Επιστρέφει ανανεωμένο στις θάλασσες το ερευνητικό σκάφος «Φιλία»

Τα εγκαίνια του ανανεωμένου “Φιλία” πραγματοποιήθηκαν σήμερα στη μαρίνα της Καλλιθέας παρουσία εκπροσώπων της Πολιτείας, του ΕΛΚΕΘΕ, αλλά και του Τμήματος Ναυπηγών του ΕΜΠ, με τη σύμπραξη του οποίου πραγματοποιήθηκαν οι εργασίες μετακατασκευής του πλοίου

Μεγαλύτερο κατά πέντε μέτρα, μετά τις εργασίες επιμήκυνσης, εκσυγχρονισμένο και εξοπλισμένο με επιστημονικά εργαλεία αιχμής επιστρέφει στις θάλασσες το ερευνητικό σκάφος του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ) “Φιλία”.

Τα εγκαίνια του ανανεωμένου “Φιλία” πραγματοποιήθηκαν σήμερα στη μαρίνα της Καλλιθέας παρουσία εκπροσώπων της Πολιτείας, του ΕΛΚΕΘΕ, αλλά και του Τμήματος Ναυπηγών του ΕΜΠ, με τη σύμπραξη του οποίου πραγματοποιήθηκαν οι εργασίες μετακατασκευής του πλοίου.

«Ο ρόλος του “Φιλία” είναι πολύ σημαντικός στον αγώνα για τη διατήρηση των αλιευτικών μας αποθεμάτων» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθυντής του ΕΛΚΕΘΕ Αντώνης Μαγουλάς. «Τα αποτελέσματα των ερευνών του είναι πολύτιμα για τη χάραξη πολιτικής από την Πολιτεία».

Το “Φιλία”, όμως, δεν μόνο έτοιμο για τις νέες έρευνες του οργανισμού. Επιπλέον θα διατίθεται για πρώτη φορά σε τρίτους ερευνητές προκειμένου να πραγματοποιούν τις δικές τους έρευνες. Όπως μάλιστα ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο συντονιστής του Έργου και διευθυντής ερευνών του ΕΛΚΕΘΕ Θανάσης Μαχιάς, το “Φιλία” έχει πλέον τη δυνατότητα να φιλοξενεί έντεκα ερευνητές από έξι που φιλοξενούσε πριν από την επιμήκυνσή του.

Εκτελώντας χρέη ξεναγού στους επισκέπτες, ο κ.Μαχιάς ανέφερε ακόμη πως το “Φιλία” διαθέτει πλέον έναν Π-frame γερανό στην πρύμνη του, αλλά και υπερσύγχρονο εξοπλισμό μετρήσεων, όπως είναι η λεγόμενη “ροζέτα” και ο βαθυθερμογράφος. Στο εσωτερικό τού πλοίου βρίσκεται το υγρό εργαστήριο όπου γίνεται η επεξεργασία των δειγμάτων, καθώς και τα ηχοβαλιστικά μόνιτορ όπου, με βάση τον ήχο που εκπέμπει η νηκτική κύστη των ψαριών, γίνεται η καταμέτρηση του πληθυσμού τους.

«Η μετασκευή του “Φιλία” άνοιξε πλόες σε νέα προγράμματα» λέει από την πλευρά του ο Νικόλαος Τασούλης, ο νέος καπετάνιος του σκάφους, ο οποίος ηγείται εξαμελούς πληρώματος -του β’ καπετάνιου, δυο μηχανικών, ενός ναύκληρου, ενός ναύτη και του μάγειρα, ο οποίος είδε την κουζίνα του να μεγαλώνει με την επιμήκυνση του πλοίου.

Με αγάπη στη θάλασσα και εμπειρία στα ποντοπόρα ταξίδια, ο καπετάνιος του “Φιλία” θεωρεί ανεκτίμητο αυτό το νέο κεφάλαιο που άνοιξε στην καριέρα του. «Εμείς οι ναυτικοί του “Φιλία” βλέπουμε τη θάλασσα αλλιώς τώρα. Μαθαίνουμε τι υπάρχει κάτω από τα πόδια μας» λέει.

Οι εργασίες αναβάθμισης του “Φιλία”, χάρη στις οποίες το μήκος του έφτασε τα 21 μέτρα, διήρκησαν δέκα μήνες. Θεωρούνται δε ιστορικό γεγονός για την επιστημονική κοινότητα, καθώς, σε συνεργασία με τα άλλα δύο σκάφη του ερευνητικού στόλου του ΕΛΚΕΘΕ, το “Αλκυών” μήκους 22 μέτρων και το “Αιγαίο” μήκους 61 μέτρων, αλλά και τη σχεδιαζόμενη ναυπήγηση νέου ερευνητικού σκάφους, θα αναβαθμίσουν καθοριστικά τις δυνατότητες της χώρας μας, ώστε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της σύγχρονης αλιευτικής και ωκεανογραφικής έρευνας ως προς τη διερεύνηση της κλιματικής αλλαγής, την προαγωγή της οικοσυστημικής προσέγγισης της θαλάσσιας διαχείρισης και της βιώσιμης εκμετάλλευσης των θαλάσσιων πόρων.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επιχείρηση «Ασπίδες»: Σημαντικά επιτεύγματα για τους πρώτους 3 μήνες

Σπουδαία ημέρα για την Ελευθερία της Ναυσιπλοΐας. Πέρασαν 3 μήνες από την έναρξη της Επιχείρησης «Ασπίδες». Τρεις μήνες γεμάτοι πολλαπλές προκλήσεις και σπουδαία επιτεύγματα. Η Επιχείρηση «Ασπίδες» συνεχίζει την αποστολή της σε πλήρη συμμόρφωση με το διεθνές δίκαιο, για τη

Μεταφέροντας 11 ρ/κ από Ασία σε Ευρώπη με το πλοίο ανύψωσης βαρέων βαρών “Happy Star”

Μια εντυπωσιακή φωτογραφία ήρθε στη δημοσιότητα από το πλοίο ανύψωσης βαρέων βαρών Happy Star, το φόρτωσε και μετέφερε 11 ρυμούλκα από την Ασία προς την Ευρώπη. Το 156 μέτρων πλοίο διαθέτει δυο γερανούς με ανυψωτική ικανότητα 1100 τόνους! Το Happy

Δεξαμενόπλοια: Ο σκιώδης στόλος που μεταφέρει ιρανικό πετρέλαιο παραμένει στο παιχνίδι

Αυτό, όπως μεταδίδει το Hellenic Shipping News, πρακτικά σημαίνει ότι θα μπορούσαν να υπάρχουν επιπτώσεις  στη μελλοντική προσφορά δεξαμενόπλοιων. Στην τελευταία της εβδομαδιαία ανάλυση η ναυλομεσιτική εταιρεία Gibson αναφέρει πως “οι ιρανικές εξαγωγές πετρελαίου συνεχίζονται, παρά το γεγονός ότι έχουν

Ώρα νησιού: Γιατί κάποια θέρετρα στις Μαλδίβες μετακινούν τα ρολόγια τους μια ώρα μπροστά

Μπορεί να είναι αλήθεια ότι τα πολυτελή θέρετρα των Μαλδίβων τα έχουν πραγματικά όλα – το τιρκουάζ νερό, την πλούσια θαλάσσια ζωή και, σε ορισμένες περιπτώσεις, το δικό τους σύστημα χρόνου. Αναφέρεται ως «ώρα του νησιού», δεν είναι μια μεταφορική ρήση που

Μετάβαση στο περιεχόμενο