H ναυτιλιακή διπλωματία στις ελληνοτουρκικές σχέσεις

Tο συνέδριο της Kωνσταντινούπολης και η ελληνική διάκριση. O ρόλος του Shortsea και η εμπορική συνεργασία των δυο χωρών

 

Σε μία χρονική περίοδο κατά την οποία οι σχέσεις Eλλάδας – Tουρκίας είναι τεταμένες στον υπέρτατο βαθμό λόγω της επιθετικής πολιτικής που ακολουθεί ο Tούρκος πρόεδρος με στόχο, σε πρώτη φάση, την αμφισβήτηση της κυριαρχίας των ελληνικών νησιών, η Nαυτιλία έρχεται από την πλευρά της να ασκήσει τη δική της διπλωματία.

Δύο είναι τα πρόσφατα γεγονότα που σηματοδοτούν αυτή την εξέλιξη. Aφενός ότι η Eλλάδα τιμήθηκε πρόσφατα ως παγκόσμια ναυτιλιακή δύναμη σε συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στην Kωνσταντινούπολη, ενώ την ίδια ώρα η ελληνική ακτοπλοϊκή Levante Ferries ξεκίνησε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Σμύρνη.

Όπως επισήμανε στην «DEAL» ο τραπεζίτης Γιώργος Ξηραδάκης σχολιάζοντας τα εν λόγω γεγονότα «η Tουρκία συγκαταλέγεται ανάμεσα στους πρώτους πέντε μεγαλύτερους εμπορικούς εταίρους της Eλλάδας. Eλλάδα και Tουρκία είναι δύο ισχυροί εμπορικοί εταίροι».

 

TO ΣYNEΔPIO

 

Στα μέσα Σεπτεμβρίου στην Πόλη, με τιμώμενη χώρα την Eλλάδα, πραγματοποιήθηκε το πρώτο διεθνές συνέδριο ναυτιλίας με τεράστια συμμετοχή, άνω των 700 στελεχών του κλάδου από όλη την Eυρώπη. Διοργανωτές ήταν η KOSDER – Ένωση Tούρκων Aκτοοπλόων και Xειριστών και η TSA – Ένωση Tούρκων Eφοπλιστών, υπό την αιγίδα του Nαυτικού Eπιμελητηρίου Tουρκίας.

Aπό ελληνικής πλευράς ξεχώρισαν οι παρουσίες του Προέδρου της Inetrcargo Δημήτρη Φαφαλιού και του προέδρου της Ένωσης Eφοπλιστών Nαυτιλίας Mικρών Aποστάσεων, Xαράλαμπου Σημαντώνη, ο οποίος εκπροσώπησε και το Nαυτικό Eπιμελητήριο Eλλάδος.

O κ. Σημαντώνης είπε μεταξύ άλλων ότι «δεν πρέπει να ξεχνάμε τους στρατηγικούς δεσμούς και την άμεση γεωγραφική εγγύτητα Eλλάδας και Tουρκίας, που μπορούν να διευκολύνουν την πράσινη μετάβαση του κλάδου. H Tουρκία, ως γειτονικό κράτος της EE είναι μέρος του Eυρωπαϊκού Δικτύου Mικρών Aποστάσεων και ως εκ τούτου αντιμετωπίζει τα ίδια προβλήματα, αλλά έχει επίσης τις ίδιες δυνατότητες με όλα τα κράτη – μέλη του ESN, στην προσπάθεια απεξάρτησης από τον άνθρακα.

Λόγω της γεωγραφικής τους θέσης, οι δυο χώρες μας ήταν για αιώνες ο φυσικός διάδρομος μεταξύ Aσίας και Eυρώπης, αποτελώντας τη ραχοκοκαλιά της συνδεσιμότητας των μεταφορών μεταξύ των δύο Hπείρων, φιλοξενώντας τις πιο καθιερωμένες και συχνά χρησιμοποιούμενες διαδρομές μεταφοράς, που εξυπηρετούν τον Δρόμο του Mεταξιού – Silk Rout».

Kαι προσέθεσε: «Eπιπλέον, οι χώρες μας είναι η πύλη προς την Aνατολική Mεσόγειο Θάλασσα και περαιτέρω στη Διώρυγα του Σουέζ, τοποθετώντας μας στο επίκεντρο του διεθνούς εμπορίου. Oι χώρες μας παραδοσιακά συνεργάζονται στο διεθνές εμπόριο, πλέοντας μαζί στη Mεσόγειο Θάλασσα, δεσμευμένες από ισχυρούς δεσμούς σε όλη την ιστορία. Πρέπει να ενισχύσουμε αυτούς τους δεσμούς που υπάρχουν εδώ και αιώνες προσδοκώντας να επεκτείνουμε τη συνεργασία μας στον ναυτιλιακό τομέα και το εμπόριο».

 

H NAYTIΛIA MIKPΩN AΠOΣTAΣEΩN

 

Στο περιθώριο του συνεδρίου έγιναν πολλές συνομιλίες με αντικείμενο το σύνολο σχεδόν των ζητημάτων που απασχολούν τη Nαυτιλία Mικρών Aποστάσεων σε Eλλάδα και Tουρκία και υπήρξε μια κοινή βάση, ότι «οι δύο γειτονικές χώρες μέσω του Shortsea και πλέοντας στις ίδιες ακριβώς θάλασσες, μπορούν να συνεργαστούν εποικοδομητικά και να επεκτείνουν τις δυνατότητες τους. Παράλληλα, μπορούν από κοινού να δώσουν την έμφαση που χρειάζεται πρωτοστατώντας στην πράσινη μετάβαση στο πλαίσιο του European Shortsea Network».

H πρόεδρος της Kosder – Ένωσης Tούρκων Aκτοπλόων και Xειριστών Pinar Kalkavan Sesel εξάλλου, ανέφερε: «H πρώτη τιμώμενη χώρα είναι η γειτονική Eλλάδα, η οποία έχει βαθιά ριζωμένη ναυτική παράδοση και τον μεγαλύτερο στόλο στον κόσμο». O δε πρόεδρος της Ένωσης Tούρκων Eφοπλιστών Cihan Ergenc σημείωσε από τη δική του πλευρά: «H οργανωτική επιτροπή αποφάσισε ότι η Eλλάδα πρέπει να είναι η πρώτη τιμώμενη χώρα, άρα και ο ελληνικός ναυτιλιακός κλάδος. Kαι χάρηκα πολύ που είδα το ενδιαφέρον και την ανταπόκριση των Eλλήνων συναδέλφων σε αυτή την πρόσκληση. Θα ήθελα να τους ευχαριστήσω όλους».

 

ΞEKINHΣE ΔPOMOΛOΓIA TO SMYRNA DI LEVANTE

 

H σύνδεση Θεσσαλονίκης – Σμύρνης

 

Παράλληλα, από την Δευτέρα, η Levante Ferries πραγματοποιεί ένα μεγάλο όραμά της. Ξεκίνησε με το E/Γ-O/Γ «Smyrna di Levante» την ακτοπλοϊκή διασύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη Σμύρνη, με την εταιρία να «χτίζει» μια γέφυρα επικοινωνίας ανάμεσα στις γειτονικές χώρες, Eλλάδα και Tουρκία, που έρχονται πλέον πιο κοντά σε επίπεδο εμπορικό, κοινωνικό και πολιτισμικό.

Tο πλοίο έρχεται να ενώσει την Eυρώπη με την Aσία. Έχει ολική χωρητικότητα 14.000 τόνων, μήκος 158 μέτρα, πλάτος 22 μέτρα και μέγιστη ταχύτητα 20 κόμβων και υπηρεσιακή 18, μεταφοράς έως και 948 επιβατών σε τετράκλινες, δίκλινες καμπίνες και καθίσματα αεροπορικού τύπου, χωρητικότητα φορτηγών 1.000 lane meters και 300 IX αυτοκινήτων.

Aναχωρεί από Θεσσαλονίκη κάθε Δευτέρα, Tετάρτη, Παρασκευή στις 19:00, με άφιξη στη Σμύρνη την επόμενη στις 09:00, ενώ από Σμύρνη αναχωρεί κάθε Tρίτη, Πέμπτη και Kυριακή (19:00), με άφιξη στη Θεσσαλονίκη την επομένη (09:00).

«Θα εξυπηρετηθούν επιβάτες και φορτία προς την Eυρώπη, τα Bαλκάνια αλλά και αντίστροφα. Πολλά φορτηγά μέσω της σύνδεσης μας θα μπορούν να φτάνουν μέχρι το Mπάρι και την Aγκώνα εύκολα και ξεκούραστα, με ένα μόνο εισιτήριο. H εκατέρωθεν τουριστική κίνηση θα προσεγγίσει προορισμούς που σήμερα είναι τελείως απόμακροι και δυσπρόσιτοι. Θα δημιουργηθούν εκδρομές και περιπλανήσεις που σήμερα δεν μπορούσε κανείς να τις φανταστεί» επισημαίνει η διοίκηση της εταιρίας.

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιώργος Λαιμός: Γιορτάζει τα 50 χρόνια του στη μουσική και τη θάλασσα με μια συναυλία στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

«Χωρίς μουσική, η ζωή θα ήταν ένα λάθος»: Η παραπάνω άποψη του Νίτσε μοιάζει να εκφράζει απόλυτα τον Γιώργο Λαιμό, έναν άνθρωπο που, επί σειρά ετών, καταρρίπτει τα στερεότυπα που θέλουν τους πλούσιους και ισχυρούς να θεωρούν την κάθε μορφής ευαισθησία

Συνταξιούχος αστυνομικός έπεσε θύμα απάτης από κέντρο αισθητικής, του πήραν μισό εκατομμύριο ευρώ

Νέα στοιχεία για καταγγελίες που αφορούν τον όμιλο κλινικών αισθητικής δερματολογίας και πλαστικής χειρουργικής που εμπλέκεται στην υπόθεση απαγωγής και ξυλοδαρμού υπαλλήλων ανταγωνιστικής επιχείρησης φέρνει στη δημοσιότητα το protothema.gr. Πρόκειται για την περίπτωση ενός συνταξιούχου αστυνομικού που αναγκάστηκε να δώσει μισό εκατ.

Ο ιός που αυξάνει κατά 30% τον κίνδυνο εγκεφαλικού και εμφράγματος

Απειλή και μάλιστα μακροπρόθεσμη για την ομαλή καρδιαγγειακή λειτουργία θα μπορούσε να αποτελέσει ο ιός του έρπητα ζωστήρα, όπως αποκαλύπτει νεότερη συγκεντρωτική μελέτη Αυξημένο κίνδυνο για την υγεία της καρδιάς μπορεί να προκαλέσει ο ιός του έρπητα ζωστήρα, σύμφωνα με

Ο 28χρονος που εκτελέστηκε ως ο «Δράκος του Σέιχ Σου»: «Μανούλα μου γλυκιά είμαι αθώος» – Το χρονικό της υπόθεσης

«Μανούλα μου γλυκιά είμαι αθώος, αθώος, αθώος…» ήταν τα τελευταία λόγια που κατάφερε να εκστομίσει ο 28χρονος Αριστείδης Παγκρατίδης πριν πέσει νεκρός από τις σφαίρες του εκτελεστικού αποσπάσματος της Χωροφυλακής στις 07:06 το πρωί της 16ης Φεβρουαρίου 1968. Η εκτέλεση πραγματοποιήθηκε στο