Επιθετικά ελικόπτερα-Πόσο πραγματικά αναγκαία είναι στο σύγχρονο πεδίο επιχειρήσεων; (Μέρος Α΄)

Η προϊστορία μέσα από την εξέλιξη της Αεροπορίας Στρατού

Στην Ελλάδα ενδιαφέρον για την προμήθεια επιθετικών ελικοπτέρων εκδηλώθηκε στα μέσα της δεκαετίας του ‘70. Μάλιστα η πρώτη σχετική μελέτη συντάχθηκε το 1978 και αφορούσε το Bell AH-1S Cobra. Η υπόθεση τότε δεν “προχώρησε” και επανήλθε στην επικαιρότητα μετά από δέκα χρόνια. Κυρίαρχο τώρα θέμα ήταν αν έπρεπε να εξοπλιστεί η Αεροπορία Στρατού με οπλισμένα μεταφορικά ή επιθετικά ελικόπτερα. Αρχικά οι απόψεις έτειναν υπέρ των οπλισμένων μεταφορικών και μάλιστα υπέρ του Agusta Α-109. Στη συνέχεια όμως επικράτησαν τα επιθετικά. Εδώ οι ανταγωνιστές ήταν δύο. Από τη μια η Bell που πρόσφερε το Super Cobra. Από την άλλη ήταν η McDonnell Douglas με το Apache. Την ίδια περίπου περίοδο έγινε και μια προσφορά από την πλευρά των ΗΠΑ, προκειμένου να μας παραχωρηθούν από τα αποθέματα του US Army, 16 Cobra. Η προσφορά αυτή τελικά απορρίφθηκε επειδή κρίθηκε ασύμφορη.

Η σύμβαση (ύψους 505 εκατομμυρίων δολαρίων, που περιλάμβανε και συστήματα αυτοπροστασίας) για την προμήθεια 12 McDonnell Douglas AH-64A+ Apache, υπογράφθηκε μεταξύ του Ελληνικού Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και της κατασκευάστριας εταιρείας, στις 24 Δεκεμβρίου του 1991. Στην ίδια σύμβαση υπήρχε η πρόβλεψη για επέκταση της παραγγελίας για άλλα οκτώ και για άλλα τέσσερα. Οι παραδόσεις προβλέπονταν για το καλοκαίρι του 1995. Τον Αύγουστο του 1993 υπογράφθηκε η σύμβαση για τα άλλα οκτώ, ενώ το δικαίωμα αγοράς τεσσάρων ακόμη υπό τους ίδιους όρους, δεν ασκήθηκε ποτέ…

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι «κρύβεται» πίσω από την αντίδραση της κυβέρνησης για τα ηλεκτρικά και τα πλοία

Η σύσταση του Υπουργείου, δηλαδή της κυβέρνησης να μην εισέρχονται εντός πλοίου ηλεκτρικά οχήματα, με φόρτιση άνω του 40% της συνολικής χωρητικότητας – αυτονομίας, σίγουρα δεν ήταν τυχαία. Η ένστασή μας ήταν ότι το Υπουργείο έπρεπε να λάβει απόφαση και όχι να δώσει το

Στη Σούδα ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου

Το πλοίο μπορεί να φιλοξενήσει 4.198 επιβάτες σε δίκλινα δωμάτια μέχρι τη μέγιστη χωρητικότητα των 5.510 επιβατών, καθώς και 1.663 άτομα πλήρωμα. Στη Σούδα κατέπλευσε νωρίς το πρωί της Τρίτης (07/05) ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου το “Odyssey

Ηράκλειο: Ταλαιπωρία για 532 επιβάτες του POWER JET, μετά από βλάβη

Απαγορεύτηκε ο απόπλους στο επιβατηγό – οχηματαγωγό “POWER JET”, σημαίας Κύπρου, το πρωί της Τρίτης του Πάσχα, καθώς διαπιστώθηκε αδυναμία εκκίνησης των δεξιών κύριων μηχανών, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας. Από Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηρακλείου, αρχικά, απαγορεύτηκε ο απόπλους, ενώ

Επενδυτικό σχέδιο εκατομμυρίων στο λιμάνι του Ηρακλείου

«Στο Ηράκλειο έχουμε ένα επενδυτικό σχέδιο πολλών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, θέλουμε να αναπτύξουμε τον τερματικό σταθμό κρουαζιέρας, να φτιάξουμε ένα μεγάλο ξενοδοχείο, να εστιάσουμε στα φωτοβολταϊκά και την αιολική ενέργεια», αποκάλυψε ο Εμανουέλε Γκριμάλντι σε συνέντευξη που παραχώρησε σε ιταλική

Μετάβαση στο περιεχόμενο