Εξαγγελίες Πρωθυπουργού στη Δ.Ε.Θ. “το κερασάκι στην τούρτα” για τους Λιμενικούς

Δυσάρεστη έκπληξη στο σύνολο των ένστολων προκάλεσε η εξαγγελία του Πρωθυπουργού της χώρας στο πλαίσιο των προγραμματικών δηλώσεων του στην έναρξη της 88ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης που αφορά στην αύξηση κατά 20% της αποζημίωσης των νυχτερινών ως μία μικρή αναγνώριση της προσφοράς μας.

Η σχεδόν μηδαμινή αύξηση δεν μπορεί, φυσικά, να εκληφθεί από τους Λιμενικούς ως αναγνώριση, αφού όπως προκύπτει από την εξαγγελία του ευμεγέθους 20%  δεν θα ξεπεράσει στην ουσία το ποσό των  3.5 ευρώ ανά οκτάωρη νυχτερινή υπηρεσία. Τουναντίον η κίνηση αυτή προσβάλλει το ρόλο που διαδραματίζουμε στη προστασία της χώρας και στην ασφάλεια του πολίτη και θυμίζει περισσότερο ελεημοσύνη την οποία ποτέ μα ποτέ δεν αιτηθήκαμε.

Αντιθέτως αναμέναμε:

  • την αναγνώριση του επαγγέλματος μας ως επικίνδυνο και ανθυγιεινό,
  • την κατάργηση της μνημονιακής κράτησης, της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης 2% επί των αποδοχών (προ φόρων και κρατήσεων) για την καταπολέμηση της ανεργίας (αρθ.38, παρ.2α Ν.3986/2011) , η οποία θα επέφερε μια ικανή οριζόντια αύξηση της τάξης των 50 ευρώ (μ.ο.) για όλα τα στελέχη,
  • την θέσπιση του επιδόματος άμεσης επέμβασης για τα στελέχη της «πρώτης γραμμής».

Δυστυχώς τα ανωτέρω φαίνεται να αποτελούν όνειρο θερινής νυκτός και υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα.

Η δήλωση του Πρωθυπουργού ήρθε να επιβεβαιώσει πως η Κυβέρνηση μας έχει ξεχάσει όχι μόνο σε επίπεδο παροχών αλλά και σε μια καθημερινότητα που μας οδηγεί σε οριακές καταστάσεις πλήρους απογοήτευσης.

Για τους Λιμενικούς, δε , έκπληξη αποτέλεσε και η δήλωση του πρωθυπουργού απευθυνόμενος προς τους Αρχηγούς, προφανώς και προς τον παρευρισκόμενο Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής, ότι «όσοι φορούν το εθνόσημο πρέπει να νιώθουν ότι η πατρίδα είναι πάντα δίπλα τους».

 Από τις παρεμβάσεις – ανακοινώσεις  και επιστολές μας έχουμε κάνει σαφέστατα γνωστό ότι ιδίως όσον αφορά τον Αρχηγό του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ όχι μόνο δεν τον νιώθουμε δίπλα μας αλλά αντιθέτως τον νιώθουμε απέναντί μας.

Θεωρούμε αδιανόητο η κεφαλή της Στρατιωτικής μας ηγεσίας να ακολουθεί το σενάριο της γνωστής ταινίας “Δε βλέπω τίποτα, δεν ακούω τίποτα” σε μια θητεία 3 ετών που τα θέματα των Λιμενικών κρύβονται επιμελώς κάτω από το χαλί κλείνοντας την πόρτα στην Ομοσπονδία μας επειδή λέμε αλήθειες μόνο !

Θα υπενθυμίσουμε για άλλη μία φορά θέματα που έχουμε αναδείξει για την ρύθμιση των οποίων δεν απαιτείται ουδεμία εξάντληση δημοσιονομικού περιθωρίου και προκαλεί απορίες για το ποιοι είναι οι  λόγοι που όχι μόνο δεν υπάρχει βελτίωση σε ζητήματα της καθημερινότητας των στελεχών, αντιθέτως αποτελεί  διαρκή  οπισθοδρόμηση το γεγονός ότι για πρώτη φορά στην ιστορία τους Σώματος καταγράφονται συνεχείς παραιτήσεις.

  • Το προβληματικό π.δ. 11/2021 (μεταθέσεων) επί 4 έτη γεννά μόνο αδικίες , που από την μία παρατείνουν τον εγκλωβισμό σχεδόν του 1/5 των στελεχών του σώματος στην ομηρία των αποσπάσεων και από την άλλη έχουν μπερδέψει τα στελέχη που προσπαθούν, απευθυνόμενα πλέον στο μαντείο των Δελφών , να ανακαλύψουν ποια θα είναι η διαδικασία μεταθέσεων που θα ακολουθηθεί  την επόμενη χρονιά.
  • Η μη τήρηση των διαδικασιών και της νομοθεσίας που αφορά στις αποσπάσεις.
  • Η καταστρατήγηση , κατά πάγια τακτική, του κανονισμού ωραρίου εργασίας  έχοντας στελέχη που εργάζονται 60 και 70 ώρες εβδομαδιαίως όταν το ανώτατο θεσμοθετημένο, συμπεριλαμβανόμενης της υποχρεωτικής παροχής εργασίας πέραν του πενθημέρου, ανέρχεται στις 48 ώρες και μάλιστα χωρίς να χορηγούνται  οι προβλεπόμενες ημερήσιες αναπαύσεις.
  • Βάλλοντας κατά στελεχών που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας μεθοδεύτηκε η έκδοση του π.δ. 86/2022 , παρερμηνεύοντας την έννοια του όρου «φρουρά» όπως αυτό ισχύει για τις Ένοπλες Δυνάμεις. Με τον τρόπο αυτό δημιουργήθηκαν οι προϋποθέσεις προκειμένου να   μετατίθενται  οι συνάδελφοι με σοβαρές παθήσεις μακριά από τα σπίτια τους και από τις υγειονομικές δομές στις οποίες ελέγχουν τακτικά την κατάσταση της υγείας τους.
  • Ο σχεδιασμός των προσλήψεων με τους ρυθμούς που προβλέπονται για τα επόμενα έτη οδηγεί στη μείωση του προσωπικού τουλάχιστον κατά 25% επιπλέον του μειωμένου σημερινού ποσοστού υπολογίζοντας ότι σε 5- 6 χρόνια η οργανική σύνθεση του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ θα βρίσκεται στο ήμισυ των προβλεπόμενων 9.500 θέσεων.
  • Τραγελαφική και η περίπτωση του π.δ.56/2023 με το οποίο εισήχθησαν κριτήρια για την φωτογραφική προαγωγή  στον επόμενο βαθμό συναδέλφων , εξαιρώντας από την διαδικασία και κρίνοντας ως στάσιμα ομοιόβαθμα στελέχη που υπηρετούν ακόμα και στον ίδιο όροφο ή και σε διπλανά γραφεία διαχωρίζοντάς τα σε ωφελημένα της διάταξης και μη, σε πληβείους και πατρικίους.

Τα τελευταία 3 έτη ζούμε μια ζοφερή πραγματικότητα με τα νομοθετήματα που αφορούν στο προσωπικό να προωθούνται “νύχτα” από τον Αρχηγό του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ  ωθώντας την Ομοσπονδία μας σε προσφυγή στο ΣτΕ για μια σειρά από Π.Δ. που μας προσβάλουν και μας δημιουργούν τεράστια προβλήματα.

Καλούμε τον Πρωθυπουργό της χώρας να επαναξιολογήσει τις προθέσεις του απέναντι στους ένστολους δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα στελέχη του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ  λαμβάνοντας ταυτόχρονα δραστικές αποφάσεις που θα δώσουν τέλος στα προβλήματα μας.

Εξαγγελίες Πρωθυπουργού στη Δ.Ε.Θ. “το κερασάκι στην τούρτα” για τους Λιμενικούς (omospondia.gr)

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χρ. Στυλιανίδης: “Στηρίζουμε έμπρακτα την ελληνική ακτοπλοΐα για την ανανέωση του στόλου στις άγονες γραμμές”

Η πράσινη μετάβαση της ακτοπλοΐας, το πρασίνισμα δηλαδή του ακτοπλοϊκού στόλου, αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της αναπτυξιακής πολιτικής του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Στο πλαίσιο αυτό ο Υπουργός Χρήστος Στυλιανίδης, είχε σήμερα διαδοχικές συναντήσεις με εκπροσώπους του

Πύλος: Διαβιβάστηκε στη βουλή δικογραφία για τον πρώην υπηρεσιακό Υπουργό Ναυτιλίας Ναύαρχο ΛΣ (εα) Θ. Κλιάρη

Στη Βουλή διαβιβάστηκε δικογραφία κατά του πρώην υπηρεσιακού  Υπουργού Ναυτιλίας  Ναυάρχου ΛΣ(εα) Θοδωρή Κλιάρη για παράβαση καθήκοντος, έπειτα από μήνυση πολιτών για πράξεις και παραλείψεις, οι οποίες οδήγησαν στο πολύνεκρο ναυάγιο της Πύλου. Στην ίδια δικογραφία περιλαμβάνεται, σύμφωνα πάντα με

Κύματα έντασης στη θάλασσα της Ν. Κίνας

ΥΨΗΛΟΥΣ και αυξημένους κινδύνους για το παγκόσμιο εμπόριο βλέπουν οι αναλυτές από την κλιμάκωση των γεωπολιτικών εντάσεων στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας. Το θερμόμετρο στην περιοχή έχει ανέβει κατακόρυφα τους τελευταίους μήνες επαναφέροντας σε πρώτο πλάνο την εμπορική σημασίας της

Περιβαλλοντική βόμβα ο σκοτεινός στόλος

Κινούμενες περιβαλλοντικές βόμβες είναι τα δεξαμενόπλοια του λεγόμενου σκιώδους ή «σκοτεινού» στόλου που μεταφέρουν κυρίως ρωσικό πετρέλαιο, προειδοποιεί νέα μελέτη που υπολογίζει σε $1,6 δισ. το κόστος αντιμετώπισης μιας πετρελαιοκηλίδας από ένα δεξαμενόπλοιο αυτής της κατηγορίας. Το Κέντρο Έρευνας για την Ενέργεια και τον Καθαρό Αέρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο