Η ακτοπλοΐα,η κρουαζιέρα και ο θαλάσσιος τουρισμός στο κέντρο της ανάπτυξης του λιμενικού συστήματος στα Ιόνια Νησιά

Στο 1ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Περιφέρειας Ιονίων Νήσων που πραγματοποιήθηκε στην Κεφαλονιά και διοργανώθηκε από την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων και την εφημερίδα «Πελοπόννησος» στις 23, 24 και 25 Νοεμβρίου συμμετείχε ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων κ. Χρήστος Λαμπρίδης.Στην παρέμβαση του ο Γενικός Γραμματέας, μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στις δυνατότητες των λιμένων της χώρας να συνεισφέρουν στην ανάπτυξη σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο καθώς και στους παράγοντες που μέχρι σήμερα οδήγησαν στη μη αξιοποίηση αυτών των δυνατοτήτων. Επίσης παρουσίασε τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει η κυβέρνηση προς την κατεύθυνση της αναδιοργάνωσης του συστήματος λιμενικής διακυβέρνησης, τις ευεργετικές διατάξεις του Νόμου 4504/17 για τα λιμάνια, καθώς και τις αυξημένες δυνατότητες χρηματοδότησης έργων σε λιμενικές εγκαταστάσεις.Σε ότι αφορά στην περιφέρεια των Ιονίων Νήσων ανέφερε ότι η στρατηγική ανάπτυξης του λιμενικού συστήματος βασίζεται κυρίως στην εξυπηρέτηση της ακτοπλοΐας, στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας και του θαλάσσιου τουρισμού. Ειδικότερα σε ότι αφορά τους επιμέρους λιμένες επεσήμανε: Ανατρέπεται ο σχεδιασμός προηγούμενων κυβερνήσεων και δεν θα ιδιωτικοποιηθεί ο Οργανισμός Λιμένα Κέρκυρας Α.Ε. (ΟΛΚΕ) σύμφωνα και με το σχέδιο νόμου που θα έρθει στη Βουλή μετά και το τέλος της δημόσιας διαβούλευσης. Η δυνατότητα προσέλκυσης ιδιωτικών επενδύσεων δεν θα αφορά σε υπηρεσίες δημοσίου ενδιαφέροντος όπως η ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Ηγουμενίτσα, ενώ από τις μέχρι τώρα εκτιμήσεις μας, σας αναφέρουμε ότι το yachting και η δημιουργία μαρίνας ή μαρίνων αξιολογείται κατά τη γνώμη μας θετικά. Για την εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας στην Κέρκυρα δημιουργήθηκαν νέες υποδομές, ενώ εγκαινιάστηκε πρόσφατα, ο νέος χώρος υποδοχής επιβατών κρουαζιέρας ο οποίος αυξάνει την επιχειρησιακή δυνατότητα του λιμανιού. Ταυτόχρονα αξίζει να σημειωθεί ότι στην Κέρκυρα και συνολικά στο Ιόνιο είχαμε τη φετινή χρονιά αύξηση της επιβατικής κίνησης στην κρουαζιέρα παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια έχει «αδυνατίσει» το τουριστικό πακέτο «Ανατολική Μεσόγειος» εξαιτίας των πολιτικών εξελίξεων στην Τουρκία και στην Ανατολική Μεσόγειο. Μετά από συντονισμένες ενέργειες του Υπουργείου μας συμπεριλήφθησαν στον κατάλογο έργων που ονοματίστηκαν ως σημαντικά για την Μακροπεριφέρεια και παρουσιάστηκαν το Μάιο του 2018 στην Κατάνια στα πλαίσια του 3ου Φόρουμ της Μακροπεριφέρειας Αδριατικής-Ιονίου, δύο έργα του λιμένα Κέρκυρας (Βελτίωση της μεταφορικής ικανότητας και των λιμενικών υπηρεσιών για την κρουαζιέρα και Κατασκευή νέων επιβατικών τερματικών σταθμών στο λιμένα) προϋπολογισμού 2 εκ. ευρώ. Η συμπερίληψη αυτή επιδιώκεται να δημιουργήσει ευνοϊκές προϋποθέσεις χρηματοδότησης στο μέλλον. Κατά την πρόσφατη επικαιροποίηση του Στρατηγικού Πλαισίου Επενδύσεων Μεταφορών 2014-2025 (Σεπτέμβριος 2018) προτάθηκε για ένταξη στο σχετικό κατάλογο έργων, σε συνεννόηση με τον Οργανισμό Λιμένα Κέρκυρας Α.Ε. το έργο «Βελτίωση Λιμενικών Υποδομών Λιμενίσκου Τουριστικών Σκαφών στη Λάκκα Παξών» προϋπολογισμού 2,8 εκ. ευρώ. Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του ΟΛΚΕ είναι ότι καλείται να διαχειριστεί και να συντηρήσει έναν ιδιαίτερα μεγάλο αριθμό μικρών λιμενικών εγκαταστάσεων. Η απεμπλοκή αυτών των εγκαταστάσεων από τον ΟΛΚΕ δεν μας βρήκε σύμφωνους γιατί αυτό θα δημιουργούσε κενό διαχείρισης. Ωστόσο για να ενισχυθεί η προσπάθεια του Οργανισμού Λιμένα χρηματοδοτήθηκαν από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και θα χρηματοδοτηθούν και αξιολογείται θετικά για να εγκριθούν γι΄ αυτή τη χρονιά έργα ύψους 1,2 εκατ. ευρώ. Η διαδικασία απόδοσης χώρων της Χερσαίας Ζώνης Λιμένα του ΟΛΚΕ ικανοποιεί ένα χρόνιο αίτημα του Δήμου και της τοπικής κοινωνίας. Ωστόσο η διαδικασία είναι χρονοβόρα και περιέχει πολλά στάδια τα οποία όμως πρέπει να ακολουθηθούν για να μην υπάρχουν προβλήματα, όπως σε άλλες περιοχές κατά το παρελθόν. Βρισκόμαστε σήμερα σε καλό σημείο, και τα σχετικά έγγραφα που απαιτούνται θα αποσταλούν στην αποκεντρωμένη διοίκηση για αποχαρακτηρισμό της Χερσαίας Ζώνης. Σημαντικό επίσης είναι και το έργο που υλοποίησε η περιφέρεια Ιονίων Νήσων στην Ερεικούσα, το οποίο έχει ήδη αναβαθμίσει το νησί και εξυπηρετεί αποτελεσματικά τις ανάγκες του. Στην Κεφαλονιά είχε πραγματοποιηθεί επίσκεψη μας στις αρχές του χρόνου, κατόπιν πρόσκλησης του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, όπου έγινε συνάντηση εργασίας κυρίως ως προς την εφαρμογή του νόμου 4504/17, διατάξεις του οποίου ήδη αξιοποιήθηκαν στην εκτέλεση έργων. Σημειώνεται ότι οι προοπτικές για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Αργοστολίου είναι πολύ καλές. Επίσης αναμένουμε τον πλήρη φάκελο της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων στο λιμάνι των Φρικών της Ιθάκης για άμεση γνωμοδότηση από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) μετά και τις παρατηρήσεις που τέθηκαν στην 69η συνεδρίαση. Σημαντική εξέλιξη για τη Ζάκυνθο αποτέλεσε η έγκριση από την ΕΣΑΛ του Master Plan του λιμένα Ζακύνθου το 2017, το οποίο ικανοποίησε ένα χρόνιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας που εμπεριείχε δυσκολίες εξαιτίας των διαφορετικών προσεγγίσεων που είχαν εκφραστεί. Επίσης η ΕΣΑΛ γνωμοδότησε θετικά για την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου στα Στροφάδια για την καλύτερη εξυπηρέτηση του νησιού. Αναφορικά με τις ζημιές που προκάλεσε ο πρόσφατος σεισμός θα πρέπει να σημειωθεί ότι από την πρώτη στιγμή κλιμάκια των συναρμόδιων Υπουργείων (Ναυτιλίας και Υποδομών) επισκέφτηκαν το νησί και κατέγραψαν τις ζημιές. Έχει ήδη αποφασιστεί να ξεκινήσουν οι μελέτες αποκατάστασης, οι οποίες μαζί με τις εργασίες προϋπολογίζονται στα 10 εκατ. ευρώ. Τις διαδικασίες θα αναλάβουν οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών. Αυτές τις ημέρες αναμένεται η έγκριση της χρηματοδότησης, στη συνέχεια θα ακολουθήσει η ανάθεση της μελέτης (επιδιώκεται να έχει πραγματοποιηθεί το Δεκέμβριο), η οποία και θα τελειώσει τρεις μήνες περίπου μετά την ανάθεση της . Τα αποτελέσματα θα μας δείξουν τους ακριβείς χρόνους που θα απαιτηθούν για την αποκατάσταση των ζημιών. Έχει κατατεθεί από το ΔΛΤ Λευκάδας και βρίσκεται υπό αξιολόγηση το Πλαίσιο Έργων Ανάπτυξης Λιμένα (ΠΕΑΛ) Λευκάδας από την ΕΣΑΛ. Η κατάθεση του ΠΕΑΛ αποτελεί σημαντικό αναπτυξιακό βήμα για το λιμάνι. Επίσης έχουν διατεθεί σημαντικοί πόροι από το ΠΔΕ για έργα συντήρησης στα οποία το ΔΛΤ Λευκάδας εμφανίζει υψηλή απορροφητικότητα.Στη συνέχεια ο κ. Λαμπρίδης αναφέρθηκε σε σημαντικά ζητήματα που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής γενικότερα, όπως το θέμα της ακτοπλοΐας στο οποίο το ΥΝΑΝΠ, δεδομένων των ανακατατάξεων στο χώρο, θα φροντίσει σε συνεργασία με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες τα νησιά του Ιονίου να συνεχίσουν να εξυπηρετούνται επαρκώς και οι εταιρείες να βελτιώνουν συνεχώς τις παροχές υπηρεσιών. Ακόμη τόνισε ότι το δρομολόγιο διασύνδεσης των Ιονίων Νήσων, το οποίο πέρυσι εξυπηρέτησε ιδιαίτερα τα νησιά αυτά, θα επαναπροκηρυχθεί και για την φετινή χρονιά. Συναφώς, ανέφερε ότι πιστεύει πως το επόμενο διάστημα θα υπάρξουν θετικά νέα για την σύνδεση Πάτρας Σάμης Ιθάκης, καθώς ήδη το Υπουργείο έχει προβεί σε κάποιες προσπάθειες και πρόκειται να προβεί και σε νέες, προκειμένου να υπάρξει θετική έκβαση. Επιπρόσθετα ο Γενικός Γραμματέας θεωρεί σημαντική εξέλιξη αλλά και στοιχείο δημοκρατίας για την ανάπτυξη των κοινωνιών μας, το μέτρο για το μεταφορικό ισοδύναμο, το οποίο δίνει στους νησιώτες τις ίδιες ευκαιρίες ανάπτυξης με αυτές των κατοίκων της ηπειρωτικής Ελλάδας. Τέλος τόνισε ότι, σε νομοσχέδιο του ΥΝΑΝΠ που πρόσφατα ολοκληρώθηκε η διαβούλευση του, προβλέπεται η επέκταση των αρμοδιοτήτων της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και στο Ιόνιο, γεγονός που δίνει σημαντική δυνατότητα στα νησιά του Ιονίου να αξιοποιήσουν όλους τους μηχανισμούς της.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η πρόβλεψη για δεύτερη οικονομική κρίση το 2026 για Ελλάδα και άλλες χώρες

Ως ορόσημο αναγνωρίζεται το 2026 για την ευρωπαϊκή οικονομία, σύμφωνα με οικονομικούς αναλυτές, που προειδοποιούν πως χώρες με υψηλό χρέος, όπως η Ελλάδα, αλλά και η Ιταλία και η Γαλλία, θα βρεθούν αντιμέτωπες με τον κίνδυνο επιστροφής σε μια δημοσιονομική

Η υπερφορολόγηση μισθωτών και συνταξιούχων – Πώς τα €50 της αύξησης γίνονται €1 την ημέρα (Παραδείγματα)

Στους φτωχούς και πολύ φτωχούς συμπολίτες μας οι οποίοι δεν μπορούν να βγάλουν το μήνα με τα εισοδήματα που εισπράττουν, στηρίζεται η εκτέλεση του προϋπολογισμού, αλλά και το πρωτογενές πλεόνασμα με το οποίο θα πληρωθούν τα χρέη του παρελθόντος. Σύμφωνα με τα

Επίσκεψη Αρχηγού ΓΕΑ στην Αεροπορική Βάση Ανδραβίδας

Την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (ΓΕΑ), Αντιπτέραρχος (Ι) Δημοσθένης Γρηγοριάδης, επισκέφτηκε την Αεροπορική Βάση Ανδραβίδας, όπου τον υποδέχθηκαν o Διοικητής της 117 Πτέρυγας Μάχης (117ΠΜ), Ταξίαρχος (Ι) Ιωάννης Καραμάνης και ο Διοικητής του Κέντρου

Διεξαγωγή Σχολείου με Αντικείμενο «Στρατηγικός Σχεδιασμός Ανάπτυξης και Μετακίνησης Δυνάμεων»

Από την Δευτέρα 11 έως την Παρασκευή 22 Μαρτίου 2024 διοργανώθηκε από την Διεύθυνση Υποστήριξης Διοικητικής Μέριμνας του ΓΕΕΘΑ το Διακλαδικό Σχολείο Εκπαίδευσης του ΝΑΤΟ με αντικείμενο «Στρατηγικός Σχεδιασμός Ανάπτυξης και Μετακίνησης Δυνάμεων» (Strategic Deployment and Movement Planning), στις εγκαταστάσεις

Μετάβαση στο περιεχόμενο