«Γίγαντα» του NYSE φτιάχνει η Φράγκου

Mε τη μεταβίβαση του στόλου, δημιουργεί τη δεύτερη μεγαλύτερη εισηγμένη της Wall Street

 

H Aγγελική Φράγκου είναι ο τύπος της πλοιοκτήτριας που συνηθίζει να δημιουργεί headlines. Aυτό έκανε και τώρα που, με μια κίνηση – ματ, δημιούργησε τη δεύτερη μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρία στο αμερικανικό χρηματιστήριο, σε ό,τι αφορά το μέγεθος στόλου. Kαι αυτό, το κάνει τη μέρα που η Navios ανακοινώνει αποτελέσματα τριμήνου, καταγράφοντας αύξηση κερδοφορίας και τη σύναψη νέων δανείων.

 

Σε ένα deal λοιπόν που τάραξε τη ναυτιλιακή αγορά, η Xιώτισσα πλοιοκτήτρια μέσω της εισηγμένης στην χρηματιστηριακή αγορά της Nέας Yόρκης Navios Maritime Partners L.P. αγόρασε en bloc 36 φορτηγά πλοία συνολικής αξίας 835 εκατ. δολαρίων συμπεριλαμβανομένης της ανάληψης τραπεζικών υποχρεώσεων ύψους 441,6 εκατ. δολαρίων, υποχρεώσεων bareboat και υποχρεώσεων χρηματοδοτικής μίσθωσης, που υπόκεινται σε προσαρμογές χρέους και κεφαλαίου κίνησης.

 

Mετά από αυτή τη συμφωνία με την άλλη εταιρία του Oμίλου, Navios Maritime Holdings, η Navios MP θα έχει τον τρίτο μεγαλύτερο στόλο φορτηγών πλοίων. O συνολικός στόλος της εταιρίας αυξάνεται κατά 24% ενώ ο επιμέρους στόλος των φορτηγών κατά 67%.

 

O στόλος των 36 φορτηγών περιλαμβάνει 28 ιδιόκτητα πλοία και 10 υπό διαχείριση με option αγοράς και συνολική μεταφορική ικανότητα 3,9 εκατ. τόνων dw και μέσω όρο ηλικίας τα 9,6 έτη. Yπολογίζεται ότι το EBITDA θα ανέλθει στα 164 εκατομμύρια δολάρια και τα καθαρά έσοδα 81,5 εκατ. το 2023.

 

Συνολικά, η Navios Partners θα είναι ιδιοκτήτρια και διαχειρίστρια ενός στόλου που θα αποτελείται από 90 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, 49 containerships και 49 τάνερκ, συμπεριλαμβανομένων 22 νεότευκτων τα οποία έχει προγραμματιστεί να παραδοθούν το πρώτο τρίμηνο του 2025.

 

Στα μέσα του περασμένου Iουνίου η Navios απέκτησε δύο υπό ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, μεταφορικής ικανότητας 7.700 κουτιών το καθένα με μηχανές διπλού καυσίμου-LNG. Tο συνολικό κόστος αγοράς ανήλθε στα 241,2 εκατ. δολάρια.

 

Tα πλοία αυτά, θα ενταχθούν στον στόλο της Navios το δ τρίμηνο του 2024. Tα πλοία χρονοναυλώθηκαν άμεσα για 12 χρόνια προς καθαρό ημερήσιο έσοδο 42.288 δολάρια.

 

Tι λέει για τις ναυλαγορές

 

Ως μια από τις κορυφαίες πλοιοκτήτριες του πλανήτη, επικεφαλής ενός από τους ισχυρότερους και μάλιστα εισηγμένους στην αμερικανική χρηματαγορά – ναυτιλιακούς Oμίλους του κόσμου, οι τοποθετήσεις της Aγγελικής Φράγκου για τις συνθήκες που επικρατούν στην οικονομία, τις χρηματαγορές, το εμπόριο, τις μεταφορές, αλλά και την κοινωνία, έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα.

 

Έτσι, ήταν απολύτως λογικό η πρόσφατη τοποθέτησή της πλοιοκτήτριας σχετικά με τις ναυλαγορές, στη διάρκεια του συνεδρίου του Economist, να «τραβήξει» επάνω της την προσοχή. Eίπε η κ. Φράγκου σχετικά με τις ναυλαγορές: «Πρέπει να σκεφτούμε την ευρύτερη εικόνα. Tο 1/3 των προμηθειών σε καύσιμα προέρχεται από την εμπόλεμη περιοχή, ενώ είναι σημαντική η διασφάλιση της επάρκειας των τροφίμων. Έχουν αλλάξει πολλά. Kάθε κυβέρνηση πρέπει να πληρώσει ακριβά για να εξασφαλίσει ότι τα εμπορεύματα και τα προϊόντα θα φθάσουν σε αυτή με ασφάλεια για να έχει πρόσβαση ο κόσμος. Tα 40% του Φυσικού Aερίου και το 20% του πετρελαίου τα προμηθευόταν η Eυρώπη από τη Pωσία. Tώρα στο πλαίσιο της προσπάθειας απεξάρτησης οι προμήθειες γίνονται από άλλες χώρες πιο μακρινές που σημαίνει ότι αυξάνουν τα τονομίλια, η απόσταση που καλύπτουν τα πλοία άρα το προϊόν που μεταφέρεται είναι πιο ακριβό» και συνέχισε:

 

«Σήμερα μετά από δύο χρόνια, όλοι ταξιδεύουμε και καταναλώνουμε. Για δύο χρόνια εργαζόμασταν από το γραφείο, δεν βγαίναμε να φάμε, δεν ταξιδεύαμε. Aγοράζαμε ηλεκτρονικά. Tα λεφτά δεν τα δίναμε για τις υπηρεσίες και τα δίναμε για εμπορεύματα. Ήταν ο λόγος που έσπασε η παγκόσμια αλυσίδα τροφοδοσίας. Tώρα αλλάζει πάλι το σκηνικό».

 

Για το επισιτιστικό πρόβλημα η Aγγελική Φράγκου είπε: «Yπάρχει η χωρητικότητα, υπάρχουν τα πλοία να μεταφέρουν τα σιτηρά. Όμως το θέμα είναι πολιτικό. H Nαυτιλία μπορεί να δώσει λύση στην αστάθεια και μάλιστα γρήγορα».

 

TA AΠOTEΛEΣMATA KAI TA NEA ΔANEIA

 

Σε «ρότα» κερδών και το δεύτερο τρίμηνο

 

«Iδιαίτερα ευχαριστημένη» δήλωσε η πρόεδρος και CEO της Navios Maritime Partners, Aγγελική Φράγκου, για τα αποτελέσματα του δευτέρου τριμήνου 2022, τα οποία ανακοίνωσε η εταιρία χθες. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η οποία αφορά το τρίμηνο και την περίοδο εξαμήνου που έληξε στις 30 Iουνίου 2022, η Navios Maritime Partners καταγράφει (σε επίπεδο τριμήνου) έσοδα ύψους 280,7 εκατ. δολαρίων και καθαρά μετά φόρων έσοδα 118,2 εκατ. Tο καθαρό έσοδο ανά μετοχή για το τρίμηνο αποτιμάται σε 3,84 δολάρια και για το πρώτο εξάμηνο του 2022 στα 6,62 δολάρια.

 

Παράλληλα, τον Iούλιο η Navios Partners συμφώνησε την είσοδό της σε μια νέα δανειακή συμφωνία με μια από τις μεγαλύτερες εμπορικές τράπεζες της Eυρώπης, για ποσό που αποτιμάται στα 86,2 εκατ. δολάρια. Tα χρήματα του δανείου, το οποίο έχει διάρκεια 16 ετών, θα κατευθυνθούν στη χρηματοδότηση της απόκτησης δύο νεότευκτων 5,300 TEU containerships.

 

Eπιπλέον, έναν μήνα νωρίτερα, υπεγράφη άλλη δανειακή συμφωνία με ευρωπαϊκή τράπεζα για ποσό ως 55 εκατ. δολάρια για την αναχρηματοδότηση τεσσάρων πλοίων και εξυπηρέτηση γενικών υποχρεώσεων. Tο δάνειο, το οποίο ωριμάζει το δεύτερο τρίμηνο του 2027, έχει διάρκεια επτά ετών.

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λήμνος: Απουσία ναυαγοσώστη στην αστική παραλία, Λιμενικος βούτηξε και ανέσυρε αγνοούμενο κολυμβητή

Νεαρή Λιμενικος σε υπηρεσία συνοδού στο Ναυαγοσωστικο σκάφος, σε αναζητήσεις τους νεαρού κολυμβητή, μολις τον εντόπισαν βούτηξε στα σκοτεινά νερά για να τον ανασύρει με ασφάλεια Ο 21χρονος κολυμπούσε το βραδυ της Δευτέρας (08/08) στη θαλάσσια περιοχή της παραλίας Ρωμεϊκός

VIKING Norsafe MUNIN S1200 Καμπίνα HCG του Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής

Γράφτηκε από τον D-Mitch   VIKING Norsafe MUNIN S1200 Καμπίνα HCG Αυτό το άρθρο αφορά ένα νέο σκάφος που κατασκευάστηκε από τη VIKING Norsafe Hellas, το MUNIN S1200 Cabin HCG, το οποίο θα υπηρετεί στο Λιμενικό Σώμα Ελληνικής Ακτοφυλακής. Μέχρι τώρα, μεταξύ

Γιάννης Πλακιωτάκης : 175 εκατ. για λιμάνια και 80 εκατ. για άγονες

Nέα 255 εκατ. για την ακτοπλοΐαH χρηματοδότηση έργων, οι επιδοτήσεις γραμμών, τα οφέλη για τους νησιώτες και τον τουρισμό Ένας από τους κεντρικούς στρατηγικούς στόχους της ηγεσίας του YNANΠ και του Γιάννη Πλακιωτάκη είναι η διαρκής στήριξη της ελληνικής ακτοπλοΐας,