“Φράκαρε” το λιμάνι του Πειραιά – Κίνδυνος ενόψει Χριστουγέννων

Του Γιώργου Γεωργίου

Παραμένουν τα προβλήματα στις υποδομές του λιμένος Πειραιά, καθώς οι καιρικές συνθήκες, οι κινητοποιήσεις και οι… σταθερές διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα δεν επιτρέπουν την ομαλή διακίνηση και εξυπηρέτηση των εμπορευμάτων. Όλα αυτά τη χειρότερη δυνατή περίοδο, 23 ημέρες πριν από τα Χριστούγεννα.

Παράλληλα, χθες δε λειτούργησαν οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, καθώς το σωματείο ΕΝΕΔΕΠ προχώρησε σε απεργιακή κινητοποίηση, ζητώντας την έναρξη διαπραγματεύσεων για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.

Παρότι η διήμερη απεργία περιορίστηκε τελικά μόνο στη χθεσινή ημέρα, το κλείσιμο των προβλητών ενέτεινε τα προβλήματα στο λιμάνι. “Όταν σε ημερήσια βάση γίνονται 11.000 – 12.000 κινήσεις, ακόμη και μία ημέρα αδράνειας δημιουργεί σοβαρά προβλήματα” έχουν αναφέρει αρμόδιες πηγές.

Φυσικά η όλη κατάσταση επιδεινώνεται από τις εκτός προγράμματος αφίξεις των πλοίων μεταφοράς containers. Όπως λένε στο Capital.gr πηγές κοντά στις ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών (liners), μέσα στο 2021, μόνο το 34% των δρομολογίων – κατά μέσο όρο – των containerships παγκοσμίως έχουν πραγματοποιηθεί μέσα στο οριζόμενο χρονικό πλαίσιο, στο συμφωνημένο, δηλαδή, “παράθυρο” για την εξυπηρέτηση των πλοίων στα λιμάνια.

Συνωστισμός “κουτιών”

Το ίδιο συμβαίνει από την αρχή του έτους και στον Πειραιά, με αποτέλεσμα να φτάνουν τα βαπόρια όλα μαζί και να προκαλείται συνωστισμός έμφορτων και κενών containers στις εγκαταστάσεις.

“Το λιμάνι σήμερα έχει “φρακάρει”, οι υποδομές είναι γεμάτες” υπογραμμίζουν παράγοντες που γνωρίζουν τα τεκταινόμενα στο μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι.

Οι ίδιες πηγές σημειώνουν στο Capital.gr ότι μέχρι χθες το απόγευμα περίπου 17 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, mother vessels και feeders (μεγάλα και μικρά containerships), περίμεναν να εξυπηρετηθούν έξω από το λιμάνι.

Την ίδια ώρα, τα στοιχεία από τα συστήματα AIS των πλοίων (Automatic Identification System) υποδεικνύουν ότι καταπλέουν προς τον Πειραιά επτά ακόμη containerships, πέντε mother vessels και δύο feeders.

Μάλιστα, καταγράφονται περιπτώσεις πλοίων που περιμένουν, σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, περίπου 5-6 ημέρες και ίσως καθυστερήσουν κι άλλο για να εκφορτώσουν.

Επιπτώσεις στο ισοζύγιο εισαγωγών/εξαγωγών

Αυτές οι συνθήκες οδηγούν εταιρείες στην απόφαση να τερματίσουν τα προγραμματισμένα ταξίδια των πλοίων τους σε άλλες χώρες – π.χ. Ιταλία – υποχρεώνοντας πολλούς εισαγωγείς να φέρουν πίσω τα προϊόντα με δικά τους έξοδα.

Εκτός, όμως, από τους εισαγωγείς, επηρεάζονται και οι εξαγωγείς, οι οποίοι επεδίωκαν να μεταφέρουν τα προϊόντα τους στους μεγάλους οίκους του εξωτερικού πριν από τα Χριστούγεννα, κάτι που δυσκολεύει με τις παρούσες συνθήκες.

Αυτή η λεγόμενη “τέλεια καταιγίδα” δημιουργεί προβληματισμό και αμφιβολίες σε εμπόρους και ανθρώπους του λιμανιού για τον πλήρη εφοδιασμό της αγοράς και των καταναλωτών, ενόψει της εορταστικής περιόδου.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Γυάρος χαρακτηρίστηκε «θαλάσσια προστατευόμενη περιοχή» – Απαγορεύτηκε το ψάρεμα

Η Γυάρος είναι το πρώτο νησί των Κυκλάδων όπου, σύμφωνα με τον ΑΝΤ1, χαρακτηρίστηκε ως «θαλάσσια προστατευόμενη περιοχή», με το ψάρεμα να περιορίζεται. Παράλληλα, η προστασία της περιοχής ελέγχεται με ραντάρ και πλεούμενα που περιπολούν από τη Σύρο, ενώ αναμένεται να ακολουθήσουν δύο πολύ μεγαλύτερες προστατευόμενες περιοχές με αποτέλεσμα τη δημιουργία

Αυτό θα είναι το νέο δρομολόγιο του Olympic Champion Jet – Πότε ξεκινάει

Στις 10 Μαΐου αναμένεται να ξεκινήσει δρομολόγια το Olympic Champion Jet (π. Santorini Palace), το οποίο έχει ναυλωθεί από την Sea Jets. Έγινε γνωστό και επίσημα το δρομολόγιο το οποίο πρόκειται να εκτελεί κατά την τρέχουσα θερινή περίοδο, επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες του cyclades24, ότι

Νέος Διοικητής στην 4η ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ ο Αρχιπλοίαρχος Γεώργιος Χατζηγεωργίου

Ο Αρχιπλοίαρχος Λ.Σ. Γεώργιος Χατζηγεωργίου αναλαμβάνει τη Διοίκηση της 4ης ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ, στη θέση της Νίκης Δανδουλάκη που αποστρατεύτηκε τον περασμένο Μάρτιο με το βαθμό της Υποναυάρχου Λ.Σ.. Ο νέος Διοικητής των Λιμενικών Υπηρεσιών της Κεντρικής Ελλάδας για Θεσσαλία, Στερεά Ελλάδα και Εύβοια, υπηρετούσε μέχρι πρότινος ως Διοικητής

O Δημήτρης Μάγειρας Κεντρικός Λιμενάρχης Μυτιλήνης

Ο Αντιπλοίαρχος, Δημήτρης Μάγειρας είναι ο νέος Κεντρικός Λιμενάρχης Μυτιλήνης στη θέση του Αντιπλοίαρχου,  Σωτήρη Χονδρόπουλου σύμφωνα με απόφαση του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος.  Ο κ. Μάγειρας που εκτελούσε χρέη Υπολιμενάρχη προέρχεται από τον πυρήνα του Λιμεναρχείου από την Ασφάλεια όπου διατέλεσε επί σειρά ετών

Μετάβαση στο περιεχόμενο