Εξελίξεις στο πρόγραμμα αναβάθμισης των φρεγατών ΜΕΚΟ

Μετά τις ανησυχίες του υπουργείου Εθνικής Άμυνας για το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των φρεγατών ΜΕΚΟ φαίνεται ότι υπάρχουν εξελίξεις, τόσο σε ό,τι αφορά το κόστος, όσο και σε ό,τι αφορά τα ναυπηγεία.

Πλήρης επιβεβαίωση του ρεπορτάζ του enikos.gr, που πριν από λίγες ημέρες δημοσιεύαμε με λεπτομέρειες τις ανησυχίες που εκφράστηκαν μέσα στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, στον απόηχο ενημέρωσης που έλαβαν από την κοινοπραξία Ολλανδών και Γερμανών για το πρόγραμμα αναβάθμισης των φρεγατών ΜΕΚΟ, κλάσης ΥΔΡΑ του Πολεμικού Ναυτικού.

Σύμφωνα με πληροφορίες του enikos.gr χθες ανατέθηκε στην ΓΔΑΕΕ να αναλάβει την επανεξέταση όλου του φακέλου καθώς και της πρότασης από την κοινοπραξία και τους εκπροσώπους της για το κόστος, τον τρόπο και το χρονικό διάστημα εκτέλεσης του προγράμματος.

Η κίνηση αυτή γίνεται ώστε να διασφαλιστεί από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας ότι δεν πρόκειται να μείνει καμία σκιά ως προς την τελική επιλογή  κυρίως του ναυπηγείου που θα αναλάβει να φέρει σε πέρας το πρόγραμμα.

Κι αυτό γιατί, όπως γράφαμε, παρά το γεγονός ότι οι τρεις από τις τέσσερις φρεγάτες χτίστηκαν στον Σκαραμαγκά (που έκαναν πρόταση) ήρθαν τα Ναυπηγεία Ελευσίνας υπό την αμερικανική ΟΝΕΧ να υποβάλει προσφορά κατά 40 εκατ φθηνότερη (προτάσσοντας ως πλεονέκτημα τις έτοιμες εγκαταστάσεις και τις επενδύσεις ύψους μισού δις που τρέχουν), η κοινοπραξία πρότεινε τελικά τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας, ζητώντας όμως χρόνο ενάμιση χρόνο για να προετοιμαστούν κατάλληλα, με το ελληνικό δημόσιο να είχε δώσει προκαταβολή για το έργο.

Όπως είχαμε αναφέρει, κάτι τέτοιο εγκυμονεί κινδύνους να καταγγελθεί η διαδικασία από τα αρμόδια όργανα της Ε.Ε. ως θεσμικά ασυμβίβαστος παράγοντας, που προκαλεί στρεβλώσεις στον ανταγωνισμό, με το ερώτημα της ωμής παρέμβασης – νόθευσης του ανταγωνισμού. Νομικοί κύκλοι εξηγούσαν στο enikos.gr ότι θα πρέπει σε κάθε τέτοια διαδικασία να υπάρχουν οι απαραίτητες – πιστοποιημένες υποδομές, διαφορετικά δημιουργούνται συνειρμοί, με «θολές» υποθέσεις και σενάρια.

Το χρονοδιάγραμμα

Σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα που παρουσιάστηκαν στην σύσκεψη, μετά τους 18 μήνες κι εφόσον λάβουν την απαραίτητη πιστοποίηση τα ναυπηγεία θα ξεκινήσουν οι εργασίες εκσυγχρονισμού, οι οποίες θα διαρκέσουν έως 70 μήνες.

Έτσι, η ΓΔΑΕΕ αναλαμβάνει να ακολουθήσει την προβλεπόμενη διαδικασία ώστε το πρόγραμμα αναβάθμισης να τρέξει με ταχείς ρυθμούς, χωρίς επιπλέον χρονοτριβές, αφού το Πολεμικό Ναυτικό θέλει τα πλοία… χθες και όχι το 2031!

Η εξέλιξη με την ΓΔΑΕΕ ήρθε μόλις λίγες ώρες μετά την κατάθεση επερώτησης από τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του ΠΑΣΟΚ Μιχάλη Κατρίνη, ο οποίος μεταξύ άλλων ζητά από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας:

1. Για ποιο λόγο δεν συμμετείχε η ΓΔΑΕΕ στην κρίσιμη σύσκεψη, παρότι εκείνη είναι ο βασικός φορέας για τις διαπραγματεύσεις με την κοινοπραξία;

2. Πώς δικαιολογείται η απόφαση για τη σημαντική αύξηση του κόστους του προγράμματος από 605 εκ. € σε πάνω από 800 εκ. € και ποιος φορέας ευθύνεται για την διαπραγμάτευση του κόστους υλοποίησης του προγράμματος και τον τελικό προσδιορισμό του ύψους του τιμήματος;

3. Ποια μέτρα προτίθεστε να λάβετε για την εγγύηση της συμμόρφωσης του προγράμματος με τις προδιαγραφές που έχουν τεθεί και τις χρηματοδοτικές προβλέψεις που έχουν ήδη ανακοινωθεί;

4. Με ποιες Ελληνικές εταιρείες έγιναν διαπραγματεύσεις και ποια κριτήρια ζητήθηκαν να πληρούνται (όπως πχ η εκτέλεση αμυντικών έργων αντίστοιχου μεγέθους ή η ύπαρξη κατάλληλων υποδομών χωρίς επιπλέον επιβάρυνση του Ελληνικού δημοσίου), ώστε να διασφαλιστεί η πραγματική δυνατότητα υλοποίησης του έργου, αλλά και η απαιτούμενη ασφάλεια εφοδιασμού;

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΕ: Υιοθέτηση του 14ου πακέτου κυρώσεων ενάντια στη Ρωσία

Το Συμβούλιο των Υπουργών υιοθέτησε σήμερα (24/6) το 14ο πακέτο κυρώσεων σε βάρος της Ρωσίας. Η νέα δέσμη περιλαμβάνει περιοριστικά μέτρα για επιπλέον 116 άτομα και οντότητες που είναι υπεύθυνες για ενέργειες που υπονομεύουν ή απειλούν την εδαφική ακεραιότητα, την

Αναζήτηση πόρων για ακτοπλοΐα και short sea

Αντίθετα μετράει ο χρόνος για την ελληνική ακτοπλοΐα, αφού η ανάγκη ανανέωσης του στόλου με πλοία με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα είναι επιτακτική. Από το 2030 η εξαίρεση της ελληνικής ακτοπλοΐας (εκτός Κρήτης) από το σύστημα δικαιωμάτων εμπορίας ρύπων τελειώνει. Όπως επεσήμανε ο

Πέντε νεκροί από πνιγμό το τριήμερο

ΤΟ ΤΡΙΗΜΕΡΟ του Αγίου Πνεύματος είχε τραγική κατάληξη για λουομένους οι οποίοι βρέθηκαν στις παραλίες και υπό συνθήκες που αναμένεται να προσδιοριστούν από τη νεκροτομή κατέληξαν από πνιγμό. Αναλυτικότερα, οι ισχυροί άνεμοι που έπνεαν στην παραλία Ζούμπερι της Νέας Μάκρης

«Σκιές» στις συλλήψεις εμπρηστών

Ερωτήματα για την ορθότητα ορισμένων από τις έρευνες της Πυροσβεστικής για τον εντοπισμό των αιτίων πυρκαγιών και της σύλληψης των εμπρηστών προκύπτουν από τα πρόσφατα συμβάντα σε Βάρης – Κορωπίου, Ύδρα και Νάξο. Συγκεκριμένα, οι αναφορές για «εμπρηστή με μπιτόνι»

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΚΑΙΡΟΣ

Μετάβαση στο περιεχόμενο