Φράχτης και στα θαλάσσια σύνορα – Ολοκληρώθηκε η διαδικασία «Ποιοτικής Επιλογής» υποψηφίων

Πρόκειται για το εθνικό σύστημα ολοκληρωμένης θαλάσσιας επιτήρησης, το «άγρυπνο» μάτι των θαλάσσιων χωρικών υδάτων της χώρας μας.

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες των Λιμενικών νέων  ο περιβόητος διαγωνισμός για το Εθνικό Σύστημα Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτήρησης (με αριθ. διακήρυξης 04/2020) με προϋπολογισμό 62.000.000 €, φαίνεται να περνά, επιτέλους, από την πρώτη του «στροφή».

Πιο συγκεκριμένα, μάθαμε ότι τελείωσε η διαδικασία «Ποιοτικής Επιλογής» υποψηφίων και ότι, τις αμέσως επόμενες ημέρες αναμένεται η Απόφαση έγκρισης των αποτελεσμάτων, με την οποία ολοκληρώνεται η Α’ (και δυσκολότερη) Φάση του Διαγωνισμού στην οποία θα αναφέρονται οι κατάλληλοι υποψήφιοι (προεπιλεγμένοι) οικονομικοί φορείς, που θα κληθούν στην Β’ Φάση του διαγωνισμού.

Σημειώνεται ότι, αυτοί θα κληθούν να υποβάλλουν τεχνική και οικονομική προσφορά, καταθέτοντας και εγγύηση συμμετοχής, αφού παραλάβουν το ΑΠΟΡΡΗΤΟ τεύχος των Τεχνικών Προδιαγραφών.

Υπενθυμίζουμε ότι, μέχρι τις 31/10/2021 στο διαγωνισμό για το έργο, το οποίο αποβλέπει στην ανάπτυξη ενός πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος, που διασφαλίζει την επιτήρηση και θα ενισχύει αποφασιστικά την προστασία των θαλασσίων συνόρων, ενισχύοντας σημαντικά τις επιχειρησιακές δυνατότητες του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, σε μία περίοδο, που τα θέματα επιτήρησης και ασφάλειας στη θάλασσα βρίσκονται υψηλά στην εθνική ατζέντα, είχαν υποβληθεί δέκα αιτήσεις συμμετοχής στο ΥΝΑΝΠ από τους παρακάτω οικονομικούς φορείς:

  1. General Dynamics Mission Systems-Italy SrL
  2. INTRACOM ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΛΥΣΕΩΝ
  3. COSMOTE Κινητές Τηλεπικοινωνίες Α.Ε.
  4. HENSOLDT.Optronics.GmbH
  5. ΤΕΡΝΑ ΟΜΙΛΟΣ ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
  6. ΕΝΩΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ VODAFONE-G4S».
  7. ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – Elbit Systems C4I and Cyber Ltd.
  8. INDRA SISTEMAS S.A.
  9. IDE-INTRAKAT
  10. ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ Δ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ Α.Ε. – TSG IT Advanced Systems Ltd – TAR IDEAL CONCEPTS LTD»

Αναμφίβολα, η ολοκλήρωση της Α’ Φάσης του συγκεκριμένου διαγωνισμού είναι σημαντικό ορόσημο για την περαιτέρω πρόοδο αυτού του εμβληματικού έργου τόσο για το ΥΝΑΝΠ όσο και για το ΛΣ-ΕΛΑΚΤ.  Γνωρίζουμε ότι, οι οκτώ οικονομικοί φορείς που αποκλείστηκαν, θα εξαντλήσουν όλα τα ένδικα μέσα και δικαιώματα που τους επιφυλάσσει η εφαρμοστέα νομοθεσία (ν. 3978/2011).

Γνωρίζουμε, επιπλέον ότι οι δύο οικονομικοί φορείς που επελέγησαν για να προχωρήσουν στη Β’ Φάση, έχουν τα εχέγγυα να ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις ανάπτυξης του Ε.Σ.Ο.Θ.Ε. κατά μήκος των θαλασσίων συνόρων μας, που σε συνδυασμό με την προχθεσινή απόφαση του ΚΥΣΕΑ να κλείσει με φράχτη όλο το μήκος της χερσαίας ελληνοτουρκικής μεθορίου στον Έβρο, θα θωρακίσουν αποτελεσματικά τα ανατολικά εξωτερικά σύνορα της Ελλάδας και για λογαριασμό της ενωμένης Ευρώπης.

Με αφορμή αυτές τις γραμμές, στους υπηρεσιακούς παράγοντες του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ που έχουν κατά καιρούς επωμισθεί ή πρόκειται να αναλάβουν μερίδιο ευθύνης στη μακρά και ανηφορική πορεία υλοποίησης αυτού του mega-project, πρέπει να είμαστε ευγνώμονες και να ευχηθούμε καλό κουράγιο για τη συνέχεια.  Ευχόμαστε, δε, η φυσική ηγεσία τους να συνεχίσει να στέκεται σταθερός κι απαρασάλευτος αρωγός στο τιτάνιο έργο τους.

Τέλος, οφείλουμε να συγχαρούμε την σημερινή πολιτική ηγεσία του ΥΝΑΝΠ και προσωπικά τον κ. Γιάννη Πλακιωτάκη  για τη σταθερή πίστη και διαχρονική επιμονή του στο συγκεκριμένο έργο και να ευχηθούμε να χαρεί τα εγκαίνια του Ε.Σ.Ο.Θ.Ε. το συντομότερο.

 

ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κυριάκος Μητσοτάκης: Ευχαρίστησε την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών για την προσφορά της στη Θεσσαλία με 50 εκατ.

Η Πρόεδρος της ΕΕΕ, Μελίνα Τραυλού συμμετείχε σε εκδήλωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στο Μουζάκι, για την παρουσίαση των έργων αποκατάστασης στις περιοχές της Θεσσαλίας και της Στερεάς Ελλάδας που δοκιμάστηκαν από τις καταστροφικές πλημμύρες. Τόσο ο Υπουργός Υποδομών

Σημαντικός ακτοπλοϊκός κόμβος το λιμάνι της Ραφήνας

ΣΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ κόμβο ακτοπλοϊκών υπηρεσιών λόγω της κοντινότερης απόστασής του από τις Κυκλάδες και την Εύβοια, αλλά και  μελλοντικής του σύνδεσης με τον σιδηρόδρομο και την Αττική οδό, εξελίσσεται το λιμάνι της Ραφήνας. Το ΤΑΙΠΕΔ, με την ιδιότητα της Αρχής

Απαγορευμένες ζώνες για τις μηχανότρατες και νέες προστατευόμενες περιοχές – Οι δεσμεύσεις για τις ελληνικές θάλασσες

Σε περίπου 780 εκατ. ευρώ έχει εκτιμηθεί ο προϋπολογισμός για την υλοποίηση των  21 δεσμεύσεων της Ελλάδας για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος στο πλαίσιο της Διεθνούς Διάσκεψης Our Ocean Conference 2024 που διεξήχθη στην Αθήνα.  Η… μερίδα του λέοντος, ήτοι 500 εκατ. ευρώ,

Μετάβαση στο περιεχόμενο