Γιατί αυξήθηκαν οι πυρκαγιές σε φορτία containerships

Λανθασμένες δηλώσεις επικίνδυνων εμπορευμάτων και μπαταρίες λιθίου

Οι λανθασμένες δηλώσεις επικίνδυνων εμπορευμάτων αλλά και οι διάφοροι τύποι μπαταριών ιόντων λιθίου εξακολουθούν να αποτελούν την πιο κοινή πηγή πυρκαγιάς σε φορτία εμπορευματοκιβωτίων, όπου η συχνότητα των περιστατικών, το τελευταίο διάστημα, παραμένει υψηλή.

ΤΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ στοιχεία του συστήματος κοινοποίησης συμβάντων φορτίου CINS, που επικαλείται η εταιρεία θαλάσσιας ασφάλειας Gard, το 2023, δείχνουν ότι υπήρχε, κατά μέσο όρο, μία πυρκαγιά φορτίου εμπορευματοκιβωτίων κάθε 9 ημέρες.

Πρόκειται για αύξηση σε σύγκριση με το 2020, όταν ο αριθμός αυτός ήταν περίπου μία πυρκαγιά εμπορευματοκιβωτίων κάθε δύο εβδομάδες.

Η ασφαλιστική εταιρεία, που ανήκει σε ένα από 12 μεγαλύτερα P&I Clubsτου κόσμου, επισημαίνει ότι, την τελευταία περίοδο, υπήρξαν σοβαρές πυρκαγιές σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συμπεριλαμβανομένης της έκρηξης στο κιβωτιοφόρο πλοίο YM Mobility, που έδεσε στο κινεζικό λιμάνι Ningbo, ένα ατύχημα που καταγράφηκε σε βίντεο στα μέσα του μήνα και έγινε πρωτοσέλιδο σε όλο τον κόσμο.

Είναι αξιοσημείωτο ότι κανείς δεν τραυματίστηκε από την έκρηξη στο πλοίο των 6.589 teu που ανήκει στη Yang Ming, ενώ βίντεο έδειξαν μεγάλη ποσότητα καπνού να βγαίνει από το πλοίο και, στη συνέχεια, μια τεράστια έκρηξη, που προκάλεσε πυρκαγιά και σκόρπισε συντρίμμια.

Υπέρβαση θερμοκρασιών

Οι αρχικές αναφορές των Αρχών ανέφεραν ότι η πυρκαγιά προήλθε από εκρηκτικά υλικά, όπως μπαταρίες λιθίου και υπεροξυβενζοϊκό τερτο-βουτύλιο, μια υπεροξο-σύνθεση που πρέπει να αποθηκεύεται σε θερμοκρασίες που δεν πρέπει υπερβαίνουν τους 30 βαθμούς Κελσίου.
Την ημέρα του συμβάντος, η θερμοκρασία σε ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου ήταν στους 39 βαθμούς.

Η Gard επισημαίνει ότι, αυτή τη στιγμή, υπάρχει επίσης μια τεράστια πρόκληση στα λιμάνια στα οποία παρατηρείται συμφόρηση, ιδίως στην Ασία, όπου χρειάζεται πολύς χρόνος για να φτάσουν τα πλοία για να δηλωθεί και να φορτωθεί το φορτίο.

Μια άλλη «νέα πρόκληση» επισημαίνει ότι αποτελεί ότι η κίνηση των πλοίων γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, που αυξάνεται, λόγω των πυραυλικών επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα.

Αναφέρει ότι τα υπερμεγέθη πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που συνήθιζαν να περνούν από τη διώρυγα του Σουέζ, εκτρέπονται τώρα γύρω από την αφρικανική ήπειρο. Το πρόβλημα είναι ότι υπάρχουν πολύ λίγα λιμάνια στην Αφρική που έχουν τη διαθέσιμη κλίμακα και υποδομή, για να φιλοξενήσουν μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με το βύθισμα και το ύψος της στοίβας τους. Αυτό σημαίνει ότι, αν κάτι πάει στραβά, ένα πλοίο που κινδυνεύει θα έχει πολύ λίγες εναλλακτικές λύσεις, αν χρειαστεί λιμάνι καταφυγής σε ένα ταξίδι γύρω από την Αφρική.

Επάρκεια συστημάτων

Η υποεπιτροπή του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ έχει ήδη συμφωνήσει σε έναν οδικό χάρτη για την εξέταση της επάρκειας των απαιτήσεων των συστημάτων πυρασφάλειας για τα πλοία εμπορευματοκιβωτίων, ενώ ξεκίνησε και την εξέταση μέτρων για την ανίχνευση και τον έλεγχο πυρκαγιών. Έχει ήδη συμφωνηθεί ένα σχέδιο τροποποίησης των κωδίκων ασφαλείας με τροποποιήσεις της SOLAS, προκειμένου να μειωθεί και να ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος. Πιθανές τροποποιήσεις αναμένεται να τεθούν σε ισχύ το νωρίτερο την 1η Ιανουαρίου 2028.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το ΠΝ παρατείνει την απαγόρευση μετάγγισης ρωσικού πετρελαίου στο Λακωνικό

Μετάφραση-απόδοση κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ» Το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό θα συνεχίσει να παρεμποδίζει τις μεταγγίσεις ρωσικού πετρελαίου από δεξαμενόπλοιο σε δεξαμενόπλοιο στο Λακωνικό κόλπο. Οι ασκήσεις πολεμικών πλοίων παρατείνονται μέχρι το Νοέμβριο, σύμφωνα με αναγγελία που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της Υδρογραφικής

Βουλγαρία: Από τον Ιανουάριο, 40.210 άνθρωποι προσπάθησαν να εισέλθουν στη χώρα από τα τουρκικά σύνορα

Συνολικά 40.210 άνθρωποι επιχείρησαν να εισέλθουν στη Βουλγαρία μέσω των βουλγαροτουρκικών συνόρων από την αρχή της χρονιάς έως τις 9 Σεπτεμβρίου, δήλωσε σήμερα ο υπηρεσιακός υπουργός Εσωτερικών Ατανάς Ιλκόφ. Απαντούσε σε ερώτηση του βουλευτή Καλογιάν Μετόντιεφ σχετικά με την ένταξη

Κεφαλογιάννης: «Χρειάζεται κάτι περισσότερο για τους ένστολους – Θα υπάρξει περαιτέρω ενίσχυση»

Την άποψη πως η κυβέρνηση οφείλει να κάνει περισσότερα για την ακρίβεια και για επαγγελματικές τάξεις όπως αυτή των ενστόλων, εξέφρασε στον Politica 89.8 και τον Χρήστο Κώνστα, ο βουλευτής Ηρακλείου με τη Νέα Δημοκρατία Κωνσταντίνος Κεφαλογιάννης. Για την φθορά της

Πανεπιστήμιο Δυτ. Αττικής: Προκηρύσσει Master στην “Οργάνωση, Λειτουργία, Ανάπτυξη και Διοίκηση Λιμένων”

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΑΝΑΚΑΛΥΨΤΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ «ΟΡΓΑΝΩΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ, ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΛΙΜΕΝΩΝ» Θέλεις να χτίσεις το μέλλον σου; Θέλεις να διεκδικήσεις μια θέση εργασίας σε έναν από τους πιο αναπτυσσόμενους κλάδους της ελληνικής οικονομίας εξασφαλίζοντας μια επιτυχημένη σταδιοδρομία; Τότε

Μετάβαση στο περιεχόμενο