Μετάφραση-απόδοση κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ»
Εδώ και μήνες, οι αντάρτες Houthi της Υεμένης επιτίθενται σε εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα και, ενώ δικαιολογημένα η παγκόσμια προσοχή είναι στραμμένη στον κίνδυνο κατά της ζωής και της περιουσίας, η επιθετικότητα τους έχει ουσιαστικό αντίκτυπο και στο περιβάλλον. Σύμφωνα με τον εμπορικό οίκο Trafigura, μόνον τα δεξαμενόπλοια θα καταναλώσουν επιπλέον 200.000 βαρέλια την ημέρα πετρέλαιο κίνησης, εξαιτίας του περίπλου τους από το Ακρωτήριο Καλής Ελπίδας. Αρκετή ποσότητα πετρελαίου για να αυξηθούν οι ετήσιες εκπομπές ρύπων του στόλου των δεξαμενοπλοίων κατά 4,5%.
Πολλοί διαχειριστές πλοίων εξακολουθούν να χρησιμοποιούν την Ερυθρά Θάλασσα για μεταφορές από τον Ινδικό Ωκεανό στη Μεσόγειο Θάλασσα, καθώς η διαδρομή είναι πολύ συντομότερη και (συνήθως) φθηνότερη. Ο κλάδος ανέπτυξε βέλτιστες πρακτικές ασφάλειας για τα ταξίδια μέσω Ερυθράς, όμως, για τη συνολική αποφυγή κινδύνων, οι managers των πλοίων συστήνουν τη μακρύτερη διαδρομή, μέσω του νοτιότερου άκρου της Αφρικανικής ηπείρου.
Η πλειονότητα του στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ήδη έχει επιλέξει αυτή τη διαδρομή, όπως έκανε και ένα σημαντικό τμήμα του στόλου των δεξαμενοπλοίων πετρελαίου και υγραερίου. Η εκτροπή αυτή προσθέτει άλλα περίπου 2.000-3.000 ν. μ. στα ταξίδια μεταξύ Ασίας-Ευρώπης και Ασίας-ΗΠΑ και Ανατ. Καραϊβικής. Η εταιρεία συμβούλων Vespucci Maritime υπολογίζει ότι η επιπλέον απόσταση που διανύεται από τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατά τον περίπλου του Ακρωτηρίου εβδομαδιαία υπερβαίνει την απόσταση της Γης από τη Σελήνη. Αρκετά πλοία αυξάνουν τη μέση ταχύτητα ώστε να αντισταθμίσουν τη μεγάλη χρονική διάρκεια του ταξιδιού, αυξάνοντας έτσι την κατανάλωση καυσίμων. Σύμφωνα με την Trafigura, αν στους υπολογισμούς προστεθούν οι καταναλώσεις πλοίων containers και άλλων κατηγοριών, εκτιμάται ότι φέτος ο ναυτιλιακός κλάδος θα καταναλώνει επιπλέον 500.000 βαρέλια την ημέρα.
Η Διεθνής Επιτροπή Ενέργειας (International Energy Agency-IEA) συμφωνεί ότι η παγκόσμια ζήτηση πετρέλευσης θα σημειώσει αύξηση λόγω της παράκαμψης της Ερυθράς Θάλασσας, ωστόσο σε μικρότερο βαθμό – περίπου κατά 200.000 βαρέλια τη μέρα. Η IEA προβλέπει ότι η αύξηση θα είναι ιδιαίτερα αισθητή στους ανεφοδιαστές καυσίμων στη Σιγκαπούρη, που αποτελεί το βασικό κέντρο προμήθειας πετρελαίου κίνησης για θαλάσσια ταξίδια μεταξύ ανατολής και δύσης (και ένα από τα βαρύτερα πληγέντα λιμάνια από τη συμφόρηση που προκάλεσε η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα).