Η Ελλάδα στην κορυφαία 3άδα των ισχυρότερων ναυτιλιακών κρατών με στόλο αξίας $183 δισ. (γραφήματα)

 Η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία εισέρχεται στο δεύτερο μισό του 2025 με αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα, παρά τις γεωπολιτικές εντάσεις και την οικονομική αβεβαιότητα. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της VesselsValue, οι αξίες των ναυτιλιακών περιουσιακών στοιχείων-assets παραμένουν υψηλές, αποτυπώνοντας τη συνεχιζόμενη ισχυρή ζήτηση για σύγχρονα πλοία και τη συνεχιζόμενη έλλειψη νέων ναυπηγήσεων.

Στην κατάταξη των ισχυρότερων ναυτιλιακών κρατών, η Κίνα διατηρεί την πρώτη θέση παγκοσμίως με στόλο αξίας 271 δισ. δολαρίων, επιβεβαιώνοντας τον αυξανόμενο ρόλο της στο διεθνές εμπόριο και τη ναυπηγική βιομηχανία. Στη δεύτερη θέση η Ιαπωνία, με στόλο 230 δισ. δολαρίων, διατηρώντας τη μακρά παράδοση δυναμικής παρουσίας στη ναυτιλία. Την τρίτη θέση καταλαμβάνει η Ελλάδα, με στόλο αξίας 183 δισ. δολαρίων, εδραιώνοντας για ακόμη μια χρονιά την ηγεμονία της στην ποντοπόρο ναυτιλία δεξαμενόπλοιων και φορτηγών- bulk carriers.

Στην τέταρτη θέση βρίσκονται οι Ηνωμένες Πολιτείες με στόλο συνολικής αξίας 116,5 δισ. δολαρίων, παρουσιάζοντας ιδιαίτερο ενδιαφέρον λόγω της διαφοροποίησης των ναυτιλιακών τους δραστηριοτήτων.

Σύμφωνα με ανάλυση της Veson Nautical, κορωνίδα του αμερικανικού στόλου παραμένει η βιομηχανία κρουαζιέρας, η οποία αποτελεί το ισχυρότερο του περιουσιακό στοιχείο με αξία 60,1 δισ. δολαρίων και 203 πλοία. Οι δύο κορυφαίες εταιρείες κρουαζιέρας στον κόσμο, Carnival και Royal Caribbean, διατηρούν την έδρα τους στις ΗΠΑ, συμβάλλοντας καθοριστικά στην πρωτοκαθεδρία της χώρας στον συγκεκριμένο τομέα. Η ζήτηση για κρουαζιέρες έχει εκτοξευθεί τα τελευταία δύο χρόνια, ενώ η περιορισμένη διαθεσιμότητα μεταχειρισμένων πλοίων – αποτέλεσμα της πανδημίας – έχει οδηγήσει σε σημαντική αύξηση των αξιών ακόμα και για παλαιότερα σκάφη.

Δεύτερος σε αξία τομέας στον αμερικανικό στόλο είναι τα Offshore Support Vessels (OSV), με 12,4 δισ. δολάρια, αποτελώντας μάλιστα τον μεγαλύτερο τομέα του στόλου σε αριθμό πλοίων (35,5%). Ακολουθούν οι μονάδες υπεράκτιας γεώτρησης (MODU) με αξία 11,6 δισ. δολάρια και 90 μονάδες, καθώς και τα δεξαμενόπλοια, αξίας 8,9 δισ. δολαρίων με στόλο 229 πλοίων. Σημαντική κίνηση καταγράφηκε φέτος με την εξαγορά 6 VLCC από την International Seaways, συνολικής χωρητικότητας 300.000 DWT έκαστο. Τέλος, ο τομέας των container ships εμφανίζει αξία 5,4 δισ. δολαρίων με 109 πλοία, καταγράφοντας εντυπωσιακή αύξηση τιμών λόγω των γεωπολιτικών εντάσεων στη Διώρυγα του Σουέζ και το Στενό του Ορμούζ που επιμηκύνουν τα δρομολόγια και ενισχύουν τη ζήτηση.

Σταθερές οι αξίες παρά τις προκλήσεις

Σε γενικότερο επίπεδο, οι αξίες των ναυτιλιακών assets παραμένουν ιδιαίτερα ισχυρές το 2025, παρά τη σχετική υποχώρηση σε ορισμένους ναύλους. Η περιορισμένη διαθεσιμότητα ναυπηγικής ικανότητας, η έντονη ζήτηση για σύγχρονα μεταχειρισμένα πλοία και η αβεβαιότητα γύρω από νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς διαμορφώνουν ένα περιβάλλον αυξημένης επενδυτικής προσοχής στα υπάρχοντα πλοία.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτής της ανόδου καταγράφονται στον τομέα των offshore πλοίων, όπου τα 5ετή Platform Supply Vessels (PSV) διαπραγματεύονται 163% υψηλότερα από τον 10ετή ιστορικό μέσο όρο, ενώ τα Anchor Handling Tug Supply (AHTS) πλοία φτάνουν το 155%. Αντίστοιχα, στον κλάδο των containers, οι τιμές των 5ετών πλοίων παραμένουν 110% υψηλότερες από το δεκαετές ιστορικό μέσο επίπεδο.

Η διαφοροποίηση και η προσαρμοστικότητα του αμερικανικού στόλου αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα της ευρύτερης σταθερότητας που διατηρεί η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, ακόμη και εν μέσω ενός απαιτητικού και ασταθούς διεθνούς περιβάλλοντος.

ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΗΓΗ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της Ελλάδος στην Πρωτοβουλία ¨QUALSHIP 21¨ για την περίοδο 2025-2026

Από τη Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανακοινώνεται ότι με επιστολή του αρμόδιου γραφείου της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, ενημερωθήκαμε ότι ολοκληρώθηκε η διαδικασία ανανέωσης της συμμετοχής της Ελλάδας στην πρωτοβουλία ¨QUALSHIP 21¨ για το χρονικό διάστημα 2025-2026.

Η Π.Ο.Λ. για τις Άδειες θερινής περιόδου

Η Ομοσπονδία μας κάθε καλοκαιρινή περίοδο γίνεται δέκτης παραπόνων συναδέλφων αναφορικά με την χορήγηση της προβλεπόμενης καλοκαιρινής άδειας. Όπως για κάθε εργαζόμενο σε αυτή τη χώρα έτσι και για τα στελέχη του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ έχει θεσμοθετηθεί η χορήγηση άδειας. Συγκεκριμένα σύμφωνα

Εκβιάζει για ευρώ η Λιβύη: Οι λαθροδιακινητές στέλνουν κατά χιλιάδες τους παράνομους μετανάστες για να προλάβουν τυχόν συμφωνία

Σε δύσκολη εξίσωση εξελίσσεται το πρόβλημα των ροών παράνομων μεταναστών από τη Λιβύη στην Κρήτη, αφού το νησί ασφυκτιά φέρνοντας στα όρια της αντοχής, την τοπική κοινωνία, την αυτοδιοίκηση και τις αρμόδιες αρχές και τα υπουργεία. Οι αριθμοί τρομάζουν αφού

Διμέτωπη επίθεση από το ΠΑΣΟΚ: Στο στόχαστρο Μητσοτάκης και Τσίπρας

Διμέτωπη επίθεση με αφορμή δύο διαφορετικές…επετείους εξαπέλυσε με το καλημέρα της εβδομάδας το ΠΑΣΟΚ βάζοντας στο στόχαστρο της κριτικής του πλέον, πέραν της κυβέρνησης Μητσοτάκη, και τον Αλέξη Τσίπρα. Οι βολές πάντως της Χαριλάου Τρικούπη προς τον πρώην πρωθυπουργό φαίνεται

Μετάβαση στο περιεχόμενο