Επιπλέον 500.000 βαρέλια πετρελαίου τη μέρα στοιχίζει η παράκαμψη της Ερυθράς

Μετάφραση-απόδοση κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ»

Εδώ και μήνες, οι αντάρτες Houthi της Υεμένης επιτίθενται σε εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα και, ενώ δικαιολογημένα η παγκόσμια προσοχή είναι στραμμένη στον κίνδυνο κατά της ζωής και της περιουσίας, η επιθετικότητα τους έχει ουσιαστικό αντίκτυπο και στο περιβάλλον. Σύμφωνα με τον εμπορικό οίκο Trafigura, μόνον τα δεξαμενόπλοια θα καταναλώσουν επιπλέον 200.000 βαρέλια την ημέρα πετρέλαιο κίνησης, εξαιτίας του περίπλου τους από το Ακρωτήριο Καλής Ελπίδας. Αρκετή ποσότητα πετρελαίου για να αυξηθούν οι ετήσιες εκπομπές ρύπων του στόλου των δεξαμενοπλοίων κατά 4,5%.

Πολλοί διαχειριστές πλοίων εξακολουθούν να χρησιμοποιούν την Ερυθρά Θάλασσα για μεταφορές από τον Ινδικό Ωκεανό στη Μεσόγειο Θάλασσα, καθώς η διαδρομή είναι πολύ συντομότερη και (συνήθως) φθηνότερη. Ο κλάδος ανέπτυξε βέλτιστες πρακτικές ασφάλειας για τα ταξίδια μέσω Ερυθράς, όμως, για τη συνολική αποφυγή κινδύνων, οι managers των πλοίων συστήνουν τη μακρύτερη διαδρομή, μέσω του νοτιότερου άκρου της Αφρικανικής ηπείρου.

Η πλειονότητα του στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ήδη έχει επιλέξει αυτή τη διαδρομή, όπως έκανε και ένα σημαντικό τμήμα του στόλου των δεξαμενοπλοίων πετρελαίου και υγραερίου. Η εκτροπή αυτή προσθέτει άλλα περίπου 2.000-3.000 ν. μ. στα ταξίδια μεταξύ Ασίας-Ευρώπης και Ασίας-ΗΠΑ και Ανατ. Καραϊβικής. Η εταιρεία συμβούλων Vespucci Maritime υπολογίζει ότι η επιπλέον απόσταση που διανύεται από τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατά τον περίπλου του Ακρωτηρίου εβδομαδιαία υπερβαίνει την απόσταση της Γης από τη Σελήνη. Αρκετά πλοία αυξάνουν τη μέση ταχύτητα ώστε να αντισταθμίσουν τη μεγάλη χρονική διάρκεια του ταξιδιού, αυξάνοντας έτσι την κατανάλωση καυσίμων. Σύμφωνα με την Trafigura, αν στους υπολογισμούς προστεθούν οι καταναλώσεις πλοίων containers και άλλων κατηγοριών, εκτιμάται ότι φέτος ο ναυτιλιακός κλάδος θα καταναλώνει επιπλέον 500.000 βαρέλια την ημέρα.

Η Διεθνής Επιτροπή Ενέργειας (International Energy Agency-IEA) συμφωνεί ότι η παγκόσμια ζήτηση πετρέλευσης θα σημειώσει αύξηση λόγω της παράκαμψης της Ερυθράς Θάλασσας, ωστόσο σε μικρότερο βαθμό – περίπου κατά 200.000 βαρέλια τη μέρα. Η IEA προβλέπει ότι η αύξηση θα είναι ιδιαίτερα αισθητή στους ανεφοδιαστές καυσίμων στη Σιγκαπούρη, που αποτελεί το βασικό κέντρο προμήθειας πετρελαίου κίνησης για θαλάσσια ταξίδια μεταξύ ανατολής και δύσης (και ένα από τα βαρύτερα πληγέντα λιμάνια από τη συμφόρηση που προκάλεσε η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα).

Μετάφραση-απόδοση κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ»

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Tελετή Παραλαβής Δύο Ταχυπλόων Σκαφών στην 96 ΑΔΤΕ

Το Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 2024, παρουσία του Αρχηγού του Γενικού Επιτελείου Στρατού Αντιστράτηγου Γεώργιου Κωστίδη, πραγματοποιήθηκε στα  Καρδάμυλα Χίου, η τελετή παραλαβής δύο ταχυπλόων σκαφών (ΤΣ) τύπου ESCAPE DEFENCE 38. Τα σκάφη αποτελούν δωρεά προς το Στρατό Ξηράς του Προέδρου

Δακτύλιος 2024 -2025: Πότε ξεκινάει, ποια είναι τα όρια του και τι να προσέχουμε

Ακόμα δεν υπάρχει η ακριβής ημερομηνία για την επιστροφή του ωστόσο θυμίζουμε ότι πέρυσι ξεκίνησε  τη Δευτέρα 16 Οκτωβρίου  του 2023 και κράτησε έως και την Παρασκευή 19 Ιουλίου 2024 Ο δακτύλιος με την εκ περιτροπής κυκλοφορία ισχύει από Δευτέρα

Ν. Παναγιωτόπουλος: Να τηρηθεί το πνεύμα της Συνθήκης Σένγκεν και του Ευρ. Συμφώνου για Μετανάστευση και Άσυλο

Την ανάγκη να τηρηθεί το πνεύμα της Συνθήκης Σένγκεν και του Ευρωπαϊκού Συμφώνου για τη Μετανάστευση και το Άσυλο προκειμένου να μην τεθεί σε κίνδυνο το πνεύμα της ευρωπαϊκής αλληλεγγύης, τόνισε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Νίκος Παναγιωτόπουλος από την

Θεσσαλονίκη: Κοπάδι με δελφίνια κολύμπησε στα νερά του Θερμαϊκού

Εντυπωσιακές εικόνες αντίκρισαν όσοι βρίσκονταν το πρωί της Τρίτης στην παραλία της Θεσσαλονίκης, καθώς ένα κοπάδι με δελφίνια κολύμπησε στην περιοχή. Τα θηλαστικά βρέθηκαν στα νερά του Θερμαϊκού Κόλπου, στο ύψος του Λευκού Πύργου και σύμφωνα με το voria.gr, τράβηξαν τα βλέμματα των περαστικών, πολλοί από τους

Μετάβαση στο περιεχόμενο