Έρχονται χρονοθυρίδες slots και στα λιμάνια – Τι αλλάζει

Μήνας κλειδί για την προκήρυξη της ηλεκτρονικής πλατφόρμας για την δημιουργία χρονοθυρίδων (slots) στα λιμάνια, φαίνεται πως είναι ο μήνας Σεπτέμβριος. Η σκέψη και η πρόταση ανήκει στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστο Στυλιανίδη και είναι η πρώτη φορά που θα εφαρμοστεί κάτι τέτοιο στην ελληνική θαλάσσια συγκοινωνία.

Θετική ήταν οι ανταπόκριση από την ομοσπονδία των ναυτικών, την ΠΝΟ η οποία μετά την συνάντηση με τον Υπουργό Ναυτιλίας ανέφερε ότι η θέσπιση συστήματος χρονοθυρίδων (slots), στο πρότυπο των αερομεταφορών θα δώσει οριστική λύση στο ζήτημα των εγκρίσεων των δρομολογίων, “ζήτημα το οποίο αναμένεται να κατατεθεί προς συζήτηση το αμέσως επόμενο διάστημα, στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών”. Σύμφωνα με τους πλοιάρχους της ακτοπλοΐας, ” οι εγκρίσεις των δρομολογίων με τέτοιο τρόπο και τέτοια συχνότητα που οι αφιξο-αναχωρήσεις δεν γίνονται με ασφαλή τρόπο”.

Με το φιλόδοξο, αυτό, σχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας  στοχεύει στην βελτιστοποίηση του ακτοπλοϊκού δικτύου σε λιμένες μεγάλης επιβατικής κίνησης, ώστε να υπάρξει ασφαλής επιβίβαση και μετεπιβίβαση των επιβατών, να αποφεύγονται οι ταυτόχρονος αναχωρήσεις – κυρίως-, και η πίεση στις αφίξεις στα  δημοφιλή λιμάνια.

Πρακτικά, μέσα από την πλατφόρμα οι ακτοπλοϊκές εταιρείες θα πλειοδοτούν για την ώρα αναχώρησης – κυρίως- των πλοίων τους, δίνοντας οικονομικές προσφορές για τις ώρες με υψηλό ενδιαφέρον. Τα slots είναι αρκετά διαδεδομένα στις αερομεταφορές, με τις εταιρείες να εξασφαλίζουν  τα περιζήτητα δρομολόγια σε συγκεκριμένες ημερομηνίες και ώρες στα λιμάνια μέσω πλειστηριασμού.

Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής,  έχει ήδη κατακυρώσει σε εταιρεία το έργο “εξειδίκευση αντικειμένου  για τη δημιουργία συστήματος  χρονοθυρίδων σε Θαλάσσιους Λιμένες (Sea Port Time Slots System) στο πλαίσιο της πράξης “Μελέτες, Εμπειρογνωμοσύνες, Τεχνικοί Σύμβουλοι 2021-2027 της Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ  του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής” του Προγράμματος Τεχνική Βοήθεια και Υποστήριξη Δικαιούχων 2021-2027.

Το αντικείμενο του έργου  συνίσταται στην παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών συμβούλου  για τον προσδιορισμό  του αντικειμένου  και των επιμέρους ζητημάτων που αφορούν  τη δημιουργία Συστήματος Χρονοθυρίδων Θαλάσσιων Λιμένων για την κίνηση της ακτοπλοΐας στους λιμένες της  χώρας.

Μέχρι και σήμερα οι ώρες αναχώρησης των πλοίων από το λιμάνι του Πειραιά συζητούνται στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, το οποίο εγκρίνει ή απορρίπτει τις προτάσεις των δρομολογίων των εταιρειών, μέσα σε θυελλώδεις, συνήθως, συνεδριάσεις.

Αναστασίας Βαμβακά

ΠΗΓΗ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ξαναγίνεται 4ετής η θητεία των Αρχηγών ΛΣ;

Ως γνωστό, από το 2021 η θητεία του Αρχηγού ΛΣ είναι ίδια με εκείνη που ισχύει στους Κλάδους των Ενόπλων Δυνάμεων και τα άλλα Σώματα Ασφαλείας. Μέχρι τότε ίσχυε η διάταξη του  Π.Δ. 6/2019, με την οποία η τότε κυβέρνηση

Τέλος στην αγωνία 370.000 συνταξιούχων

Τέλος σε μια δικαστική υπόθεση που ταλαιπωρεί δεκάδες χιλιάδες συνταξιούχους από το 2013 αναμένεται να θέσει εντός του φθινοπώρου η πολυαναμενόμενη απόφαση του Ανωτάτου Ειδικού Δικαστηρίου για τα αναδρομικά ποσά που αφορούν την περικοπή των επικουρικών συντάξεων το 11μηνο Ιουνίου

“Το υπέρογκο ποσό των €6 και η απογοήτευση των ξεχασμένων Στρατιωτικών”

Η λέξη απογοήτευση είναι λίγη να χαρακτηρίσει τα αισθήματα στους ξεχασμένους για άλλη μια χρονιά Στρατιωτικούς, μετά την εξαγγελία του Πρωθυπουργού στη ΔΕΘ για αύξηση 20% στην νυχτερινή τους αποζημίωση. Αρκεί να δει κάποιος τι γράφουν οι ίδιοι στα μέσα

Ανέλαβε καθήκοντα ο νέος λιμενάρχης Βόλου

Το Κεντρικό Λιμεναρχείο Βόλου ενημερώνει ότι ανέλαβε καθήκοντα Κεντρικού Λιμενάρχη Βόλου σήμερα (την Παρασκευή 6/9/2024) ο Πλοίαρχος Λ.Σ. Κοντοστέργιος Ιωάννης, τα οποία παρέλαβε από τον Πλοίαρχο Δημήτρη Ζαραζάνη, κατόπιν απόφασης του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Ο Πλοίαρχος Λ.Σ Κοντοστέργιος

Μετάβαση στο περιεχόμενο