Έως και 62% των υπό ναυπήγηση πλοίων θα χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα

Η ΕΕ να λαμβάνει περιφερικά μέτρα για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας πλήττοντας την ανταγωνιστικότητα του ευρωπαϊκού στόλου του οποίου το 59% ελέγχουν Έλληνες, μπορεί ο ΙΜΟ-Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός να αποφάσισε την λήψη μέτρων παγκόσμιας εμβέλειας από τον Ιούλιο του 2023, μπορεί οι ναυτιλιακές εταιρείες να διαμαρτύρονται γιατί τους ζητάνε να προχωρήσουν ταχέως στην πράσινη ναυτιλία χωρίς όμως να υπάρχουν τα εναλλακτικά καύσιμα. Παρ’ όλα αυτά οι πλοιοκτήτες παίρνουν τα μέτρα τους και ναυπηγούν πλοία τα οποία θα μπορούν να καίνε οικολογικά καύσιμα. Αυτό που κάνουν είναι να…μαντεύουν ποίο εναλλακτικό καύσιμο θα επικρατήσει. Ο δρόμος μπροστά, όσον αφορά το ποιο είναι το κατάλληλο καύσιμο του μέλλοντος, δεν είναι ακόμη σαφής.

Η ναυτιλιακή βιομηχανία και οι ρυθμιστικές αρχές δεν εκπέμπουν στο ίδιο μήκος κύματος. Για παράδειγμα, δεν έχουν συμφωνήσει να χρησιμοποιούν τους ίδιους στόχους μείωσης του διοξειδίου του άνθρακα κατά το ίδιο έτος βάσης. Για τον στόχο του 2030 έχουμε τώρα τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), που επιβάλλει μείωση 40% σε σύγκριση με τις εκπομπές του 2008, ενώ το «EU’s Fit for 55» ορίζει τη μείωση κατά 55% σε σχέση με τις εκπομπές του 2019.

Τα τελευταία 15 χρόνια, η βιομηχανία κατάφερε να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 8%, ενώ από την άλλη πλευρά, οι παγκόσμιες εκπομπές CO2 αυξήθηκαν κατά 18% από το 2007.

“ Με τον παγκόσμιο ναυτιλιακό στόλο να είναι μόνο το 2,4% του παγκόσμιου CO2 εκπομπών (μείωση κατά 22% από το 2007), είναι περισσότερο από σαφές ότι οι βιαστικές αποφάσεις για την πράσινη μετάβαση δεν είναι καθόλου απαραίτητες. Ό,τι πρέπει να αποφασιστεί για να γίνει η ναυτιλία «πιο πράσινη», πρέπει να είναι πάνω από όλα εφικτό και αποτελεσματικό” επισημαίνουν οι αναλυτές.

Τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers είναι αποκαλυπτικά.

“Πολλές ναυτιλιακές εταιρείες είναι λειτουργούν προληπτικά προληπτικές και αρχίζουν να λαμβάνουν μέτρα για το μέλλον. Το να είσαι πάντα ένα βήμα μπροστά και να προσαρμόζεσαι γρήγορα, αποτελούν τη βάση των συστατικών της επιτυχίας της ναυτιλιακής βιομηχανίας” επισημαίνουν οι αναλυτές του Xclusiv Shipbrokers και σημειώνουν:

– Με βάση το βιβλίο παραγγελιών ναυπήγησης Gas Carrier, το 62% των παραγγελιών είναι με δυνατότητα εναλλακτικού καυσίμου και το 1% έτοιμο για εναλλακτικό καύσιμο.

-Το βιβλίο παραγγελιών εμπορευματοκιβωτίων εμφανίζει παραγγελίες 22% για εναλλακτικά καύσιμα και 10% έτοιμο (ready) και

-το βιβλίο παραγγελιών bulkers έχει τις μικρότερες δυνατότητες εναλλακτικών καυσίμων και παραγγελίες έτοιμων, 7% και 1% αντίστοιχα.

Η έκπληξη όμως έρχεται στο βιβλίο παραγγελιών δεξαμενόπλοιων. Παρά το γεγονός ότι είναι οι παραγγελίες είναι σε ιστορικό χαμηλό σε αριθμό παραγγελιών, οι «παίκτες» της αγοράς δεξαμενόπλοιων δείχνουν ότι έχουν “κότσια” αφού το 10% του βιβλίου παραγγελιών είναι πλοία έτοιμα για εναλλακτικά καύσιμα (37) και το 22% για εναλλακτικά καύσιμα (84).

Η διάκριση μεταξύ ικανών και έτοιμων πλοίων είναι ζωτικής σημασίας, καθώς τα πλοία έτοιμα-ready για εναλλακτικά καύσιμα τροφοδοτούνται έχουν μηχανές για να καίνε ειδών καύσιμα , αλλά τα πλοία με δυνατότητα εναλλακτικών καυσίμων έχουν την υποδομή που πρέπει να προσαρμοστεί ώστε να χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα.

ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

Έως και 62% των υπό ναυπήγηση πλοίων θα χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Tελετή Παραλαβής Δύο Ταχυπλόων Σκαφών στην 96 ΑΔΤΕ

Το Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 2024, παρουσία του Αρχηγού του Γενικού Επιτελείου Στρατού Αντιστράτηγου Γεώργιου Κωστίδη, πραγματοποιήθηκε στα  Καρδάμυλα Χίου, η τελετή παραλαβής δύο ταχυπλόων σκαφών (ΤΣ) τύπου ESCAPE DEFENCE 38. Τα σκάφη αποτελούν δωρεά προς το Στρατό Ξηράς του Προέδρου

Δακτύλιος 2024 -2025: Πότε ξεκινάει, ποια είναι τα όρια του και τι να προσέχουμε

Ακόμα δεν υπάρχει η ακριβής ημερομηνία για την επιστροφή του ωστόσο θυμίζουμε ότι πέρυσι ξεκίνησε  τη Δευτέρα 16 Οκτωβρίου  του 2023 και κράτησε έως και την Παρασκευή 19 Ιουλίου 2024 Ο δακτύλιος με την εκ περιτροπής κυκλοφορία ισχύει από Δευτέρα

Ν. Παναγιωτόπουλος: Να τηρηθεί το πνεύμα της Συνθήκης Σένγκεν και του Ευρ. Συμφώνου για Μετανάστευση και Άσυλο

Την ανάγκη να τηρηθεί το πνεύμα της Συνθήκης Σένγκεν και του Ευρωπαϊκού Συμφώνου για τη Μετανάστευση και το Άσυλο προκειμένου να μην τεθεί σε κίνδυνο το πνεύμα της ευρωπαϊκής αλληλεγγύης, τόνισε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Νίκος Παναγιωτόπουλος από την

Θεσσαλονίκη: Κοπάδι με δελφίνια κολύμπησε στα νερά του Θερμαϊκού

Εντυπωσιακές εικόνες αντίκρισαν όσοι βρίσκονταν το πρωί της Τρίτης στην παραλία της Θεσσαλονίκης, καθώς ένα κοπάδι με δελφίνια κολύμπησε στην περιοχή. Τα θηλαστικά βρέθηκαν στα νερά του Θερμαϊκού Κόλπου, στο ύψος του Λευκού Πύργου και σύμφωνα με το voria.gr, τράβηξαν τα βλέμματα των περαστικών, πολλοί από τους

Μετάβαση στο περιεχόμενο