Έρευνα: Η αυξανόμενη αίσθηση δυσαρέσκειας μπορεί να οδηγήσει σε φθορά των ναυτικών

Σε ένα διαδικτυακό σεμινάριο  που διοργάνωσε ο Όμιλος Ocean Technologies την περασμένη εβδομάδα, ο ιδρυτής του Seafarer Happiness Index προειδοποίησε ότι ο κλάδος μπορεί να δει μεγαλύτερη φθορά μπροστά λόγω της αυξανόμενης δυσαρέσκειας μεταξύ των επαγγελματιών της θαλάσσιας σταδιοδρομίας. Η τελευταία επανάληψη του δείκτη – για το 4ο τρίμηνο του 2021 – αποκαλύπτει μια αυξανόμενη δυσαρέσκεια με τις ώρες, τον φόρτο εργασίας, τους προσαρμοσμένους με τον πληθωρισμό μισθούς και το επίπεδο σεβασμού που παρέχεται στους ναυτικούς. 

“Υπάρχει μια μικρή ωρολογιακή βόμβα που βρίσκουμε στις απαντήσεις του δείκτη ευτυχίας. Πολλοί ναυτικοί, και ιδιαίτερα ναυτικοί ίσως ανώτερων βαθμίδων… σίγουρα μιλούν με αρνητικούς όρους για το γιατί βρίσκονται στη θάλασσα », δήλωσε ο Steven Jones, ο επί μακρόν συντάκτης του ευρετηρίου. «Νιώθουν ότι υπάρχει η αίσθηση ότι όλο το επάγγελμα, η ίδια η ναυτιλία είναι λίγο σπασμένη. Έχουν σπάσει τον ύπνο τους, έχουν χαλάσει τα συστήματα να αντιμετωπίσουν. Νιώθουν σπασμένοι και οι ίδιοι, και πρέπει να προσπαθήσουμε να ανταποκριθούμε σε αυτό και φτιάξτο.”

Ένα μεγάλο μέρος της απογοήτευσης οφείλεται σε πολιτικές που σχετίζονται με την πανδημία. Για πολλούς ναυτικούς, η άδεια από την ξηρά ανήκει στο παρελθόν και «έχουν σχεδόν εγκαταλείψει την ιδέα της». Αυτό αφαιρεί μεγάλο μέρος του ρομαντισμού και της ελκυστικότητας από τη ναυτική ζωή και αφήνει τα μέλη του πληρώματος εμφιαλωμένα στο πλοίο για μήνες. 

“Αισθάνονται κλειδωμένοι στα πλοία. Ξέρετε, πιστεύουμε ότι μερικές εβδομάδες εδώ και εκεί ένας μήνας περίπου ήταν αρκετά κακό, αλλά η ζωή του ναυτικού είναι στην ουσία μια αίσθηση αυτού του lockdown”, είπε ο Jones. 

Πιο πρόσφατα, υπάρχουν αυξανόμενες ενδείξεις εντάσεων μεταξύ Ρώσων και Ουκρανών ναυτικών λόγω της συνεχιζόμενης εισβολής. Η αίσθηση της συντροφικότητας που παρατηρήθηκε στις πρώτες μέρες του πολέμου διαβρώνεται σε πολλά πλοία. 

«Τα πράγματα χειροτερεύουν μέρα με τη μέρα, οι εντάσεις αυξάνονται στο πλοίο», είπε ο Τζόουνς. «Δυστυχώς, αυτό σημαίνει ότι Ρώσοι και Ουκρανοί παλεύουν μεταξύ τους… είτε είναι Ρώσοι που δέχονται προπαγάνδα για ορισμένα πράγματα, είτε βλέπουν και ακούνε οι Ουκρανοί τον αντίκτυπο στο σπίτι τους, δεν είναι περίεργο που [ανεβαίνει] οι εντάσεις στο πλοίο. “

Τα σπάνια φωτεινά σημεία μέσα σε μια κατά τα άλλα ζοφερή ατμόσφαιρα του πλοίου έχουν να κάνουν με τη συνδεσιμότητα: περισσότερο για περιστασιακή χρήση και αλληλεπίδραση με την οικογένεια, αλλά και για online εκπαίδευση. Τα μέλη του πληρώματος αναφέρουν θετικές εμπειρίες με τις προσφορές ψηφιακής εκπαίδευσης επί του σκάφους και υπάρχει ένα μεγάλο μπόνους σε αυτό: μπορούν να κάνουν την απαιτούμενη εργασία όταν έχουν ρεπό. Αυτό τους αφήνει ελεύθερους να περνούν περισσότερο χρόνο με την οικογένειά τους όταν αποβιβάζονται από το πλοίο.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Celestyal: Αύξηση κρατήσεων το 2025 – Στόχος η απόκτηση νέου πλοίου και επέκταση δρομολογίων

Σε τροχιά δυναμικής ανάπτυξης εισέρχεται η Celestyal, η ελληνική εταιρεία κρουαζιέρας, η οποία εξετάζει την απόκτηση νέου κρουαζιερόπλοιου με στόχο την ενίσχυση των δρομολογίων της στην Αδριατική και τη διεύρυνση της παρουσίας της σε νέες αγορές, κυρίως προς τα δυτικά. Η

Χούθι: Στο στόχαστρο 15.000 πλοία – Πώς πλήττονται οι καταναλωτές

Περισσότερα από 15.000 πλοία είναι θεωρητικά στόχοι των ανταρτών Χούθι αν πιστέψουμε την δήλωση των ανταρτών ότι θα χτυπούν πλοία ναυτιλιακών εταιρειών που εμπλέκονται με το εμπόριο με το Ισραήλ. Όπως επισημαίνει η εταιρεία Winward οι αντάρτες Χούθι έχουν δηλώσει

Πήλιο: Συνελήφθη κυβερνήτης θαλαμηγού για πρόκληση ζημιών σε σκάφη – Γιατί ενεπλάκη από λάθος το όνομα του Κριστιάνο Ρονάλντο

Με υλικές ζημιές σε τέσσερα σκάφη κατέληξε το περιστατικό στο λιμάνι της Αγίας Κυριακής στο Τρίκερι Πηλίου, που είχε ως αποτέλεσμα τη σύλληψη του κυβερνήτη θαλαμηγού. Η θαλαμηγός εισήλθε στον λιμένα με αυξημένη ταχύτητα, προκαλώντας έντονο κυματισμό, ενώ οι αρχικές

Σε άλλη «γραμμή» ο Αβραμόπουλος για το Μεταναστευτικό

Την ώρα που η κυβέρνηση μιλά για επιστροφές μεταναστών στις χώρες προέλευσης, ο Δημήτρης Αβραμόπουλος ξεκαθαρίζει πως «αυτό είναι αδύνατο». Και η άποψή του έχει σημασία όχι επειδή είχε το χαρτοφυλάκιο του υπουργείο Εξωτερικών για έναν χρόνο, αλλά επειδή θήτευσε – και μάλιστα

Μετάβαση στο περιεχόμενο