Η Ελλάδα έχει τον πιο γηρασμένο στόλο Ι.Χ. και επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρώπη

Αρνητική πρωταθλήτρια παραμένει η Ελλάδα μεταξύ των χωρών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσον αφορά στην ηλικία του στόλου των οχημάτων της. Μάλιστα, η πατρίδα μας βρίσκεται στον πάτο των σχετικών κατατάξεων σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων, δηλαδή όχι μόνο στα επιβατικά μοντέλα Ι.Χ., αλλά και στα επαγγελματικά βαν, στα φορτηγά και στα λεωφορεία!

Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαϊκών Αυτοκινητοβιομηχανιών ACEA για το 2022, που ανακοινώθηκαν τώρα επίσημα και προκαλούν σίγουρα θλίψη, καθώς τα ηλικιωμένα οχήματα εμπλέκονται συχνότερα σε τροχαία ατυχήματα, ρυπαίνουν περισσότερο την ατμόσφαιρα και προκαλούν συχνά αναστάτωση στην κυκλοφορία, όταν μένουν στη μέση του δρόμου από βλάβες εξαιτίας και της κακής τους συντήρησης.

Ο ΑCEA αναφέρει, ότι η Ελλάδα είχε το 2022 τον πιο γηρασμένο στόλο Ι.Χ. με μέση ηλικία τα 17,3 χρόνια μεταξύ 31 ευρωπαϊκών χωρών με δεύτερη χειρότερη χώρα την Εσθονία με 16,6 έτη και τρίτη την Τσεχία με 15,9 χρόνια, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος στην ΕΕ των 27 ήταν 12,3 χρόνια. Τον χαμηλότερο ηλικιακό μέσο όρο εμφάνισε μια τριάδα…ευκατάστατων ευρωπαϊκών χωρών και πιο συγκεκριμένα το Λουξεμβούργο με 7,9 χρόνια και η Αυστρία και η Δανία με 8,9 χρόνια.

Στα επαγγελματικά βανάκια γίνεται ακόμη χειρότερη η κατάσταση, αφού ο μέσος όρος ηλικίας των συγκεκριμένων μοντέλων στην χώρα μας ανέρχεται σε 21,4 χρόνια και τη δεύτερη χειρότερη επίδοση την έχει η Ρουμανία με 15,8 χρόνια, ενώ τρίτη είναι η Πορτογαλία με 15,5 έτη. Εδώ έχουμε ευρωπαϊκό μέσο όρο τα 12,5 χρόνια, ενώ ο νεότερος στόλος επαγγελματικών βαν κυκλοφορεί στην Αυστρία με μέση ηλικία 6,5 χρόνια, στο Λουξεμβούργο με 6,9 χρόνια και στη Δανία με 7,5 έτη.

Καταστροφικές είναι οι ελληνικές επιδόσεις και στην κατηγορία των βαρέων φορτηγών, όπου ο εγχώριος στόλος έχει 23,0 χρόνια μέση ηλικία, ενώ δεύτερη χειρότερη ευρωπαϊκή χώρα ήταν το 2022 η Εσθονία με 20,9 χρόνια και τρίτη η Τσεχία με 18,2 χρόνια. Και εδώ απέχουμε έτη φωτός από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο των 13,9 ετών, αλλά και από την πρώτη τριάδα που απαρτίζεται από την Αυστρία (6,7 χρόνια), το Λουξεμβούργο (7,6 χρόνια) και τη Δανία με 7,9 χρόνια.

Το αρνητικό καρέ της Ελλάδας συμπληρώνεται με την κατηγορία των λεωφορείων, στην οποία εμφανίζαμε το 2022 μέση ηλικία οχημάτων τα 18,8 χρόνια με δεύτερη χειρότερη τη Ρουμανία με 17,1 χρόνια και τρίτη την Πολωνία με 16,1 χρόνια. Τα νεότερα λεωφορεία κυκλοφορούν στην Αυστρία με μέση ηλικία μόλις 4,4 ετών, στο Λουξεμβούργο (6,3 ετών) και στη Σουηδία (6,8 ετών), ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος ανέρχεται σε 12,5 χρόνια.

Όσον αφορά τώρα στον αριθμό των οχημάτων ανά 1.000 κατοίκους, η Ελλάδα βρίσκεται με 525 οχήματα κοντά στον μέσο ευρωπαϊκό όρο των 574. Ωστόσο αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός, ότι δεν αποσύρονται τα παλιά οχήματα από τους δρόμους μας, γι αυτό και κατέχουμε τα αρνητικά ηλικιακά πρωτεία σε όλες τις κατηγορίες.

Πηγή 

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

72,5 ετών στη σύνταξη οι σημερινοί έφηβοι

Ένας νέος που γεννήθηκε στην Ελλάδα μέσα στην κρίση και θα ενταχθεί στην αγορά εργασίας κάπου κοντά στο 2030 θα πρέπει να εργαστεί τουλάχιστον 38,5 χρόνια για να μπορέσει να συνταξιοδοτηθεί περίπου το 2070. Αν και η αύξηση του προσδόκιμου ζωής θεωρείται «βιολογικό προνόμιο» και

Άγιοι Ανάργυροι: Ολοκληρώνεται η ΕΔΕ για τους αστυνομικούς – Ουδείς αναλαμβάνει την ευθύνη, κανείς δεν… είδε

Σε ένα τραγικό πινγκ- πονγκ ευθυνών φέρεται να εξελίσσεται η υπόθεση της Κυριακής, που έχασε τη ζωή της έξω από το αστυνομικό τμήμα των Αγίων Αναργύρων, με τους αρμόδιους αξιωματούχους των Αρχών λίγο πριν την ολοκλήρωση της ΕΔΕ να δηλώνουν άγνοια για

Σκύρος: Έτοιμη για την “πράσινη” ακτοπλοΐα – Πρόταση για ναυπήγηση πλοίου με μειωμένες εκπομπές άνθρακα

Έτοιμο να πρωτοστατήσει στην πράσινη μετάβαση της ακτοπλοΐας, παρουσιάζοντας συγκεκριμένη πρόταση μελέτη μέσω του Πολυτεχνείου, για τη ναυπήγηση ενός νεότευκτου πλοίου με μειωμένες εκπομπές άνθρακα, δηλώνει το νησί της Σκύρου. Ήδη ο χρόνος μετράει αντίστροφα έως το 2030 με βάση

Αιφνίδιος θάνατος βαθμοφόρου: Διευκρινίσεις ΥΥ/ΛΣ-ΕΛΑΚΤ

Προς διευκρίνιση των αναγκαίων λεπτομερειών για την ορθή ενημέρωση όλων και κατά το μέρος που αφορά την εμπλοκή της Υπηρεσίας Υγειονομικού (Υ.Υ.) Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ στην υπόθεση του αιφνίδιου θανάτου του συναδέλφου μας που υπηρετούσε στο Π.Α.Θ. 80, εκτός υπηρεσίας, σας γνωρίζουμε

Μετάβαση στο περιεχόμενο