Φρεγάτες στο Λιβυκό: Λύση αντιμετώπισης μεταναστευτικών ροών ή επικοινωνιακό πυροτέχνημα;

  1. Ένα Λιμενικό Σώμα αρμόδιο για την αστυνόμευση της ΑΟΖ αλλά χωρίς πλοία Ανοικτής Θαλάσσης…

Οι συνεχώς αυξανόμενες ροές μεταναστών  στην Γαύδο και στις νότιες ακτές της  Κρήτης αναδεικνύουν για μια ακόμη φορά την επιχειρησιακή αδυναμία του Λιμενικού Σώματος να αστυνομεύσει την ΑΟΖ, διότι καρκινοβατούν από το 2022 οι διαδικασίες προμήθειας Σκαφών Ανοικτής Θαλάσσης προϋπολογισμού 160.000.000 Ευρώ.

Βρισκόμαστε ήδη στο μέσον του 2025 και τα ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά προγράμματα σε 1 ½ χρόνο (2027) λήγουν και ο κίνδυνος απώλειας πολύτιμων χρηματικών πόρων για την αναβάθμιση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων του Λιμενικού Σώματος είναι πολύ μεγάλος.

Τα ερωτήματα και οι απορίες περισσεύουν…

Γιατί από το 2022 έως σήμερα, αυτή η άκρως προβληματική καθυστέρηση, που έχει άμεσες συνέπειες στην αστυνόμευση και προάσπιση των εθνικών συμφερόντων μας στην ανοικτή θάλασσα;

Ποιος θα  μας εξηγήσει γιατί να αναγκάζεται σήμερα η χώρα να στέλνει  πολεμικά πλοία για την άσκηση καθαρά αστυνομικού έργου στην ανοικτή  θάλασσα; Αυτή είναι η αποστολή των πολεμικών πλοίων;

Γιατί δεν έχει πραγματοποιηθεί  μέχρι σήμερα η εξαγγελθείσα με τυμπανοκρουσίες το 2022 προμήθεια των δύο Πλοίων Ανοικτής Θαλάσσης  άνω των 80μ για λογαριασμό του Λιμενικού Σώματος; Ποιο το χρονοδιάγραμμα προόδου μέχρι σήμερα στις  διαδικασίες προμήθειας αυτών των πλοίων;

Τι μέτρα έχουν ληφθεί,  ώστε να καταστεί δυνατή, το συντομότερο δυνατόν, από τις Υπηρεσίες του ΥΝΑΝΠ η προμήθεια αυτή, η οποία σημειώνεται  ότι χρηματοδοτείται  από Ευρωπαϊκά Προγράμματα;

Θα μας εξηγήσει κανείς πολιτικά και στρατιωτικά υπεύθυνος, πως μια μικρή χώρα, όπως η Μάλτα, μπορεί με κοινοτική χρηματοδότηση να προμηθεύεται σκάφος  άνω των 80 μ. και δεν μπορεί η Ελλάδα; Τα Λιμενικά Νέα επανειλημμένα έχουν επισημάνει την ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ για την προμήθεια από το Λιμενικό Σώμα πλοίων Ανοικτής Θαλάσσης πάνω από 80μ. (Ενδεικτικά βλέπε: https://limenikanea.gr/ta-rafnar-kai-i-epitirisi-tis-aozapo-to-ls/  ,  Έφθασε η ώρα της ευθύνης για το Λ.Σ. – Λιμενικά Νέα – limenikanea.gr, https://limenikanea.gr/path-80-m-as-mi-chathei-tetoia-efkairia/#google_vignette);

Μήπως επιφυλάσσουμε για την προμήθεια αυτών των πλοίων, που είναι  τόσο απαραίτητα για την υπεράσπιση των εθνικών μας συμφερόντων, την ίδια τύχη με την προμήθεια και εγκατάσταση σταθερού συστήματος θαλάσσιας επιτήρησης  στο Ανατολικό Αιγαίο (ΕΣΟΘΕ), προμήθεια  η οποία  επίσης καρκινοβατεί εδώ και μια 10ετία;

Θα μας εξηγήσει κανείς από την Κυβέρνηση  πως βλέπει την ανάπτυξη και την αποστολή του Λιμενικού Σώματος  του μέλλοντος;

Ένα Λιμενικό Σώμα προσανατολισμένο στην στεριά,  όπου έχει ελάχιστες αρμοδιότητες ή στην θάλασσα όπου έχει πλήρεις αρμοδιότητες και διακυβεύονται τα εθνικά μας συμφέροντα;

Θα ανοίγουμε λιμενικές αρχές στις πεδιάδες και σε μέρη, όπου δεν υπάρχουν καν λιμάνια για την ικανοποίηση λαϊκίστικων τοπικών αιτημάτων ή θα στείλουμε τα στελέχη του Λ.Σ. με κατάλληλα πλοία να αστυνομεύουν και να επιβάλλουν την έννομη τάξη στα χωρικά ύδατα και την ΑΟΖ; 

Τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος θα φυλάσσουν τα θαλάσσια σύνορα και θα διενεργούν αποτελεσματικά με κατάλληλα δικά τους μέσα την Έρευνα και Διάσωση, αποδεσμεύοντας σημαντικό αριθμό μέσων από τις Ε.Δ.  που επικουρικά χρησιμοποιούνται για τον σκοπό αυτό ή θα ασκούν αστυνομικό έργο εντός και πέριξ των λιμένων με το συνεχώς αυξανόμενο πλήθος των δαπανηρότατων  φουσκωτών σκαφών που αλόγιστα  προμηθεύεται το Λιμενικό Σώμα;

  1. Φρεγάτες Π.Ν. και αποτροπή (;) εισόδου μεταναστών από την θάλασσα στην Γαύδο και Κρήτη.

Αναφορικά με την αποστολή των 2 φρεγατών και του ενός υποστηρικτικού πλοίου, ελπίζουμε οι εισηγητές της πρότασης να έχουν λάβει υπόψη τους όλες τις παραμέτρους του εγχειρήματος και απαντήσεις σε ερωτήματα όπως:

– Έχει ληφθεί υπόψη η προηγούμενη  εμπειρία και η αποτελεσματικότητα χρησιμοποίησης πολεμικών πλοίων στην αντιμετώπιση των μεταναστευτικών ροών στο Ανατολικό Αιγαίο;

-Υπάρχει συνεννόηση με άλλα κ-μ  και υποστήριξη τους για την ανάληψη της πρωτοβουλίας αυτής από πλευράς της χώρας μας στα διεθνή ύδατα νότια της Κρήτης;

– Υπάρχει σχετική διπλωματική συνεννόηση με τις Λιβυκές Αρχές και έχει  εξασφαλιστεί κάποιας μορφής συνεργασία σε περίπτωση παρατήρησης κίνησης σκαφών που μεταφέρουν μετανάστες  εντός των Λιβυκών Χωρικών Υδάτων ή της συνορεύουσας ζώνης που η Λιβύη έχει ανακηρύξει ;

-Ποια θα είναι η αντίδραση των πολεμικών πλοίων, όταν θα τα πλησιάζουν ανασφαλή σκάφη που μεταφέρουν μετανάστες και οι οποίοι με διάφορα τεχνάσματα θα μετατρέπουν τα περιστατικά σε Έρευνα και Διάσωση;

-Ποια θα είναι η αντίδραση των πολεμικών πλοίων σε περίπτωση παρουσίας στην περιοχή πλοίων Μ.Κ.Ο.;

– Τα Ελληνικά πολεμικά πλοία θα επιχειρούν  πέραν του FIR  Αθηνών; Αν ναι σε τι απόσταση από τις Λιβυκές Ακτές προκειμένου είναι αποτελεσματική (;) η εκτέλεση της αποστολής των;

– Έχουν συνεκτιμηθεί η τυχόν  αντίδραση  της Λιβύης και φίλιων δυνάμεων προς αυτήν με παρουσία στην περιοχή που επιχειρούν τα Ελληνικά πλοία του Π.Ν. και  δικών τους πολεμικών πλοίων;

– Τέλος για την αποφυγή κρίσεων υψηλής έντασης,  έχει  εξετασθεί ο «δανεισμός» από το Π.Ν.  στο Λ.Σ. (μέχρι την προμήθεια των 2 πλοίων ανοικτής θαλάσσης από αυτό) μικρότερων πολεμικών πλοίων  προκειμένου με τα σήματα του Λ.Σ. στην πλώρη και την πρύμνη τους διενεργούν αστυνόμευση στην περιοχή, όπου προτίθεται να σταλούν οι Φρεγάτες;

 

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φρεγάτες στο Λιβυκό: Λύση αντιμετώπισης μεταναστευτικών ροών ή επικοινωνιακό πυροτέχνημα;

Ένα Λιμενικό Σώμα αρμόδιο για την αστυνόμευση της ΑΟΖ αλλά χωρίς πλοία Ανοικτής Θαλάσσης… Οι συνεχώς αυξανόμενες ροές μεταναστών  στην Γαύδο και στις νότιες ακτές της  Κρήτης αναδεικνύουν για μια ακόμη φορά την επιχειρησιακή αδυναμία του Λιμενικού Σώματος να αστυνομεύσει

Στέφανος Γκίκας: Οι ναυτιλιακές σχέσεις της χώρας μας με τον αραβικό κόσμο υπήρξαν ανέκαθεν παραγωγικές και αμοιβαία επωφελείς

Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας, παρέστη σήμερα και μίλησε στο 2ο Αραβο-Ελληνικό Ναυτιλιακό Συνέδριο, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα. Στην εναρκτήρια ομιλία του στο Συνέδριο, παρουσία της Υφυπουργού Εξωτερικών κας Αλεξάνδρας Παπαδοπούλου και Πρέσβεων πολλών αραβικών χωρών, ο

Υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς σήμερα σε πολλές περιοχές -Κίτρινος συναγερμός και για την Αττική

Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, με την έκδοση του Χάρτη Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς, προειδοποιεί για αυξημένο κίνδυνο πυρκαγιών σε πολλές περιοχές της χώρας σήμερα. Η κατηγορία κινδύνου έχει οριστεί στο επίπεδο 3, που αντιστοιχεί σε υψηλό κίνδυνο. Σε κίτρινο συναγερμό

Η Ελλάδα στην κορυφαία 3άδα των ισχυρότερων ναυτιλιακών κρατών με στόλο αξίας $183 δισ. (γραφήματα)

 Η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία εισέρχεται στο δεύτερο μισό του 2025 με αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα, παρά τις γεωπολιτικές εντάσεις και την οικονομική αβεβαιότητα. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της VesselsValue, οι αξίες των ναυτιλιακών περιουσιακών στοιχείων-assets παραμένουν υψηλές, αποτυπώνοντας τη συνεχιζόμενη ισχυρή ζήτηση για σύγχρονα πλοία και

Μετάβαση στο περιεχόμενο