Γηράσκει ο παγκόσμιος στόλος: Άνω των 16 ετών το 47% των δεξαμενόπλοιων και 29% των φορτηγών

Γηράσκει ο στόλος των φορτηγών πλοίων και των δεξαμενόπλοιων που διαπλέουν τις θάλασσες του κόσμου. Το 2025, τα πλοία προσθέτουν ένα ακόμη έτος στην ηλικία τους, επηρεάζοντας σημαντικά τη συζήτηση γύρω από τις ηλικιακές ομάδες του στόλου. Τον Ιανουάριο του 2025, ο υφιστάμενος στόλος φορτηγών πλοίων αριθμεί 14.109 πλοία (>= 10.000 DWT).

Σύμφωνα με έρευνα του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers από αυτά, 1.856 πλοία (13% του συνολικού στόλου φορτηγών πλοίων) είναι 21 ετών ή μεγαλύτερα, παρουσιάζοντας αύξηση 12% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2024. Η ηλικιακή ομάδα 16-20 ετών περιλαμβάνει 2.269 πλοία (16% του συνολικού στόλου φορτηγών πλοίων), σημειώνοντας αύξηση 29% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2024.

Όσον αφορά τα σύγχρονα πλοία (0-5 ετών), δεν παρατηρήθηκε σημαντική αλλαγή. Ενώ περίπου 500 φορτηγά πλοία εντάχθηκαν στον ενεργό στόλο το 2024, περίπου 448 πλοία που κατασκευάστηκαν το 2019 μεταφέρθηκαν στην ηλικιακή ομάδα 6-10 ετών.

Ένας από τους πιο γηρασμένους τομείς είναι ο τομέας Handysize, με μέση ηλικία 13,5 ετών. Αυτή τη στιγμή, το 15% του συνολικού στόλου Handysize, που περιλαμβάνει 426 πλοία, είναι 21 ετών ή μεγαλύτερα, ενώ μόνο 260 πλοία βρίσκονται υπό παραγγελία.

Δεξαμενόπλοια

Ο υφιστάμενος στόλος δεξαμενόπλοιων, που περιλαμβάνει 7.674 πλοία (>= 10.000 DWT), περιλαμβάνει 1.401 πλοία (18% του συνολικού στόλου δεξαμενόπλοιων) ηλικίας 21 ετών ή μεγαλύτερα, σημειώνοντας αύξηση 12% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2024. Η ηλικιακή ομάδα 16-20 ετών περιλαμβάνει 2.232 πλοία, αποτελώντας το 29% του συνολικού στόλου δεξαμενόπλοιων, με αύξηση 13% από τον Ιανουάριο του 2024. Αντίθετα, τα σύγχρονα πλοία (0-5 ετών) αποτελούν μόνο το 13% του στόλου δεξαμενόπλοιων, με 1.007 πλοία σε αυτή την κατηγορία.

Ο τομέας MR1 είναι σημαντικά γηρασμένος, με μέση ηλικία 17,1 ετών. Ένα ανησυχητικό 34% του στόλου των 826 πλοίων είναι 21 ετών ή μεγαλύτερα, ενώ το βιβλίο παραγγελιών για νέα πλοία MR1 παραμένει σχετικά μικρό, με 63 πλοία. Ο τομέας Panamax/LR1 ακολουθεί, με μέση ηλικία 15,8 ετών. Σημειώνεται ότι το 16% του στόλου των 468 πλοίων είναι 21 ετών ή μεγαλύτερα, ενώ το βιβλίο παραγγελιών για νέα πλοία Panamax/LR1 περιλαμβάνει 69 πλοία. Ο τομέας Aframax/LR2 παρουσιάζει επίσης σημαντική ηλικία, με μέσο όρο ηλικίας 13,6 ετών. Ένα μεγάλο ποσοστό του στόλου Aframax/LR2, δηλαδή το 17% από τα 468 πλοία, είναι άνω των 21 ετών, ενώ 225 νέα πλοία βρίσκονται υπό παραγγελία.

ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΗΓΗ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στέφανος Γκίκας: «Η βιώσιμη ανάπτυξη των νησιών μας και η προστασία του περιβάλλοντος αποτελούν τη βασική μας στόχευση»

Τη στρατηγική για την πράσινη ανάπτυξη της ναυτιλίας, τη διασφάλιση της ανθεκτικότητας και τη βιωσιμότητα των νησιών, επισήμανε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας, στην ειδική Κοινοβουλευτική Επιτροπή Προστασίας του Περιβάλλοντος. Ειδικότερα, ο κ. Γκίκας, ενημερώνοντας τα μέλη

Νέο, σύγχρονο σκάφος αποκτά το Λιμενικό στην Κέρκυρα

Με ιδιαίτερη χαρά ικανοποιείται ένα πάγιο αίτημα των κατοίκων των Διαποντίων Νήσων όσο και της Λιμενικής Αρχής Κέρκυρας, με την παραλαβή ενός νέου, υπερσύγχρονου περιπολικού σκάφους για τον Λιμενικό Σταθμό Οθωνών, όπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας

Η Κύπρος προχωρά στην πρώτη εξόρυξη φυσικού αερίου, σε συνεργασία με την Αίγυπτο

Συνεδριάζει το υπουργικό συμβούλιο της Κυπριακής Δημοκρατίας για να εγκρίνει την συμφωνία με την Αίγυπτο για την εξόρυξη φυσικού αερίου. Όπως μετέδωσε η ΕΡΤ, επόμενο βήμα θα είναι στις 17 Φεβρουαρίου, την ερχόμενη Δευτέρα, η υπογραφή της σύμβασης για την

Στυλιανίδης – Φίττο: Η νησιωτικότητα και η διασυνδεσιμότητα των νησιών μας κοινός στόχος της Κομισιόν και του Υπουργείου Ναυτιλίας

Η νησιωτικότητα και η διασυνδεσιμότητα των νησιών μεταξύ τους αλλά και με την ηπειρωτική χώρα, πρέπει να γίνουν κεντρικός πυλώνας της ευρωπαϊκής πολιτικής συνοχής. Στον κοινό αυτό στόχο κατέληξαν ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης και ο Εκτελεστικός

Μετάβαση στο περιεχόμενο