Έως και 62% των υπό ναυπήγηση πλοίων θα χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα

Η ΕΕ να λαμβάνει περιφερικά μέτρα για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας πλήττοντας την ανταγωνιστικότητα του ευρωπαϊκού στόλου του οποίου το 59% ελέγχουν Έλληνες, μπορεί ο ΙΜΟ-Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός να αποφάσισε την λήψη μέτρων παγκόσμιας εμβέλειας από τον Ιούλιο του 2023, μπορεί οι ναυτιλιακές εταιρείες να διαμαρτύρονται γιατί τους ζητάνε να προχωρήσουν ταχέως στην πράσινη ναυτιλία χωρίς όμως να υπάρχουν τα εναλλακτικά καύσιμα. Παρ’ όλα αυτά οι πλοιοκτήτες παίρνουν τα μέτρα τους και ναυπηγούν πλοία τα οποία θα μπορούν να καίνε οικολογικά καύσιμα. Αυτό που κάνουν είναι να…μαντεύουν ποίο εναλλακτικό καύσιμο θα επικρατήσει. Ο δρόμος μπροστά, όσον αφορά το ποιο είναι το κατάλληλο καύσιμο του μέλλοντος, δεν είναι ακόμη σαφής.

Η ναυτιλιακή βιομηχανία και οι ρυθμιστικές αρχές δεν εκπέμπουν στο ίδιο μήκος κύματος. Για παράδειγμα, δεν έχουν συμφωνήσει να χρησιμοποιούν τους ίδιους στόχους μείωσης του διοξειδίου του άνθρακα κατά το ίδιο έτος βάσης. Για τον στόχο του 2030 έχουμε τώρα τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), που επιβάλλει μείωση 40% σε σύγκριση με τις εκπομπές του 2008, ενώ το «EU’s Fit for 55» ορίζει τη μείωση κατά 55% σε σχέση με τις εκπομπές του 2019.

Τα τελευταία 15 χρόνια, η βιομηχανία κατάφερε να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 8%, ενώ από την άλλη πλευρά, οι παγκόσμιες εκπομπές CO2 αυξήθηκαν κατά 18% από το 2007.

“ Με τον παγκόσμιο ναυτιλιακό στόλο να είναι μόνο το 2,4% του παγκόσμιου CO2 εκπομπών (μείωση κατά 22% από το 2007), είναι περισσότερο από σαφές ότι οι βιαστικές αποφάσεις για την πράσινη μετάβαση δεν είναι καθόλου απαραίτητες. Ό,τι πρέπει να αποφασιστεί για να γίνει η ναυτιλία «πιο πράσινη», πρέπει να είναι πάνω από όλα εφικτό και αποτελεσματικό” επισημαίνουν οι αναλυτές.

Τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers είναι αποκαλυπτικά.

“Πολλές ναυτιλιακές εταιρείες είναι λειτουργούν προληπτικά προληπτικές και αρχίζουν να λαμβάνουν μέτρα για το μέλλον. Το να είσαι πάντα ένα βήμα μπροστά και να προσαρμόζεσαι γρήγορα, αποτελούν τη βάση των συστατικών της επιτυχίας της ναυτιλιακής βιομηχανίας” επισημαίνουν οι αναλυτές του Xclusiv Shipbrokers και σημειώνουν:

– Με βάση το βιβλίο παραγγελιών ναυπήγησης Gas Carrier, το 62% των παραγγελιών είναι με δυνατότητα εναλλακτικού καυσίμου και το 1% έτοιμο για εναλλακτικό καύσιμο.

-Το βιβλίο παραγγελιών εμπορευματοκιβωτίων εμφανίζει παραγγελίες 22% για εναλλακτικά καύσιμα και 10% έτοιμο (ready) και

-το βιβλίο παραγγελιών bulkers έχει τις μικρότερες δυνατότητες εναλλακτικών καυσίμων και παραγγελίες έτοιμων, 7% και 1% αντίστοιχα.

Η έκπληξη όμως έρχεται στο βιβλίο παραγγελιών δεξαμενόπλοιων. Παρά το γεγονός ότι είναι οι παραγγελίες είναι σε ιστορικό χαμηλό σε αριθμό παραγγελιών, οι «παίκτες» της αγοράς δεξαμενόπλοιων δείχνουν ότι έχουν “κότσια” αφού το 10% του βιβλίου παραγγελιών είναι πλοία έτοιμα για εναλλακτικά καύσιμα (37) και το 22% για εναλλακτικά καύσιμα (84).

Η διάκριση μεταξύ ικανών και έτοιμων πλοίων είναι ζωτικής σημασίας, καθώς τα πλοία έτοιμα-ready για εναλλακτικά καύσιμα τροφοδοτούνται έχουν μηχανές για να καίνε ειδών καύσιμα , αλλά τα πλοία με δυνατότητα εναλλακτικών καυσίμων έχουν την υποδομή που πρέπει να προσαρμοστεί ώστε να χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα.

ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

Έως και 62% των υπό ναυπήγηση πλοίων θα χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τοποθετήσεις Υποναυάρχων ΛΣ

Ο Υποναύαρχος ΛΣ Χαμέτης Παντελής του Ιωάννη (Α.Μ. 913) στον Κλάδο Α΄ (Ασφάλειας και Αστυνόμευσης) Ο Υποναύαρχος ΛΣ Καστάνης Χρήστος του Γεωργίου (Α.Μ. 915) στον Κλάδο Δ΄ (Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης) Ο Υποναύαρχος ΛΣ Ροκίδης Ζαφείριος του Δημητρίου (Α.Μ. 916)

ΠΕΑΛΣ – ΠΟΕΠΛΣ: Κοινό Αίτημα για συνάντηση με Υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Δένδια για ενημέρωση επί σχεδιασμών – προθέσεων για Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού

Προς:  Υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Δένδια Νικόλαο Θέμα: «Αίτημα για συνάντηση»                                                           

Ρούλα Πισπιρίγκου: Ποινή ισόβιας κάθειρξης για τον θάνατο της Τζωρτζίνας

Το δικαστήριο ομόφωνα επέβαλε την ομόφωνα ποινή ισόβιας κάθειρξης στη Ρούλα Πισπιρίγκου για τον θάνατο της 9χρονης κόρης της, Τζωρτζίνας. Μετά από διαδικασία 14 μηνών, το δικαστήριο έκρινε ένοχη την 35χρονη από την Πάτρα για τον χαμό του 9χρονου παιδιού, που υπέκυψε στις 29 Ιανουαρίου 2022

Κολωνός: Ένοχος για βιασμό και μαστροπεία ο Ηλίας Μίχος – Αθώα η μητέρα της 12χρονης

Την ενοχή του Ηλία Μίχου, βασικού κατηγορούμενου για την υπόθεση σεξουαλικής κακοποίησης της 12χρονης στον Κολωνό, αποφάσισε το Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο της Αθήνας, το οποίο δεν υιοθέτησε τελικά την εισαγγελική πρόταση. Παράλληλα, αθώα κρίθηκε και η μητέρα του παιδιού, για

Μετάβαση στο περιεχόμενο