Ετήσιες διελεύσεις συνόρων 2023: Η χειρότερη χρονιά, μετά το 2016

Μετάφραση-απόδοση κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ»

Σύμφωνα με προκαταρκτικούς υπολογισμούς του Frontex για το 2023, οι παράνομες διελεύσεις στα εξωτερικά σύνορα της ΕΕ ανήλθαν σε περίπου 380.000, εξαιτίας των αφίξεων στην περιοχή της Μεσογείου. Ο αριθμός αυτός είναι ο μεγαλύτερος μετά το 2016 και συνιστά αύξηση κατά 17% έναντι του 2022, σημειώνοντας σταθερά ανοδική τάση την τελευταία τριετία.

Η Κεντρική Μεσόγειος υπήρξε η περισσότερο δραστήρια μεταναστευτική οδός προς την ΕΕ, με δύο στις πέντε διελεύσεις (41%) το 2023, ακολουθούμενη από τα Δυτικά Βαλκάνια (26%) και την Ανατολική Μεσόγειο (16%).

Πάνω από 1000.000 Σύριοι διέσχισαν πέρυσι τα εξωτερικά σύνορα, ακολουθούμενοι από Γουινέζους και Αφγανούς. Πρόσωπα με αυτές τις εθνικότητες ευθύνονται για πάνω από ένα τρίτο του συνόλου των συνοριακών εντοπισμών το 2023.

Στατιστικά, γυναίκες ήταν μόλις το 10% του συνόλου των προσώπων που διέσχισαν παράνομα τα σύνορα πέρυσι, ενώ επίσης το 10% αποτελούσαν ανήλικα πρόσωπα.

“Tα στοιχεία αυτά δείχνουν τις δυναμικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε σήμερα κατά τη διαχείριση των εξωτερικών συνόρων της ΕΕ,” δήλωσε ο Εκτελεστικός Διευθυντής του Frontex κ. Hans Leijtens.  “Παραμένουμε προσηλωμένοι στη δέσμευσή μας να διασφαλίσουμε τη συνοριακή ασφάλεια της ΕΕ. Εξίσου σημαντική είναι η μέριμνα για την ανθρωπιστική πτυχή της μετανάστευσης. Οι αριθμοί αυτοί δεν εκφράζουν στατιστικά στοιχεία αλλά υπαρκτά πρόσωπα.”

Σήμερα, ο Frontex διαθέτει πάνω από 2.500 ένστολα στελέχη (EU border guard officers) και λοιπό προσωπικό του σε μικτές επιχειρήσεις στα σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, υποστηρίζοντας κράτη μέλη ΕΕ και τρίτες χώρες στη διαχείριση των μεταναστευτικών ροών και συνεισφέροντας στην πρόληψη και τον εντοπισμό του διασυνοριακού εγκλήματος, όπως η λαθροδιακίνηση, η εμπορία προσώπων και η τρομοκρατία.


Kύρια συμπεράσματα:

  • Η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στις ροές Δυτικής Αφρικής, Ανατολικής και Κεντρικής Μεσογείου.
  • Σε σύγκριση με το 2022, η ροή στην Κεντρική Μεσόγειο σημείωσε αύξηση 50% στις παράτυπες διελεύσεις συνόρων, που ανήλθαν συνολικά σε περίπου 158.000.
  • Οι ροές στην Ανατολική Μεσόγειο συνέχισαν να παρουσιάζουν την μετα-πανδημική αυξητική τάση με περίπου 60.000 εντοπισμούς.
  • Οι ροές στη Δυτική Αφρική έσπασαν κάθε ιστορικό προηγούμενο, ξεπερνώντας τα 40.000 περιστατικά.
  • Οι καταγόμενοι από Συρία, Γουινέα και Αφγανιστάν ήταν οι πολυπληθέστερες εθνικότητες, αποτελώντας το 37% των συνολικών συνοριακών διελεύσεων.
  • Παρατηρήθηκε αξιοσημείωτη αύξηση των Αφρικανικής καταγωγής μεταναστών, ιδίως από τη Δυτική Αφρική, που πλέον αποτελούν σχεδόν το μισό (47%) όλων των εντοπισθέντων μεταναστών.
  • Ο αριθμός των ασυνόδευτων ανηλίκων αυξήθηκε κατά 28% σε σχέση με πέρυσι, υπερβαίνοντας τις 20.000 το 2023.
  • Στο Στενό της Μάγχης καταγράφηκαν πάνω από 62.000 απόπειρες και επιτυχημένες διελεύσεις, σημειώνοντας μείωση 12% σε σχέση με πέρυσι.

Μετάφραση-απόδοση κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ»

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συμεών Παληός: «Το μεγαλύτερο ρίσκο είναι το να μην πάρεις κανένα ρίσκο»

Ο Συμεών Παληός είναι ένας από τους κορυφαίους διεθνώς Έλληνες εφοπλιστές, με την ιστορία της οικογένειας στη ναυτιλία να κρατάει πέντε γενιές. Όπου εμφανίζεται το ακροατήριο περιμένει να ακούσει τις θέσεις του και τη φιλοσοφία ζωής που τον χαρακτηρίζουν. Πριν

Παράνομα δρομολόγια καταγγέλλει η ΠΝΟ

Η έγκριση των δρομολογίων των πλοίων από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) και η μη εισαγωγή του θέματος στην ημερήσια διάταξη της συνεδρίασης του ΣΑΣ τη Δευτέρα 20 Ιανουαρίου, που είχε ζητήσει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) από τον Νοέμβριο

Ξενοδοχεία στην υπηρεσία του Δημοσίου

Η κυβέρνηση προχωρά στη σύναψη συμβάσεων με τουριστικές μονάδες σε νησιά και παραμεθόριες περιοχές, με στόχο τη φιλοξενία δημοσίων υπαλλήλων που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στέγασης. Παράλληλα, υλοποιείται πρόγραμμα ανέγερσης κατοικιών για τις Ένοπλες Δυνάμεις και άλλους δημόσιους λειτουργούς σε απομακρυσμένες περιοχές.

Το σχέδιο για τις επενδύσεις στα ελληνικά λιμάνια

Τα λιμάνια και οι λιμενικές υποδομές της Ελλάδας βρίσκονται στο επίκεντρο ενός φιλόδοξου στρατηγικού σχεδίου επενδύσεων, που αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά την τοπική και εθνική οικονομία, καθώς και την απασχόληση. Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σε συνεργασία με το

Μετάβαση στο περιεχόμενο