Έντονες διεργασίες για τις 2 ολλανδικές φρεγάτες «Μ», που βρίσκονται στο στόχαστρο του Πολεμικού Ναυτικού.
Του Χρήστου Μαζανίτη
Όταν στις 29 Οκτωβρίου ο γενικός διευθυντής της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ), αντιναύαρχος (εα) Αριστείδης Αλεξόπουλος, κι ο Ολλανδός ομόλογός του, αντιναύαρχος Arie Jan de Waard, στο περιθωριο της τακτικής συνεδρίασης των διευθυντών εξοπλισμών του ΝΑΤΟ (CNAD) στις Βρυξέλλες, υπέγραψαν «Δήλωση Προθέσεων» (Letter of Intent) για τα 6 ναρκοθηρευτικά τύπου Alkmaar, υπήρχε και η αναφορά για την απόκτηση 2 μεταχειρισμένων φρεγατών κλάσης «Μ».
Για τα μεν ναρκοθηρευτικά Alkmaar, όπως γράψαμε χθες στο enikos.gr, φαίνεται ότι οι διαδικασίες τρέχουν με ταχύτατους ρυθμούς κι εκτιμάται ότι είναι ζήτημα χρόνου η ανακοίνωση της τελικής συμφωνίας για την ένταξη των 6 πλοίων στο Πολεμικό Ναυτικό.
Όμως, όπως πληροφορούμαστε, εξελίξεις υπάρχουν και στο θέμα των φρεγατών «Μ». Οι Karel Doorman, όπως ονομάζεται αλλιώς η κλάση τους, θεωρητικά ήταν διαθέσιμες για το 2027. Ωστόσο, οι τελευταίες διαπραγματεύσεις φαίνεται ότι έχουν ανοίξει ένα σοβαρό παράθυρο διαθεσιμότητας το 2025.
Πρόκειται για την εξέλιξη των φρεγατών “S” – κλάσης «ΕΛΛΗ» που διαθέτει ήδη το Πολεμικό Ναυτικό, 10 τω αριθμώ, που απέκτησε την δεκαετία του ’80 από την Ολλανδία κι έφεραν για πολλά χρόνια την ανατροπή στο Αιγαίο υπέρ της χώρας μας.
Ο οπλισμός που φέρουν είναι ανώτερος των “S”, όμως το Πολεμικό Ναυτικό δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο σύστημα κάθετης εκτόξευσης πυραύλων Mk48, το οποίο φέρει 16 κελιά πυραύλων Sea Sparrow. Η ελληνική πλευρά επιθυμεί διακαώς την αναβάθμιση σε ESSM (Evolved SeaSparrow Missile), που θα καταστήσουν τα πλοία ικανά στην δημιουργία αεράμυνας περιοχής σε ακτίνα τουλάχιστον 50 χιλιομέτρων.
Οι ίδιες πηγές επεσήμαναν στο enikos.gr ότι οι συζητήσεις βρίσκονται σε πολύ καλό στάδιο και είναι αυξημένες οι πιθανότητες να ικανοποιηθεί το ελληνικό αίτημα.
Τα πλοία φέρουν και σόναρ τροπίδας, που τα κάνει ικανά για αντιμετώπιση υποβρύχιων απειλών.
Όλα δείχνουν ότι στο ΠΝ έχουν αποφασίσει να εντάξουν τον συγκεκριμένο τύπο πλοίου, που δεν είναι «ξένος», κάτι που συνεπάγεται ελάχιστο χρόνο εκπαίδευσης αλλά σχετικής ομοιοτυπίας με τις υπάρχουσες “S” ενώ ταυτόχρονα θα αυξήσει κατά 2 τα πλοία που θα έχουν δυνατότητες αεράμυνας περιοχής.