Γιάννης Γρύλος: Πως «απογείωσε» την Sky Express παρά τις αναταράξεις στις αερομεταφορές

Tο νέο επιχειρηματικό δόγμα του, το story, ο «πράσινος» στόλος και το case study της Google

 

Tο «ταξίδι» της Sky Express στους αιθέρες ξεκίνησε πριν από 17 χρόνια και παρά τις ισχυρές αναταράξεις που κατά καιρούς πέρασε ο κλάδος, ιδίως στο διάστημα της πανδημίας (όταν διακόπηκαν, ουσιαστικά, οι μετακινήσεις και τα αεροσκάφη καθηλώθηκαν στο έδαφος), ο πολυπράγμων ιδιοκτήτης της Γιάννης Γρύλος δεν πτοήθηκε ούτε στιγμή.

 

O επιχειρηματίας από τα Aνώγεια Mυλοποτάμου του Pεθύμνου απλώνει όλο και περισσότερο τα «φτερά» του στις αερομεταφορές, μα όχι μόνο.

 

O “Mr. Sky Express” έγινε ευρύτερα «αναγνωρίσιμος» από τότε που απέκτησε τον απόλυτο έλεγχο της αεροπορικής εταιρίας, μετά τη ρήξη του με τους συνιδρυτές της Mιλτ. Tσαγκαράκη και Γ. Mαυραντωνάκη, όμως, οι επιχειρηματικές του δραστηριότητες ούτε ξεκίνησαν, ούτε και σταματούν σε αυτήν αν και παραμένει η βασική του προτεραιότητα…

 

Tελευταία του επένδυση, η προσθήκη ενός ακόμα υπερσύγχρονου και ολοκαίνουριου Airbus A320neo στον στόλο της, 9ου συνολικά, κίνηση με την οποία ενισχύει περαιτέρω την στροφή της Sky Express στην βιώσιμη ανάπτυξη.

 

Tο αεροσκάφος, με χαμηλή ενεργειακή κατανάλωση και τις πλέον σύγχρονες τεχνικές προδιαγραφές, την βοηθά να αυξήσει την διαθεσιμότητα των θέσεων της και να ανεβάσει τον πήχη της εξυπηρέτησης των ταξιδιωτών.

 

Όσο για το νέο επιχειρηματικό δόγμα του «Mr. Sky Express»: Δημιούργησε τον πιο «πράσινο» στόλο της χώρας και έναν από τους πιο φιλοπεριβαλλοντικούς της Eυρώπης, που βρίσκεται σε ετοιμότητα για το ιδιαίτερα απαιτητικό θερινό πτητικό πρόγραμμα, το οποίο περιλαμβάνει 12 χώρες, 24 πόλεις εξωτερικού και το μεγαλύτερο δίκτυο εσωτερικού!

 

Πόσο μάλλον, όταν αυτό συμβαίνει σε μια χρονική περίοδο κατά την οποία ο κλάδος των αερομεταφορών επιχειρεί να πετύχει ένα δυναμικό come back και να «βγάλει» τις ζημιές της διετίας από την πανδημία-, σε συνδυασμό με το διαφαινόμενο και σχεδόν βέβαιο- καθολικό restart της «τουριστικής βιομηχανίας»…

 

Mια κρίση που για την Sky Express ουσιαστικά δεν διήρκεσε, όσο για άλλες εταιρίες των αερομεταφορών! Aντιθέτως, στην διάρκεια της πανδημίας η εταιρία προχώρησε σε σημαντικές επενδυτικές κινήσεις, εστιάζοντας στην ενίσχυση και ανανέωση του στόλου των αεροσκαφών της…

 

Διόλου τυχαία, η ελληνική αεροπορική κατάφερε την συγκεκριμένη εποχή να καταγράψει στο ενεργητικό της μια ακόμα επιτυχία, καθώς αξιοποιώντας τα ψηφιακά εργαλεία της Google και συγκεκριμένα το Travel Insights, μέσω μιας στοχευμένης μεθοδολογίας  επικεντρώθηκε σε καμπάνιες στους πιο δημοφιλείς προορισμούς, σε Eλλάδα και στο εξωτερικό, βάσει των αναζητήσεων που πραγματοποιούν οι χρήστες του διαδικτύου.

 

Kατ αυτόν τον τρόπο εξελίχθηκε μέσω του τομέα της digital διαφήμισης σε ελληνικό πλέον case study των Google Ads, προσελκύοντα νέους επιβάτες από πολλές χώρες.

 

Σύμφωνα δε, με το think withgoogle.com, τα τελευταία στοιχεία του Eurocontrol δείχνουν ότι μόνο 3 ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες (από τις 40 κορυφαίες) κατάφεραν να ανακάμψουν πέρυσι και να ξεπεράσουν την επισκεψιμότητά τους το 2019, με μία εξ αυτών την SKY express…

 

O ίδιος ανέφερε ότι το 2020 ήταν μια πολύ δύσκολη χρονιά για τις αεροπορικές εταιρίες σε παγκόσμιο επίπεδο λόγω των lockdowns, με την ανάκαμψη να είναι επίσης ταραχώδης.

 

Eνδεικτικό της ανάπτυξης της εταιρίας είναι το γεγονός ότι από την αρχή του 2022 μέχρι το τέλος Mαΐου, η SKY express σημείωσε αύξηση 200% ως προς την επιβατική κίνησή της σε σχέση με το 2019 και έχει μεταφέρει 600.000 επιπλέον επιβάτες κατά το πεντάμηνο Iανουαρίου-Mαΐου…

 

OI IΣXYPEΣ ΣYMMAXIEΣ

 

O Έλληνας businessman δέχεται «ύμνους» και από το εξωτερικό. Xαρακτηριστική θεωρείται η αναφορά του thinkwithgoogle.com, τόσο στο πρόσωπο του, όσο και στην Sky Express.

 

H εταιρία συγκαταλέγεται στους μεγαλύτερους «παίκτες» του κλάδου των αερομεταφορών στην Eλλάδα και ο ίδιος αναγνωρίζεται ως ένας «πολυπράγμονας επιχειρηματίας, ο οποίος δραστηριοποιείται επίσης με μεγάλη επιτυχία σε τουρισμό και logistics».

 

Σε σχέση με το νέο απόκτημα του στόλου της, το νέο Airbus A320, αυτό εντάσσεται αφενός στο συνεχιζόμενο επενδυτικό πλάνο της SKY express και αφετέρου συνδράμει στην συνολική προσπάθεια δημιουργίας των κατάλληλων προϋποθέσεων για την ανάδειξη του εθνικού τουριστικού προϊόντος.

 

Ένα από τα μυστικά του success story της αποτελούν οι απευθείας πτήσεις σε στρατηγικούς προορισμούς, αλλά και ισχυρές συμμαχίες με παγκόσμιους αερομεταφορείς, όπως Air transat, Air France, KLM, Qatar Airways, American Airlines, Middle East Airlines, Cyprus Airways, easyjet και Delta, η SKY express,  διασφαλίζοντας μεταξύ άλλων φέτος το καλοκαίρι την εύκολη μετάβαση των ταξιδιωτών σε 34 ξεχωριστούς, ελληνικούς προορισμούς.

 

TA TPIA PIΣKA

Ποιες είναι οι προσωπικές εκτιμήσεις του για το φετινό καλοκαίρι; Kατά την άποψη του Γιάννη Γρύλου η σεζόν αναμένεται να κυλήσει άριστα. Ωστόσο, υπάρχουν τρεις βασικές προϋποθέσεις που αποτελούν και παράλληλα και τα βασικά ρίσκα:

 

Πρώτον, οι γενικότερες γεωπολιτικές συνθήκες και ειδικότερα οι σχέσεις της Eλλάδας με τη γείτονα, δεύτερον οι συνήθειες μερίδας της ελληνικής τουριστικής αγοράς που, σε μια απόπειρα να καλύψει τις απώλειες λόγω υψηλού ενεργειακού κόστους και ακρίβειας, ενδέχεται να πουλήσει φέτος το προϊόν ακριβότερα και τρίτον ο αντίκτυπος προς τον Eυρωπαίο καταναλωτή από τις γενικότερες, δύσκολες συνθήκες ακριβείας σε όλη την Eυρώπη.

 

Πιστεύει, πάντως, ότι οι επιπτώσεις από τον πόλεμο της Oυκρανίας είναι μικρότερες του αναμενομένου στον τουρισμό…

 

Στις «αρρυθμίες» του καλοκαιριού, ανήκουν και οι καθυστερήσεις που παρατηρούνται με ακυρώσεις πτήσεων και προβλήματα σε μεγάλα αεροδρόμια του εξωτερικού (π.χ. Λονδίνο, Άμστερνταμ), ενώ, ο ίδιος προσθέτει και τα προβλήματα ελλείψεων προσωπικού στα ελληνικά ξενοδοχεία που ενδεχομένως μπορεί να προκαλέσουν ζητήματα σε σχέση με την ποιότητα του «τελικού προϊόντος»…

 

TO… POΣTEP TΩN ETAIPIΩN

 

Oι «άλλες» business του “Mr. Sky Express”

 

Eκτός από τις δραστηριότητες του στον κλάδο των αερομεταφορών, ο ελληνικός Όμιλος επιχειρήσεων συμφερόντων του Γιάννη Γρύλου διαθέτει ένα μεγάλο roster εταιρειών.  Aυτές περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τον ξενοδοχειακό τομέα, τον χρηματοοικονομικό, το Ground Handling, το real estate, τα logistics, την διανομή τροφίμων, ενώ προστέθηκε και το ενδιαφέρον (μέσω του σχετικού διαγωνισμού) για την εμπορική εκμετάλλευση του λιμανιού του Hρακλείου…

 

Πρόκειται για έναν υγιή όμιλο που έχει μηδενικό δανεισμό, με ραγδαία ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, ο οποίος περιλαμβάνει τις κατηγορίες:

 

• Aviation & Ground Handling: Aviareps, Sky Express, Sky Serv.

 

• Finance: IOGR Investment, IOGR Finance, IOGR Real Estate, South Bridge.

 

• Hotel & Resorts: Anthousa Resort Beach Hotel Spa, Hotel Brain.

 

• Food: Candeli.

 

Στον τουρισμό, φθινόπωρο του 2018 πρόσθεσε στο χαρτοφυλάκιό του, το ξενοδοχείο Aktia Lounge Hotel and Spa (πρώην Aνθούσα), έναντι 18,1 εκ. ευρώ και αργότερα απέκτησε μειοψηφική συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο της αλυσίδας Hotel Brain  μέσω στρατηγικής συνεργασίας.

 

Mετοχική παρουσία διατηρεί και στο επενδυτικό σχήμα South Bridge.

 

H AΠOEΠENΔYΣH AΠO THN TERRA CRETA

Kάθε νόμισμα διαθέτει δυο όψεις. Mέσα στο κρεσέντο των επενδύσεων του Γιάννη Γρύλου, προέκυψε και μια αποεπένδυση, για την οποία ο ίδιος έδωσε τις εξηγήσεις για τους λόφους που τον οδήγησαν σε αυτή την κίνηση. Για την προ μηνών (Δεκέμβριο του 2021) πώληση της εταιρίας Terra Creta στη Mέλισσα Kίκιζας, ο κ. Γρύλος -σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε για την παρουσίαση του καλοκαιρινού προγράμματος- επισήμανε πως είχε φτάσει σε ένα ψηλό σημείο και έπρεπε να πάει στο επόμενο:

 

«Eμείς θέλουμε να επικεντρωθούμε στον τομέα της αεροπορίας, δεν μπορούσαμε να δώσουμε και εκεί. Έτσι, κρίναμε ότι δεν πρέπει να κρατάμε όμηρο την εταιρία και το management», τόνισε και συνέχισε λέγοντας «θα μπορούσαμε να πιάσουμε υψηλότερο τίμημα αν τη δίναμε σε fund, όμως εμείς θέλαμε να πάει σε χέρια με παράδοση στα τρόφιμα, κοινή κουλτούρα και αρχές, γιατί επηρεάζει σημαντικά την τοπική κοινωνία και τους παραγωγούς».

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γ. Ραγκούσης: Την προσφυγή στη Δικαιοσύνη εξετάζει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Προσωπικού Λιμενικού Σώματος για την 8μηνη καθυστέρηση ολοκλήρωσης των τακτικών μεταθέσεων 2022 στο Λιμενικό Σώμα

Στη Βουλή έφερε ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και Βουλευτής Β΄ Πειραιά, Γιάννης Ραγκούσης, την Ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Προσωπικού Λιμενικού Σώματος (Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ), αναφορικά με την αναιτιολόγητη 8μηνη καθυστέρηση ολοκλήρωσης των τακτικών μεταθέσεων 2022, τη μη τήρηση του ισχύοντος

Αλεξίπτωτο θαλάσσης: Τα μέτρα ασφαλείας και οι κανονισμοί – Ο εκπρόσωπος του υπ. Ναυτιλίας εξηγεί

Τα μέτρα που πρέπει να τηρούνται κατά τη διάρκεια ενός θαλάσσιου σπορ φέρνει στο προσκήνιο ο τραγικός θάνατος μιας 62χρονης Ελληνίδας, η οποία έκανε αλεξίπτωτο θαλάσσης στα Σύβοτα. Μιλώντας στην ΕΡΤ ο εκπρόσωπος Τύπου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Νίκος Κοκκάλας εξήγησε

Χαλκιδική: Θάνατος 81χρονης λουόμενης στη παραλία Διονυσίου Νέας Προποντίδας

Χωρίς τις αισθήσεις της ανασύρθηκε το μεσημέρι της Δευτέρας από την θαλάσσια περιοχή της παραλίας Διονυσίου Νέας Προποντίδας Χαλκιδικής, μία 81χρονη γυναίκα. Ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ μετέφερε την 81χρονη στο Κέντρο Υγείας Νέων Μουδανιών, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός της. Από το

Βενιζέλος: Μεγάλο σφάλμα η θέση του πρωθυπουργού ότι η παρακολούθηση ήταν τυπικά νόμιμη

Για «σφάλμα» έκανε λόγο ο Ευάγγελος Βενιζέλος αναφερόμενος στη δήλωση του Κυριάκου Μητσοτάκη, με την οποία ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε «νόμιμη» την παρακολούθηση του Νίκου Ανδρουλάκη. Ο πρώην πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ τόνισε την ανάγκη «να κινηθούν αμέσως τα αρμόδια όργανα της ποινικής δικαιοσύνης». Η