάρχει Ε.Ε. χωρίς μεσαία τάξη

Η πολυδιάσπαση είναι ένα συστατικό στοιχείο της Ευρώπης, συνδεδεμένο και με την ιστορική «διαμερισματοποίηση» ενός χώρου που, σε πείσμα της γεωγραφίας, πολύ δύσκολα υποκύπτει στην επιρροή ή στην κυριαρχία ενός ενιαίου πολιτικού κέντρου. Τα ιστορικά παραδείγματα είναι γνωστά, δεν χρειάζεται

Ομαδική προσφυγή δικαστών για επιστροφή 13ου – 14ου μισθού που είχαν “κόψει” με αποφάσεις τους για τους άλλους

Την ανατροπή δικαστικών αποφάσεων συναδέλφων τους για τα δώρα και επιδόματα στον δημόσιο τομέα, επιχειρούν 9 δικαστικοί από τη Θεσσαλονίκη, με στόχο να κερδίσουν για τους εαυτούς τους όσα “έκοψαν” με αποφάσεις τους για τους υπόλοιπους. Πρόκειται για διεκδίκηση που

Μετάβαση στο περιεχόμενο