Έρχονται τα πρώτα 6 ελληνικά Rafale -Διέλευση πάνω από την Ακρόπολη, η υποδοχή με την είσοδό τους στο ελληνικό FIR

Σημαντική ημέρα για την Πολεμική Αεροπορία, λόγω της άφιξης των πρώτων ελληνικών Rafale.

Η φράση «Πάμε γερά» του υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Παναγιωτόπουλου όταν ανακοίνωσε την άφιξη των πρώτων Rafale στη χώρα μας, είχε συνέχεια το ενθουσιώδες, λακωνικό «έρχονται» του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, με τη στάση αυτή των πολιτικών να σηματοδοτεί τη μεγάλη σπουδαιότητα που δίνει η ηγεσία στο νεό υπερσύγχρονο μαχητικό της Πολεμικής Αεροπορίας.

Η προσθήκη αυτών των μαχητικών πολλαπλών ρόλων και δυνατοτήτων αποτελεί τον κρίσιμο παράγοντα που μεταβάλλει άρδην τις ισορροπίες και το εξοπλιστικό ισοζύγιο μεταξύ της Ελλάδας και της Τουρκίας στους ουρανούς του Αιγαίου, σύμφωνα με ειδικούς αναλυτές, ενώ η άφιξη των επίσης γαλλικών φρεγατών και κορβετών το επόμενο διάστημα, θα σημάνει και την υπεροπλία μας και στη θάλασσα.

Για αυτούς τους λόγους, τα πρώτα 6 Rafale, από τα συνολικά 24 που θα παραλάβει σταδιακά η χώρα μας μέχρι το 2023, γίνονται δεκτά με κάθε επισημότητα, ενώ πριν από την τελετή υποδοχής, θα έχουν την ευκαιρία να τα «γνωρίσουν» οι Αθηναίοι, αφού ερχόμενα από τη Γαλλία και έπειτα από μια πτήση περίπου 2 ωρών, θα πετάξουν πάνω από την Ακρόπολη, γύρω στις 12:30 της Τετάρτης.

Μόλις εισέλθουν στο ελληνικό FIR, τα Rafale θα «υποδεχτούν» αρχικά και θα τα συνοδεύσουν μέχρι την Τανάγρα μαχητικά Mirage 200-5. Στα δύο διθέσια μαχητικά, οι συγκυβερνήτες θα είναι Γάλλοι πιλότοι, που το προηγούμενου διάστημα εκπαίδευσαν τους Έλληνες.

Αμέσως μετά, θα προσγειωθούν στην 114 Πτέρυγα Μάχης στην Τανάγρα όπου θα πραγματοποιηθεί η επίσημη τελετή υποδοχής, παρουσία του πρωθυπουργού και της ηγεσίας του υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Από εκείνη τη στιγμή, θα αποτελούν το «στολίδι» της 332ης Μοίρας της Πολεμικής Αεροπορίας.

Το iefimerida.gr θα βρίσκεται στην 114 Πτέρυγα Μάχης και σας μεταδίδει όλα όσα συμβαίνουν.

Σημειώνεται ότι την περασμένη Παρασκευή (14/1) ο υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Χαρδαλιάς επισκέφθηκε την 114 Πτέρυγα Μάχης στην αεροπορική βάση Τανάγρας, προκειμένου να ενημερωθεί για τις εργασίες που έχουν πραγματοποιηθεί για την άφιξη των αεροσκαφών.

Αξίζει να αναφερθεί ότι στη συμφωνία ύψους 2,32 δισ. ευρώ, προβλέπεται ότι τα 1,92 δισ. ευρώ αφορούν στην αξία των αεροσκαφών και τα υπόλοιπα 400 εκατ. ευρώ αφορούν στα οπλικά συστήματα (τηλεκατευθυνόμενα βλήματα Meteor και αναγκαίες αναβαθμίσεις των υπαρχόντων βλημάτων τύπου Mica, Scalp και Ecoxet).

Έως τώρα, έχει ολοκληρωθεί η εκπαίδευση οκτώ Ελλήνων πιλότων και 50 τεχνικών των αεροσκαφών, η οποία πραγματοποιήθηκε στη βάση Μερινιάκ επί γαλλικού εδάφους από προσωπικό της κατασκευάστριας εταιρείας Dassault.

Ο σχεδιασμός των μαχητικών Rafale

Το Rafale είναι δικινητήριο μαχητικό, πολλαπλού ρόλου. Αυτό σημαίνει πως μπορεί να εκτελεί ταυτόχρονα αποστολές διαφορετικού τύπου, όπως εναέριας υπεροχής, κρούσης, αναγνώρισης κ.λπ. Φέρει συνδυασμό πτέρυγας τύπου Δέλτα και πτερυγίων ελιγμών (canards), κάτι που του δίνει εξαιρετική ευελιξία και παράλληλα διατηρεί τη σταθερότητα κατά τη διάρκεια της πτήσης.

Μπορεί να απογειωθεί από μικρούς αεροδιαδρόμους της τάξης των 400 μέτρων, όπως επίσης και από αεροπλανοφόρα. Αυτό καθίσταται δυνατό αλλάζοντας περίπου το 20% των μερών του αεροσκάφους με άλλα, υψηλότερης αντοχής, στο Rafale M.

Το μαχητικό Rafele με την ελληνική σημαία
Τα βασικά χαρακτηριστικά του Rafale ακολουθούν την πεπατημένη για τα σύγχρονα μαχητικά. Καθοδηγούμενο από ένα σύστημα ελέγχου το οποίο χρησιμοποιεί την τεχνολογία fly-by-wire τριών ψηφιακών διαύλων και ενός αναλογικού, επιτρέπεται στο αεροσκάφος να είναι αεροδυναμικά ασταθές για να επιτυγχάνει τη μέγιστη δυνατή ελιξιμότητα. Τα όρια επιταχύνσεων του αεροσκάφους είναι +9g/-3.2g.

Το Rafale έχει σχεδιαστεί από απόψεως σχήματος και υλικών κατασκευής ώστε να έχει όσο το δυνατόν χαμηλότερο ίχνος ραντάρ. Τμήμα της σχεδίασης αυτής αποτελεί το σύστημα αυτοπροστασίας και ηλεκτρονικού πολέμου SPECTRA της εταιρείας Thales.

Η κατηγοριοποίηση της τεχνολογίας που χρησιμοποιείται ως άκρως απόρρητη και η άρνηση της Thales να επιτρέψει τη χρήση του σε άλλα αεροσκάφη, έχει προκαλέσει την ανάπτυξη φημολογίας ότι το σύστημα χρησιμοποιεί τεχνολογία ενεργής ακύρωσης για να εξουδετερώνει τα εισερχόμενα σήματα ραντάρ.

Σε συνέχεια του ηλεκτρονικού του εξοπλισμού, το αεροσκάφος φέρει το ραντάρ RBE2 της Thales, το οποίο είναι ικανό να ιχνηλατεί ταυτόχρονα πολλαπλούς στόχους στον αέρα. Παράλληλα, μπορεί να δημιουργεί τρισδιάστατους χάρτες εδάφους για πλοήγηση ή στοχοποίηση σε πραγματικό χρόνο.

Εάν απαιτείται από την αποστολή, το Rafale έχει την ικανότητα να ιχνηλατήσει έναν στόχο και να εξαπολύσει πύραυλο αέρος-αέρος, χωρίς να χρειαστεί να αποκαλύψει τη θέση του, χάρη στο σύστημα OSF της Thales. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι πλήρως ενσωματωμένο στο αεροσκάφος και λειτουργεί με τεχνολογία υπέρυθρης ακτινοβολίας.

Το «γυάλινο πιλοτήριο» των Rafale
Για τη διαχείριση των συστημάτων του, το Rafale χρησιμοποιεί ένα πλήρως «γυάλινο πιλοτήριο», με τρεις οθόνες πολλαπλών λειτουργιών (MFDs), ολογραφικό HUD καθώς και πλευρικό χειριστήριο HOTAS. Η έννοια του «γυάλινου πιλοτηρίου» (Glass Cockpit) αφορά την αντικατάσταση των κύριων οργάνων ελέγχου του μαχητικού με ηλεκτρονικές απεικονίσεις σε οθόνες πολλαπλών λειτουργιών.

Για την πρόωσή του, το Rafale χρησιμοποιεί δύο στροβιλοπροωθητήρες SCECMA M88-2 με μετάκαυση, με συνολική ωθητική δύναμη 150 kN.

Τα χαρακτηριστικά των μαχητικών Rafale
Πλήρωμα: 1 ή 2
Κατασκευαστής: Dassault Aviation
Διαστάσεις: Μήκος 15,27 μέτρα
Εκπέτασμα: 10,8 μέτρα
Υψος: 5,34 μέτρα
Επιφάνεια πτέρυγας: 45,7 m²
Βάρος: Αδειο: 9.500 kg / Πλήρες: 19.000 kg / Μέγιστο απογείωσης: 24.500 kg
Πηγή ισχύος: Κινητήρες 2 x SNECMA M88
Ισχύς: 33.000 lbf 146 kN
Επιδόσεις: Μέγιστη ταχύτητα Mach 1.8, 2150 km/h
Αυτονομία: 1100+ mi, 1800+ km
Μέγιστο ύψος: 55.000 ft, 16.800 μέτρα
Βαθμός ανόδου: 1.000 ft/sec, 305 m/sec

Έρχονται τα πρώτα 6 ελληνικά Rafale -Διέλευση πάνω από την Ακρόπολη, η υποδοχή με την είσοδό τους στο ελληνικό FIR

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέταξαν οικογένεια από το πλοίο γιατί είχε φορτισμένο ηλεκτρικό

Όταν ένα πλαίσιο δεν είναι απολύτως σαφές, προκαλεί… αλαλούμ! Όπως έχει προκύψει, εδώ και καιρό, από το ρεπορτάζ του newsauto.gr και την επικοινωνία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και με ναυτιλιακές εταιρείες, που εκτελούν δρομολόγια εσωτερικού και εξωτερικού, δεν υπάρχει κάποια

Καιρός: Η πρόβλεψη ανά ημέρα και περιοχή έως και την Κυριακή του Πάσχα

Παρόμοιο με τη Μεγάλη Τετάρτη θα είναι το σκηνικό του καιρού και τη Μεγάλη Πέμπτη με πρόσκαιρες νεφώσεις και βροχές.   Αίθριος θα είναι όμως ο καιρός τη Μεγάλη Παρσκευή, με τη θερμοκρασία να σημειώνει άνοδο από το απόγευμα. Το

ΟΛΗ: Αύξηση 30% στην επιβατική κίνηση το α΄τετράμηνο

Ανοδικά κινείται η δραστηριότητα του Λιμανιού του Ηρακλείου, όσον αφορά την κρουαζιέρα. Αυτή η άνοδος οφείλεται στο γεγονός ότι επιλέγεται περισσότερο ως προορισμός από τις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιερόπλοιων, αλλά επίσης και στο ότι πρόκειται για μία ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά για

Υπ. Ναυτιλίας: Έτσι θα μεταφέρονται ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα με πλοία

Με γνώμονα την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και την ασφαλή διακίνηση των επιβατών, το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής εξέδωσε κατευθυντήριες οδηγίες (14/11/2023 & 16/4/2024) προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, για τη μεταφορά οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων (AFVs) με τα πλοία της ακτοπλοΐας, με σκοπό

Μετάβαση στο περιεχόμενο