Γερνάει ο παγκόσμιος στόλος από φορτηγά και δεξαμενόπλοια αφού μειώθηκαν οι ναυπηγήσεις

Καθώς το α’ τρίμηνο οδεύει προς το τέλος του, ρίχνουμε μια ματιά στο βιβλίο παραγγελιών των κλάδων Bulk Carrier, Tanker (>=10.000 DWT), Container και Gas. Στις περισσότερες κατηγορίες ο στόλος γερνάει όπως στα φορτηγά πλοία και στα δεξαμενόπλοια αφού οι πλοιοκτήτες δεν βάζουν παραγγελίες για νεότευκτα. Αφενός γιατί είναι πανάκριβα, αφετέρου γιατί δεν υπάρχουν θέσεις στα ναυπηγεία της Απω Ανατολής μετά το 2026.

Ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv Shipbrokers έκανε μια σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Στις 17 Μαρτίου, ο συνολικός ενεργός στόλος των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου ήταν 13.202 πλοία, με συνολικά 891 πλοία να βρίσκονται υπό παραγγελία (6,7% αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο).

Σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2022, το βιβλίο παραγγελιών του ξηρού χύδην φορτίου έχει αυξηθεί κατά 19%, ενώ ο συνολικός ενεργός στόλος έχει αυξηθεί κατά 3%.

Αξίζει να αναφερθεί ότι ο στόλος άνω των 21 ετών έχει αυξηθεί κατά 10% σε ετήσια βάση σε 1.568 πλοία.

Στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, ο ενεργός στόλος (>= 10.000 DWT) έχει αυξηθεί κατά 3% σε 7.462 πλοία, ενώ το συνολικό βιβλίο παραγγελιών έχει μειωθεί κατά 38% σε 334 πλοία υπό παραγγελία, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022, ενώ ο λόγος του βιβλίου παραγγελιών προς το στόλο έχει πέσει από 7,5% σε 4,5%.

Αύξηση έχει σημειωθεί κατά 21% στον αριθμό των πλοίων ηλικίας 21+ ετών, σχεδόν 2,5 φορές περισσότερο από το τρέχον βιβλίο παραγγελιών δεξαμενόπλοιων, γεγονός που υπογραμμίζει ότι ο στόλος των δεξαμενόπλοιων κινδυνεύει να συρρικνωθεί τα επόμενα χρόνια.

Στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων, ο ενεργός στόλος ανέρχεται σε 5.850 πλοία και είναι αυξημένος κατά περίπου 4% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2022, όταν ο στόλος ήταν 5.606 πλοία.

Παρόμοια αύξηση παρατηρήθηκε και στο βιβλίο παραγγελιών εμπορευματοκιβωτίων, το οποίο σήμερα αριθμεί 917 πλοία σε παραγγελία, ενώ πριν από ένα χρόνο είχε 791 παραγγελίες (αύξηση 16%).

Ομοίως, με τον γηρασμένο (21+ ετών) στόλο των πλοίων ξηρού φορτίου και των δεξαμενόπλοιων, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ηλικίας άνω των 21 ετών αποτελούν σημαντικό ποσοστό του συνολικού στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (21%).

Στον τομέα του υγραερίου και του υγροποιημένου φυσικού αερίου, ο ενεργός στόλος αντιπροσωπεύει 2.327 πλοία, ενώ τον Μάρτιο του 2022 ήταν 2.243 πλοία (αύξηση κατά 3,7%). Το βιβλίο παραγγελιών έχει εκτοξευθεί κατά 31% σε 475 παραγγελίες (καθώς τον Μάρτιο του 2022 τα πλοία υπό παραγγελία ήταν 362), αντανακλώντας αύξηση του λόγου του βιβλίου παραγγελιών προς τον στόλο από 16,1% τον Μάρτιο του 2022 σε 20,4% σήμερα. Είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι μια σημαντική συνέπεια προς τον στόχο των μηδενικών εκπομπών παρουσιάζεται στο βιβλίο παραγγελιών LPG/LNG με το 90% αυτών να είναι ικανό ή έτοιμο να χρησιμοποιήσει εναλλακτικά καύσιμα.

«Όπως μπορεί να συμπεράνει κανείς, ότι υπάρχει πλήθος πλοίων ηλικίας 21+ ετών, επομένως μπορεί να δούμε σημαντική αύξηση του αριθμού των πλοίων που πηγαίνουν για διάλυση στο μέλλον, με ορισμένες περιπτώσεις, όπως η αγορά ξηρού χύδην φορτίου και η αγορά δεξαμενόπλοιων, τα πλοία σε παραγγελία δεν αντισταθμίζουν τα πλοία που μπορεί να κατεδαφιστούν» σχολιάζουν οι αναλυτές του Xclusiv Shipbrokers.

Γερνάει ο παγκόσμιος στόλος από φορτηγά και δεξαμενόπλοια αφού μειώθηκαν οι ναυπηγήσεις

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πρώτο LNG carrier στο Σουέζ μετά από τρεις μήνες

Το LNGC «Flex Volunteer» διήλθε πρόσφατα από τη διώρυγα του Σουέζ με προορισμό την Ιορδανία, σηματοδοτώντας την πρώτη διέλευση πλοίου μεταφοράς LNG εδώ και τρεις μήνες μετά τις διαταραχές των επιθέσεων των Χούθι. Σύμφωνα με δεδομένα της Kpler, το «Clean

Επιστολή-έκκληση 16 οργανισμών της ναυτιλίας στον ΟΗΕ

Μια ανοικτή επιστολή απέστειλαν στον γενικό γραμματέα του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες 16 οργανισμοί της ναυτιλίας και κοινωνικοί εταίροι με αφορμή την κατάληψη του MSC Aries από ιρανικές δυνάμεις το Σάββατο 13 Απριλίου. Με την επιστολή τους οι ASA, BIMCO, CLIA, ECSA,

Ramstein Flag 24: F-35, Rafale, Eurofighter, Gripen και τουρκικά F-16 στην Ανδραβίδα για την ευρωπαϊκή «Red Flag» του ΝΑΤΟ

*Του Κώστα Σαρικά Ο χρόνος πλέον μετρά αντίστροφα για τη μεγαλύτερη αεροπορική άσκηση του ΝΑΤΟ στην Ευρώπη, η οποία αναμένεται να πραγματοποιηθεί από τις 30 Σεπτεμβρίου έως τις 11 Οκτωβρίου στην Ελλάδα, καθώς οι προετοιμασίες για την πρώτη «Ramstein Flag» της Συμμαχίας προχωρούν με εντατικό

Το 6ο Πανευρωπαϊκό Περιφερειακό Συνέδριο Στρατιωτικής Ιατρικής

Από την Τρίτη 16 έως την Παρασκευή 19 Απριλίου 2024, διεξήχθη στην Αθήνα, στο Ζάππειο Μέγαρο, το 6ο Πανευρωπαϊκό Περιφερειακό Συνέδριο Στρατιωτικής Ιατρικής (6th Pan European Regional Congress on Military Medicine), το οποίο διοργανώθηκε από την Διεύθυνση Υγειονομικού του ΓΕΕΘΑ

Μετάβαση στο περιεχόμενο