Έρευνα: Τα καυσαέρια από τα αυτοκίνητα ευθύνονται για την άνοια

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι προφανές ότι έχει ευεργετικές συνέπειες για το περιβάλλον.  Όχι όμως μόνο για αυτό, καθώς μία νέα έρευνα δείχνει ότι τα καυσαέρια από τα συμβατικά αυτοκίνητα και τους κινητήρες εσωτερικής καύσης ευθύνονται για κάποιες πολύ σημαντικές αρρώστιες.

Η έρευνα αυτή έγινε από μεγάλα αμερικανικά και ευρωπαϊκά πανεπιστήμια (το Atlanta Emory University, το Harvard School of Public Health της Βοστώνης, το Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης, το Johns Hopkins University School of Medicine της Βαλτιμόρης και άλλα) ρίχνει νέο φως για πώς θα πρέπει να αντιμετωπίζουμε τους κινητήρες εσωτερικής καύσης σε θέματα δημόσιας υγείας.

Το δείγμα των ανθρώπων που ερευνήθηκε προερχόταν από τις ΗΠΑ και αφορούσε την μελέτη των μικροσωματιδίων που εκλύονται από τα αυτοκίνητα, τα γνωστά και ως PM 2,5.  Τα μικρά αυτά σωματίδια είναι πολύ εύκολο να φθάσουν στους πνεύμονες των ανθρώπων χάρη στο πολύ μικρό τους μέγεθος.

Η κύρια πηγή που προέρχονται αυτά τα σωματίδια ΡΜ 2,5 είναι τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στις πόλεις.  Υπάρχουν επίσης και άλλες δραστηριότητες όπως η καύση των ξύλων, οι δασικές πυρκαγιές, το κάπνισμα ακόμα και το μαγείρεμα του φαγητού που αυξάνει αυτά τα σωματίδια στον αέρα.

Η νέα αυτή έρευνα είχε ως αντικειμενικό στόχο να βρει εάν και με ποιο τρόπο η έκθεση σε αυτά τα μικροσωματίδια επηρεάζει την υγεία του ανθρώπινου εγκεφάλου.

Μετά από μία μελέτη που έγινε μεταξύ του 2000 και του 2017, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι όσοι ζουν σε περιβάλλον με αυξημένο ποσοστό ΡΜ 2,5 στον αέρα που αναπνέουν έχουν αυξημένες κατά 9% πιθανότητες για νόσο Αλτσχάιμερ και έως 7% για άνοια.

Η μελέτη υποστηρίζει ότι υπάρχει άμεση σύνδεση των εκπομπών των συμβατικών αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης με την εμφάνιση των δύο αυτών βαριών βλαβών στον ανθρώπινο εγκέφαλο.  Και για τις δύο ασθένειες δεν υπάρχει προς το παρόν κάποια θεραπεία, παρά τις μεγάλες έρευνες που γίνονται σε όλο τον κόσμο.

Πιθανόν, μακροπρόθεσμα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να βοηθήσουν στη μείωση του φαινομένου, αρκεί βέβαια να ακολουθήσουν και όλοι οι άλλοι παράγοντες που ευθύνονται για τα επικίνδυνα μικροσωματίδια.  Και αυτό μάλλον θα είναι πολύ πιο δύσκολο από την καθιέρωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θαλάσσιος υβριδικός πόλεμος στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο: Η απειλή και τα αντίμετρα της ελληνικής αποτροπής

Ο Θαλάσσιος Υβριδικός Πόλεμος (Maritime Hybrid Warfare – MHW) αναγνωρίζεται από το ΝΑΤΟ ως η νέα παγκόσμια ανερχόμενη απειλή, με την Ελλάδα να τον υφίσταται ήδη από την Τουρκία, η οποία, καθώς εξελίσσεται σε «ανεξέλεγκτο κράτος», μπορεί να εφαρμόσει τις

Τιμητική βράβευση της ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ από τη Λέσχη Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος

Δηλώσεις  της κα. Μελίνας Τραυλού  κατά τη διάρκεια τιμητικής βράβευσης της ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ από τη Λέσχη Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος, «Για την ελληνική ναυτιλιακή μας οικογένεια, αποτελεί εθνικό καθήκον να ανταποκρινόμαστε στις ανάγκες του Λιμενικού Σώματος. Να προσφέρουμε στο εξαίρετο ανθρώπινο δυναμικό

Παναγιωτόπουλος: Αφήστε τις Ένοπλες Δυνάμεις έξω από την πολιτική αντιπαράθεση – Τι είπε για Α/ΓΕΕΘΑ και προσωπικό ΕΔ

Να αφήσει τις Ένοπλες Δυνάμεις έξω από την πολιτική αντιπαράθεση κάλεσε τον ΣΥΡΙΖΑ ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος, που ανέβηκε στο βήμα της ολομέλειας κατά τη συζήτηση της πρότασης δυσπιστίας. Ο κ. Παναγιωτόπουλος μίλησε και για τις σχέσεις του με τον αρχηγό

Η ΛΑΡΚΟ και οι φορολογούμενοι

Η ΛΑΡΚΟ είναι εταιρεία παραγωγής σιδηρονικελίου με ένα μεταλλουργικό εργοστάσιο στη Λάρυμνα Φθιώτιδας και ορυχεία στις περιοχές της Εύβοιας, του Νέου Κόκκινου Βοιωτίας, την Καστοριά και τα Σέρβια Κοζάνης.  Από το 1963 έως το 1982 λειτούργησε ως ιδιωτική επιχείρηση.  Αλλά