FSRU Αλεξανδρούπολης: Στο τέλος Απριλίου η εμπορική λειτουργία

Η πλωτή υποδομή παραλαβής, αποθήκευσης και αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ολοκληρώνει, σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος», τη φάση των δοκιμών γύρω στις 11 με 12 Απριλίου.

Στην τελική ευθεία μπαίνει η εμπορική λειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης, αποτελώντας μια νέα ενεργειακή πύλη για την Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Η πλωτή υποδομή παραλαβής, αποθήκευσης και αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ολοκληρώνει, σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος», τη φάση των δοκιμών γύρω στις 11 με 12 Απριλίου. Προς το τέλος του ίδιου μήνα αναμένεται να τεθεί σε εμπορική λειτουργία στέλνοντας τις πρώτες ποσότητες φυσικού αερίου σε βαλκανικές αγορές.

Αυτές αναμένεται να είναι, όπως αναφέρουν πηγές, ποσότητες από φορτίο της ΔΕΠΑ Εμπορίας, οι οποίες εν μέρει αξιοποιούνται για τη φάση της δοκιμαστικής λειτουργίας του μηχανολογικού εξοπλισμού της πλωτής μονάδας. Οι υπόλοιπες θα διατεθούν σε πελάτες της ελληνικής επιχείρησης που βρίσκονται εκτός συνόρων.

Κάθετος άξονας Το FSRU Αλεξανδρούπολης διαχειρίζεται και λειτουργεί η Gastrade. Πρόκειται για εταιρεία με μετόχους, που κατέχουν από 20% ο καθένας, την κυρία Ελμίνα Κοπελούζου, την Gaslog, τη ΔΕΠΑ Εμπορίας, την Bulgartransgaz (Διαχειριστής του βουλγαρικού συστήματος φυσικού αερίου) και τον ΔΕΣΦΑ (Διαχειριστής του ελληνικού συστήματος φυσικού αερίου).

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Gastrade επιδιώκει να προσελκύσει ως χρήστες του πρώτου ανεξάρτητου συστήματος φυσικού αερίου (ΑΣΦΑ) εταιρείες από τον λεγόμενο κάθετο άξονα μεταφοράς φυσικού αερίου, δηλαδή από τη Βουλγαρία, τη Σλοβακία, τη Μολδαβία και σε επόμενη φάση ακόμα και από την Ουκρανία. Στον κάθετο άξονα σημειωτέον συμμετέχουν επίσης οι χώρες της Ρουμανίας και της Ουγγαρίας. Οι Διαχειριστές των συστημάτων αερίου των προαναφερόμενων κρατών θα προχωρήσουν στις αναγκαίες εργασίες για την αναβάθμιση των συστημάτων τους ώστε επί της ουσίας να χτίσουν έναν ενιαίο μεγάλο αγωγό, ο οποίος θα επιτρέψει τη μεταφορά φυσικού αερίου από τον Νότο μέχρι τον Βορρά. Η πύλη εισόδου φυσικού αερίου για τις αγορές αυτές θα είναι το FSRU Αλεξανδρούπολης.

Δυναμικότητα Η υποδομή θα έχει τον ρόλο μιας εναλλακτικής πηγής εφοδιασμού της Ελλάδας και άλλων χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης στην προσπάθεια των αγορών να απεξαρτηθούν από το ρωσικό φυσικό αέριο.

Φορτία από τις ΗΠΑ και άλλες χώρες παραγωγούς LNG θα φτάνουν με δεξαμενόπλοια στο FSRU, όπου και οι ποσότητές του θα μεταγγίζονται σε αυτό και στη συνέχεια μέσω του ΕΣΦΑ και του IGB (ελληνοβουλγαρικός αγωγός) θα μεταφέρονται στις αγορές των Βαλκανίων, της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης.

Όσον αφορά το FSRU Αλεξανδρούπολης, πρόκειται ουσιαστικά για ένα δεξαμενόπλοιο το οποίο μετατράπηκε σε ειδικά εξοπλισμένη υποδομή για την υποδοχή και αποθήκευση LNG και στη συνέχεια την αεριοποίηση των ποσοτήτων υγροποιημένου αερίου.

Έφτασε ανοιχτά της Αλεξανδρούπολης στις 17 Δεκεμβρίου από ναυπηγείο της Σιγκαπούρης. Το μήκος του FSRU είναι στα 288,6 μέτρα, το πλάτος του στα 44 μέτρα και το ύψος φτάνει στα 26,2 μέτρα.

Είναι αγκυροβολημένο μόνιμα σε απόσταση 17,6 χλμ. νοτιοδυτικά του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης και οι ποσότητες φυσικού αερίου μεταφέρονται στο εθνικό σύστημα φυσικού αερίου μέσω ενός υποθαλάσσιου αγωγού 24 χλμ. και χερσαίου αγωγού 4 χλμ.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά Τα δύο αυτά τμήματα των αγωγού και της πλωτής μονάδας αποτελούν το ανεξάρτητο σύστημα φυσικού αερίου. Τα βασικά μέρη του FSRU είναι:

• Συστήματα πρόσδεσης δεξαμενόπλοιων και μετάγγισης υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ).

• Τέσσερις δεξαμενές αποθήκευσης ΥΦΑ συνολικής χωρητικότητας έως 153.500 κυβικά μέτρα.

• Τρεις μονάδες αεριοποίησης δυναμικότητας 315.000 κυβικών μέτρων (267 mmscfd) ΦΑ/ώρα (εκάστη).

• Μονάδες ηλεκτροπαραγωγής για την εξυπηρέτηση των αναγκών της πλωτής μονάδας σε ηλεκτρική ενέργεια.

• Μετρητική μονάδα για τη μέτρηση των ποσοτήτων φυσικού αερίου που αεριοποιούνται.

• Χώροι διαμονής, ενδιαίτησης πληρώματος.

Η ετήσια δυναμικότητα επαναεριοποίησής του ανέρχεται στα 5,5 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα ετησίως.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εντοπίστηκε το ναυάγιο του Σπερχειού – Η μεγάλη ναυτική τραγωδία που συγκλόνισε το πανελλήνιο τη Μεγάλη Τετάρτη του 1945

Ένα από τα πλέον τραγικά ναυάγια των ελληνικών θαλασσών εντόπισε η ομάδα υποβρυχίων ερευνών του Κώστα Θωκταρίδη σε βάθος 153 μέτρων βορειοανατολικά της Ύδρας: Το ναρκαλιευτικό ΣΠΕΡΧΕΙΟΣ που βυθίστηκε Μεγάλη Τετάρτη, τον Μάιο του 1945, και έγινε υγρός τάφος 98 ανθρώπων. «Το

Τραγωδία στη Λαμία: Στρατιωτικός αυτοπυροβολήθηκε με καραμπίνα

Νεκρός μέσα στο σπίτι του, στο κέντρο της Λαμίας, βρέθηκε 70χρονος συνταξιούχος στρατιωτικός. Τις τελευταίες ώρες, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του LamiaReport, ο 70χρονος δεν απαντούσε στις κλήσεις των συγγενών του, με αποτέλεσμα η αδερφή του να ανησυχήσει και να βρεθεί το απόγευμα

Η ακρίβεια αναγκάζει τους πολίτες να τρώνε από τα έτοιμα – «Χάθηκαν» καταθέσεις άνω των €4,5 δισ. το α’ 3μηνο

Η παρατεταμένη ακρίβεια και οι περιορισμένες αυξήσεις που έχουν δοθεί στους εργαζομένους τα τελευταία χρόνια έχουν ως αποτέλεσμα να περιοριστεί σημαντικά το διαθέσιμο εισόδημα και αυτό περιγράφεται περίτρανα από την πορεία των καταθέσεων, ειδικά τους τελευταίους μήνες, όπου και καταγράφεται σημαντική πτώση. Οι πολίτες,

Χ. Στυλιανίδης: Η ασφάλεια των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών είναι για μας, πρώτη προτεραιότητα

«Η ασφάλεια των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών είναι για μας, πρώτη προτεραιότητα» δήλωσε το πρωί ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης, ο οποίος επισκέφθηκε το λιμάνι του Πειραιά και συγκεκριμένα την πύλη Ε-7, ενόψει της εξόδου των εκδρομέων του Πάσχα.

Μετάβαση στο περιεχόμενο