Η «διαρροή» προσωπικού μεγάλο πλήγμα για το ΠΝ: Πως επιχειρεί να δώσει λύσεις το επερχόμενο νομοσχέδιο του υπουργού Άμυνας

Το Πολεμικό Ναυτικό έχει καταθέσει τις προτάσεις του, ώστε να λυθούν και να μην δημιουργηθούν επιπλέον προβλήματα στον στόλο, όμως το ναυτικό επιτελείο έχει κληθεί να διαχειριστεί ακόμη μια δύσκολη κατάσταση διότι οι οικειοθελείς απομακρύνσεις στελεχών άρτια και άριστα εκπαιδευμένα, φέρνει μια άλλη πραγματικότητα.

Το κράτος ξοδεύει διαχρονικά τεράστιο κεφάλαιο για την εκπαίδευση- κατάρτιση όλων αυτών των στελεχών και στο τέλος τους «χαρίζει» στον ιδιωτικό τομέα.

Το πλήρωμα της πρώτης FDI έχει επιλεγεί και ήδη αρκετοί αξιωματικοί έχουν βρεθεί στην Γαλλία ώστε να εκπαιδευτούν στα όπλα της νέας φρεγάτας του στόλου που θα καταπλεύσει στο Ναύσταθμο από τα μέσα του 2025 και μετά.

Πάντως την ώρα που το ναυτικό επιτελείο αναζητά και προτείνει την ενδεδειγμένη λύση για το μέλλον του στόλου, μετρά και τις δυνάμεις που πρόκειται να επανδρώσουν τις μελλοντικές μονάδες και στο σημείο αυτό ζυγίζονται πολλά!

  • Στον στόλο μετρούν απομακρύνσεις που διαδέχονται η μια την άλλη και μάλιστα σύμφωνα με στρατιωτικές πηγές διευρύνεται και η γκάμα των ειδικοτήτων που εγκαταλείπουν το όπλο του ναυτικού. Αν και γίνονται γνωστοί οι αριθμοί, όπως και η αλληλουχία των αποφάσεων, δεν είναι πάντα απαραίτητοι ώστε να συμπληρώσουν το ψηφιδωτό των γεγονότων.

Ανώτατες πηγές επισημαίνουν ότι στατιστικά οι παραιτήσεις δεν έχουν αλλάξει σε αριθμούς σε σχέση με το παρελθόν και πως είναι κάτι το οποίο προς το παρόν αντιμετωπίζεται. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο διερευνώνται οι τρόποι εκείνοι που ίσως βάλουν ένα φρένο σε όλη αυτή την κατάσταση.

  • Άλλες πηγές πάντως επισημαίνουν ότι το ανθρώπινο εξειδικευμένο και σκληρά εκπαιδευμένο προσωπικό που αποχωρεί δεν αντικαθίσταται από τη μια ημέρα στην άλλη ώστε να επέρχεται μια ομαλή ακολουθία των γεγονότων.

Ιδίως όταν οι απαιτήσεις δεν σταματούν ποτέ, κυρίως στα στελέχη που είναι αυτά της πρώτης γραμμής για τα οποία η πολιτεία ναι μεν παραδέχεται ότι δεν έχει κάνει όσα της αναλογούν, αλλά από την άλλη πλευρά με την επίκληση του καθήκοντος μόνο δεν μπορεί να βιοποριστεί κανείς.

Οι ίδιες πηγές τονίζουν με νόημα ότι όπως φαίνεται δεν έχουν γίνει αντιληπτές οι συνέπειες των τραγικών γεγονότων. Ακόμη και ο πρόσφατος θάνατος του αστυφύλακα Αγαθάγγελου Παπαδόπουλου στον Πειραιά, που έκανε μεροκάματο σε οικοδομή για να συμπληρώσει το εισόδημά του, αν και φέρνει στην επιφάνεια την μισθολογική κατάσταση των ενστόλων, δεν έχουν υπάρξει ακόμα δραστικές αλλαγές.

Είτε σε οικοδομή, είτε σε καταστήματα εστίασης ή σε κάποια εταιρεία πολλά από τα στελέχη του ναυτικού εργάζονται παράλληλα για να βγάλουν πέρα τον μήνα. Με αυτά ως δεδομένα γεννώνται  αμφιβολίες περί σεβασμού στα πρόσωπα όλων εκείνων που όπως στην κρίση του 2020 ή όποτε χρειαστεί ξανά, θα τάξουν εαυτούς υπέρ βωμών και εστιών, χωρίς μάλιστα να νοιάζονται αν θα επιστρέψουν πίσω.

Η παραδοχή της απόστασης

Στις 20 Μαρτίου ο κος. Μητσοτάκης απευθυνόμενος προς τα στελέχη του πολεμικού ναυτικού στο Κοτρώνι του Μαραθώνα, όταν βρέθηκε εκεί για την τελετή ένταξης των νέων ανθυποβρυχιακών ελικοπτέρων ΜΗ-60 Romeo δεν είχε κρύψει ότι το κράτος οφείλει να κάνει πολλά ακόμη βήματα.

«Πιστέψτε με, ξέρω καλά πόσο απέχουμε ακόμα από το σημείο εκείνο όπου η φροντίδα του κράτους θα αντανακλά πράγματι την τεράστια προσφορά σας. Όμως, σε αυτόν τον δρόμο βαδίζουμε κρατώντας πάντα τις Ένοπλες Δυνάμεις στην κορυφή των προτεραιοτήτων μας. Και αυτό ακριβώς συμβολίζει και η προμήθεια των νέων Romeo, που τώρα πλαισιώνονται από περισσότερους εκπαιδευμένους πιλότους, περισσότερους μηχανικούς.», είχε πει τότε ο πρωθυπουργός.

  • Περίπου έναν μήνα μετά, στις 17 Απριλίου ο Νίκος Δένδιας σε τηλεοπτική του συνέντευξη παραδέχτηκε ότι τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων είναι ένα χαμηλά αμειβόμενο προσωπικό, μάλιστα ο υπουργός αναφέρθηκε στις έμμεσες κινήσεις που γίνονται ώστε να υπάρχουν ελαφρύνσεις του οικογενειακού προϋπολογισμού.

«{…} Προσπαθούμε να εξασφαλίσουμε έμμεσες παροχές, που να μπορέσουν να αποκαταστήσουν ένα κομμάτι {…} Εγκαινιάζουμε ένα πρόγραμμα το οποίο ενέκρινε ο Πρωθυπουργός, 100 εκατομμυρίων ευρώ, κατασκευής κατοικιών για τα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων. Αυτό το πρόγραμμα θα μπορέσει να βοηθήσει τα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων να μην πληρώνουν νοίκι σε περιοχές που το νοίκι είναι πάρα πολύ ακριβό. Όλα τα νησιά του Αιγαίου και η Θράκη και αυτό θα το εξελίξουμε σε τρεις φάσεις. Αυτό θα σημάνει έμμεσα μια παροχή της τάξης των 700 – 800 ευρώ ανά επαγγελματικό στέλεχος.»

Ο υπουργός αναφέρθηκε και στο «επίδομα στόλου», που πολλές φορές η Hellasjournal έχει αναφερθεί στην αδικία που υπέστησαν τα στελέχη του ναυτικού, όταν αποφασίστηκε το επίδομα να γίνει κάτι άλλο και που συνεχίζει να δυσκολεύει ως εξίσωση πως θα πρέπει να φτάσει στους δικαιούχους του ως αφορολόγητο.

«Λύνουμε όμως παραδείγματος χάρη το θέμα του επιδόματος Στόλου, το οποίο είχε προκαλέσει δικαίως τεράστια αρνητική κριτική. Δίναμε ένα επίδομα και φορολογητέα τους παίρναμε περισσότερο από ό,τι τους δίναμε. Κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε. Ξέρουμε ότι τα στελέχη μας υποαμείβονται, αλλά θέλω να σας πω και κάτι, οι περισσότεροι από αυτούς, η συντριπτική πλειοψηφία, δεν είναι στις ένοπλες δυνάμεις για την μισθολογική αμοιβή.»

Στον δημόσιο λόγο τα μισθολογικά, οι παραιτήσεις στελεχών, το που βρίσκεται η κατάσταση με τα πλοία του στόλου δείχνει κάτι κι αυτό δεν είναι διαχρονικά τιμητικό για το κράτος.

Νομοσχέδιο με άρωμα απόδοσης δικαιοσύνης

Δεν πέρασε καιρός από τότε που αποκαλύφθηκε ότι πριν και κατά την διάρκεια της μνημονιακής Ελλάδας το ναυτικό έχασε το 10% των στελεχών του. Κι αν η ενίσχυση της αποτρεπτικής ισχύος του στόλου δείχνει ένα πολύπλοκο σχέδιο που απαιτεί τεράστια δαπάνη και αμέτρητες ώρες διαπραγματεύσεων, δεν ισχύει το ίδιο για τον σχεδιασμό βελτίωσης της καθημερινής ζωής στις ένοπλες δυνάμεις.

Στην κατεύθυνση αυτή κινείται με βεβαιότητα το επερχόμενο νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής άμυνας, που το πιο πιθανό είναι πως θα φτάσει στην Βουλή μετά τις εορτές του Πάσχα. Πέραν της αφετηρίας που προσπαθεί ο Νίκος Δένδιας να τοποθετήσει για ένα διαφορετικό αύριο στις Ένοπλες Δυνάμεις, μέσω της έρευνας, της καινοτομίας και των αλλαγών, στο ίδιο σχέδιο Νόμου θα βρίσκεται και η επιχειρούμενη επιδιόρθωση στο επίδομα στόλου.

  • Στρατιωτικές πηγές εξηγούσαν ότι τα χρήματα που θα δει παραπάνω στην τσέπη του ένας κυβερνήτης αγγίζουν περίπου τα 650 ευρώ, ενώ ο νεότερος δίοπος θα λαμβάνει περίπου 300 ευρώ και είναι σαφές ότι τα χρήματα αυτά δεν θα είναι με την υφιστάμενη φορολογική κλίμακα.

Επιπλέον θα γίνει και μια ακόμη προσπάθεια προσέλκυσης νέων, μια και οι μαθητές των παραγωγικών σχολών θα λαμβάνουν περίπου 650 ευρώ έναντι 130. Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται κι άλλες ελαφρύνσεις ή διευκολύνσεις που αφορούν τα μισθολογικά, ιδίως των μικρών αξιωματικών που μόλις έχουν αναλάβει δράση αμέσως μετά τις σχολές.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αλλάζει όψη το λιμάνι της Σούδας – Τα σχέδια για τον νέο σταθμό επιβατών

Την εικόνα των σχεδίων που δηµοσιεύονται σήµερα στα “Χ.ν.” θα έχει ο σταθµός επιβατών στο λιµάνι της Σούδας όταν ολοκληρωθεί. Σηµειώνεται πως το έργο έχει ενταχθεί στο “Ταµείο Ανάκαµψης” και ο διαγωνισµός ξεκίνησε µε τους ενδιαφερόµενους να µπορούν να καταθέσουν τις

Αδυναμία πληρωμής ή ετοιμάζουν κατάργηση;

Μετρώντας αντίστροφα για να “αποχαιρετήσουμε” το 2024, στο τέλος του έτους θα συμπληρωθούν 2 χρόνια κατά τα οποία παραμένει απλήρωτο το μεταφορικό ισοδύναμο στις επιχειρήσεις των νησιών μας. Την ίδια ώρα προκαλούν θυμηδία οι πομπώδεις εξαγγελίες της ηγεσίας του Υπουργείου

Ποια πλοία δεν κινδυνεύουν από τους Χούθι

Τουλάχιστον το 15% των πλοίων που σήμερα αλλάζουν πορεία και χαράσσουν ρότα γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας θα μπορούσαν να επιστρέψουν με ασφάλεια στην Ερυθρά Θάλασσα με ελάχιστο κίνδυνο, σύμφωνα με τον ναυτικό διοικητή της επιχείρησης «Aspides», τον

Ένατο το νηολόγιο της Ελλάδας στο top-10, αλλά με… κράτει τις μηχανές

Αμετάβλητη παρέμεινε η πρώτη δεκάδα των κρατών που έχουν στη σημαία τους τον μεγαλύτερο στόλο πλοίων. Η χώρα μας, στην οποία έχουν έδρα περισσότερες από 600 ναυτιλιακές εταιρείες που ελέγχουν πάνω από 5.500 πλοία σε όρους νηολογίου, βρίσκεται στην ένατη

Μετάβαση στο περιεχόμενο