Φθινοπωρινό ραντεβού με τον εφιάλτη των υπέρογκων λογαριασμών ρεύματος

Μία νέα «βόμβα» ετοιμάζεται να σκάσει στα χέρια της κυβέρνησης, αν επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις, σύμφωνα με τις οποίες, με την επιστροφή τους από τις ολιγοήμερες – έστω – διακοπές τους, οι πολίτες, εκτός από τις γενικότερες δαπάνες που κάθε χρόνο τέτοια εποχή είναι σημαντικά αυξημένες, θα βρεθούν αντιμέτωποι και με τσουχτερές τιμές του ρεύματος.

Παρά τις προειδοποιήσεις, η κυβέρνηση, και το Μέγαρο Μαξίμου δεν δείχνουν να έχουν αντιληφθεί το μέγεθος, το βάθος και την έκταση που έχει πάρει πλέον η πίεση της κοινωνίας από την πολυεπίπεδη ακρίβεια, από το ράφι του σουπερ μάρκετ, τα καύσιμα, τους λογαριασμούς κ.λπ.. Και μέχρι σήμερα, δεν αφήνει παράθυρο παράτασης της επιδότησης, η οποία, όπως ξεκαθάρισε τον Ιούλιο ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, θα αφορά μόνο στα τιμολόγια του Αυγούστου. Πολλοί, ωστόσο, εκτιμούν ότι θα αναγκαστεί να παρατείνει το μέτρο, παρότι δεν υπάρχουν οικονομικά περιθώρια για συνέχιση της πολιτικής των επιδοτήσεων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, για τον Σεπτέμβριο όσο και για τον Οκτώβριο, οι λογαριασμοί ρεύματος αναμένεται να διαμορφωθούν στα ίδια περίπου επίπεδα με εκείνα του Αυγούστου, χωρίς όμως την υποστήριξη επιδοτήσεων. Η τιμή αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 16-17 λεπτών ανά κιλοβατώρα για τα «πράσινα» τιμολόγια. Αν οι προβλέψεις αυτές επιβεβαιωθούν, τότε τα νοικοκυριά, τα οποία έχουν επιστρέψει στη βάση τους με άδειες τσέπες, θα δοκιμάσουν νέα οδυνηρή έκπληξη.

Και αυτό, την ώρα που ο πληθωρισμός, μετά από μικρή μείωση κατά το προηγούμενο διάστημα, με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ άγγιξε το 2,7% σε ετήσια βάση, με μια σειρά βασικών αγαθών και υπηρεσιών να παρουσιάζουν διψήφια ποσοστά και με τις ανατιμήσεις στα ξενοδοχεία να φτάνουν το 12,6%, στα αεροπορικά εισιτήρια το 18,4%, τις τιμές σε εστιατόρια – ζαχαροπλαστεία – καφενεία – κυλικεία αυξημένες κατά 6,6% σε σχέση με πέρυσι, το ελαιόλαδο στα ύψη, με αύξηση 56,7% μέσα σε έναν χρόνο, το φυσικό αέριο με 23,4%, τα κρέατα με 7,4%, τα νωπά ψάρια με 8,4%, τα λαχανικά με 3,5%, σοκολάτες, ζάχαρη, γλυκά και παγωτά με 4,1%, αναψυκτικά και χυμοί φρούτων με 8,6%.

Αν συνεχίσουμε να επιμένουμε στη μέχρι σήμερα «συνταγή», σε λίγο δεν θα τολμάμε να κυκλοφορήσουμε στο πεζοδρόμιο» λένε «γαλάζιοι» βουλευτές, που όλο το καλοκαίρι βρίσκονταν αντιμέτωποι με τη δυσαρέσκεια, την απογοήτευση και την απόγνωση των πολιτών για την εξουθενωτική ακρίβεια. Κάποιοι εξ αυτών, μάλιστα, έχουν μεταφέρει το κλίμα αυτό και στα υψηλόβαθμα κυβερνητικά κλιμάκια, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για τις συνέπειες στη δημοφιλία της κυβέρνησης. Παραδέχονται, ωστόσο, ότι νιώθουν σα να μιλούν σε ώτα μη ακουόντων…

ΠΗΓΗ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συνάντηση αντιπροσωπειών της Ελληνικής και της Τουρκικής Ακτοφυλακής στο Κουσάντασι της Τουρκίας

Την Πέμπτη 19 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε συνάντηση των Περιφερειακών Διοικητών Αιγαίου Ελληνικής και Τουρκικής Ακτοφυλακής στο Κουσάντασι της Τουρκίας. Κατά τις συνομιλίες συμφωνήθηκε η συνέχιση της πολύ καλής συνεργασίας τόσο στο θαλάσσιο πεδίο όσο και στο επίπεδο της ανταλλαγής πληροφοριών, που

Πολιτική Προστασία: Έκτακτη ανακοίνωση για την επερχόμενη κακοκαιρία στην Βόρεια Ελλάδα

Σύμφωνα με το επικαιροποιημένο Έκτακτο Δελτίο Επιδείνωσης Καιρού (ΕΔΕΚ) που εκδόθηκε σήμερα Παρασκευή 20 Ιουνίου 2025 από την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (ΕΜΥ), επιδείνωση του καιρού αναμένεται σήμερα Παρασκευή (20-6-2025) στη βόρεια Ελλάδα και αύριο Σάββατο (21-6-2025) και σε νοτιότερες περιοχές

Κικίλιας: Εκδίδουμε συνεχείς ειδοποιήσεις στα πλοία μας στα Στενά του Ορμούζ – Είμαστε προσεκτικοί με τις κινήσεις μας

«Εάν προκύψει κλείσιμο των Στενών του Ορμούζ – που είναι το χειρότερο δυνατό σενάριο – θα επηρεάσει όλη την παγκόσμια οικονομία, όχι μόνο την ναυτιλία, καθότι τα πλοία και ο εμπορικός στόλος, παγκοσμίως, που διακινεί το 90% του εμπορίου, θα

Μειώθηκαν χωρητικότητα και ποντοπόρα πλοία, αλλά αυξήθηκαν τα επιβατηγά πλοία στην ελληνική σημαία

 Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, τον μήνα Απρίλιο, ο ελληνικός στόλος αριθμούσε 1.833 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 35.160.808 κόρους, έναντι 1.821 πλοία και 36.394.197 κόρους, που ήταν τον Απρίλιο του 2024. Με άλλα λόγια, η χωρητικότητα μειώθηκε κατά

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΚΑΙΡΟΣ

Μετάβαση στο περιεχόμενο