FSRU Αλεξανδρούπολης: Στο τέλος Απριλίου η εμπορική λειτουργία

Η πλωτή υποδομή παραλαβής, αποθήκευσης και αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ολοκληρώνει, σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος», τη φάση των δοκιμών γύρω στις 11 με 12 Απριλίου.

Στην τελική ευθεία μπαίνει η εμπορική λειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης, αποτελώντας μια νέα ενεργειακή πύλη για την Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Η πλωτή υποδομή παραλαβής, αποθήκευσης και αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ολοκληρώνει, σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος», τη φάση των δοκιμών γύρω στις 11 με 12 Απριλίου. Προς το τέλος του ίδιου μήνα αναμένεται να τεθεί σε εμπορική λειτουργία στέλνοντας τις πρώτες ποσότητες φυσικού αερίου σε βαλκανικές αγορές.

Αυτές αναμένεται να είναι, όπως αναφέρουν πηγές, ποσότητες από φορτίο της ΔΕΠΑ Εμπορίας, οι οποίες εν μέρει αξιοποιούνται για τη φάση της δοκιμαστικής λειτουργίας του μηχανολογικού εξοπλισμού της πλωτής μονάδας. Οι υπόλοιπες θα διατεθούν σε πελάτες της ελληνικής επιχείρησης που βρίσκονται εκτός συνόρων.

Κάθετος άξονας Το FSRU Αλεξανδρούπολης διαχειρίζεται και λειτουργεί η Gastrade. Πρόκειται για εταιρεία με μετόχους, που κατέχουν από 20% ο καθένας, την κυρία Ελμίνα Κοπελούζου, την Gaslog, τη ΔΕΠΑ Εμπορίας, την Bulgartransgaz (Διαχειριστής του βουλγαρικού συστήματος φυσικού αερίου) και τον ΔΕΣΦΑ (Διαχειριστής του ελληνικού συστήματος φυσικού αερίου).

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Gastrade επιδιώκει να προσελκύσει ως χρήστες του πρώτου ανεξάρτητου συστήματος φυσικού αερίου (ΑΣΦΑ) εταιρείες από τον λεγόμενο κάθετο άξονα μεταφοράς φυσικού αερίου, δηλαδή από τη Βουλγαρία, τη Σλοβακία, τη Μολδαβία και σε επόμενη φάση ακόμα και από την Ουκρανία. Στον κάθετο άξονα σημειωτέον συμμετέχουν επίσης οι χώρες της Ρουμανίας και της Ουγγαρίας. Οι Διαχειριστές των συστημάτων αερίου των προαναφερόμενων κρατών θα προχωρήσουν στις αναγκαίες εργασίες για την αναβάθμιση των συστημάτων τους ώστε επί της ουσίας να χτίσουν έναν ενιαίο μεγάλο αγωγό, ο οποίος θα επιτρέψει τη μεταφορά φυσικού αερίου από τον Νότο μέχρι τον Βορρά. Η πύλη εισόδου φυσικού αερίου για τις αγορές αυτές θα είναι το FSRU Αλεξανδρούπολης.

Δυναμικότητα Η υποδομή θα έχει τον ρόλο μιας εναλλακτικής πηγής εφοδιασμού της Ελλάδας και άλλων χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης στην προσπάθεια των αγορών να απεξαρτηθούν από το ρωσικό φυσικό αέριο.

Φορτία από τις ΗΠΑ και άλλες χώρες παραγωγούς LNG θα φτάνουν με δεξαμενόπλοια στο FSRU, όπου και οι ποσότητές του θα μεταγγίζονται σε αυτό και στη συνέχεια μέσω του ΕΣΦΑ και του IGB (ελληνοβουλγαρικός αγωγός) θα μεταφέρονται στις αγορές των Βαλκανίων, της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης.

Όσον αφορά το FSRU Αλεξανδρούπολης, πρόκειται ουσιαστικά για ένα δεξαμενόπλοιο το οποίο μετατράπηκε σε ειδικά εξοπλισμένη υποδομή για την υποδοχή και αποθήκευση LNG και στη συνέχεια την αεριοποίηση των ποσοτήτων υγροποιημένου αερίου.

Έφτασε ανοιχτά της Αλεξανδρούπολης στις 17 Δεκεμβρίου από ναυπηγείο της Σιγκαπούρης. Το μήκος του FSRU είναι στα 288,6 μέτρα, το πλάτος του στα 44 μέτρα και το ύψος φτάνει στα 26,2 μέτρα.

Είναι αγκυροβολημένο μόνιμα σε απόσταση 17,6 χλμ. νοτιοδυτικά του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης και οι ποσότητες φυσικού αερίου μεταφέρονται στο εθνικό σύστημα φυσικού αερίου μέσω ενός υποθαλάσσιου αγωγού 24 χλμ. και χερσαίου αγωγού 4 χλμ.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά Τα δύο αυτά τμήματα των αγωγού και της πλωτής μονάδας αποτελούν το ανεξάρτητο σύστημα φυσικού αερίου. Τα βασικά μέρη του FSRU είναι:

• Συστήματα πρόσδεσης δεξαμενόπλοιων και μετάγγισης υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ).

• Τέσσερις δεξαμενές αποθήκευσης ΥΦΑ συνολικής χωρητικότητας έως 153.500 κυβικά μέτρα.

• Τρεις μονάδες αεριοποίησης δυναμικότητας 315.000 κυβικών μέτρων (267 mmscfd) ΦΑ/ώρα (εκάστη).

• Μονάδες ηλεκτροπαραγωγής για την εξυπηρέτηση των αναγκών της πλωτής μονάδας σε ηλεκτρική ενέργεια.

• Μετρητική μονάδα για τη μέτρηση των ποσοτήτων φυσικού αερίου που αεριοποιούνται.

• Χώροι διαμονής, ενδιαίτησης πληρώματος.

Η ετήσια δυναμικότητα επαναεριοποίησής του ανέρχεται στα 5,5 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα ετησίως.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επίθεση σε πλοίο στο λιμάνι της Οδησσού

Πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έγινε χθες στόχος πυραυλικού χτυπήματος στο λιμάνι της Οδησσού, ανακοίνωσε το ρωσικό Υπουργείο Άμυνας. Το πλοίο μετέφερε στρατιωτικό εξοπλισμό στο λιμάνι της Οδησσού. Περιείχε περίπου 100 κοντέινερ με μη επανδρωμένα σκάφη και πυρομαχικά. Πρόκειται για «ένα πλοίο

«Kένταυρος», «Τηλέμαχος» και «Υπερίων» η ελληνική απάντηση στον πόλεμο των drones

Ρεπορτάζ: Χρήστος Μαζάνης Κάμερα: Νίκος Χριστοφάκης Με τρία anti-drone συστήματα, τα οποία έχει κατασκευάσει η Κρατική Αμυντική Βιομηχανία μας (ΕΑΒ), απαντά η χώρα μας στον πόλεμο των drones. Πρόκειται για τα συστήματα «Κένταυρος», «Υπερίων» και «Τηλέμαχος», τα οποία αναπτύχθηκαν από τους επιστήμονες της Ελληνικής Αεροπορικής

Ξεκινά η συντήρηση των κτιριακών εγκαταστάσεων του Κεντρικού Λιμεναρχείου Χανίων

Στοχεύοντας στη διαρκή αναβάθμιση των συνθηκών εργασίας του προσωπικού του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (ΥΝΑΝΠ), μέσω της Γενικής Γραμματείας Ναυτιλίας και Λιμένων, προχωρά στη χρηματοδότηση έργων επισκευής και συντήρησης των κτιριακών υποδομών των

ΠΑΣΟΚ:Απερίφραστη Καταδίκη της απόφασης απαγόρευσης εκδηλώσεων μνήμης της ΑΛΩΣΗΣ της ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ από ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ

Με αφορμή πρόσφατη εντολή του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας προς το ΓΕΕΘΑ, μέσω της οποίας απαγορεύονται κάθε μορφής εκδηλώσεις και δραστηριότητες στο πλαίσιο της ημέρας μνήμης της Άλωσης της Κωνσταντινούπολης, συντάχθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση του Τομέα Άμυνας του ΠΑΣΟΚ: Απερίφραστη Καταδίκη

Μετάβαση στο περιεχόμενο