“Φράκαρε” το λιμάνι του Πειραιά – Κίνδυνος ενόψει Χριστουγέννων

Του Γιώργου Γεωργίου

Παραμένουν τα προβλήματα στις υποδομές του λιμένος Πειραιά, καθώς οι καιρικές συνθήκες, οι κινητοποιήσεις και οι… σταθερές διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα δεν επιτρέπουν την ομαλή διακίνηση και εξυπηρέτηση των εμπορευμάτων. Όλα αυτά τη χειρότερη δυνατή περίοδο, 23 ημέρες πριν από τα Χριστούγεννα.

Παράλληλα, χθες δε λειτούργησαν οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, καθώς το σωματείο ΕΝΕΔΕΠ προχώρησε σε απεργιακή κινητοποίηση, ζητώντας την έναρξη διαπραγματεύσεων για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.

Παρότι η διήμερη απεργία περιορίστηκε τελικά μόνο στη χθεσινή ημέρα, το κλείσιμο των προβλητών ενέτεινε τα προβλήματα στο λιμάνι. “Όταν σε ημερήσια βάση γίνονται 11.000 – 12.000 κινήσεις, ακόμη και μία ημέρα αδράνειας δημιουργεί σοβαρά προβλήματα” έχουν αναφέρει αρμόδιες πηγές.

Φυσικά η όλη κατάσταση επιδεινώνεται από τις εκτός προγράμματος αφίξεις των πλοίων μεταφοράς containers. Όπως λένε στο Capital.gr πηγές κοντά στις ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών (liners), μέσα στο 2021, μόνο το 34% των δρομολογίων – κατά μέσο όρο – των containerships παγκοσμίως έχουν πραγματοποιηθεί μέσα στο οριζόμενο χρονικό πλαίσιο, στο συμφωνημένο, δηλαδή, “παράθυρο” για την εξυπηρέτηση των πλοίων στα λιμάνια.

Συνωστισμός “κουτιών”

Το ίδιο συμβαίνει από την αρχή του έτους και στον Πειραιά, με αποτέλεσμα να φτάνουν τα βαπόρια όλα μαζί και να προκαλείται συνωστισμός έμφορτων και κενών containers στις εγκαταστάσεις.

“Το λιμάνι σήμερα έχει “φρακάρει”, οι υποδομές είναι γεμάτες” υπογραμμίζουν παράγοντες που γνωρίζουν τα τεκταινόμενα στο μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι.

Οι ίδιες πηγές σημειώνουν στο Capital.gr ότι μέχρι χθες το απόγευμα περίπου 17 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, mother vessels και feeders (μεγάλα και μικρά containerships), περίμεναν να εξυπηρετηθούν έξω από το λιμάνι.

Την ίδια ώρα, τα στοιχεία από τα συστήματα AIS των πλοίων (Automatic Identification System) υποδεικνύουν ότι καταπλέουν προς τον Πειραιά επτά ακόμη containerships, πέντε mother vessels και δύο feeders.

Μάλιστα, καταγράφονται περιπτώσεις πλοίων που περιμένουν, σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, περίπου 5-6 ημέρες και ίσως καθυστερήσουν κι άλλο για να εκφορτώσουν.

Επιπτώσεις στο ισοζύγιο εισαγωγών/εξαγωγών

Αυτές οι συνθήκες οδηγούν εταιρείες στην απόφαση να τερματίσουν τα προγραμματισμένα ταξίδια των πλοίων τους σε άλλες χώρες – π.χ. Ιταλία – υποχρεώνοντας πολλούς εισαγωγείς να φέρουν πίσω τα προϊόντα με δικά τους έξοδα.

Εκτός, όμως, από τους εισαγωγείς, επηρεάζονται και οι εξαγωγείς, οι οποίοι επεδίωκαν να μεταφέρουν τα προϊόντα τους στους μεγάλους οίκους του εξωτερικού πριν από τα Χριστούγεννα, κάτι που δυσκολεύει με τις παρούσες συνθήκες.

Αυτή η λεγόμενη “τέλεια καταιγίδα” δημιουργεί προβληματισμό και αμφιβολίες σε εμπόρους και ανθρώπους του λιμανιού για τον πλήρη εφοδιασμό της αγοράς και των καταναλωτών, ενόψει της εορταστικής περιόδου.

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ναρκωτικά, όπλα και αρχαία έκρυβε σε τροχόσπιτο (εικόνες)

Αρχαιότητες τις οποίες σκόπευε να βγάλει στο “σφυρί” είχε στην κατοχή του ένας Έλληνας, ο οποίος συνελήφθη το πρωί της Παρασκευής με οργανωμένη επιχείρηση που εκτελέστηκε από αστυνομικούς της Ασφάλειας Κομοτηνής σε περιοχή της Ροδόπης, έπειτα από αξιοποίηση στοιχείων. Κατά την διάρκεια

Θεσσαλονίκη: Κατέληξε η 21χρονη που παρασύρθηκε στην Καμάρα- Δωρίζει τα όργανά της η οικογένεια

«Η Εμμανουέλα ήταν ένα παιδί θαύμα από όταν γεννήθηκε και φεύγοντας ήθελε να κάνει ακόμα ένα θαύμα, να χαρίσει ζωή… αυτή που της στέρησαν», λέει η μητέρα του θύματος. Την τελευταία της πνοή άφησε σήμερα το πρωί στο νοσοκομείο «Παπαγεωργίου»

Κώστας Κατσαφάδος : Το «ισχυρό χαρτί» της κυβέρνησης είναι το έργο της

Του ΚΩΣΤΑ ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΥ Υφυπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βουλευτή ΝΔ στην Α’ Πειραιώς και Νήσων Είναι αλήθεια ότι η χώρα μας, όπως και ο κόσμος, κινείται και σχεδιάζει έχοντας στο μυαλό της την αβεβαιότητα που κυριαρχεί γύρω από τις ευρύτερες

Λαρισαίος επιχειρηματίας κατασκεύασε ρομποτικό όχημα με σύστημα λέιζερ για την κατάρριψη drones

«Όραμά μας να δώσουμε σε κάθε χώρα τη δύναμη να αμυνθεί ενάντια σε πιθανές απειλές». Με αυτό το μότο ο επιχειρηματίας και εφευρέτης ρομποτικών συστημάτων υψηλής τεχνολογίας, Κωνσταντίνος Σούκος, κινείται και παράγει έργα, που μπορούν να προκαλέσουν ακόμη και την κατάρρευση drones.