Επιστολή σε ΥΝΑΝΠ και Αρχηγό ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ για τα προβλήματα της Λιμενικής Αρχής Σκοπέλου

Η Ένωση Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Κεντρικής Ελλάδος υποχρεώνεται σε παρέμβαση επιζητώντας λύση αναφορικά με τα σοβαρά προβλήματα που υφίστανται στη Λιμενική Αρχή Σκοπέλου με βασικότερο αυτών την υποστελέχωση.

Η αυξημένη τουριστική κίνηση του καλοκαιριού, ήδη έχει φέρει σε δεινή θέση τα στελέχη που υπηρετούν εκεί καθώς σε πολλές περιπτώσεις αδυνατούν να ανταποκριθούν στις αυξημένες υπηρεσιακές απαιτήσεις για την εύρυθμη λειτουργία της Λιμενικής Αρχής αλλά και για τη μεγάλη επιβατική κίνηση που παρουσιάζουν τα 3 λιμάνια του νησιού  (Σκοπέλου-Λουτρακίου Γλώσσας και Αγνώντα) καθώς τα καθημερινά δρομολόγια  απαιτούν σε μόνιμη βάση τη παρουσία συνάδελφων σε αυτά με αποτέλεσμα οι συνάδελφοι να υπερβάλουν εαυτό . Τα τρία αυτά λιμάνια έχουν χαρακτηρισμένη χερσαία ζώνη με μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων ενώ οι παραλίες του νησιού απαιτούν διαρκή έλεγχο και παρουσία των λιμενικών οργάνων .

Θα πρέπει να τονιστεί μάλιστα πως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες επανδρώνεται με στελέχη του Λ/Τ Σκοπέλου και λειτουργεί το εποχικό Λιμενικό Φυλάκιο Λουτρακίου Γλώσσας που βρίσκεται σε απόσταση 35 χιλιομέτρων από τη Σκόπελο ενώ στα ανωτέρω λιμάνια θα πρέπει να προστεθεί και ακόμη ένα αυτό του Νέου Κλήματος που αποτελεί καταφύγιο τουριστικών σκαφών .

 Θα πρέπει να τονίσουμε πως η Λιμενική Αρχή Σκοπέλου μετά και την εφαρμογή του Λιμενικού Καλλικράτη το 2014 υποβιβάστηκε από Υπολιμεναρχείο σε Λιμενικό Τμήμα αν και οι πραγματικές απαιτήσεις υποχρεώνουν την Υπηρεσία να λειτουργεί ως Λιμεναρχείο . Ο χαρακτηρισμός της Λιμενικής Αρχής Σκοπέλου σε Λιμενικό Τμήμα που υπάγεται στο Λ/Χ Σκιάθου δημιούργησε  αυτά τα χρόνια ένα καθεστώς λειτουργίας με υποστελεχομένη σύνθεση έχοντας καταπονήσει το προσωπικό που πλέον έχει φτάσει σε οριακά επίπεδα αντοχής .

Στα ιδιόμορφα που χαρακτηρίζουν την  Λιμενική Αρχή Σκοπέλου είναι και η δραστηριοποίηση 2 πλωτών μέσων του ΠΛΣ 169 και του ασθενοφόρου σκάφους ΠΛΣ 1067 .Το ΠΛΣ 169 με πλήρη σύνθεση στα 6 άτομα παρά το γεγονός ότι παρουσιάζει πλούσια επιχειρησιακή δράση στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή με τεράστια προσφορά στη φύλαξη του θαλασσίου πάρκου Αλοννήσου ,στη προστασία της αλιείας και στην αστυνόμευση των νησιών των Β.Σποράδων ,για μεγάλο χρονικό διάστημα εδώ και αρκετά έτη συνδράμει στην αντιμετώπιση του μεταναστευτικού ζητήματος και επιχειρεί σε αποστολές στο Ανατολικό Αιγαίο.

 Η έλευση του ασθενοφόρου σκάφους ΠΛΣ 1067 δημιούργησε ένα νέο status στη λειτουργία της υπηρεσίας καθώς το εν λόγω σκάφος που εξυπηρετεί ανάγκες του ΕΚΑΒ έσωσε δεκάδες ζωές συνανθρώπων μας που βρέθηκαν σε κίνδυνο σε κάποιο νησί των Β.Σποράδων και μεταφέρθηκαν με ασφάλεια στο λιμάνι του Βόλου .Όμως στελεχώθηκε από το υπάρχον και αποδεκατισμένο προσωπικό του Λ/Τ Σκοπέλου με το πλήρωμα του υποχρεωμένο να εκτελεί παράλληλα καθήκοντα  σε γραφεία της Λιμενικής Αρχής την ίδια ώρα που επιχειρεί 2 και 3 φορές τη μέρα (μεταφέροντας ασθενείς) αφού μέχρι και σήμερα δεν έχει καθοριστεί στη ΠΔΕΜ το καθηκοντολόγιο των ασθενοφόρων σκαφών του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ , οι υποχρεώσεις και οι αρμοδιότητες των πληρωμάτων τους . Θα τονίσουμε δε πως το ΠΛΣ 1067 εκτελεί περιπολίες στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή για αλιευτικούς ελέγχους και αστυνόμευση .

Στις αυξημένες ανάγκες κάλυψης των απαιτήσεων για προσωπικό στα 4 λιμάνια του νησιού θα πρέπει να συνυπολογιστεί και η δυσκολία μετακίνησης σε αυτά καθώς η Λιμενική Αρχή διαθέτει μόνο ένα υπηρεσιακό όχημα που συνεπάγεται πως κάποιες φορές επιστρατεύονται τα προσωπικά οχήματα των συναδέλφων για τη μετακίνησή τους προς εκτέλεση υπηρεσίας .

Συνεκτιμώντας τα ανωτέρω μαζί με τις μακρόχρονες απουσίες ή τις αποσπάσεις στελεχών ,από τη προβλεπόμενη σύνθεση των 28 στελεχών το διαθέσιμο προσωπικό για την ημερήσια κάλυψη των αναγκών της υπηρεσίας κατά τους καλοκαιρινούς μήνες σπανίως ξεπερνά τα 10 άτομα .

Συνοψίζοντας και αξιολογώντας την υφιστάμενη κατάσταση τονίζουμε ως ΕΠΛΣ Κεντρικής Ελλάδος   πως για να συνεχίσει η Λιμενική Αρχή να παρέχει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου στη νησί της Σκοπέλου, στους μόνιμους κατοίκους και στον τουρισμό ,θα πρέπει πρωτίστως όλοι οι συνάδελφοι να βιώνουν αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας που στην προκειμένη περίπτωση λόγω της υποστελέχωσης δεν μπορούν να παρασχεθούν .

Ως εκ τούτου θεωρείται ως επιβεβλημένα τα κάτωθι :

1.Η αύξηση των οργανικών θέσεων και η ενίσχυση της Υπηρεσίας με νέα στελέχη σε μία διαρκή αναβάθμιση που προσωπικού ώστε να μετατεθούν προς τις υπηρεσίες συμφερόντων τους και οι συνάδελφοι που δεν έχουν ως τόπο επιλογής τη Σκόπελο και έχουν παράλληλα αρκετά χρόνια υπηρεσίας στο νησί.

2.Ο καθορισμός καθηκοντολογίου για το πλήρωμα του ΠΛΣ 1067 ώστε να μην απαιτείται τα μέλη του  να εκτελούν παράλληλα καθήκοντα .

  1. Η προμήθεια ενός ακόμη οχήματος τόσο για την κάλυψη των αυξημένων απαιτήσεων σε μετακινήσεις όσο και γιατί το υπάρχον υπηρεσιακό όχημα έχει υποστεί μεγάλη καταπόνηση από την πολυετή χρήση με αποτέλεσμα ναεμφανίζει συχνά φθορές και βλάβες.

4.Η απόσπαση στελεχών για την ενίσχυση της υπηρεσίας κατά τους καλοκαιρινούς μήνες λόγω της μεγάλης τουριστικής κίνησης .   

Η ΕΠΛΣ Κεντρικής Ελλάδος έχει αναδείξει πολλές φορές τα προβλήματα των συνάδελφων που υπηρετούν στης Β.Σποράδες. Η υποστελέχωση των νησιών Σκιάθου ,Σκοπέλου, Αλοννήσου αποτελεί σήμα κατατεθέν για τα ζητήματα που έχουν προκύψει τα τελευταία χρόνια αφού από τη μία οι μεταθέσεις προς τα νησιά μας γίνονται με το σταγονόμετρο και από την άλλη οι συνάδελφοι που υπηρετούν εκεί για αρκετά έτη παραμένουν εγκλωβισμένοι αφού δεν υπάρχει αντικαταστάτης στους .

Σε κάθε περίπτωση η πολιτική και στρατιωτική μας ηγεσία θα πρέπει να επαναπροσδιορίσει το θέμα ενίσχυσης των νησιών των Β.Σποράδων προβαίνοντας άμεσα στην ενίσχυσή τους με αποσπάσεις κατά τη καλοκαιρινή περίοδο μέχρι και το μηνά Σεπτέμβριο ,ενώ παράλληλα θα πρέπει να υπάρξει σχεδιασμός τοποθέτησης νέων συναδέλφων τόσο  από τη σχολή Λ/Φ όσο και Διπλωματούχων Πλοιάρχων και Μηχανικών που θα ενταχτούν στο Σώμα ως Αξιωματικοί το επόμενο χρονικό διάστημα .

Η Ένωσή μας μέσω της Π.Ο.Λ. θα συνεχίσει τις παρεμβάσεις της μέχρι την αποκατάσταση των ισορροπιών σε στελεχιακό δυναμικό στα νησιά των Β.Σποράδων.

Πηγή : Γρ. Τύπου-Μέσων Ενημέρωσης Π.Ο.Λ.

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Helmepa – ΟΛΕ – Αμερικανική πρεσβεία: Δράση καθαρισμού ακτών στην Ελευσίνα

Σηματοδοτώντας τη λήξη του Παγκόσμιου Εθελοντικού Καθαρισμού Ακτών 2022 της HELMEPA στην Ελλάδα, 80 ναυτικοί και πεζοναύτες του πλοίου USNS TRENTON (T-EPF 5), που είχε αγκυροβολήσει στα ανοιχτά του Πειραιά, μαζί με στελέχη της Πρεσβείας και τις οικογένειες τους, και

Το Μεγάλο Σχίσμα

Με τον όρο «Σχίσμα» εννοούμε τη διάσπαση της αδιαίρετης κατά την πρώτη χιλιετία Χριστιανικής Εκκλησίας, που συνέβη συμβατικά το 1054.  Το Σχίσμα επηρεάστηκε από πολιτικούς, πολιτιστικούς και οικονομικούς παράγοντες, αλλά η βασική του αιτία δεν ήταν κοσμική, αλλά θεολογική.  Οι

Ασφαλιστικά ταμεία: Πώς θα εμφανίσουν πλεόνασμα το 2023

Πλεόνασμα 749 εκατομμυρίων ευρώ, θα παρουσιάσουν το 2023, τα ασφαλιστικά ταμεία (Οργανισμοί Κοινωνικής Ασφάλισης), παρά το γεγονός ότι η συνταξιοδοτική δαπάνη θα είναι αυξημένη λόγω των αυξήσεων που θα δοθούν στις συντάξεις μετά από 12 χρόνια μειώσεων και παγώματος των

Ναυτιλία: Το πλαφόν στο ρωσικό πετρέλαιο και το «χάος» στα Δαρδανέλια

«Δραματική» εικόνα παρουσιάζουν τα διεθνή μέσα ενημέρωσης για τις παράπλευρες συνέπειες στη ναυτιλία από την επιβολή πλαφόν στο ρωσικό πετρέλαιο, καταγράφοντας τεράστια συμφόρηση δεξαμενοπλοίων στα Στενά του Βοσπόρου. Ειδικότερα, τονίζεται πως στη νέα εποχή στην αγορά δεξαμενόπλοιων στην ανατολική Μεσόγειο